Dokładnie o to mi chodzi, ktoś usłyszy że anoda w rythm to gówno, powtarza a sam pewnie nawet nie jeździł i nie jeździ nawet na tej kategorii roweru. Ale tak se napisze bo na jutubie mówili.
Ja mam Compa, od razu amory na olx poszły ale taki był mój plan. Kupiłem sobie Zeba i Vivida, mam top zawias w cenie roweru poniżej 30k, żeby miec to samo w seryjnej specyfikacji musiałbym kupić Experta za prawie 40k. A i tak nie do końca bo miałbym Foxy za którymi nie przepadam.
Także podkreślam, nie zapatrujmy się tak bardzo na wyposażenie, to nie sztywny rower XC gdzie wszystkie są takie same a wybiera się producenta który da lepszą przerzutkę. Tutaj przemyślana konstrukcja i napęd (silnik, nie przerzutki!) odgrywają pierszy plan.
Co do silników Bosch vs Spec. Bosch gen 5 to wg wielu (wg mnie też) najlepszy silnik ebike. Najbardziej niezawodny, najlepiej oddający moc. Spec posiada silnik Brose, poprzednie generacje Levo borykały się z pękającymi paskami, ale dostawaliśmy za to 4 lata gwarancji na motor. Hałas powiedziałbym, że jest taki sam dla obu. Obecna generacja nie ma problemu z paskami i okres gwarancji wynosi już standardowe 2 lata na silnik, na ramę oczywiście dożywotnio. W treku też na ramę jest dożywotnia gwarancja. Obie marki mają dobre podejście do klienta i bez problemu rozpatrują roszczenia, ja dostałem od strzała nową oponę bo popękała na obwodzie, miałem problem z czujnikiem prędkości, też został wymieniony bez wybrzydzania.
Moim zdaniem wybór w twoim wypadku może się opierać na guście, który ci się bardziej podoba, który bardziej pasuje rozmiarem, tu też radzę uważać, bo rowery teraz są coraz dłuższe, często tabelki doboru rozmiaru są pod mistrzów świata (choć też nie do końca bo jak się okazuje teamowi riderzy często jeżdżą na mniejszej ramie jeśli są pomiędzy rozmiarami i wcale nie na kierownicach 820mm a 740-760mm).
Ogromną zaletą Levo jest to, że nic w nim się nie telepie, podczas jazdy po łomotach, słychać opony i piastę. Warto sprawdzić Treka pod tym kątem, osadzenie baterii w ramie itp.