
lis50
Użytkownik-
Liczba zawartości
63 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika lis50
-
[Wybór pod konwersję] Szukam dobrego rower pod konwersję na elektryka.
lis50 odpowiedział Alstor → na temat → Elektryczne - e-bike
Tak, unibike ma bardzo dobre opinie. -
[Wybór pod konwersję] Szukam dobrego rower pod konwersję na elektryka.
lis50 odpowiedział Alstor → na temat → Elektryczne - e-bike
Zestaw tsdz2 250w, czujnik tensjometryczny, bez manetki, możliwości praktycznie jak przeciętny "gotowiec". Wymierna i jedyna różnica to brak blokady 25 kmh. Realnie jazda na wspomaganiu więcej niż 30kmh to maks możliwości tego zestawu. Ma 36v jak fabryczne gotowce. Za to koszt zakupu z baterią o pojemności w okolicach 500wh to 2000pln. Rower 3500, zestaw 2000, za 5500 całość lepsza niż analogiczny gotowiec. -
[Wybór pod konwersję] Szukam dobrego rower pod konwersję na elektryka.
lis50 odpowiedział Alstor → na temat → Elektryczne - e-bike
Ta sugestia wskazuje na to że jesteś chamem, czy tylko mi się wydaje? -
[Wybór pod konwersję] Szukam dobrego rower pod konwersję na elektryka.
lis50 odpowiedział Alstor → na temat → Elektryczne - e-bike
Dlaczego niby nie odpowie? Mówisz za wszystkich? Pokop w ofercie Cube, np Nature Pro, który w promocjach powinien bez problemów mieścić się w 3500. Bardzo dobrą ofertę ma polski Unibike. -
[Wybór pod konwersję] Szukam dobrego rower pod konwersję na elektryka.
lis50 odpowiedział Alstor → na temat → Elektryczne - e-bike
40 njutonów momentu, bardziej "popchnie" bąk po grochówce. Takie silniczki tylko na nadmorskie bulwary, modlić się żeby po piwo i bułki nie było metra pod górę. Pakiet 250Wh, trzeba planować jazdę po bułki tak żeby ten Lidl nie był zbyt daleko Poza tym rower miał być pod konwersję, czyli żeby nie był fabrycznym inwalidą z uposledzeniami silnika i pakietu. Rower do 3500, za 1400 zestaw silnikowy i za 1000 pakiet, ze sprawdzonego źródła , 700-800Wh. Suma 6000 pln. Silnik banalny konstrukcyjnie i prostacki w obsłudze serwisowej, z pełnym dostępem do konfiguracji, bez łachy producenta. Części tanie jak przysłowiowy barszcz. Bateria dowolnie i do końca świata podmienialne. -
Powiedz po co facet ma wiedzieć na jakim płynie pracuje układ hamulcowy samochodu? Czynność w postaci wymiany płynu w układzie nie jest czymś co kiedykolwiek robiłem i na 99% nie będę tego robił. Więc wiedza jaki jest tam płyn nie jest mi do niczego potrzebna jeśli korzystam (jak większość ludzi) z warsztatu w przypadku konieczności wykonania jakiejś czynności w zakresie hamulców. Na trasie nie zrobię "dolewek" więc nie wożę płynu w bagażniku. Bo jeśli Ty zakładasz że facet, czyli ty także, powinien to wiedzieć to powinien wiedzieć jakie parametry ma płyn który będzie w układzie jego samochodu. Bo np temperatury wrzenia DOT'ow różnych firm czy nawet różnych jego wersji od jednej firmy potrafią się różnić o 50%. Czy bierzesz to pod uwagę? Mnie przy serwisie hamulców w samochodzie nie pytają jaki ma być DOT. Sensowne wydaje się to brać pod uwagę.
-
[Smarowanie uszczelek] smarować czy nie smarować, oto jest pytanie
lis50 odpowiedział lis50 → na temat → Amortyzatory rowerowe przód/tył
Film był od producenta widelca, dt. Ich "technik" czy inny prezentujący procedurę nie smaruje uszczelek. -
Nowy DT one 232. Zrobiłem kilkaset km od zakupu i teraz przegląd sprawdzający co jest w środku. W obu goleniach dolnych był olej. Jednak nie było go na gąbkach. Brak smaru. Myślałem że dt tak jak inni producenci nie złożył widelca jak powinien. Demontaż pokrętła rebound jest tu inny niż zwykle , zdjęcie goleni odbywa się też inaczej więc włączyłem yt z filmem dt jak zrobić serwis dolnych goleni. Zaskakujące było to że przy montażu nie zostały posmarowane uszczelki - więc dt tego nie zaleca. Nie wiem czy uszczelki dt są znacząco inne niż pozostałych producentów i to pozwala na użycie bez smaru. Jeśli smaru ma nie być to nie ma ryzyka zatarcia i nie ma (?) to uposledzać pracy - przynajmniej ja tak to rozumiem.
-
Pod warunkiem że: 1. Jest twardy 2. Że komuś dane działanie pasuje. 3. Mieszkasz w klimacie gdzie mrozy nie są czymś normalnym. Więc obecnie jest to czynnik dość mało wpływający na pracę hamulców. 4. Większość ludzi nie wychodzi "na rower" między październikiem a lutym. 5. Mróz czy niskie temperatury generują parę innych, bardziej istotnych problemów, np zamulona praca tłoczków w zacisku. Poza tym pytanie było czy przewód w oplocie ma sens. Odpowiedź padła że to nic nie poprawi (ja czuję różnicę) I że to wręcz pogorszy lub prowadzić może do nieszczęścia. Na rynku jest Hope, oferuje opcjonalnie takie przewody. Raczej nie można podejrzewać tej firmy o ryzykowanie życia klientów. W ofercie takiej firmy jak Fibrax czy Goodridge też są, obie mają status dużych graczy na rynku hamulców.
-
Jeśli to co mówisz byłoby przyczyną to podobne wibracje byłyby w połączeniu z innymi tarczami (miałem chyba wszystkie shimano , sramy, avidy, tektro od początku oferty tarczowej tych firm, poza tym formule, hayesy, magury, galfery, hope, jagwire, ashimy i accenty). Nie wiem dokładnie ile ale 50-60 różnych, w sumie 150-200 sztuk z ~ 200 sztukami różnych hamulców. Magury mt5 z tarczami sram centerline, hs2, jagwire, hayes, tektro i wspomnianymi dwoma magurami. Golenie dolne przy hamowaniu wpadadaly w wibracje i obawiałem się że spowoduje to uszkodzenie ślizgów. Druga sztuka była założona z tyłu i tu zjawisko było mniej ale odczuwalne. Na zdjęciach masz dwie opcje: 1. Górna krawędź okładziny równo z górną krawędzią tarczy - klocek mt5 zachodzi ok 4 mm na żebra tarczy magura. Wg ciebie generuje to szarpanie. 2. Dolna krawędź okładziny równo z krawędzią powierzchni hamującej - klocek, jak sugerujesz, nie zachodzi. Wystaje jednak ok 3 mm nad rant tarczy. Jeśli klocek/zacisk ma być jak sugerujesz to klocki dedykowane do mt5 będą się zużywać na powiedzmy 3/4 powierzchni. Jednak klocki zużyją się w sposób w którym rant będzie tarł o wcięcie w okładzinie w stały a w czasie hamowania generowane będą piski. Okładziny w końcu się zejdą. 3. Tarcza sram centerline, okładziny zachodzą na "żebra" , 3 mm. Jeśli to co sugerujesz powoduje wibracje to powinny byc one odczuwalne. Jednak wszystko działa bez dźwięków i bez wibracji.
-
Ja mam przewód uberbike i jest zauważalna różnica między hamulcem na fabrycznym i na kewlarowym. Więc jeśli przewód w oplocie niweluje sprężystość dźwigni (bo dwóch porównywanych jest) to coś ten oplot wnosi. Zasugerowałeś pogorszenie lub niebezpieczeństwo. Nie pamiętam by w jakimkolwiek hamulcu układ stracił szczelność z powodu przewodu. Nie spotkałem się z tym też w żadnym chińskim wynalazku.
-
Kupiłem tą Magurę. Wcześniej niededykowane tarcze innych producentów , potem ta tarcza z hamulcem mt5. Przy hamowaniu widelec wpadał w paskudne wibracje które szarpały nim przód tył. Mt5 na fabrycznych klockach. Być może jednostkowy problem, jakość wykonania, cokolwiek. Jednak później miałem jeszcze drugą, używaną, też z hamulcem magury, identyczny problem. Miałem też epizod z tarczą mdr-p , też z mt5. Tarcza generowała paskudne piski. Po wymianie tylko tarcz na inne i pozostawienie reszty bez zmian problemy znikały.
-
Mam przewody w oplocie. W jednym rowerze hamulec na fabrycznym a drugi na w oplocie stalowym. Różnica w "czuciu" dźwigni w momencie dotykania tarczy przez klocki jest zdecydowanie zauważalna. Hamulce xt. Mam też zestaw z oplotem kewlarowym. Nie czuję różnicy na plus ale też nie na minus. Dlaczego wymiana przewodu z założenia ma coś pogorszyć lub doprowadzić do nieszczęścia? Robią takie także Goodridge i Fibrax, Jagwire. Zestawy ezmtb do odpowietrzania są rewelacyjne i , w przeciwieństwie do dedykowanych, pozwalają na ich użycie z oboma typami płynów, co dla dedykowanych zestawów jest wykluczone. Również inne "uniwersalne" (przynajmniej te które miałem) nie pozwalały używać tych samych strzykawek do obu płynów - ze względu na gumę na tłoku. Ezmtb działa z dotem i olejem. Oczywiście to nic pewnego że jeden produkt jest tak dobry jak inny od tego samego producenta ale jakoś markę się buduje. Zamontuj w tylnym hamulcu. Jeśli zestaw masz to nie ma powodu żeby go nie użyć. Jeśli będzie jakiś problem to i tak masz nadal działający przedni.
-
Ciekawi mnie jak to działa w dłuższym okresie czasu. Szczególnie wersja 2.0 Powiedzmy 5000+ km jeśli pozostaniemy przy pierwszych wersjach, bo testów długodystansowych najnowszej 2.0 to raczej nie ma szansy przeczytać. Jak pracuje w porównaniu do GX axs 1szej generacji. Materiałów z testów jest dużo ale raczej nie są długoterminowe.
-
[Amortyzatory] Amortyzator Dwupółkowy 140mm?
lis50 odpowiedział Protogenoi → na temat → Amortyzatory rowerowe przód/tył
Założenie dwupółki do ramy która nie jest do niej przystosowana może skończyć się urwaniem główki wyłącznie w sytuacji gdy styl jazdy na takim rowerze drastycznie odbiega od założeń producenta..- 5 odpowiedzi
-
- amortyator
- rockshox
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami: