Skocz do zawartości

Piotr1969

Nowy użytkownik GZ
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Piotr1969

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dziękuje za wnikliwą odpowiedź. Czekam na info z serwisu. Koleś miał napisać do shimano jak i czy można to skonfigurować. W sumie to już na tej automatycznej skrzyni aż tak mi nie zależy bo żonka powiedziała że i tak większość używa manuala. Mam nadzieję, że wtedy nie będzie problemów, a jak będą to w desperacji chyba wrzucę tradycyjne alfine 11 bo na tym zakresie 408% najbardziej mi zależy, Zakłądam jednak, że da się to zrobić najwyżej bez automatu. Dzisiaj w jednym z salonów premiium w Łodzi na ulicy Żeromskiego sprzedawca pokazał mi taki rower https://gobikes.pl/riese-muller-charger-4-gt-rohloff-p-1280.html , Miał chyba z tyłu 22 T a z przodu 55 T przy momencie obrotowym 85 NM, więc zakłądam że jak założę 22 lub 24 / 42 to będzie to normalnie hulać, Wiadomo ze tam piasta Rohloff i to już jest kosmos ale moment obrotowy to moment obrotowy Generalnie mam zajawkę na tą zmianę i ulepszenie roweru. Dodatkowo zamierzam wrzucić rock shox paragon gold. Mam taki w moim Kross evado 6 hybrid i to jest w ogóle nie do porównania z tym seryjnym santurem w unibike Jak coś ogarnę i napiszę jak się to skończyło i w razie czego wrzucę zdjęcia. Pozdro
  2. Dzięki za odpowiedź. Powiem szczerze, że objechałem całą Łódź i nikt nawet nie podchodził do tematu. Dopiero w serwisie Ecobike ogarnięty chłopak zagłębił się w temat i ma dowiedzieć się w shimano czy to w ogóle może działać. Raczej automat nie bedzie chyba z tym współpracował. Jak będę wiedział coś więcej to się odezwę. Generalnie nawet nie jest pewne czy da się to połączyć z shimano steeps 6100 bez zewnętrznej baterii co już na pewno mija się kompletnie z celem. Nie śądziłęm ze to tak skomplikowany temat raczej liczyłem że plug in robię i do przodu
  3. Hej. Może ktoś przerabiał temat (nie mogę znaleźć w specyfikacji) Czy wie ktoś czy Alfine di2 obsługuje automatyczną zmianę biegów i czy do tego trzeba programować napęd czy to działa plug-in ???
  4. Dobra już chyba ogarnąłem.... Długość od środka suportu do osi piasty to 495 mm przy 42/24 wychodzi 122 (kalkulator carbon drive tyle pokazuje przy 488,4 mm) lub 125 (kalkulator poazuje 505 mm) czyli w granicy regulacji. Dzięki za podpowiedź
  5. No tak, jestem początkujący w temacie. Długość tylnych widełek to 455 mm , blat przód 42 tył 24
  6. Cześć. Dziękuje za pomoc w temacie doboru wielkości zębatek Gates do Alfine 11 di2. Jestem zdecydowany na opcję 42/24. I teraz może to banalne pytanie, ale nie mogę tematu znaleźć w internecie. Jak obliczyć długość paska lub ilość zębów do konkretnego napędu. Jest oczywiście aplikacja Carbon drive , ale nie za bardzo rozumiem jak to działa (pewnie jestem za głupi ) Zastanawiam się czy jak na układzie 42/28 jest pasek 125T to na układ 42/24 daję o 4 zęby mniej (nie ma paska 121 ale jest 120 lub 122 więc zakładam że regulacja na tylnym widelcu temat zamknie). Może ktoś dobierał pasek i może pomóc ???
  7. 55/28 stosuje producent rowerów Kross w piastach alfine (np. w unibike energy z 2018 roku gdzie jest alfine 8 di2) . Jasne, że można założyć 42/22 i będzie podobne ratio. Ale z jakiegoś powodu w steep 6100 stosują z tyłu 28 . Stąd się zastanawiam czy 22 z tyłu nie spowoduje np. przeskoczenia paska przy najwyższym momentach obrotowym pracy silnika. Przykład jest taki że w rowerach z silnikiem 40nm stosują w gates układ 46/22 a w silnikach z 60nm 55/28. Stąd moje rozterki. Po prostu chciałbym żeby żona miała zakres 406% zamiast 263 .
  8. No właśnie, tak jak piszesz. 42/24 to by nie bylchyba takie głupie. Jedyna moja wątpliwość to czy 24 (tym bardziej 22) zamiast 28 z tyłu nie spowoduje jakięgoś zwiększenia zużycia paska. Będzie o 2 zęby mniej oplatał z tyłu. Taki układ 24/42 w zupełności wystarczy. Ratio 1,75 jak porównywałem w z napędem11/42 jaki mam w swoim rowerze to wychodzi bardzo podobnie. To że gates jest 5 razy droższy od normalnych napędów to jest jasne i biorę to pod uwagę.
  9. Cześć, no właśnie chodzi o te najniżesze biegi. Nie mnie a moje żonie, która twierdzi, że na dłuższych stromych podjazdach po prostu brakuje niższych przełożeń. Ja akurat jeżdżę na Kross evado hybrid 6 i szczerze mówiąc tam gdzie w wakacje jeżdzimy przy napędzie 38 - 11/32 było też nie za lekko. Nie chodzi tutaj o jakiś ciężki teren tylko podjazdy w górzystych rejonach. Ja u siebie zmieniłem napęd na 11/42 i teraz w zasadzie wszystko jest tak jak chciałem. Dlatego założyłem, że jak wrzucę alfine 11 di2 no to przy układzie 42/24 , no a jeśli można założyć 42/22 to tym lepiej bo to zbliża nput/gear ratio do napędu 55/28, powinno to dać większy komfort na niskich biegach. Automatyczna zmiana biegów rówież spowoduje, że komfort powinien się nie zmienić. Powiem nawet że przy Nexus 5 di2 przeskok pomiędzy biegami jest jak dla mnie trochę za duży, chociaż możliwe ,ze to subiektywne odczucia związane z użytkowania tradycyjnych napędów. Moją wątpliwość natomiast wzbudza obsługa 22 zębów przy napędzie elektrycznym 60 nm, pomijając oczywiście kwestie, których napisałeś (programowanie silnika). Szczerze mówiąc to nawet biorę pod uwagę przejście na łańcuch i wtedy bez problemu i znacznie taniej złożę układ nput/gear ratio właśnie tak jak napisałeś (np. 38/18 lub 38/20). Bardzo dziękuję za tak obszerny komentarz. Powiem, że ten Unibike to świetny miejski rower, brakuje mu troche zakresy na niskich biegach i stąd moje pytania i lekko zwariowany pomysł bo ta ewentualna zmiana napędu do tanich nie będzie nalezała. Nawet się zastanawiam czy nie kupić żonie jakiegoś mtb na te wakacyjne wypady
  10. Witam. Mam zamiar zmienić napęd w elektrycznym rowerze Unibile energy. Napęd to nexus 5 biegów na pasku gates w technologii Di2. Wszystko fajnie ale jest za mały zakres przełożeń dla żony (263%) Zamierzam wrzuciś alfine 11 di2 (przełożeńia 406%). I teraz może ktoś odpowie. Niestety konstrukcja ramy nie pozwala wrzucić większego blatu z przodu (jest 42t) z tyłu 28 . Klasycznie powinno być 55/28 na co nie ma szans z powodu o którym już pisałem. Jedyna opcja to zmiana zębatki piasty na 22t lub 24 t. Wtedy w połączeniu z przełożeniami alfine11 ma to jakiś sens. Moje pytanie czy 22T lub 24 T nie będzie za mało jak na rower elektryczny (np czy nie będą przeskakiwać zęby na pasku). Może ktoś rozkminiał taki problem ???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...