@Jendrass napisałem że wypożyczyłem na kilka godzin. Więc każdy z graveli dostał co najmniej 10km nawierzchni najróżniejszej. Od gładkiego asfaltu, przez las, kostkę i chodnik.
Rzeczywiście to nie zasymuluje robienia kilkudziesięciu kilometrów na strzała, ale np. dojazd do pracy jak najbardziej. Moje wnioski po tych kilometrach są takie, że gravel będzie znacząco szybszy na równym asfalcie, ale już gorszej jakości asfalt lub ścieżka leśna, nawet równa to ta różnica w prędkości jest minimalna, a różnica w wygodzie na rzecz mtb już większa.
Być może trafiły mi się akurat tak modele, jeśli ktoś lubi gravela niech na nim sobie jeździ. To po prostu nie dla mnie. Za mało dostaję w zamian za rzeczy, które tracę.
Pisząc że miałem Krossa to miałem Kross Level B3 jako markę, nie rower crossowy. Bardzo mocno zresztą rozważałem, wybór takiego typu roweru, ale jest mały wybór, nie miałem okazji też żadnego wypożyczyć. W tych giantach miałem problem z osprzętem w jednym chyba z ośkami, a w drugim z suportem z tego co pamiętam.
Ten trek czy fitnessy zaciekawiły mnie, ale na moje laickie rozumowanie to jest po prostu gravel z prostą kierownicą. Jakbym miał okazję się dłużej przejechać to może, a że nie mam to wpada u mnie w kategorię gravela więc odrzucam.
@NerfMe ten radon też mi się już przewija i mam go jeszcze z tyłu głowy tylko właśnie ta wysyłka i brak możliwości przymierzenia. Jakiś konkretny powód żeby odrzucić torpado na rzecz superiora?