Skocz do zawartości

sivesgaard

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    60
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika sivesgaard

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

14

Reputacja

  1. Co oznacza n+1 n+ n rowerów? I jak się tego używa w zdaniu/wypowiedziach?
  2. To za zaoszczędzone pieniądze kupię sobie porządny zestaw opon
  3. Dziękuję. Założyłem sobie tubelessy jako alternatywe amortyzacji sztycy i siodełka i jest pięknie. Po prostu widziałem nie jeden, a kilka komentarzy, że obręcze jak i piasty to podstawa do upgrade. Niestety bez konkretów co by miały dać koła za kilka tysięcy lepszego. Niby piasty mają jakieś ogromne opory i traci się sporo watów na tym.
  4. Cześć. Szukałem możliwości upgradu mojego gravela Aspre 2 i ktoś mi rzucił, że koła w nim są beznadziejne i to powinna być pierwsza rzecz do wymiany. Są to Ryde DP19 + PIASTA TYŁ Shimano FH-RS470 12 mm / 142 mm + PIASTA PRZÓDShimano HB-RS470 12 mm / 100 mm, a na nich mam opony gravelowe tubeless 40c. Niestety jestem kompletnym laikiem i nie wiem co zmiana obręczy może zmienić i czy naprawdę będzie to najlepszy możliwy upgrade.
  5. Jestem Ci niezmiernie wdzięczny. Tak to jest jak się przeczyta jakieś komentarze i wyciągnie z nich błędne wnioski. Wyrzucam wszystkie do kosza i wracam do deski kreślarskiej.
  6. MTB to jednak nie moja bajka, bo za dużo kontuzji. Szukam więc jakiejś szosy żeby spróbować czegoś innego. Czytałem, że to rowery ponadczasowe i dobrze się starzeją więc pomyślałem o olx. Mam 192cm wzrostu i szukam czegoś o mniej agresywnej pozycji. Czy któryś z tych rowerów będzie dobry na początek? Jeśli tak albo nie to dlaczego? https://www.olx.pl/d/oferta/canyon-ultimate-cf-sl-rana-62cm-CID767-IDVs5qN.html?reason=observed_ad https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-full-carbon-koga-kimera-road-premium-ultegra-7-6kg-r-60-CID767-ID1379uM.html?reason=observed_ad https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-giant-propel-advanced-0-ltd-carbon-ultegra-di2-r-60-CID767-ID138Ygg.html?reason=observed_ad https://www.olx.pl/d/oferta/trek-emonda-s4-carbon-kola-stozkowe-pomiar-mocy-gps-dodatki-CID767-ID139r4U.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=6 https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosa-stevens-izoard-pro-60cm-CID767-ID11EqZA.html
  7. Dla mnie gravel i mtb to obecnie kombo idealne. Mam zbyt kiepskie drogi na szosę i do tego tematu będę musiał dopiero usiąść i zrobić research. Natomiast wczoraj na gravelu cisnąłem spokojnie 30km/h po parku używając baranka z powodu okropnego wiatru, a mtb cisnę po lesie. Mimo, że mtb waży 5kg więcej i ma dużo szersze opony to jadę nim szybciej niż gravelem, a to ze względu na komfort i bezpieczeństwo oraz lepszą przyczepność. Gravelem mam wrażenie, że zaraz zginę, a jak przycisnę na pedały to często ryję ziemię.
  8. Czyli jeśli jeżdżę po drogach leśnych, bardzo zaniedbanych i wypłukanych przez wodę szutrach to mam wybrać MTB. Brzydki asfalt, trochę szutru, szuter premium wybrać gravela, którego wcześniej pozbawię głupot robiących z niego bieda MTB jak sztyca i mostek amortyzowany. Dobrze rozumiem?
  9. Mój gravel uległ wypadkowi wsiadlem na mojego crossa z unibike, którego próbuję sprzedać. We wrześniu był dla mnie ekstremalny i agresywny jeśli chodzi o pozycję (nigdy nie jeździłem na rowerze) a teraz wydaje się być dla dziadków na zakupy. Niesamowite jak perspektywa się potrafi zmienic.
  10. Teraz wreszcie do mnie dotarło co zrobiłem źle. Choć może źle to trochę nad wyrost o bardziej by pasowało nieoptymalnie. Moj MTB to full i faktycznie jeżdżę nim na singlach po moim lesie i jest genialnie. Natomiast gravel przerobiłem w ten sposób głównie z powodu jednego kilkukilometrowego odcinka głównej drogi właśnie w tym lesie który jest w tragicznym stanie. Na single nawet nie chce nim wjeżdżać bo przy obecnym błocie to proszę się o glebę. Szczególnie że mam spd i nie potrafię ich jeszcze awaryjnie wypinać w mgnieniu oka. Co do samego pomysłu na zakup szosy to już odszedł na daleki plan, bo jak zrobiłem analizę dróg dojazdowych do jakiejś najbliższej trasy to jednak czeka mnie kilka kilometrów żwiru i dziur. Faktycznie więc pytanie czy wolę się męczyć na asfalcie na Gravelu czy na szosie po szutrze. Przy mojej obecnej kondycji odpowiedz jest raczej prosta i wygrywa gravel. Może jak za rok poznam trasy wokoło komina dzięki heatmapie stravy wrócę do tematu ale dużo mądrzejszy. obecnie mam opony 700x40 tubeless i przy nich zostanę do lata bo ledwo mi wystarczą przy mojej masie na bagna wokoło
  11. Temat chyba wyczerpany. Cały sezon będę ćwiczył w zone 2 i zobaczę co dalej. Może sprzedam mtb i kupię szosę kto wie. Na pewno ten temat dał mi bardzo dużo wiedzy i wiele z niego wyciągnę. Mimo wszystko dziękuję Wam za ogromną pomoc.
  12. A to przepraszam, że dobrze mi się jeździ z amortyzacją. Rozumnie, że przez to nie jestem godny jeżdżenia na gravelu i powiniem go jak najszybciej sprzedać. dobrze że to tylko Romet a nie jakiś burżujski markowy bo to w ogóle by nie wypadało tak niszczyć. Ja naprawdę się zastanawiam czy to ja jestem jakimś głupkiem i ignorantem czy to próba gaslightowania mnie. Mam obok domu ogromne tereny leśne z bardzo zaniedbanymi drogami. Pełno dziur zasypanych liśćmi i nie raz dostawałem strzał w jajca i ręce. I oczywiście zdaję sobie sprawę że to też mojej winy bo czasem blokuje łokcie żeby chwilę plecy odpoczęły i być może jak nabędę więcej doświadczenia to zdemontuje mostek. Jednak obecnie ratuje mi on dupe i radość z jazdy. Ale na Gravelu trzeba cierpieć a nie się bawić za co przepraszam
  13. Wow. Nie dość że otrzymuje garść porad rowerowych to jeszcze w gratisie mam poradnię psychologiczną. Nie wiem po co mi nawigacja gdy jeżdżę wokół komina w lasach i terenach, których nie znam bo się przeprowadziłem i głównie jeżdżę po zmroku bo taką mam pracę. Przecież Po 17 trudno jest się zgubić na singletrackach zasypanych liśćmi i śniegiem. Jednak forumowicze wiedzą lepiej. i proszę mi podać argument czemu amortyzowany mostek jest złym pomysłem pomijając dodanie 200g do roweru? Nie znalazłem jednej negatywnej opinii na yt i sam potwierdzam że po żwirze gdzie dziury są zasypane liśćmi jadę dużo pewniej i szybciej. Wczesniei jak dostałem strzał od kierownicy to myślałem że mi plomby wypadną. To samo z tyłkiem ale tutaj sztyca nie jest niezbędna bo w ciężkim terenie mogę dźwignąć tyłek. Kierownicy jednak nie puszczę. mam wrażenie że sporo żalu i hejtu się tu wylewa na zagubioną osobę która szuka pomocy i porady troche jakbym przyjechał na ustawkę pierwszy raz bez treningu na topowym karbonie i został zlinczowany za to że przeskoczyłem kilka poziomów zamiast zaczynać od zera na składaku druga sprawa to komfort i pieniądze Oczywiście że mógłbym robić po 100km jak sporo dziadków na grupach rowerowych na jakimś tanim crossie i brawo dla nich. Jednak po to zarabiam żeby móc sobie dać odrobinę komfortu. Jeździłem na takim rowerze i po przejściu na aspre 2 jeździ mi się zdecydowanie lepiej. Oczywiście brać rowerową widzi w tym samo zło. Tak jakbym musiał się wymęczyć swoje zeby osiągnąć odpowiednią rangę dla dobrego roweru.
  14. Skoro mam już Waszą uwagę to od razu spytam o nawigację. Kupiłem igsport i niestety nie ma siatki ulic tylko sama linie do nawigacji. Czy uważacie że to wystarczy na rower? Kupiłem nieświadomy że to tak wygląda.
  15. 30km robię ze średnią 19km/h. Zajmuje mi to jakąś 1:45 h Jeżdżę po trochu po lokalnym lesie, DDR i parku. Heatmapa stravy to coś cudownego. Ciekawe kiedy bym sam to odkrył.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...