Skocz do zawartości

karolsz1

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika karolsz1

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Po odbiorze rowery zrobię markery na wszystkich śrubach i będę obserwował, nic innego na razie nie mogę zrobić. Gdy sytuacja się powtórzy czeka mnie ponowny serwis i pewnie jakaś batalia z nimi. A może ja poprostu za lekko ją odkręciłem, nie wiem. W każdym razie dokrecalem dość mocno ale z czuciem żeby gwintu nie zerwać, ale "z czuciem" to pojęcie względne🙂 Mam jeszcze dobrego gościa od rowerów w okolicy i zasięgnę u niego opinii.
  2. Dzięki za wskazówki. Rower właśnie zaprowadziłem do serwisu. Zdziwienie Pana że śrub nie dokrecalem😄. Zgłoszenie przyjęte, czekają na śrubę od producenta, wkręca i zobaczymy. Info z serwisu takie że sruby te zawsze trzeba dokręcać i mają prawo się luzowac. Zobaczymy po naprawie i kilku jazdach testowych, znowu poznacze śruby markerem i będę obserwował. Rower kupiony na stacjonarnie w centrum rowerowym.
  3. Ok dzięki wielkie za porady. Klej anaerobowy uniwersalny Technicqll.
  4. @Turysta05 co zatem możesz mi poradzić żeby nie zrobili mnie w balona w serwisie? Wolę mieć jakieś pojęcie i wiedzę przed rozmową🙂
  5. Wiem zdaje sobie z tego sprawę że ten fabrycznie nakładany klej to ściema. Dlatego po zakupie nowej śruby wyczyściłem ja i ładnie odtluscilem, gwint w ramie też, a następnie nałożyłem nowy klej z tubki, co prawda nie loctite a jakiś z Castoramy. I efekt po kilku mocniejszych zjazdach był taki że zauważyłem lekki obrót śruby ( wcześniej zaznaczyłem sobie markerem położenie). Klucz do ręki noi faktycznie lekko dało się ja dokręcić. Stąd moja ciekawość dlaczego może się tak dziać. Tym.bardziej że obciążenie w tym miejscu i każdy obrót idzie chyba przez łożysko.
  6. Być może, ale boje się też żeby nie urwać tego aluminiowego gwintu który jest w ramie bo wtedy to już będzie lipa na całego😃
  7. Ok dzięki, jutro zawiozę rower ciekawy jestem co powiedzą. Czy macie pomysł czy taka usterka jest do naprawienia? Bo na mój rozum to wymiana ramy jeżeli gwint jest uszkodzony. Szkoda że skonstruowane jest to w taki sposób że montaż jest bezpośrednio do ramy a nie przelotowo przez jakąś tuleje z łożyskami, no ale to już tylko takie moje rozkminy. W tym rowerze od początku były problemy. Przy przeglądzie zerowym dampera okazało się że podwinięta była jedna uszczelka teflonowa. Oczywiście przegląd zerowy robiony na własną rękę bo serwis sklepu z którego kupowałem rower tego nie wykonuje. Innym razem wracałem kilka km na piechotę bo szprychy się poluzowały i prawie wylądowałem na drzewie. Że szprychami pojechałem na gwarancję ale przy kolejnej jeździe znowu zaczęły się luzować, napinałem je więc na bierzaco sam żeby nie było tak że znowu będę musiał wracać na piechotę. Noi na razie jest ok, ale i tak miałem zamiar oddać koło do sprawdzenia do jakiegoś porządnego serwisu bo do tego ze sklepu nie mam jakoś zaufania. Dodam tylko że sklep to znana sieciowka z rowerami.
  8. Ok chyba tak zrobię że zaprowadzę rower faktycznie na gwarancję. Co do gwintu to właśnie nie wiem co o tym myśleć bo podczas gdy śruba wypadła, ocierała ona mocno o tylny trójkąt aż zdarła lakier i podczas ocierania i pracy zawieszenia faktycznie mógł się uszkodzić gwint, ale wizualnie na tyle na ile mogę się przyjrzeć to chyba wygląda dobrze, może poza tym początkiem. Załaczam zdjęcie dla Waszej oceny. Śruba podczas wkręcania idzie normalnie, mogę też ją mocno dokręcić, zastanawia mnie tylko ten początek gwintu. Chciałbym jeszcze prosić o radę jak najlepiej rozegrać opcje z serwisem. Wykręcić śrubę całkowicie i powiedzieć że zgubiłem podczas jazdy jak to miało miejsce? Wtedy spodziewam się naprawy typu zamówienie nowej śruby i jej wkręcenie co zrobiłem już sam. Teraz ogromny problem jest ze znalezieniem tej konkretnej śruby , mi udało się kupić 1 sztukę a teraz nigdzie nie mogę jej znaleźć. Może serwis sobie z tym poradzi, nie wiem, najwyżej po ponownym poluzowaniu się znowu zawiozę rower na gwarancję tylko najgorszy jest ten stracony czas, i dlatego właśnie postanowiłem zapytać na forum bo może padłby jakiś fajny i prosty pomysł ale może faktycznie problem jest w samym gwincie.
  9. Takie coś odpada, rower jest praktycznie nowy zrobione może 500 km. Poszedłbym z tym na gwarancję tylko wiem że w serwisie zapewne wkręca śrubę na klej, czyli zrobią to samo co sam już zrobiłem a ja chciałbym dowiedzieć się dlaczego tak się dzieje. Czy zbyt mocne dokręcenie śruby może powodować takie efekt że dociska w którymś miejscu za mocno łożysko i ja wykręca? Ta śrubę trzeba dokręcić momentem 22Nm, ale nie mam klucza dynamo i kręcę ja na oko do oporu z czuciem.
  10. Z drugiej strony jest analogicznie. Taka sama śruba wkręcana. Więc chyba w ramie mocowanie na ten wahacz jest zrobione w ten sposób że gwint jest do połowy zrobiony z jednej i z drugiej strony. Zastanawiam się czy nie użyć kleju trudnozrywalnego. Tylko czy potem nie będzie problemu z odkręceniem.
  11. Tak zrobiłem i śruba ponownie się poluzowała pomimo kleju. Stąd moje pytanie dlaczego tak się dzieje?
  12. Cześć. Mam problem z odkręcającą się śruba wahacza w rowerze ghost riot. Pierwszy raz śruba wykręciła się całkowicie, zauważyłem to dopiero przy myciu roweru. Nowa śrubę wkręciłem z użyciem kleju średniozrywalnego i po ostrzejszej jeździe zauważyłem że znowu się poluzowała. W czym może tkwić problem i dlaczego tak się dzieje? Z pozostałymi śrubami nie ma problemu. Na zdjęciu widać w którym miejscu brakuje śruby.
  13. Cześć, mam robiłem z odkręcając się śruba w zawieszeniu w rowerze Ghost Riot. Raz śrubę poprostu zgubiłem i zobaczyłem to dopiero przy myciu roweru. Śruba zamówiona, wkręcona razem z klejem do gwintów sredniozrywalnym (jakiś z Castoramy nie markowy loctite). Po ostrzejszej jeździe po trudnym terenie zauważyłem że śruba znowu lekko się poluzowała. O co chodzi? Ma ktoś pomysł jak temu zaradzić? Na zdjęciu miejsce skąd śruba się wykręca. Reszta śrub ani rusz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...