
Piotr1969
Użytkownik-
Liczba zawartości
22 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika Piotr1969
-
Tak to konkretnie wygląda porównując Alfine 11 di2 z Nexus 5 di2 w mojej byłej i obecnej konfiguracji. U mnie 1 bieg w nexusie miał zbliżone ratio do 4 w alfine. Ja ustawiłem bieg startowy na 5 w alfine. Jak widać z wykresu jest on ,,lżejszy" niż 2 w Nexus. Bieg 1,2,3 jest realnym zyskiem z mojego ugrade + oczywiście większa płynność zmiany przełożeń.
-
Nexus 5 di2 w tym rowerze w zupełności wystarczał do codziennej jazdy. W lekki teren i spokojne górki również dawał radę. Jeżeli nie będziesz miał pomysłu na bardziej strome podjazdy to spokojnie to da radę. Na najniższym biegu ratio było 1,5. Na najwyzszym ok. 4. Przypomnę ze układ zębatek 42/28. Na najwyższym biegu czyli na 5 rower maił szybsze przełożenie niż w moim Kross Evado hybrid 6. W zasadzie bieg 5 to z górki i wiadomo, że już wspomaganie nie działa. Natomiast w porównując Nexusa do Alfine to niższe biegi są o wiele lżejsze w Alfine (praktycznie 4 bieg w alfine odpowiada 1 w nexusie, czyli w Alfine masz jeszcze 3 biegi w dół) . Gółownym zyskiem zamiany na alfine 11 są właśnie biegi w dolnym zakresie, w górnym jest niemal identycznie.W moim przypadku przy aktualnym układzie na 1 biegu ratio jest ok. 0,9 , na najwyższym 3,8. Porównując do tradycyjnego napędu była to zmiana z 11/25 na 11/42 co jest ogromną różnicą. Ogólnie na nexusie będziesz korzystał głównie z 2/3/4 biegu. W Alfine mam ustawiony bieg startowy na 5. Wszystko co poniżej to są już biegi do wjazdów pod górkę. Ogólnie zakładam, że główne biegi na codzień to będzie 5,6,7,8. Przy rowerze z 75 Nm możliwe, że mniejszy zakres zrekompensuje ten moment (ja mam 60Nm).
-
@HSM Akurat upgrade tego roweru byłby stosunkowo prosty ponieważ nie ma ograniczeń przedniego blatu jak w unibike energy. W tym rowerze mamy 55T/28T (na stoprocent przód ma 55T bo zaleczne ratio do Alfine 8 to 2,2-2) Zmieniając piastę na alfine 11 Di2 można zachować 55/28T bo to też górna granica dla Alfine 11. Wtedy na niskich biegach byłoby trochę słabiej. Oprócz piasty i upgrade oprogramowania nic nie potrzeba by zmieniać. Jeśli chcielibyśmy dołożyć lepszy zakres na niskie biegi to trzebaby zmienić przedni blat na 50T (bez problemu wejdzie skoro jest 55T) i wtedy ratio by było 1,78 więc prawie się łapie (ja mam teraz 1.75). Wtedy oczywiście krótszy pasek trzeba dodatkowo wrzucić. Silnik sterujący w tym przypadku nie ma znaczenie bo możemy zamieszać z przodu zostawiająć zawsze 28T z tyłu. Ja niestety nie mogłem, stąd ten bajzel z tylnymi zębatkami itd. Poza tym wszystko będzie pasować. Jest to sztuka dla sztuki ale da się
-
Nie jest to żadna tajemnica : Piasta Alfine SG-S7051-11 - ok. 700 zł z przesyłką (nowa) Pasek Carbon Gates 122T CDX - 300 zł Przedni blat : Gates 42 T CDX - seria z roweru Tylna zębatka : Gates 24T CDX CT1124XMN-U (nie do końca była kompatibilna , ale odwrotny montaż pomógł) - 210 zł (praktycznie nowa - zdemontowana z nowego roweru) Silnik sterujący : MU-UR500 - seria z roweru Adapter mocowania tarczy hamulcowej : Shimano Alfine Y37R82000 - 60 zł Silnik napędu : Shimano Steeps 6100 - seria z roweru Reszta : seria z roweru Unibike Energy LDS Wisienka na torcie : amortyzator Rock Shox paragon gold (tapered) plus uchwyt oświetlenia pod ten amortyzator b&m 471ASR - amortyzator 890 zł + uchwyt oświetlenia -21 zł Została mi zakupiona nowa zębatka za 355 zł 22T - mogę zwrócić ale zostawiam, bo nie wykluczam zamiany na silnik sterujący MU-UR510 w przyszłości i wtedy ta zębatka idealnie podejdzie Koszty robocizny (przeplecenie koła, wymiana amortyzatora, programowanie - 400 zł) Cały rower Unibike Energy LDS w 2021 roku kosztował 10200 zł ( super cena bo wtedy kosztował w UNIBIKE 14999 zł) Wychodzi, że cały upgrade kosztował mnie : 2936 zł - dla mnie warto bo zakres wzrósł z 263% do 409% plus super komfortowy amortyzator Do tego dokładnie tak jak HSM zauważy, poznana tematyka zmian napędu w takiej technologii. Powiem też szczerze, że nie widziałem tak skonfigrowanego roweru. Jest w krosie w tej chwili rower https://kross.eu/pl/ebike/urban/sentio-hybrid-7-0-500-czarny-niebieski-polysk?snrai_campaign=EknAKVaJHzCC&snrai_id=2ca427a4-e7fa-4f3e-822c-c8672dfaaff0 ale jest on alfine 8 co daje 308 % zakresu czyli niewiele więcej jak w nexusie 5 di2. Upgrade tego roweru do Alfine 11 byłby dużo prostrzy bo wystarczy zmienić piastę plus i pasek, reszta mogłaby zostać (ewentulanie zamienić przedni blat na 50T no i pasek) jednak kształt roweru od razu nie podszedł mojej żone (nazawała go ,,dziadkowóz" ) poza tym nie występuje w wersji damskiej.
-
Wszystko tak jak napisałeś. Jeżeli chodzi o linię paska to w tej chwili jest ona bliżej nieokreślona. To znaczy jest większa niż 41,7 i mniejsza niz 45,5. Wynika to stąd, że odwrócenie montażu zębatki przesunęło linię do wewnątrz. Zębatka 24T którą założyłęm nie jest symentryczna i odwrócenie jej dało różnicę w kierunku 45,5. Oceniam, że w tej chwili może być gdzieś około 43-44 mm. Generalnie jest to bardzo dziwne bo z zębatką 22T jest odwrotnie, czyli zęby od strony z napisami są bliżej osi czołowej zębatki , natomiast w zebatce 24T są dalej. Dlatego w ogóle dało się zapiąć bez większego kłopotu silnik po drugiej stronie a obcieranie o silnik było na tyle minimalne, że udało się wszystko dopasować. Zakładam, że jakoś to będzie wszystko grało. Myślę również, że jak ludzie zmieniają napęd z łańcucha na pasek, tak super dokładnie tego też nie dopasują. Wydaje mi się też, że odwrócenie zębatki w przypadku zębów nie ma znaczenia ponieważ pomierzyłem i nie ma żadnej różnicy są po prostu symetryczne. Oczywiście będę obserwował jak to wygląda. Generalnie to nie spodziewałem się, ze to będzie tak skomplikowane, Wygląda na to, ze kupując rower na pasku w zasadzie prawie nie ma szans na jakiklowie update napędu. W rowerze unibike energy to już na pewno, bo ktoś tak zaprojektował ramę, że nie można zamontować większego blatu z przodu niż 42. Gdyby nie to, wystarczyłoby wrzucić 50 plus 28 z tyłu plus pasek i wszystko by zagrało idealnie. Na pewno Gates System Drive jest bardzo ciekawym rozwiązaniem, ale koszty (coś o tym wiem ) i problemy z dostęnością oraz bardzo utrudniona kompatybilność trochę blokuje popularyzację tej technologii. O braku wiedzy na ten temat w serwisach już nawet nie wspominam, bo w tej chwili chyba jesteśmy najlepiej zorientowani w temacjie kraju Jeżeli w tym rowerze będą jakieś dalsze komplikacje to chyba przejdę na łańcuch i skończą się problemy...
-
Dobra, wszystko jasne. Do silnika MU-UR500 jest tylko jedna zębatka pod Di2 28T.Innych nie było. Natomiast do MU-UR510 mamy już zębatki od 22T do 28T. Ja wcisnąłem odwrotnie 24T i po drobnych kombinacjach to wszystko jakimś cudem zagrało. Tzn silnik zapiął piastę, no i po drobnym podszlifowaniu obudowy pasek nie obciera silnika. Testowałem rower i wszystko działa bez zarzutu. Natomiast prawdopodobnie zapoluję na MU-UR510 i wtedy doprowadzę temat do praktycznie fabrycznej konfiguracji. Teraz rozumiem dlaczego w rowerach Kross z piastą Alfine 8 di2 jest konfiguracja napędu 55/28. Po prostu inna dla MU-UR500 i Alfine 8 Di2 nie istnieje. Dzięki HSM za naprowadzenie na temat.
-
No więc tak jak piszesz do Nexusa 5 di2 są zupełnie inne zębatki. Ta moja ma 28T ma oznaczenie to : CT1128YMN-D REV B Teraz już wiem, że pasuje tylko do nexusa 5 di2 ponieważ ma inne mocowanie. Ja w tej chwili szukam zębatki 22T pod alfine di2. Widzę, że jesteś w temacie to może mi pomożesz. Znalazłem na stronie Gates Carbon Drive zębatkę 22T, która patrząc na zdjęcia powinna obsłużyć silnik sterujący https://www.gatescarbondrive.com/products/rear-sprockets/22t-enviolo-vmn-cdx?fbclid=IwY2xjawIYVH1leHRuA2FlbQIxMAABHXD2yz4q-cKTLpErLMOXERN8ppHNNeAgtlNMNQ8JPKodZMmYKVuy-fXSaw_aem_nUSQfVJcL2VsYl8eVfY_Aw Jak myślisz idę dobrym tropem ? Dołąćzam zdjęcie 28T pod Nexusa i 22T pod alfine, która nie pasuje do di2 Pozdrawiam
-
No więc tak : Piasta Alfine SG-S7051-11 Pasek Carbon Gates 122T CDX Przedni blat : Gates 42 T CDX Tylna zębatka : Gates 24T CDX CT1124XMN-U (nie do końca była kompatibilna , ale odwrotny montaż pomógł) Silnik sterujący : MU-UR500 Adapter mocowania tarczy hamulcowej : Shimano Alfine Y37R82000 Silnik napędu : Shimano Steeps 6100 Reszta : seria z roweru Unibike Energy LDS Wisienka na torcie : amortyzator Rock Shox paragon gold (tapered) plus uchwyt oświetlenia pod ten amortyzator b&m 471ASR
-
No właśnie Patryk łączył się z centralnym serwisem shimano i w ten sposób zaprogramował silnik. Podobno opcja dostępna tylko dla serwisów. Prywatnie tego nikt nie zrobi, chociaż mnie to i tak wszystko jedno, bo sam do tego bym się nie dotykał. Swoją drogą to też jest trochę paranoja, że kupujesz sprzęt i w zasadzie jesteś zdany na łaskę i niełaskę shimano.
-
Cześć. Kilka postów temu wrzuciłem na forum ten temat. No i po dużych ciężarach udało się to zrobić. Opiszę sytuację gdyby ktoś kiedyś chciał taki upgrade zrobić. 1) Zacznijmy od tego, że prawie nikt nie chciał się nawet dotknąć tematu, dopiero bardzo ogarnięty chłopak (Patryk) z serwisu Eccobike w Łodzi przy ulicy Brzechwy podjął się tej roboty (wielkie gratulacje i podziękowania) 2) Drugi temat to ograniczenia, októrych już pisałem. Konstrukcja ramy wyklucza zamianę przedniego blatu na większy. Zatem w grę wchodziły tylko mniejsze zębatki z tyłu. Teoretycznie jedyną kopmpatybilną z Alfine 11 była 22T (ze względu na zalecano ratio 1,8-2,0). Do tego oczywiście krótszy pasek 122t. Ok. Zakupiłem. Wcześniej kupiłęm również 24T bo akurat ktoś miał nową w rozsądnej cenie. 3. Piasta ALfine 11 di2 - zkupiona w olx , nowa (cena bezkonkurencyjna - chyba wyszło 700 zł z przesyłką - wprawdzie srebrna nie czarna, ale kolorem się nie jeździ ) 4. Teraz doszła sprawa przeplecenia koła , zamontowania zębatek i upgrade oprogramowania dla shimano steeps 6100. No i tutaj zaczęły się schody, ponweaż, z aplikacji bezpośrednio silnik nie kodował na alfine 11(unibike fabrycznie blokuje steepsa na di2 5). Patryk załatwił sprawę po bezpośrednim kontacie z simano Polska i zakodował silnik steeps. Super , mamy to !!! No nie całkiem 5. Kolejne problemy pojawiły się przy montarzu zębatek, paska i silnika sterującego piastą). Okazało się, że zębatka 22T jest tak zbudowana, że obciera o silnik sterujący. Paranoja trochę bo zakupiona była pod alfine więc myślałem, że to wszystko jest kompatibilne. Nic z tych rzeczy. Za przykłąd podam, że zębatka 28T z nexusa w ogóle nie wchodzi do alfine ponieważ nexus ma .... większe mocowanie i taka zębatka ma duży luz na piasię alfine.... (dobre co ?) Jako ciekawostkę podam, że zębatki gates są opisywane jako pasujące do nexusa i do alfine. Zatem zakupiona zębatka nie weszłaby do piasty nexus 5 di2 (może do 8 tak ale nie wiem). W tej sytuacji postanowiliśmy zamontować 24 T i to odwrotnie - czyli napisem do piasty ponieważ od tej strony zęby na zewnątrz wychodziły o jakiś jeden minimetr (Zestaw 42/24 dał ratio 1,75 czyli minimalnie za niski dla Alfine 11 ale uznałem, że jakoś to chyba przeżyję, tym bardziej, że Kross w jednym z rowerów również minimalnie zaniża rekomendowane ratio) Po delikatnym zeszlifowaniu wewnętrznej części obudowy wszystko zagrało idealnie. Koło weszło na styk ,ale tym razem temat udało się załatwić. 6. Upgrade roweru objęła również wymiana amortyzatora santour na znakomitego rock shox paragon - inna liga 7. Automatyczna zmiana biegów w alfine 11 di2 nie występuje ,zatem ta funkcja odpadła, ale jest powrót do biegu startowego co jest już dużym ułatwieniem i komfortem (może kiedyś shimano zrobi jakiś upgrade skoro alfine 8 di2 to ma) 8. Jakie wrażenia z jazdy: Kultura pracy Alfine 11di2 a nexus5 di2 to są dwa inne światy. Alfine jest zdecydowanie cichszy, biegi zmieniają się bez charakterystycznych trzasków, a na pewno znacznie płynniej niż w nexus. O kulturze pracy amortyzatora nie ma sensu pisać - inna liga. 9. Jakie wnioski ? Uważam, że warto było to zrobić. Zakres Alfine 11 (409%) jest podobny do tradycyjnego napędu 11-42 na czym mi zależało (żona nie będzie już narzekać na większe górki w Chorwacj ) Jeżeli decydujemy się na taką operację to naprawdę musi to robić ogarnięty serwis (ukłony dla Patryka). Do tego jest straszny bajzel z zębatkami gates. Nie kumam kompletnie dlaczego zębatka 22T i 24T są zbudowanie zupełnie inaczej, o 28T z nexusa nawet nie wspominam (ta jest z jednej strony zupelnie płaska, w 22T i 24T zęby wystają poza element montażowy-stąd te problemy) Nie mam pojęcia gdzie są takie dane na temat zębatek, na stronie gates carbon drive chyba nie zauważyłem). naprawdę poruszałem się po omacku (dlatego jedna zębatka 22T mi została) 10. Przesyłam kilka zdjęć Pozdrawiam
-
[Alfine 11 di2] automatyczna zmiaówna bieg
Piotr1969 odpowiedział Piotr1969 → na temat → Elektryczne - e-bike
Dziękuje za wnikliwą odpowiedź. Czekam na info z serwisu. Koleś miał napisać do shimano jak i czy można to skonfigurować. W sumie to już na tej automatycznej skrzyni aż tak mi nie zależy bo żonka powiedziała że i tak większość używa manuala. Mam nadzieję, że wtedy nie będzie problemów, a jak będą to w desperacji chyba wrzucę tradycyjne alfine 11 bo na tym zakresie 408% najbardziej mi zależy, Zakłądam jednak, że da się to zrobić najwyżej bez automatu. Dzisiaj w jednym z salonów premiium w Łodzi na ulicy Żeromskiego sprzedawca pokazał mi taki rower https://gobikes.pl/riese-muller-charger-4-gt-rohloff-p-1280.html , Miał chyba z tyłu 22 T a z przodu 55 T przy momencie obrotowym 85 NM, więc zakłądam że jak założę 22 lub 24 / 42 to będzie to normalnie hulać, Wiadomo ze tam piasta Rohloff i to już jest kosmos ale moment obrotowy to moment obrotowy Generalnie mam zajawkę na tą zmianę i ulepszenie roweru. Dodatkowo zamierzam wrzucić rock shox paragon gold. Mam taki w moim Kross evado 6 hybrid i to jest w ogóle nie do porównania z tym seryjnym santurem w unibike Jak coś ogarnę i napiszę jak się to skończyło i w razie czego wrzucę zdjęcia. Pozdro -
[Alfine 11 di2] automatyczna zmiaówna bieg
Piotr1969 odpowiedział Piotr1969 → na temat → Elektryczne - e-bike
Dzięki za odpowiedź. Powiem szczerze, że objechałem całą Łódź i nikt nawet nie podchodził do tematu. Dopiero w serwisie Ecobike ogarnięty chłopak zagłębił się w temat i ma dowiedzieć się w shimano czy to w ogóle może działać. Raczej automat nie bedzie chyba z tym współpracował. Jak będę wiedział coś więcej to się odezwę. Generalnie nawet nie jest pewne czy da się to połączyć z shimano steeps 6100 bez zewnętrznej baterii co już na pewno mija się kompletnie z celem. Nie śądziłęm ze to tak skomplikowany temat raczej liczyłem że plug in robię i do przodu -
Hej. Może ktoś przerabiał temat (nie mogę znaleźć w specyfikacji) Czy wie ktoś czy Alfine di2 obsługuje automatyczną zmianę biegów i czy do tego trzeba programować napęd czy to działa plug-in ???