Skocz do zawartości

spicylemon

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Osiągnięcia użytkownika spicylemon

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Jeżdżę w koszulce termoaktywnej z merino, działa, trzyma ciepło, odprowadza pot i ogólnie no jest dobra, tylko przy temperaturach poniżej około powiedzmy 8 st.C potrzebna (przynajmniej dla mnie) jest już kolejna warstwa. Mam całkiem dobry softshell, tylko pojawia się taki problem, że w nim jest już zdecydowanie za gorąco (znośnie jest już jak jest od 1 stopni) przez co zaczynam się naprawdę mocno pocić co nie jest ani przyjemne ani bezpieczne i mija się z celem, a zarazem jest za zimno na jazdę w samej bieliźnie. W normalnych warunkach kurtka wiatrowa odpada, bo pomimo, że będzie lżejsza to się w niej uduszę. Przychodzę z pytaniem. Z czego wy korzystacie i co polecacie jako drugą warstwę na bieliznę termoaktywną? To mój pierwszy chłodny sezon rowerowy, więc pojęcie mogę mieć niewielkie:)
  2. @sznibnawet jeżeli w tabelce shimano nie ma ptaszka, że jest kompatybilne?
  3. Cześć, zmieniam zacisk z MT200 na Deore BR-M6100. Wiem, że do tego zacisku jest dedykowany inny przewód, niż ten co mam (mam SM-BH59-JK-SS a dedykowany to SM-BH90-SS). Czytałem, że części od hamulców u Shimano można mieszać, ale wolę się upewnić. Miało by to wpływ na siłę hamowania albo poprawność działania hamulca gdybym zostawił ten co mam, czy lepiej przewód też zmienić?
  4. Dzięki za naprawdę dobre wyjaśnienie . Jutro zacznę grzebać
  5. Witam, chciałbym rozłożyć zacisk w swoim hamulcu Shimano MT-2000, aby dostać się do tłoczków, tylko nie mogę znaleźć w Internecie jak się do tego zabrać. Wiem jak go rozłożyć, tylko mam wątpliwości jak go wyjąć z układu, odpiąć od pancerza bezpiecznie, nie uszkadzając układu i nie marnować oleju, czy mam spuścić płyn hamulcowy i jak? Mogę go wyssać strzykawką z zestawu do odpowietrzania? Mam sporo płynu, także nie mam problemu z zalaniem układu z powrotem, tylko jak widzę np filmiki z demontażu zacisku, mają już wyjęty, suchy zacisk z układu. Robił to ktoś kiedyś, bądź wie jak się poprawnie do tego zabrać?
  6. @cervandes wciskanie tłoczków było robione, bo jeden wychodził bardziej niż drugi, więc je wyregulowałem trzymając jeden pozwalając drugiemu wyjść aż nie wychodzą symetrycznie. Za pare dni mi przyjdzie nowy odtłuszczacz i olej hamulcowy to je wyszoruje i nasmaruje.
  7. @Turysta05@player123 Pojęcie podstawowe o hamulcach hydraulicznych to ja mam, nie raz je regulowałem i sam je zakładałem. Chyba się nie zrozumieliśmy, mogłem nie zrozumiale napisać, też się zdarza. Piszę z prośbą o pomoc nie dla tego, że hamulców nie umiem wyregulować, tylko regulacja położenia, dociskanie tłoczków, sprawdzenie koła i wszystkie oczywiste rzeczy i porady (za które dziękuje) przy problemach z hamulcem nie działają i sam już nie wiec co to może być. Nie jest żadnym odkryciem, że trzeba hamulec wyregulować aby nie tarł i tarcza musi być prosta, ale kiedy po wszystkim co sugerowaliście i PO REGULACJI (po której oczywiście nie trze) z upływem czasu podczas jazdy zacisk wraca do pozycji w której trze, to chyba coś jest nie tak. Podejrzewam, że mogą być uszkodzone tłoczki, bo jak przypominam problem się wziął od uderzenia. Mogłem pomieszać na początku kiedy źle określiłem sam sposób tarcia, nie zmienia to faktu, że problem jest taki sam. Nie oczekuje od nikogo tutaj, że mi go rozwiąże, to jest forum i szukam sugestii czy wskazówek jako zainteresowany rowerami. Jak ktoś nie wie jak pomóc to niech nie piszę, można sobie darować uszczypliwe komentarze. Pójdę po prostu do serwisu, żeby spytać eksperta i ewentualnie go tam zostawię, dzięki wszystkim za pomoc. Edit: Jak teraz czytam poprzednią odpowiedź to fakt, nie brzmi to dobrze. Totalnie źle opisałem sytuację. Wyżej opisałem lepiej
  8. @Turysta05 Myślę, że to nie jest kwestia "smykałki", tylko braku doświadczenia, które chce nabyć ucząc się samemu, bo sprawia mi to przyjemność a każdy je z czasem i popełnionymi błędami nabywa. Wrodzone talenty które masz na myśli nie definiują tego czy ktoś powinien się za coś zabierać czy nie, to się ćwiczy czy masz tą "smykałkę" czy nie. Fakt, może być na ten poziom dla mnie za trudne, dla tego przychodzę na forum spytać się ludzi z doświadczeniem, aby nabrać jakiegoś kierunku, Jeżeli więc masz pomysł co może powodować, że zacisk trze sam po pewnym czasie pomimo regulacji, chętnie bym usłyszał coś od kogoś z większą wiedzą . I tak, chodzę czasami do serwisów, ale bardziej się spytać o diagnozę jak mówiłeś, niż aby zrobili coś za mnie, tylko robię to w ostateczności jak samemu nie zrobię, póki co się nie poddaję ;p
  9. @player123 Jak poregulowałem jeszcze to przestało trzeć miejscowo, chyba tarło po całości ale ciszej i mogłem tego nie słyszeć. Update, udało mi się ustawić zacisk i tłoczki tak, aby nie tarło i myślałem, że wszystko jest ok i problem z głowy, NIE TRZE W KOŃCU. Po jakimś czasie, to mogło być 15min zaczęły trzeć same z siebie, wyregulowałem znowu i po jakimś czasie znowu same trą. Wygląda na to, że tłoczki się same przemieszczają albo zacisk, bo nie ważne jak mocno go przykręcę to i tak po chwili albo tłoczki albo zacisk zmienia swoje położenie, nie jestem w stanie ocenić które z tego się faktycznie zmienia, ale strzelam, że tłoczki czy klocki bo zacisk dokręciłem mocno na wszelki wypadek. Może przy tym uderzeniu o którym mówiłem na początku wpisu coś się stało z tłoczkami albo uszczelką.
  10. Właśnie problem jest taki, że trze miejscowo przy nowej, prostej tarczy...
  11. Trze tarcza o klocki. Powciskałem tłoczki i wciąż trze, tylko najdziwniejsze jest to, że trze rytmicznie (brzmi tak jak przy krzywej tarczy), a tarcza jest prosta i jest nowa, dopiero co założona. Klocki mają równą powierzchnie. Koło jest proste i siedzi równo na widełkach. Bardzo dziwne zjawisko
  12. Hej, obiłem się o coś tyłem roweru ostatnio i zauważyłem, że trze tarcza. Wymieniłem ją i ciągle trze, trick z trzymaniem hamulca i dokręcaniem zrobiłem od razu (Mam hamulce hydrauliczne). I teraz kiedy mam nową tarczę, ustawiałem hamulec jak zawsze i wciąż trze to co może być nie tak? Koło jest proste, rama nie wygląda na wygiętą a hamulce też wyglądają na całe. Mogę załączyć potem zdjęcia jak ktoś chce zobaczyć. Ma ktoś jakiś pomysł co się mogło stać i co za tym może stać a przede wszystkim jak temu zaradzić? Z góry dzięki
  13. Pół cala różnicy rozmiaru mojego koła i dawcy, czyli 28. Teraz już wiem, że nie ma to znaczenia, wszystko pomierzyłem i będzie pasował jak ulał. Dzięki!
  14. Hej, chce zmniejszyć trochę wagę mojego roweru i decyduje się na zamianę amortyzatora na sztywny widelec (po długich przemyśleniach nad swoją jazdą, amortyzator jest rzadko używany). Znalazłem fajny i lekki widelec w dobrej cenie, tylko problem jest taki, że jest pod koła 28", kiedy ja mam 27,5". Czy oprócz tego, że mi podniesie kierownice o 0,5" (1,3 cm) mogą się pojawić inne kłopoty? Powinienem na coś uważać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...