Skocz do zawartości

xenorakii

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kraków

Osiągnięcia użytkownika xenorakii

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Od tygodnia
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Prawda, ale to tez kwestia tego, że wtedy nie wiedziałem co potrzebuje (poza odnowieniem stanu roweru), a teraz już wiem @wolek Ciężko jednoznacznie stwierdzić, ale przeważnie jak jadę ścieżkami rowerowymi staram się wykręcać te 25km/h, a przynajmniej tak było przy starym setupie, teraz będę musiał sprawdzić ile wyciągam. @update Wczoraj wraz z żoną zrobiliśmy luźne 30km po mieście i muszę przyznać, że nie jest tak źle jak mi się zdawało przy pierwszej próbie. Faktycznie mam bardzo dużo miękkich biegów, ale przy maksymalnych biegach jest ok. Więc na pewno pozostanę przy tym setupie na najbliższy czas. Dodatkowo wcześniej kusiło mnie wyprzedzanie żony, a teraz jedziemy podobnym tempem, więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło 🙈. Jeśli chodzi o ogólne odczucia zmiany, czuję zmianę na plus - wszystko chodzi gładko, mile, a nawet wydaje mi się, że sam rower stał sie znacznie lżejszy choć to może być tylko w głowie 😛 Jedyne co rozważam obecnie, to wymiana tarczy z 36T na 38T - sama wymiana raczej powinna być łatwa i wszystko będzie kompatybilne, tak? 😜 Rozmyślam jeszcze nad zmianą kół (lepsza piasta, wzmocnione obręcze, więcej szprych, że względu na moją wage) - ale to jest coś co będę planować raczej za kilka miesięcy, więc pewnie wtedy stworze kolejny temat w tej sprawie. Jeśli polecacie coś co pasowałoby również wymienić w najblizszym czasie, proszę zostawcie swój komentarz abym mógł ro rozważyć na przyszłość. Szczerze dziękuję Wam za wszystkie rady! 🤜🤛
  2. Każdy musi od czegoś zacząć i popełnić jakiś błąd żeby się nauczyć. Nie wiem dlaczego, ale zdawało mi się, że im większa tarcza z tylu, tym twardsze będą biegi, dlatego też gdy zobaczyłem 42T, a dotychczas mialem 32T to się ucieszyłem. Głupie, wiem, niemniej jednak już do tego doszedłem i jestem o jedne życiowe doświadczenie do przodu 😅 Pytanie teraz jakie jest najlepsze rozwiązanie aby mieć twardsze biegi? A. Czy można jakoś to ominąć bez ponownej wymiany korby/ przerzutek? B. Jeśli nie, to jaki osprzet byście polecali, aby wymienić jak najmniej się da. Wątpię żebym teraz znowu coś wymieniał, ale na pewno będę planował, bo jednak to jeszcze nie jest to co bym chciał osiągnąć. Ps: Mimo fatalnego błędu nie żałuję, bo miałem okazję posiedzieć przy rowerze dość długo by poznać bliżej poszczególne części oraz ich działanie, a także zrozumieć dużo ciekawych rzeczy z używaniem rowerów. Na pewno świadomość podskoczyło mocno, za co Wam bardzo dziękuję oraz za motywację do działania 😬
  3. Witam ponownie! Przez kilka dni majsterkowałem w domu i udało mi się wszystko złożyć do kupy. Dziękuję Wam! Przesyłam kilka zdjęć z efektu końcowego. Niemniej chcialem sie do Was zwrócić z kolejną prośbę o Wasze zdanie: Po pierwszym przejechaniu można było wyczuć płynniejszą jazdę i generalnie same pozytywne odczucia. Jednak coś co jest na minus i coś o czym zastanawiam się jak mogę sobie z tym poradzić to kwestia bardzo miękkich biegów. Jadąc na 36T/11T czuje, że brakuje mi jeszcze mnóstwo twardszych biegów. Mogę zmienić zębatkę na 38T, ale obawiam się, że będzie to wciąż za mało, a niestety chyba do tej korby nie są przewidziane większe zebatki. Pomijając ewentualne ograniczenia korby, to i tak przednia przerzutka też ma maxa 38T. Co radzicie? Jest jeszcze szansa coś wyczarować? Czy jedynie wchodzi w grę zmiana korby (dalej chyba mogę zwrócić ją) na inną oraz zmiana przerzutki przedniej? Na poprzedniej korbie miałem największą zebatke 42T i czułem, że było ok, a wręcz mógłbym jeszcze pójść w górę. Z góry dziekuje!
  4. Faktycznie nie wziąłem tego pod uwagę. Znalazłem te uchwyty Accent Gripper, które pewnie by zadziałały, ale jednak zdecydowałem się na wymianę przedniej przerzutki na FD-M8025-H. Dodatkowo zmieniłem manetki na SL-M7100, gdyż były w tej samej cenie. O oliwce pierwsze słyszę, więc naprawdę dziękuję za tę radę, gdyż sam bym na to nie wpadł 😁 Zamówienie już poszło, wyszło wszystko wraz ze smarami, płynem hamulcowym, kluczem do suportu itd 1000zl. Pewnie wrócę do tego postu ponownie przy wymianie nowych komponentów. Jeszcze raz dziekuje! 🙌
  5. Proszę o potwierdzenie, czy aktualne komponenty będą kompatybilne i czy coś byście zmienili jeszcze do tego. Jak dostanę potwierdzenie to zacznę już się rozglądać! Dziekuje Wam ogromnie za całą pomoc! - SL-M5100 manetki - Dzwignia hamulcowa BL-M4100 - FC-M5100-2 korba 2x11 36-26 - suport ht2 - Shimano BB -MT501 - kaseta 11x42t CS-M5100-11 - RD-M5120-SGS przerzutka tylna - przerzutka przednia FD-M5100-M -łańcuch KMC X11-93 albo HG 701 - pancerze OT-SP41 Hamulce zostają (tylko Wymienię dźwignie) Dzięki!
  6. Dzięki @Bartosz50 za rady! Nie zamierzam w najblizszym czasie kupować nowego roweru, a znalezienie ramy 24" to naprawdę niezłe wyzwanie o którym większość osób nie ma pojęcia 😜 Dlatego jednak wolę uzbierać Deorkę. Swoją drogą co takiego wszystkich odstrasza w tym rowerze konkretnie? Aktualnie osprzet słaby, ale jak Wymienię na Deore to jaki będzie z nim problem? Jesteś pewny, że będą potrzebne jakieś dodatkowe mocowania? Na stronie Shimano widzę, że są 3 opcje - ten który chcę to: FD-M5100-M Przerzutka przednia SHIMANO DEORE SIDE SWING z mocowaniem za pomocą obejmy, 2x11-rzędowa Wydaje mi się, że nie są potrzebne dodatkowe mocowania do tego. Dzięki! Faktycznie nie dopatrzyłem, tak zrobię 11-42 x2. Zdecydowałem, że wezmę manetki SL-M5100 oraz dźwignie hamulcowe BL-M4100. Mam nadzieję, że będą pasować i nie trzeba nic dodatkowo do tych dźwigni dokupić.
  7. Spędziłem prawie cały dzień na czytaniu o komponentach i wybrałem elementy które zamierzam stopniowo kupować. Nie wszystko jednak jest jeszcze jasne, wiec proszę o kolejną porcję rad 😁 Niepewności zaznaczyłem boldem. Decyzja padła na Deore 2x11: - Korba FC-M5100-2 - suport Shimano BB-MT501 (?) - Kaseta 11x51T CS-M5100-11 - Przerzutka tylna RD-M5120-SGS - Przerzutka przednia FD-M5100-M - Łańcuch KMC x11-93 albo HG701 (?) - Manetki - tu mam problem - aktualnie posiadam wbudowane manetki wraz z hamulcami Shimano ST-EF505. Czy powinienem w takim wypadku kupić osobno nowe manetki Deoro 11s i osobno dźwignie hamulcowe do Acery? Czy też kupić osobno dźwignie hamulcowe do Deore i po prosto podpiąć do nich aktualne elementy? Mam nadzieję, że nie muszę upgradowac też mechanizmu hamulcowego, chyba, że inaczej się nie da Mam mętlik w głowie jak myślę, jak to powinno wyglądać. -Pancerze/linki: OT-SP41 (?) Ile mm ? Czy to wszystko, czy jest coś jeszcze? Jeśli uważacie, ze jakis element mozna wymienić na inny tańszy, co nie zrobi mi większej różnicy, proszę dajcie znać. Jeszcze raz bardzo dziękuję!
  8. Widze, że sobie narobiłem sporo szkody tym jednym zdjęciem ze stojaka 😅 To było jedyne zdjęcie roweru jaki miałem na telefonie i stał tam raz przez 15 minut kiedy byłem na zakupach. Było ciasno i dlatego tak wyszedł łańcuch. Przesyłam ponownie aktualne ułożenie napędu z domu. Oddawałem do serwisu 2/3 razy w roku i sam staram się też "dbać". Na pewno brakuje wiedzy praktycznej, dlatego o jakie zużycie chodzi dokładnie? Ewidentnie nie mam szczęście do serwisów, asam nie mogę znaleźć co takiego jest zużyte 😅 Z samym napędem też tak jak wspominałem miałem problem od pierwszego dnia zakupu (z salonu) i nic nie dało serwisowanie w różnych miejscach. Szczerze mówiąc nie mam punktu odniesienia, więc pewnie nie, ale nie narzekam na działanie przedniej amortyzacji. Zmiana na Deore 11s /CUES 10s/11s Skoro polecacie właśnie te komplety to chciałbym się zapytać: 1. Czy mogę stopniowo zmieniać elementy, czy jednak wszystko na raz? 2. Czy dam radę sam dokonać tej zmiany, czy raczej oddać do serwisu? Lubię majsterkować i bawiłem się nie raz rowerami, ale tak jak wspomnialem nigdy nie dotykałem napędu i aż tak "mocnych" zmian nie robiłem. Dziękuję za Wasze komentarze!
  9. Witam! Długo się zbierałem na napisanie tego posta, ale w końcu się przełamałem 😁 Od pierwszego dnia zakupu roweru w 2020r. coś mi nie pasowało z napędem. Oddawałem do różnych serwisów w Krakowie i efekt zerowy. Dlatego postanowiłem zainwestować w ulepszenie osprzętu. A jako, że moja wiedza jest żadna i nawet nie wiem od czego zacząć, chciałem się zwrócić do Was o pomoc i rady, lub też odesłanie do konkretnej bazy wiedzy Poniżej kilka dodatkowych szczegółów oraz zdjęcia aktualnej specyfikacji roweru. Dlaczego nie nowy rower? Mam 203cm i zawsze miałem problem z krótką ramą dlatego też szukałem odpowiednio wielkiej - padło na Merida Big Nine 15-D z 24" ramą. Plecy nie bolą Praktycznie na tym się skupiałem przy kupnie roweru 4 lata temu. Użytkowanie i problem Zacząłem jeździć więcej w tym roku, 20km z/do pracy, a Weekendami 50-150km. Moim głównym problemem jest napęd - łańcuch przeskakuje w losowych momentach w trakcie mocnej jazdy, dodatkowo od jakiegoś czasu głośno chodzi i jakby coś obcierało. Mam dość męczenia się z nim i myślałem o upgradzie do kilkuset złotych, albo i więcej. Warto zaznaczyć również, że ważę 120kg, co przy moim wzroście nie jest aż tak złym wynikiem, jednak moze mieć to jakieś przełożenie na części jakie powinienem kupić. Jeżdżę głównie trasami rowerowymi z żoną, lub też leśnymi ścieżkami. Planowałem również kiedyś zjechać nim jakaś trasą w Bieszczadach Na czym uważacie, że warto byłoby się skupić? Co wymienić, w co doinwestować? Z moich wniosków powinienem wymienic przednia i tylna przerzutkę oraz mechanizm korbowy na DEORE. Ale nie wiem konkretnie jakie modele, mechanizmy itp. A może to zły trop? Każda rada na wagę złota! Bardzo dziękuję!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...