Skocz do zawartości

Spoconymanek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Spoconymanek

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. no to czeka mnie niezła zabawa, napisałem do centrumrowerowe, bo widzę, że Kross u siebie na stronie nie ma
  2. Mam głupie pytanie, bo nigdy nie wymieniałem tego elementu: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-2-0-gen-2-pd42030/?v_Id=232097&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAlPu9BhAjEiwA5NDSA3D1YKZdkiKVj2pMFAOMHpb7PD0Txvpsx16hEps62N8IvOQyv1V4kBoCx38QAvD_BwE Według opisu jest to oś 12x142 mm, znalazłem taką na decathlonie: https://www.decathlon.pl/p/sztywna-os-tylnego-kola-12x142-mm/_/R-p-200032 Jednak w opisie jest: Do wymiany osi tylnego koła w rowerze MTB ROCKRIDER 960, RAFAL 760. Czy to ma dla mnie jakieś znaczenie? Czy to po prostu ośka 12x142 i będzie mi pasować niezależnie? A co do tego smaru przeciw spiekaniu, znalazłem to: https://allegro.pl/oferta/smar-shimano-anti-seize-przeciw-spiekaniu-20ml-9750807000 będzie dobre?
  3. Zaniosłem przedwczoraj rower do serwisu, facet powiedział, że już kilka razy takie rzeczy robił i powinno dać radę to ogarnąć. Wczoraj odebrałem rower, około 2h roboty + 150 zł, + nową oś muszę kupić. Powiedział, że dawno takiej rzeźby nie robił. Żadne rozwiercanie tego bita, czy podgrzewanie, naklejanie itp. nie przyniosło rezultatu. Próbował też głębiej nacinać główkę tej osi aby na płasko to wykręcić, nie dało się, było tak "zespawane", że aluminium się kruszyło. W końcu zaczął gwintować oś od drugiej strony, wkręcił śrubę z 6-kątną głowicą i tak do okręcił, ale mówi, że była masakra, że twardy zawodnik. Teraz tylko ogarnąć jaka to była ośka w kross esker 2.0 bo nie mogę znaleźć tych parametrów na stronie producenta 😕 Właśnie mówił, że jakby to nagwintowanie nie dało rady to by po prostu rozwiercał całą główkę osi aż by odpadła. Ogarnął to Bike Atelier w Sosnowcu, tam na Maja/Piłsudskiego jakby ktoś z Sosnowca kiedyś miał podobny problem, rzeczowy facet
  4. Panowie, tutaj już za dużo się z tym podziało, wbiajanie, klejenie, nawiercanie, wybijanie, nabijanie, torxy, magnesy, wygląda to z godziny na godzinę gorzej, czuję, że do wieczora już nic z tej osi nie zostanie i żaden serwis potem tego nie ogarnie. Zadzwoniłem do serwisu lokalnego i powiedziałem mu co i jak, mam podjechać/podejść z tym i powiedział, że zobaczy, ale że to będzie niezła rzeźba aby coś nawiercić/rozwiercić w tym już. Będę dawał znać jutro. Dzisiaj wieczorem może tam podejdę i jutro może coś gość podziała. Boję się po prostu, że tak to zajadę, że już potem będzie duży problem cokolwiek z tym zrobić
  5. Pogodziłem się z koniecznością wymiany osi, po prostu wolę komuś zapłacić już 150 zł niż cały dzień nad tym siedzieć czy zacząć kupować jakiś sprzęt, kombinować itp. No tylko problem aby to jakoś zawlec do serwisu, bo to będzie z 20-25kg na jednym kole, a do auta mi nie wejdzie
  6. nic nie wyszło , naciąłem to, ale to jest aluminium, miękkie, to po pierwsze. Po drugie główki śrubokrętów płaskich są naprawdę grube jeżeli miałyby mieć aż taką średnicę, bo to będzie z 1cm średnicy tego gniazda gdzie jest bit, to musiałbym naprawdę potężną bruzdę zrobić i obawiam się, że jak to nie zadziała to tak już to zajadę, że nic z tym nie zrobię kompletnie... Nie mam pojęcia co z tym zrobić, jakiś rowerowy by to ogarnął w ogóle?
  7. Naciąć ten czarny element osi piasty tylnej? Zastanawiam się tylko czy przy okazji nie ujadę całego lakieru znając moje szczęście
  8. Na jednym zdjęciu widać ten złamany bit, jest takie srebro dookoła bo próbowałem to jakoś nawiercić, ale z moimi wiertłami/wiertarką nie ma opcji. Z drugiej strony widać tę zakrętkę, po okdręceniu jej jest tuba, nie ma tam żadnego gwintu aby to z drugiej strony starać się wykręcić, próbowałem to nabić torxem czy jakiś innym bitem tak jak ktoś pisał powyżej, ale to się ślizga, nie ma opcji tego odkręcić z drugiej strony.
  9. on bardzo bardzo delikatnie się rusza jak go popycham nożem/śrubokrętem, więc zakładam, że nie zakleszczył się tam aż tak mocno.. Magnes neodymowy go nie łapie, kropelka też nie pomaga bo nie idzie skleić dwóch tak gładkich kawałków metalu....
  10. Nie jest przelotowa :/, dobra skoczę do lokalnego budowlanego po jakiś magnes, i kropelkę w ostateczności, dam znać do 1h
  11. Idę własnie po kropelkę, bo mi się skończyła, spróbuję przykleić do tego bita coś i wyciągnąć, wydaje mi się, że znacznie większą siłę będę mógł przyłożyć aniżeli magnesem choć jak tak pomyślałem, to może nie być zbyt mądry pomysł, jak przypadkiem przykleję bit do gniazda to już mało mi zostanie rozwiązań
  12. Kurde, nie mam takiego sprzętu... Nie wiem czy zaraz nie poszukam na olx czy innym serwisie jakiegoś ślusarza i do niego nie zadzwonię i mu powiem co się odwaliło i czy jest w stanie to rozwiercić.. Może ktoś kumaty do mnie przyjedzie i to ogarnie, bo nie ma opcji abym z rowerem wpiętym w trenażer latał po mieście...
  13. stalowy, nie mam pojęcia jakim cudem pękł... Magnes nic nie pomoże, to jest jakoś zakleszczone tam, pogodziłem się ze stratą osi, wymienię na nową, tylko jak się w oógle teraz tego pozbyć...
  14. Hej, Tak jak w temacie, chciałem zdemontować rower z trenażera, wziąłem klucz, bit, chciałem wykręcić sztywną oś tylnego koła i bit mi strzelił w gwincie, nie da się go wyciągnąć w żaden sposób, nie wystaje... Próbowałem stukać pukać z nadzieją, że wypadnie, nic nie mogę poradzić. Jakie mam opcje w takiej sytuacji? Nie posiadam takiej profesjonalnej wiertarki, która dała by radę przewiercić taką stal, z trenażera roweru nie mogę wyciągnać, nie mam pomysłu jak to rozwiązać.. Z góry dziękuję za pomoc
  15. sprawdzę to jutro rano, aczkolwiek już to sprawdzałem 2 razy, rozkręcałem itp.. Nie wiem, chyba jutro założę z powrotem koło, zmontuję cały rower i sprawdzę czy przy pedałowaniu nadal tak cyka, jak nie będzie cykać to będę wiedział, że coś jest nie tak po zamontowaniu na trenażer, bo teraz to już sam nie wiem... Założę też oryginalną podkładkę z piasty koła Już to sprawdzałem, na moje oko wygląda idealnie, w jednej linii.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...