Skocz do zawartości

Yas13

Nowy użytkownik GZ
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Yas13

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Nie jestem pół-zawodowcem, ani nawet nie jeżdżę "treningowo" (choć jeżdżę dość dużo). I nie mam zamiaru tego zmieniać. W pierwszym poście prosiłem o rekomendacje/podpowiedzi pod moje potrzeby, a otrzymałem 2 strony wykładu o rzeczach, które szczerze mówiąc nie są mi do niczego potrzebne. Jak jadę w trasę 70km, to ostatnią rzeczą jaka mi przejdzie przez myśl jest, czy teraz powinienem jechać z kadencją 60, 90 czy może 130. Jadę i cieszę się jazdą, trasą, okolicą, a nie spinam żeby kręcić w określonym tempie. Pewnie dla Was to ważne, ale nie dla amatora, który po prostu lubi dłuższe wycieczki rowerowe w różnym terenie (nie mylić z treningami). Słabo to wyszło, podpowiedzi jak na lekarstwo (aczkolwiek dziękuję userom smw44199 i thetere). Pozdro.
  2. Dzięki, ten 7.0 jest całkiem w porządku, choć wciąż nie wiem czy przy stromych podjazdach nie będzie mi brakowało najniższej tarczy z przodu. Czy to jest duża różnica pomiędzy najniższym przełożeniem w 2x10 a takim w 3x10? Z 3x10 na deore w sensownej cenie znalazłem właściwie tylko Tabou Flow 5.0 (Romety są trochę za drogie) - choć user chudzinki pisał wyżej, że nie są one opłacalne. Jak dla mnie na papierze to ten rower ma wszystko włącznie z regulowanym mostkiem i amortyzowanym siodełkiem (niby pierdoły, ale inne ich nie mają). https://katalog.bikeworld.pl/2024/web/produkt/rowery_miejskie_i_turystyczne/cross/tabou/75208/flow_5_0
  3. Staruszek Maxim Highlander 401 po kilku modyfikacjach, koła 26", 3x7. Jaka korba dokładnie to nie wiem Teren wokół mnie trochę różnorodny - jak pojadę na zachód, to same górki i lasy, a wszędzie indziej w miarę płasko. Doprecyzowując wypowiedź o jeżdżeniu zwykle na najwyższej tarczy: po prostu na tarczy środkowej i maksymalnej przerzutce z tyłu jeździ mi się dużo za "lekko". Przy prędkości 25-30 na prostej trzeba się strasznie nakręcić albo wręcz nie da się tak rozpędzić. Poza tym ta przerzutka jest trochę rozregulowana, a żadna regulacja w serwisach nie rozwiązała problemu w całości Nowej i tak nie opłacało się kupować.
  4. Bo do tej pory była to jedyna w miarę konkretna polecajka pośród 20 postów o kadencji, kątach pochyłu rowerzysty, aerodynamice i chemii. Dzięki, poczułem się jak na studiach. Nie znam się na sprzęcie, kupuję pierwszy rower od 15 lat i starego górala. Na pewno nie skupiam się na kątach czegoś tam, bo i tak nie zauważę różnicy - nie mam żadnego porównania. Jak koledzy polecają coś z Altusem, to przeglądam z Altusem. Przy okazji popatrzyłem na inne rowery z Deore (ponoć lepsza) w tej kategorii cenowej. Ten Tabou wydaje się spoko, tylko pytałem u producenta i okazuje się, że część partii z tyłu zamiast Deore ma Alivo - czy to jest duża różnica i nie warto brać tego z Alivo? https://katalog.bikeworld.pl/2024/web/produkt/rowery_miejskie_i_turystyczne/cross/tabou/75209/flow_4_0 Zapisałem sobie też tego, ale z kolei w recenzjach narzekają na słaby mechanizm korbowy: https://katalog.bikeworld.pl/2024/web/produkt/rowery_miejskie_i_turystyczne/cross/saveno/85861/everest_3_0_gts Z kolei z 2 tarczami z przodu chyba podobne są też Merida i Unibike. Z tym że nie mam pojęcia, czy 2 tarcze mi przypasują - całe życie jeździłem na 3 (i to zwykle na największej tarczy). Przy napędach z 1 tarczą obawiałbym się o strome podjazdy, gdzie jednak w starym rowerze zawsze trzeba było zrzucić z 3 na 1 - a w pojedynczych nie ma takiej opcji. https://katalog.bikeworld.pl/2024/web/produkt/rowery_miejskie_i_turystyczne/cross/unibike/77328/crossfire https://katalog.bikeworld.pl/2024/web/produkt/rowery_miejskie_i_turystyczne/cross/merida/86257/crossway_100
  5. Dzięki za odpowiedzi. Napędu 1x faktycznie nie chcę. 4k to niestety już za dużo - te 3600 to już jest taki max max jaki chcę wydać, a i tak byłoby to z dużym bólem wiadomo czego 🙂 Tak na szybko przejrzałem w katalogu bikeworld i nie ma za wiele modeli z przerzutkami Altus i hamulcami tarczowymi mechanicznymi. W zasadzie kilka Rometów. Z hydraulicznymi jest dużo większy wybór. Normalnie, nie oczekuję prędkości jak na szosówce, ale chcę wyciągnąć max z takiej pozycji, w jakiej jeżdżę.
  6. Cześć, poszukuję roweru głównie do dłuższych (50-100km), rekreacyjnych wycieczek po lasach, szutrach i asfaltach. Gravele i wszystko z niską pozycją odpada, w poszukiwaniach póki co skupiałem się na rowerach crossowych. Na pewno potrzebuję przedniego amortyzatora oraz kół 28" 😉 I lubię porządnie się rozpędzić na wyższym przełożeniu. Wzrost 177, waga 66, mężczyzna. Na oko w porządku wydaje się mi np. Romet Orkan 8M (obecnie w promocjach za ok. 3600) - co myślicie? Polecicie coś tańszego, ale w miarę porównywalnego? Dziękuję i pozdrawiam, Łukasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...