Skocz do zawartości

astapaa

Nowy użytkownik GZ
  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika astapaa

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Cześć, wybrałem sobie niektóre elementy (jeśli jest coś lepszego w tej cenie to z chęcią się z tym zapoznam), przy innych proszę Was o jakieś sugestie: - oświetlenie przód: najlepiej aby miało ten płaski uchwyt do kierownicy aero oraz górę na garmina/inną nawigację/telefon. Jazda gravelem las/szosa, także wolałbym aby była mocniejsza, ~ 300 zł - uchwyt na oświetlenie i garmina/telefon/inną nawigację, ~ 100 zł - nawigacja: tutaj mam największy dylemat, mam garmina 7x pro, więc raczej potrzebowałbym nawigacji z opcją wyświetlania parametrów. Kompletnie nie wiem co wybrać, dobrze jakby bateria działała z 10h w trybie nawigacji, bo wycieczki jednodniowe to max co planuje, zasięg cenowy to raczej Edge 530/Explore 2, czyli około 1k (im taniej tym lepiej) - pedały SPD i buty: Shimano EH500 i Shimano EX3 SH-EX300, to będą pierwsze SPD, dodatkowo czasem będę robić krótsze trasy, stąd wolę pół platformę/pół spd, ~700 - 800 zł - błotnik tył: tutaj nie ma raczej zbyt dużego wyboru, także pewnie ass saver win wing 2, choć wolałbym coś bliżej ramy, zamiast na dodatkowych nóżkach ~100 zł - pompka: może być duża abym spokojnie napompował te 3-4 bary, mam małą poręczną i wystarczyła do opon mtb 2.2, ~ 100 - 150 zł - ciuchy: tutaj będę raczej czekać na promocje z decathlonu, bo jakieś tam mniej "aerodynamiczne" ciuchy mi zostały po mtb, więc będą akurat na okres "przejściowy", co warto rozważyć z tego sklepu? nie mam kompletnie pojęcia cenowego, raczej niska/średnia półka cenowa - co polecacie i co warto stosować do jazdy rowerem w okresie jesień/zima? Czasu zostało sporo, ale może wyrwę coś na promocji do tego czasu. Długie spodnie z wkładem, kurtka, rękawiczki? Raczej nic więcej z typowo "rowerowych" rzeczy.
  2. Nie przeczę, ale jako amator nie mam (jeszcze) kopyta do takiej prędkości, dodatkowo no trochę by to komicznie wyglądało na równych i łagodnych drogach, imo trochę overkill, coś jakbym kupił suva i jeździł nim tylko po mieście😅 Wiecie gdzie mogę znaleźć informacje jakie najszersze opony wejdą do tego superiora? Ramy są najprawdopodobniej identyczne, na stronie jest napis, że wejdą powyżej 40c, ale nie ma podanego górnego limitu, na stronie producenta to samo. Chodzi zarówno o 9.5 jak i 9.7. edit. Znalazłem, najprawdopodobniej do 45mm.
  3. @chrismel Lasy, szutry, wały są ubite i względnie równe, we Wrocławiu raczej będę też próbował jeździć po asfalcie, bo są ciekawe trasy, których nie zbadałem w kierunku Milicza. Bez przesady abym potrzebował opony 2.0 czy większej, nie będę się pchać w jakieś błota czy dziurawe drogi leśne, raczej te przeciwpożarowe/dojazdowe dla samochodów. Obecnie na Trek Procaliber 8 jeździ się wygodnie, nie zaprzeczę, ale żadna to przyjemność jechać 20-22 km/h na tak grubej oponie gdy większość drogi jest równa.
  4. Po przymierzaniach roweru i bataliach, rozmyśleniach zdecydowałem się na gravela endurance (bikepacking raczej nie wypali, tym bardziej jak mamy kampera na stanie) z możliwością jazdy po szosie (po wałach i wokół Wrocławia to będzie najlepsza opcja), stąd wybór padł na superiora, teraz tylko pytanie czy warto dopłacić 1k do wersji 9.7? Raczej różnicy nie odczuje, a dodatkowo w sklepie mówili, że przez kształt kierownicy tracę ten najwęższy uchwyt, dodatkowo kierownica w 9.7 jest zdecydowanie szersza i ma trochę szerszy kąt chwytu w baranku niż 90 stopni, także to mogłoby być uciążliwe na dłuższą metę, tym bardziej jak zauważyłem to jeżdżąc po sklepie. Ktoś ma jakaś opinie o superiorach, jeździł na nich? Opinii jest mało, ale większość na zagranicznych forach jest pozytywna/neutralna, w Polsce znalazłem tylko info, że są porządnie i dokładnie składane. Wygodniej mi się obsługiwało SRAM niż GRX, ale na Sramie z napędem 1x12 jest tylko Kross Esker RS 2.0 (jednak to Kross, podobno średniawa, do tego ten konkretny model jest ciężki i ma jakieś nietypowy wspornik siodełka czy jakiś inny element, który może być trudno dostępny). No i tego modelu nie przymierzałem, ale to nie problem znaleźć jakiś inny sklep i się na nim przejechać, geometria byłaby podobna do superiorów? Rower gravel KROSS Esker RS 2.0 | CentrumRowerowe.pl Rower gravel SUPERIOR X-ROAD 9.7 GR | CentrumRowerowe.pl Rower gravel SUPERIOR XR 9.5 GR | CentrumRowerowe.pl
  5. Tak, mam na myśli ten model. Jest on z 2023, to nie będzie jakiś dwuletni odpad magazynowy z kończąca się bateria? Oczywiście wymienić je na nowe to pewnie pół biedy, ale chyba nie po to się kupuje nowy rower😅
  6. A jakbym się zdecydował na 1x12 to lepiej Orbea Terra 1x12 Apex sram czy Scott speedster 1x12 axs? Cenowo podobnie, lepiej będzie działać elektroniczna czy klasyczna przerzutka?
  7. https://rowerycube.pl/rowery-przelajowe-gravel/9171-rower-cube-829510-nuroad-race-4054571468260.html https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-sensa-romagna-se-grx-pd43819/ https://www.greenbike.pl/rower-gravel-orbea-terra-h30-grx-2x-w-100-gotowy-do-jazdy-gratis-p-7198.html
  8. Podjąłem decyzję, temat odświeżam, ponieważ zmienia się trochę zakres rowerów😅. Budżet 10-12k, rama aluminium, widelec karbon/aluminium, napęd 2x12, pozycja półsportowa, 70% lasy, szutry, wały/30% asfalt
  9. Zgadzam się z Tobą całkowicie, ale jednak odnośnie osprzętu nie zejdę niżej i raczej drugi od dołu mechaniczny napęd to nie za duże wymagania. Carbon jest kiepski pod bikepacking ale to odległe plany i nie mają 100% prawdopodobieństwa, dlatego jestem do carbonu przekonany. Gdyby bikepacking był bliższy i bardziej prawdopodobny to poszedłbym w alu pewnie, ale nie chcę się ograniczać w myśl zasady może się przyda na później, bo jak to wielu mówiło roweru do wszystkiego nie kupię i muszę się na coś zamknąć. Jeśli zdecydowałbym się na alu to na takim samym osprzęcie i wtedy pewnie trochę PLN bym zaoszczędził na inne akcesoria😊. A apropos użytkowania to jest w tym większa filozofia niż pilnować aby punktowo go nie obciążać poprzez właśnie dokręcanie śrub na maksa lub jakieś siadania na ramie?
  10. Dokładać do budżetu faktycznie bez sensu ale jeśli mogę mieć za 10k rower karbonowy to warto patrzeć na aluminiowy? Właśnie osprzęt wolałbym mieć trochę lepszy niż ten najtańszy, jednak różnica na pewno będzie duża w użytkowaniu. Gdybym taki chciał to popatrzyłbym za Merida Silex 4000, bo wpasowuje się idealnie w te wymagania. Jeździłem trochę na MTB treku i miał XT M8100 i było ok. Procaliber 8 nie był topowym modelem, nie miał carbonu ale mimo wszystko nie chciałbym jakościowo schodzić w dół, nawet jeśli to inny typ roweru i inny rodzaj jazdy. Ludzie tak po prostu mają, że szybko się przyzwyczajają🤷 No i jaki smar polecacie do łańcucha? Sporo dobrego czytałem o rohloffie, choć to stare posty, ale jest gęsty i łapie bród, więc czy nadaje się do gravela, którzy dużo kurzy i jeździ po szutrowych drogach?
  11. Mam zegarek Garmin Fenix 7x, licznik raczej mi się nie przyda wokół komina, bardziej by mi zależało na wyświetlaniu trasy😅, dlatego wstępnie lepszy byłby telefon i strava/Garmin. Gdy będzie mi za mało to wiem, że z liczników najlepiej wziąć używkę i klasycznego Edge 530 bez dotyku, z tego co słyszałem😅
  12. Masz rację, trochę tak mam, że jak mam określony budżet na cokolwiek, w tym przypadku rower to chciałbym mieć najlepszy sprzęt w tej cenie pod siebie i stąd ciągle wahania i rozkminy😅. No będę musiał tam podjechać, w ciągu 2-3 tygodni coś mi ruszy z rowerem to będę odświeżać temat jakbym miał jeszcze jakieś wątpliwości. Kończące pytanie, bo bez sensu nowy temat zakladać, ten uchwyt na telefon będzie kompatybilny z tym uchwytem na lampke? Chodzi mi aby lampka była na dole pod uchwytem głównym, ten uchwyt fidlock vacuum na górze uchwytu głównego i na nim telefon (jak na którymś z obrazków, ale zamiast licznika garmin tel na tym uchwycie, po opisie powinno to się że sobą łączyć (bo fidlock jest kompatybilny z uchwytem garmin, ale nie jestem pewien). No i takie etui nie odczepi się przy jakiś jazdach? https://www.centrumrowerowe.pl/uchwyt-na-licznik-nawigacje-fidlock-vacuum-gps-pd33913/ https://www.centrumrowerowe.pl/lampka-przednia-eyen-streak-1000-pd19967/
  13. To chyba mój największy dylemat 1x czy 2x? Z Waszego doświadczenia warto brać napęd 2x, który jest gorszy w eksploatacji i myciu gdy w 90% będę jeździć po wałach lub jakiś drogach wokół Wrocławia? Po małych górkach będzie zbawieniem i bez niego nie pojeżdżę za bardzo tam. Nie lepiej postawić na prostotę napędu 1x? Będę mieć większe dziury w przełożeniach ale czy to odczuje jeżdżąc jako niedzielny kierowca lub pół amatorsko?
  14. Ok, dzięki wielkie jeszcze raz. A mycie i czyszczenie carbonu jest jakoś inne niż alu? Na coś trzeba uważac? Czy klasycznie woda, chemia, szmata i ogień?😅 No i polecacie jakieś środki do czyszczenia i jakiś dobry smar? Smar lepiej w płynie czy w sprayu? Do mycia roweru używałem tego zestawu 3w1 z Decathlonu, ale waliłem za dużo smaru lub za mało czyściłem łańcuch po smarowaniu, więc może spray byłby lepszy w tym wypadku? No i dobrze jakby polecany zestaw był z maks średniej półki cenowej😅
  15. Panowie uspokójcie się i proszę nie odbiegać od tematu, resztę kłótni przenieście na priv😅. Rozumiem podejście jednego i drugiego, ale biorąc pod uwagę moja sytuację @Mihau_ ma rację. Na razie wszystko jest jasne, jeśli nie wyskoczy nagle turbo promocja to na przestrzeni miesiąca czy dwóch wezmę Sense Giulie Pro 2025 jeśli się zdecyduje na napęd 2x12 (80%) i po zużyciu zainwestuje w jakieś dobre aluminiowe koła, a jeśli przeważy napęd 1x12 (20%) to jestem zainteresowany Superiorem XR 9.5, co o nim myślicie lub co polecacie w podobnym budzecie? https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-superior-xr-9-5-gr-pd46553/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...