Skocz do zawartości

bartek9524

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika bartek9524

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. To ciekawe bo wrzucili go w kategorie "rowery komfortowe, endurance" A co do Sensa: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-limited-105-2x12-pd41753/?utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-5y1BhC-ARIsAAM_oKlhXLWRQUthKyfw6qWJOJRxQOX4d54AbUwDKlYE8UrXD5U1YOMHpqQaArrREALw_wcB https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-sle-105-2x12-2024/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-105-pd41754/?v_Id=227523&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-5y1BhC-ARIsAAM_oKnywfgp_t13ooKUVfbL5N2CgGqBlO5lQNL2_Q-9REk-FG0BeWqxcVkaAn49EALw_wcB Mógłbyś zerknąć na te 3, bo niby z nazwy to samo, ale po specyfikacjach patrząc to w jednym widelec Carbon S2, w drugim STR8, a w trzecim FULL CARBON, faktycznie jeden rower wychodzi w tylu kombinacjach? Czy wszystko jest tym samym, ale pisane inaczej Nie wiem kto wspominał nad wyższością. Co prawda, przydzielono jej miano tej bardziej komfortowej, ale to chyba przez wzgląd na nowych użytkowników, którym nie przeszkadzała aerodynamika na ich góralu, a chcą czegoś bardziej sportowego. Ewentualnie jak nabiorą wprawy, gibkości czy cokolwiek, przerzucą się na race. Ja na przykład to łyknąłem i pytanie czy to czysty marketing czy coś w tym jest. Po to pisze na forum i łapie się porad innych, żeby się tego dowiedzieć. Niby stack i reach, to nie tylko cyferki ale nie wiem I teraz jak ma to traktować gościu, który nie zna się, a taka opinia, przy wertowaniu szeregu innych nie trafiła się jeszcze. Bo wszyscy chwalą.
  2. https://www.rowerzysta.pl/Rower-szosowy-Romet-Huragan-CRD-2024/kolor-czarno--grafitowy_rozmiar--ramy-54cm Witam co myślicie o tym rowerze? Maly update, ostatnio 150 km pękło na góralu Rockriderze oczywiście trasa 100% szosa, mega spontaniczny wyjazd 😄 Na którymś kilometrze około setnym, zamieniłem się rowerem ze znajomym, który ma szosę z tych wyścigowych na 28 oponie, i generalnie jeździło mi się tym super, fajnie się to prowadzi i o wiele większa przyjemność, względem mojego krossa, czy tego rockridera. Jedyne co to ból karku i od łopatek do nadgarstków, ale usprawiedliwiam to tym, że nie był w ogóle dopasowany pode mnie, bo siodełka nie ustawiałem itd. Przez co ciężar był oparty praktycznie w 100% na rękach? Myślę że to całkiem racjonalne wytłumaczenie. Bądź co bądź postanowiłem kupić szosę endurance, co będzie łagodniejsza na 28 oponie. Myślę że skorzystam z oferty bike fittingu. Więc pozostaje mi szukać tylko tego roweru 😜
  3. @Miro1970 Pewnie pożyczę i przejadę trochę na szosie zanim kupię, żeby właśnie się nie „przejechac”. Też mimo wszystko zależało mi posłuchać rozkmin innych użytkowników, bo każdy z nich kiedyś tam pewnie pod podobnym delematem stawał. Jak już dojdzie do zakupu, trochę pojeżdżę to zdam relację.
  4. @szajbna w zasadzie gravela odrzuciłem zaraz po tym jak wrzuciłem post, masz tu pewnie racji z tym marketingiem, no słyszałem też takie opinie, no ale tyle opinii ile ludzi. Tak naprawdę mankament mam nad grubością opony, no bo te trasy to w większości szosa. Tutaj niemiałbym watpliwości nad 28, ale czasem zdarzy się ten szuter i czy ta opona sobie poradzi. Muszę przejechać się na 28 i na 30/32 przyrównać komfort, jeśli nie będę czuł znaczącej różnicy to pewnie wezmę rower na 28 i Shimano 105 ten co wysyłałem. Najwyżej ograniczę szuter do zera, a w razie potrzeby mam tego krosika starego na amortyzatorach to się mogę bujnąć. @Mihau_ czy to jakiś żart dla kolarzy ? 😂 // edit: z tymi rzadkimi szutrami, mam na myśli, krótkie odcinki w ramach skrócenia trasy podczas wycieczki szosowej, czy dojechanie do jakiegoś punktu widokowego coś w tym stylu. Nie tak, że obieram leśną trasę raz na 10 wypadów, bo w tym wypadku to nie zastanawiałbym się tylko ciągnął starą maszynę .
  5. Wiesz co wszedłem w ten link sprawdziłem no to mam możliwość wypożyczyć namioty Jestem z mniejszego miasta a to najbliższy Decathlon. Mam w okolicy sklep rowerowy tam pojadę coś przymierzyć. Ciekawy bardzo, a co to za strona, zamawiałeś kiedyś coś z niej ? Jak będę w rowerowym sklepie to porównam sobie też 28 a 32 mm oponę jeśli chodzi o komfort.
  6. Aj nie zauważyłem faktycznie mechaniczne są... https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/al/endurace-6/3718.html?dwvar_3718_pv_rahmenfarbe=R074_P05#productDetailModalTriggerGridContainer warty dopłaty? https://www.rosebikes.pl/rose-blend-road-2710002?product_shape=matt+salmon https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/ chyba ze tu są te dwa rowery co kolega na początku wysyłał, oba na hydraulicznej tiagrze, opony szersze, 2x10 napęd nie wiem przyrównuje to do Sensa Romgna Disc 105 - też poleconego, który wydaje mi się idealny prócz tej opony, hydrauliczna 105, 2x12 napęd Nie mogę znaleźć nic sensownego w internecie prócz tego też, chyba, że nie umiem szukać i nie znam tylu producentów 😜
  7. https://www.greenbike.pl/rower-szosowy-giant-contend-ar-3-2024-p-5994.html A co o tym myslicie szerokie opony, a jak sie ma shimano sora do 105
  8. No nie powiem dobrze się to czytało z rana, dziękuję wszystkim mniej lub bardziej zaangażowanym w temat. Generalnie już zdecydowałem, że to będzie szosa, a nie gravel. Jednak więcej mam tego asfaltu na trasie, ubity szuter to jest na małych odcinkach proporcjonalnie do trasy z 15% bym powiedział. Więc skoro i da się to zrobić na 28mm nie wpływając jakkolwiek negatywnie na rower, co najwyżej na komfort, to jeśli nie będzie nic sensownego na oponach 30/32, czy z możliwością po prostu zmiany z tych węższych, to zostanę przy tym. Jak na razie to mam wybór z: https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-105-2x12-2024/ - gdzie nie ma możliwości zmiany z 28 na szerszą według opinii https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/ - i ten gdzie z kolei opony 32 (bo zakładam że zapis 700x32c to oznacza), ale osprzęt tiagry i napęd 2x10 a nie 2x12 jak w sensa --- W moim guście wygrywa ta sensa ale poszukam jeszcze czegoś co daje mi sensa + opony 30/32 Jeszcze zgłębiając temat barów w oponach i właśnie takich przejazdów, powiedzmy chce obrać 100% trasy ubitym szutrem - ilość barów powinna się różnić? Gdzieś coś mi sie obiło o uszy przeglądając yt, że ?można spuścić trochę i da to amortyzację?
  9. Racja pomyliłem sztyce z widelcem karbonowym. A gravela jakiego byś polecał w tej kwocie?
  10. Przekroku nie mierzyłem, a wzrostu mam lekko ponad 180 cm. Chciałbym coś podsumować rower do 6 tyś +/-, na komponentach shimano 105, karbonowa sztyca, hydrauliczne hamulce, 10 kg - czy to będzie maximum w tej kwocie? Czy opyla się dopłacać do czegoś na grx?
  11. @locomotiv12 bardzo dziękuję za przejrzyste zestawienie, z tym, że tego krossa mam w linku za 5800 zł https://www.greenbike.pl/rower-szosowy-kross-vento-50-2024-w-100-gotowy-p-8365.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwzIK1BhAuEiwAHQmU3srUrqO_06ju6YCDyYiVirOB7kMYPLnKmh9JMhxTrAAXYJ2NCPqbixoCsAMQAvD_BwE Może faktycznie starczy mi te 28 mm opony Jednak ten kross tylko w rozmiarze M za 5800 zł, ten sensa wydaje mi się bardzo dobrym wyborem. Musze przemyśleć tylko te opony
  12. @locomotiv12 a porównując sensa, model tej meridy, to jakie komponenty wypadają lepiej ? Na tym forum też w którymś wątku przeczytałem, że kross vento 5.0 miażdży meridę i ona wypada lepiej tylko pod względem wagi to prawda?
  13. Z pewnością przymierzę i gravela i szosę, jednak już bardziej się przekonałem do szosy na niego grubszych oponach po prostu. No tak jak wspomniał kolega wyżej zależy mi na tym stosunku ceny do jakości i sprawdzonym producencie. Chcę jakoś się przygotować do ewentualnej wizyty w salonie, żeby dokonywać przymiarki. Nie mam pojęcia natomiast co do rodzajów tych kaset, hamulców itd. - co lepsze, co nowsze, czy warto dopłacać do X, dlatego też piszę. Próbowałem sam zgłębić wiedzę ale zwyczajnie jest tego masa. Dobrze to wygląda, gdzieś jak oglądałem to ktoś pochwalił rower w okolicach 5 - 6 tyś. z osprzętem na shimano 105 - tyle wiem A taka opona co jest tam założona sprosta na lekki szuter, gdzieś w między czasie przejażdżki asfaltem? Szkoda, że nie ma dożywotniej gwarancji na ramę. Chciałbym nadmienić, że potrzebuję w tym wszystkim jak najwięcej komfortu to możliwe. Liczę, że geometria każdej proponowanej maszyny to uwzględnia. Mógłby, ktoś również wyjaśnić różnice w napędzie 2x11 a 1x11, oraz w ilości zębów na kasecie np.? Jest podawany ten parametr, a nie wiem co daje
  14. Ten rose to jakiś sprawdzony producent? Pierwszy raz widzę. Czyli mówisz, że w zupełności wystarczy mi szosa road+ / endurance, nie koniecznie gravel. Czy jednak zwykła szosa i też uciągnie na takie drogi. Skorzystam pewnie z takiej możliwości, oglądałem o tych eskerach trochę i wydaje się dobrym rowerem, pytanie czy to nie są sponsorowane recenzje itp 😜
  15. Witam. Tak jak w tytule, poszukuje roweru, który będzie moim pierwszym porządniejszym. Do tej pory jeździłem na rowerze crossowym/ górskim Kross black edition 2, kupiony za niecałe 1300zł parę lat temu w martes sport - nie mogę znaleźć odnośnika do tego, może już nie ma w sprzedaży, jedynie coś na olx znalazłem. Aczkolwiek no nie spełnia moich oczekiwań, trochę brakuje mi tej szybkości na drogach rowerowych, asfaltach. Odczuwam dyskomfort w okolicach szyi i nadgarstków podczas wypadów. Co to aktywności to zacząłem jeździć na wypady tak po 60-100 km, chciałbym trochę częściej i dłużej. Są to z reguły wypady weekendowe ( dałbym z 600 km miesięcznie ). Drogi to zazwyczaj są lepsze/ gorsze asfalty, drogi rowerowe, zdarza się odbić na ubite leśne drogi. Rzadko a raczej wcale leśne ścieżki itp. Od jakiegoś czasu zacząłem zgłębiać temat, wszystko stanęło na szosie typu endurance, lub gravelu. Nie wiem, co by było dla mnie lepsze, chciałbym jak najlepszy pod względem komponentów i komfortu rower w jak najlepszej cenie wiadomo. Dobrze by było nawet mieć jakąś bazę, do której można by było coś dołożyć/ wymienić na lepsze w przyszłości, chyba, że nie ma takiej konieczności. Budżet 5-10 tyś, wiadomo, że dobrze by było trzymać się tej dolnej granicy. I nie dopłacać kwoty rzędu 1000 zł, jeśli różnica w komponentach nie jest warta tej ceny. [edit] A może ten budżet wydaje się abstrakcyjny na pierwszy rower dla amatora, proszę o pomoc !
×
×
  • Dodaj nową pozycję...