Skocz do zawartości

Żbik

Elita
  • Liczba zawartości

    744
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://www.xc-zone.prv.pl

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    N=54°22'29,5'' E=18°36'43,7''

Ostatnie wizyty

4 826 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Żbik

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka

Ostatnio zdobyte

12

Reputacja

  1. Mój w koncu doczekał sie pierwszego poważniejszego testu - Scandia w Krokowej.
  2. Odtłuść tarczę, bo może ją zapaskudziłeś czymś przy montażu? Nowa tarcza XT na nowych żywicznych klockach u mnie piszczała okrutnie, nawet pomimo dobrego odtłuszczenia. Po kilku km pisk ustał i hamuje bardzo dobrze. Nie mniej, nawet przy pisku siła hamowania była bardzo mocna. Dobrze wyregulowana przednia tarcza powinna raczej stawiać rower dęba. Jaka wielkość tarczy?
  3. Budzet potężny, wiec mozesz faktycznie pomysleć o zmianie amora na lepszy i lzejszy. Z komponentów polecam markę Aerozine, sam kupiłem ostatnio mostek i kiere tej firmy. Bardzo lekkie, dobrze zrobione i fajnie wyglądają.
  4. Wszystko zależy jakim budżetem dysponujesz? Duzo masy zrzucisz wymieniając takie elementy jak siodło, sztyca, mostek i kierownica. Obstawiałbym obniżenie masy o 300-400g wymieniając powyższe elementy na lżejsze (na siodle na pewno dobrze ze 150g lub wiecej, na pozostałych komponentach po 50g lub wiecej) 3-blatowa korba tez swoje wazy, jednak jej wymiana na 2 blaty wiąże sie z wymiana lewej manetki i najprawdopodobniej wymiana przedniej przerzutki (choć można w sumie odpowiednio poblokować przednia przerzutkę i nie wymieniać manetki) Mozesz tez pomysleć o wymianie tarcz hamulcowych na lżejsze, ja po wymianie pozagrupowych tarcz Shimano w mojej Meridzie na tarcze XT zyskałem prawie 100g i zdecydowanie lepsze hamowanie.
  5. Pokręciłem, oczywiscie masz racje. Chodziło mi o zakup piasty DT 350 pod os 15mm i zastosowanie adaptera do osi 9mm, bo takie mocowanie ma mój Fox
  6. Widelec mam juz docelowy - Fox Zastanawia mnie, czy sztywna oś 15mm jest aż tak odczuwalna i przydatna w XC? Mam pewne obawy przed wszystkim co nazywa sie "adapter" czy "przejściówka". Wole dedykowane rzeczy. Stad zastanawiam sie czy ten adapter bedzie dobrze pasował. I druga sprawa, czy jego zastosowanie odzwierciedli wszystkie właściwości sztywnej osi (inaczej mówiąc, czy piasta DT350 5mm + adapter na 15mm da identyczne właściwości co piasta z osią 15mm?)
  7. To ja zapytam o cos Obecnie mam w rowerze z przodu Deore M615 ze standardowym samozamykaczem 9mm. Bede zmieniał piasty na DT Swiss 350 i moge wybrać przednia piastę z osią 15mm. Z moim widelcem można ja sparować poprzez adapter DT Swiss z 9 na 15mm. Opłaca sie bawić w taki zabieg w rowerze do XC? Czy lepiej wybrać DT 350 5mm ze zwykłym samozamykaczem i nie bawić sie w adaptery?
  8. Mam Beto od kilku lat i dużo przetrwała, nic się z nią nie dzieje. Ostatnio ją zgubiłem w mieszkaniu gdzieś i zamówiłem kolejną. Wczoraj przyszła nowa, a stara... się znalazła... Tak więc nową wystawiłem na giełdę Nie mniej, nowy model to SP-002AG. Nie wiem czym się różni od opisywanej przez Ciebie MP-002, wygląda praktycznie bliźniaczo.
  9. Żbik

    [8863g] Principia Mac SL by Żbik

    Rower wystawiony na sprzedaż. Jesli ktoś chętny, zapraszam na priv.
  10. A polski dystrybutor wstawia sobie klauzule: "Dołożono wszelkich starań, aby opisy i zdjęcia produktów były dokładne i aktualne. Specyfikacje i ceny mogą ulec zmianie bez uprzedzenia" I gowno im pewnie można zrobic...
  11. Ten w linku wklejonych przez Ciebie to model 2016, ja mam 2015. Faktycznie, wałek jest, bo w opisie podane, ze obie sztywne osie, a przód ma zwykła oske z samozamykaczem. Napisze z ciekawości do sklepu internetowego, z jakiego brałem rower, o co komon. Oni dostają rowery od dystrybutora i raczej watpię, zeby cos w nich zmieniali.
  12. Nie mogłem składać samemu roweru, bo kupowałem poprzez system 20x0% na Allegro i musiałem wziąć seryjniaka. Ja tam sie nie znam ale z opisu ze strony Meridy wynika, ze obie osie sa sztywne http://www.goride.pl/mtb-275/10817-merida-big-seven-800-2015-odbior-osobisty.html?b4 Nawet nie zdążyłem mu sie przyjrzeć jeszcze Piasty XT dlatego, ze kołnierze i wymiary sa identyczne jak obecnych Deore, wiec to jedynie kwestia przeplecenia samych Piast na tych samych szprychach i obręczach. Jeździłem do tej pory na Novatecach w poprzednim rowerze i spisywały sie bardzo dobrze. Hample XT sa na CL i nie wiem czy Novatec lub DT ma tez ten system mocowania tarcz w ofercie? A zmiana wszystkiego (piast, szprych, tarcz) to juz kolejne wydatki, wiec raczej na poźniejszy termin. Ogólnie rower musi pojeździć teraz trochę, zeby go dobrze poznać i ułożyć. Po paru miesiącach bede wiedział co dalej, jak ze zmiana napędu (czy dam radę na 1x10) itp. Czas pokaże Niby miałem go nie tuningować ale oczywiscie lajtocykloza sie odnawia i juz myśle, skąd tu zrzucić trochę gram z konstrukcji
  13. To ja tez wstawię fotki swojego nowego nabytku - Merida Big Seven 800 '15 Custom. Rower seryjny lekko zmodyfikowany, na wstępie od nowości wymienione fabryczne hample Deore M615, manetki SLX, przednia przerzutka Deore M616 i tylna przerzutka SLX na podzespoly z grupy XT. Z czasem wymieniona na pewno zostanie korba, najprawdopodobniej na jednorzędową XT 34T lub 36T. Wtedy tez zniknie przednia przerzutka i lewa manetka. Niewykluczone rowniez, ze w takiej sytuacji tylna przerzutka XT zostanie wymieniona na Srama, a prawa manetka XT na gripshifta 10rz Sram. Myśle rowniez o przepleceniu kół na piasty XT ale to juz fanaberia... Uprzedzając zarzuty - tak, osłona kasety mnie tez denerwuje i zostanie zdjęta
  14. Żbik

    [8863g] Principia Mac SL by Żbik

    Oczywiście żartowałem. Nie mam raczej szans zbliżyć się do masy >8000g. I to może nie ze względu na brak możliwości wymiany poszczególnych elementów na lżejsze ale raczej przez wzgląd na ich wytrzymałość i ryzyko uszkodzenia pod moją masą. Jak dojde do 8500g to będe mega zadowolony Ja swoj łańcuch jeszcze będę skracał pod krotki wózek (pewnie ze 3-4 ogniwa), więc pare gram odejdzie. Odnośnie ścigania na trasie to chętnie ale za parę miesięcy i za parę kilo mniej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...