Skocz do zawartości

bart50

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika bart50

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Reaktywny
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Doczytałem, że ten układ tylnego zawieszenia z Gianta zmienia długość pracy nogi w czasie jazdy poza naszą kontrolą, więc rezygnuję z tego pomysłu i idę w amortyzowaną sztycę HT. Dziękuję wszystkim, wątek do zamknięcia.
  2. Dzięki, w kontekście potencjalnych napraw doceniam System 2.
  3. To jest koncepcja, ale linie damskie MTB z tego co widziałem nadal miewają wysoko poprowadzoną ramę co u mnie odpada z przekrokiem ledwie 72 cm i stopami, które wymagają pełnego podparcia obunóż. Nawet myk myk jako półśrodek odpada, bo ryzyko niestabilnego postawienia stopy w sytuacji awaryjnej i tak pozostaje. Wyłączam, oczywiście sytuacje awaryjne, gdzie zamiast na ramie od razu ląduje sie przed kierownicą. Ale dziękuję Koledze za inwencję, tylko nie rozumiem po co większy rozmiar skoro mostkiem i siedzeniem mogę zmienić pozycję w moim rozmiarze, a wydłużenie ramy raczej powinno spłaszczać sylwetkę, o co nam nie chodzi? Jesli chodzi o leżaki to na znanym portalu obrót zamiennikami jest bieżący w cenach około 20zł I ludzie mają tylko problem z doborem siły tłumienia, bo albo przesadzają, albo biorą za słabe.
  4. Dziękuję, zwłaszcza za podesłany link. Me culpa, przywidziało mi się. Rzeczywiście, chodzi mi o pierwszy model Intuvii bez oznaczeń numerycznych, który posiada łączność tylko przez USB i o jego update się rozchodzi. Czy dobrze rozumiem, że modernizacja kontrolera i być może wyświetlacza oraz oprogramowania w serwisie umożliwi przejście od Ebike System 2 do Bosch Smart? I czy, nie abstrahując od zapewne sporych kosztów, Bosch Smart jest aż tak tego wart? Co do informacji o cofaniu dziękuję. Widziałem czasem drogie, używane rowery w stanie jak z fabryki, ale z niewielkim przebiegiem i zastanawiałem się czy kryje się za tym coś jeszcze, poza historiami o zmarłym dziadku czy żonie w ciąży.
  5. I teoretycznie wydaje mi się, że amortyzacja tylnego koła w zakresie 3cm nawet to lepsza opcja niż pływająca sztyca czy nawet karbonowa rura podsiodłowa, bo z drugiej strony zorientowałem się, że sporo ludzi nadal użytkuje, czyli chyba z zadowoleniem, te swoje stare rowery. Kupiłbym nowszy, ale tego nie znalazłem na rynku.
  6. Dzięki, AI mówi różne rzeczy, ale rozumiem, że to też doświadczenia praktyczne i działa to na zasadzie plug end play i nie wymaga np. pociągnięcia nowego kabelka do silnika.
  7. Dzięki za opinię, chociaż amortyzatory widziałem na allegro i nowe są raczej tanie.
  8. Przymierzam się do zakupu roweru krosowego lub turystycznego z pełnym zawieszeniem. Waham się trochę, bo po badaniu netu wydaje mi się, że zazwyczaj są to leciwe wynalazki. Z powodów zdrowotnych odrzuciłem fulle MTB, ale wolałbym pozostać przy pełnym zawiasie i zawiesiłem oko na wspominanych wyżej modelach Gianta. Jeśli ktoś zna nowsze konstrukcje to poproszę o podpowiedź. Giant Comfort Zeg wygląda tak: https://www.olx.pl/d/oferta/super-rower-miejski-giant-comfort-zeg-rama-52-cm-CID767-ID124hEc.html Giant Blazer https://www.olx.pl/d/oferta/rower-trekkingowy-giant-blazer-kola-28-CID767-ID152VFD.html Nie mam doświadczenia i nie wiem czy taki damper spełnia swoje zadanie i pozwala na wyższy komfort jazdy, czy to jednak działa słabo, bo z jakiegoś powodu fulle poza MTB nie podbiły rynku i może warto jednak kupić dobrego, współczesnego crossa, zamontować amortyzowaną sztycę i cześć. Poza tym, nie potrafię ocenić potencjału modernizacyjnego tych starych Giantów, czy do takiego rupiecia dam radę jeszcze znaleźć nowszy, kompatybilny osprzęt i zamontować na przykład lepszy amortyzator z przodu?
  9. Koledzy, wybaczą naiwność, planuję zakup używanego roweru z systemem Bosch gen 4 Smart z wyświetlaczem Intuvia 100, ale tym większym, zdaje się bez bluetooth. Czy możliwie jest cofanie liczników w takich rowerach w warunkach amatorsko - domowych i jak ewentualnie to sprawdzić? Czy są jakieś urządzenia diagnostyczne jak w autach? Temat drugi to czy taką Intuvię 100 można wymienić przekładając sam wyświetlacz na Intuvię 100 z blutem lub wyższe modele, czy też wymaga to dodatkowo wymiany np. sterowników czy innych elementów, o których mam mgliste pojęcie? Wreszcie, jakie wyższe modele wyświetlaczy Boscha polecacie do takiej modernizacji?
  10. Jeśli nie naruszę tematu to podczepię się i dopytam o prawie leżaki, bo rowery ze skrajnie niskimi przebiegami. Jeśli rower w ciągu np. trzech lat przejechał 60 km i bateria była z niego wyjmowana na okres zimowy, ale nigdy nie była potem doładowywana to zakładamy szrot, czy należy ją doładować do 100% i sprawdzić napiecie - pytanie jakie napiecie wskaże sprawną baterię np. w systemie Bosch gen 4 - 650Wh? I pytanie drugie, czy takie rowery, gdzie ktoś w trzy lata zrobił 200km oznaczają zawsze zgon baterii, czy są jakieś parametry, które po sprawdzeniu pozwalają na spokojny zakup?
  11. Jeśli nie masz amortyzowanego tyłu to z użytą zamiennie amortyzowana sztycą operacja siodełko w dół s. Organoleptycznie stwierdziłem, że nawet w rozmiarze S opuszczenie siodła nie daje mi podparcia dla obu stóp co w przypadku wagi elektryka plus bagażu na dłuższy trip pewnie jest bezpieczniejsze niż oparcie na jednym kopytku Znam to mocowanie bidonu i preferuję dolne w ramie low
  12. Objeździłem Kellysa na Panasonicu i bardzo zacne wrażenia. Przejściówek chyba faktycznie nie ma. Przepraszam za skrót myślowy. Obijanie ramy to konsekwencje niskiego przekroku i wiszenie wiadomo czym, wiadomo gdzie. Zalety 29 cali już łapię, ale sytuacja rynkowa z mtb bez ram z przebiegiem bardziej low niż mniej kieruje moją uwagę w stronę rowerów krosowych lub trekkingowych na 28". Jak się nie ma co się lubi...
  13. Doszedłem do podobnego wniosku po przeglądzie modeli kilku producentów. Szukaliśmy typowego MTB i dobrze nam na rozmiarze M, ale do podłoża nogami za daleko. Z kolei rozmiar S jest już za mały do wygodnej (dla nas) jazdy. Przejechałem się wczoraj na rozmiarze S Treka Powerfly FS 4 i miejsca było zbyt mało. 170 i 165 cm i ten sam przekrok 72 cm. Z braku opcji kierujemy się w stronę rowerów trekkingowych lub crossowych z ramą low.
  14. Tak, ale Chisel to analog, a szukam ebike.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...