Skocz do zawartości

darioone

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Pomorze

Osiągnięcia użytkownika darioone

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Conversation Starter
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Masz rację nie jeżdżę 45 km/h chyba że z górki a uwierz mi w okolicach Polanowa potrafiłem osiągnąć ponad 50 km/h a na staruszku pokroju Trans Alpa to już samobójczy wyczyn. Chodziło mi właśnie o drugi zakres czyli na podjazdach 28/40 spokojnie dawało radę. Piszesz "krążowniki z atrapą amortyzatora" ale mi to w zupełności wystarcza,15 letni Trans Alp dowiózł mnie zawsze i wszędzie pomimo tego że nie był jakimś cudem techniki ale dzięki regularnemu serwisowi odwdzięczał się niezawodnością nawet objuczony sakwami.Nie chcę mieszać Cues z innymi grupami ale można modyfikować go w ramach tego samego systemu czyli Linkglide czyli zmienić kasetę z 11-36 na 11-41 lub z 9 na 10/11 biegów bo takie zmiany w ramach tego systemu są kompatybilne. Ze starym sprawdzonym HG można jeszcze więcej namieszać oczywiście w granicach zdrowego rozsądku,istnieje duża ilość zamienników kaset,korb, przerzutek gdzie w Cues jak na razie można tylko łańcuch KMC.Liczyłem że może odezwie się ktoś kto wymienione rowery posiada i podzieli się spostrzeżeniami.
  2. Który waszym zdaniem godnie zastąpi staruszka bo moim osobistym faworytem po przeanalizowaniu wszystkich specyfikacji jest Unibike. Kellys i Kross są też niegłupim wyborem ale tylko Unibike podaje dokładne dane co do typu i jakości zastosowanych komponentów. Druga sprawa to napęd,Kross i Unibike na Shimano Cues,Kellys posiada 27 biegów z większymi możliwościami różnych modyfikacji.
  3. Pora wymienić 15 letniego wyeksploatowanego staruszka Krossa Trans Alpa na coś nowszego.Moje wymagania: 1.Rama 17 cali lub S z racji nikczemnego wzrostu (170 cm) i krótkich odnóży (obecny ma właśnie 17 cali i jest idealny). 2.Hamulce tarczowe hydrauliczne. 3.Amortyzacja przód widelec,tył amortyzowana sztyca. 4.Napęd 2x9 lub 3x9 z dużą rozpiętością przełożeń,obecnie jeżdżę korba 48-38-28,kaseta 11-40 i w zupełności wystarcza. Moje typy: https://www.unibike.pl/voyagergts.html https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/trekking/trans-5-0-czarny-szary-polysk-3 https://kellysbike.com/pl/trekking-c979/carson-70-p71243
  4. https://bike.shimano.com/pl-PL/products/components/pdp.P-ST-EF505-L.html https://bike.shimano.com/pl-PL/products/components/pdp.P-ST-EF505-9R.html Taki komplet widziałem ale nie w 5.0 tylko 7.0 [Kross Trans oczywiście] . https://bike.shimano.com/pl-PL/products/components/pdp.P-BR-MT200.html No i do kompletu takie zaciski.
  5. No właśnie Deore to chyba najlepszy wybór a do tego jakiś komplet hamulcowy od Shimano i święty spokój na lata.Swego czasu były montowane Shimanowskie klamkomanetki 3x9 do hamulców hydraulicznych,widziałem takie w Kross Trans 5.0 tylko nie wiem co to była za grupa osprzętu.
  6. Witam. Jeśli temat nadal aktualny to przedstawię moje przemyślenia na ten temat. O ile manetki odpowiadające za zmianę biegów będą pasowały od każdego systemu Shimano 3x9 HG to może być problem z klamkami od hamulców bo nie wiadomo czy ten cały Radius (czyli zacisk) będzie pracował z klamką Shimano.Można próbować to sparować ale czy wszystkie elementy będą razem działać? Najlepiej byłoby wymienić cały zestaw czyli klamki manetki Shimano 3x9 i dedykowane zaciski hamulcowe Shimano (tarcze już są Shimano) wtedy będzie to działać jak należy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...