Skocz do zawartości

Allucardiusz

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Allucardiusz

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Przecież napisałem na płaskim 23km/h. Oczywiście w dni bezwietrzne. Prędkość sprawdzam na swoim liczniku jak jej dotrzymuję kroku, bo to ona prowadzi po DDR. 20km po pagórkowatych lasach mamy średnie ok 15-16km/h na całą wycieczkę, więc 23km/h na płaskich odcinkach się spina. Z resztą nie wiem po co te przepychanki
  2. @Stefcshg córce kupiłem trek wahoo z przerzutkami 1x8, cynglowe manetki. Radzi sobie nadzwyczaj dobrze i jeździmy codziennie jeśli nie pada po 20km+ Jedyny problem to rozpedzanie się na kołach 26cali i zmiana na najwyższy bieg, bo nie ma tyle siły w kciuku. Jednak jak już złapie wiatr w żagle na płaskim to kręci spokojnie 23km/h I samo pytanie o opony też już słabo się zestarzalo, bo jak tylko ludzie zaczęli wychodzić z domów z powodu ładnej pogody to oczywiście wszystkie DDR są pełne psiarzy i spacerowiczów mających w głębokim poważaniu sygnały dzwiękowe lub nasze krzyki. Córcia się przyzwyczaiła do pustych DDR jak jeździliśmy w temp zaraz powyżej 0 i jednak stwierdziła, że woli jazdę po lesie
  3. Czy opony powyżej 2cali szerokości nadadzą się do jazdy z dzieckiem tempem 12-15km/h na asfalcie? Czytałem, że szerokie gumy z dużym bieżnikiem są beznadziejne na asfalt, ale na chłopski rozum opory powietrza chyba dopiero mają znaczenie powyżej 25k/h. Próbowałem jeździć z dzieckiem na szosie, ale się wymęczyłem okropnie i szukam jakiegoś taniego górala na asfalt (velostrady), parki i lasy.
  4. Jak sprawdzić max rozmiar opon jaki wejdzie do mojego roweru? Producent pisze 28c, ale mam około 34mm prześwitu. ROwer cube agree c 62 Jest jakaś inna metoda niż zakup najtańszych opon 32c i przypasowanie? Niestety chcę zainwestować w 30c albo nawet 32c tubeless, bo jak jadę bokiem ulicy to są tam zawsze największe dziury w asfalcie.
  5. Mój drugi raz na szosie w niedzielę i 50km zrobione. Tempo 23km/h przy śr tętnie 159. Przewyższenie 500m, niektóre podjazdy zabójcze. Chyba po tej wycieczce zrozumiałem, że szosa to raczej piękne spokojne asfalty poza miastem, a nie tłuczenie się po ulicach.
  6. https://szybkierowery.pl/produkt/cube-agree-c62-disc-carbon-ultegra-di2/ kupiłem ten i jest bardzo zadowolony jest dostępny rozmiar 62, geometria bardzo fajna, pośrednia na mały minus malowane i brudny blat
  7. Może i karbon ale waży 13kg czyli kiepsko. Dobry xc w karbonie to 10kg max Kupisz tanio to kupisz dwa razy. Dobre aluminium jest często lżejsze niż najtańszy karbon. Jak masz go zamiar katować w lesie to super koła też raczej nie mają sensu, bo szkoda zniszczyć.
  8. @HSM oczywiście, że prowadzi od punktu A do punktu B, ale jak użyje kolarstwa szosowego to prowadzi mnie przez drogi krajowe gdzie jest ograniczenie do 100km i ludzie jeżdża po 120+, do tego nie ma pobocza żeby uciec. W życiu nie widziałem żadnego kolarza na tych drogach. Natomiast jak ustawię szutrowe/kolarstwo to prowadzi mnie przez dziurawe chodniki. Pytam po prostu czy jest możliwość "malowania drogi", chcę zacząć jeździć bocznymi ulicami bardzo okrężnie, a nie najkrótszą trasa z A do B.
  9. Czy jest jakaś opcja w planowaniu w komoocie aby zaznaczyć cały odcinek trasy zamiast tylko punktów? Chciałem sobie sam rozplanować trasę na szosę bocznymi ulicami, ale komoot leci od punktu do punktu i robi to po najkrótszej trasie często przez jakieś dziurawe skróty. Mozna planować dodając mnóstwo punktów, ale jest to strasznie żmudne i czasochłonne.
  10. @Greg1 Wczoraj zamontowałem córce super lekkie opony 1.95 z aliexpressu + dętki TPU i zeszliśmy prawie kilogram na wadze. I to przy bardzo małym wkładzie finansowym.
  11. A nie lepiej jakiś MTB z szerokimi oponami na mleku żeby tłumić drgania? Ewentualnie mostek amortyzowany
  12. Dzięki. Kupiony motorex i anti seize
  13. Cześć. Kompletuję warsztat rowery i oglądając yt zobaczyłem że niektórzy mają wręcz całe wiadro smaru oraz jakąś specjalną pastę do śrub. Czy zwykły smar wystarczy do rowerów czy kupić jakiś specjalny? Co to za pasta, której wszyscy używają do śrub? Co on daje i czy jest potrzebna?
  14. @marcesco niestety jak jeżdże po ulicach w parku to liście często zasłaniają kamienie i dziury na które wpadam. Ogólnie unikam ich jak ognia, ale nie wszystkie się da. Wtedy czuję właśnie uderzenie obręczy o asfalt. Muszę zrobić zdjęcie uszczelniacza bo nie mam go w historii allegro. Rower stał 2-3 dni w lekko minusowych (ok -5c) temperaturach jak były teraz największe mrozy.
  15. Cześć, Na początku stycznia zmieniłem sobie w szosie opony na tubeless bo jednak asfalty są u mnie dość średnie. Rower był ruszany minimum 2x w tygodniu. Ruszany czyli przynajmniej się przejechałem dookoła bloków 2-3km. Jednak wczoraj złapałem gumę na boku, której uszczelniacz nie potrafił zamknąć i czekała mnie ścieżka wstydu. Gdy zdjąłem oponę okazało się, że uszczelniacz jakby wysechł i zmienił się w nieregularną gąbczastą kulę o średnicy ok 3 cm czyli dość sporo. 1. Jaki może być powód tego, że powstała taka kula w oponie? Rower być ciągle w ruchu. Uszzczelniacz renomowany z allegro, miał dobre oceny i był najczęściej kupowanym w kategorii. 2. Używam kalkulatora ciśnienia z internetu i komfort podniósł się bardzo na rowerze. Jednak w czasie jazdy czuję, że na większych dziurach felga uderza o podłoże i dobija oponę. Czy tak ma być w tubeless? Wagę swoją i roweru nawet zawyżyłem w kalkulatorze. Przejechałem już ponad 500km wokół domu i to dopiero pierwsza moja guma, ale dość często uderzam felgą o ziemię.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...