Skocz do zawartości

locomotiv12

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    134
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    śląskie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika locomotiv12

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

22

Reputacja

  1. Mógłbyś napisać co masz na myśli pisząc, że TCR jest wygodny? Masz jakiś inny rower jako punkt odniesienia?
  2. SkiTeam ma mieć te rowery w listopadzie lub grudniu tego roku Można je kupić od ręki w niemieckim sklepie internetowym Bike-Discount przy obecnym kursie Euro wyjdzie taniej niż u nas
  3. Cube ma fajny rower na 105 Di2, geometria endurance ale bardziej sportowa https://www.cube.eu/pl-pl/cube-agree-c-62-one-foggrey-n-grey/826100 Myślę, że po negocjacjach w sklepie stacjonarnym możesz zmieścić się w zakładanym budżecie Druga propozycja na zwykłej 105 to Scott: https://www.scott.pl/produkt/1788/13369/Rower-Addict-50-Slate-grey Jest też wersja na Di2 ale droższa
  4. Kupiłem buty zimowe Shimano MW702 (wide) i mam problem taki, że ten but nie trzyma mi pięty nawet jak dokręcę pokrętło BOA prawie na maksa. Rozmiar 44 jest OK - przymierzałem rozmiar mniejsze i były ciasne na długość Przymierzałem również buty Northwave Celcius oraz Crono CW1E-22 - żaden z tych butów nie trzyma pięty. Czy to jest normalne zjawisko, że but zimowy nie trzyma pięty? Mam letnie buty SPD Shimano i tam pięta trzyma się dobrze. Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie?
  5. Znalazłem kilka artykułów w sieci na ten temat https://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/trening_i_dieta/16062/jak_byc_widocznym_na_szosach Ciekawe spostrzeżenia firmy Trek na temat widoczności rowerzystów na drodze - właśnie kupiłem ochraniacze na buty (fluo) - zobaczymy co to da 🙂 I jeszcze jeden: https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/wydarzenia_i_biznes/18228/to_jest_moj_bracie_wojna_kierowcy_vs_rowerzysci
  6. Właśnie tego się obawiam, że w Polsce jest taka mentalność, że rowerzysta na drodze to tylko "problem" dla samochodów bo muszą zwolnić, poczekać kilkanaście sekund. W tym kraju nikt nie chce czekać - każdy gdzieś się spieszy i musi być "najpierwszy" na drodze, poziom frustracji użytkowników dróg w Polsce jest na bardzo wysokim poziomie. Mam wrażenie, że choćbym cały ubrał się w kombinezon fluorescencyjny i zamontował nawet trzy światełka z tyłu to i tak nic to nie da - kierowcy nadal będą mnie wyprzedzać "na gazetę" bo to przecież "tylko" rower więc jakoś uda się przecisnąć a jak się nie uda to się zepchnie rowerzystę na pobocze lub do rowu. Kierowcy samochodów w Polsce nie traktują rowerzystów jako pełnoprawnych użytkowników drogi a bardziej jako "zło konieczne"które trzeba jakoś ominąć jak psią kupę.
  7. Ostatnio więcej jeżdżę po szosie i to co kierowcy wyprawiają na drogach powoduje u mnie szybsze bicie serca Ubieram odblaskową kamizelkę (fluo), mam radar Garmin Varia, który miga bardziej intensywnie i ostrzega gdy nadjeżdża samochód z tyłu, mam lusterko wsteczne i lampkę migającą z przodu. Mam wrażenie, że widać mnie z kilometra ale pomimo tego kierowcy podjeżdżają bardzo blisko (nie odstrasza ich migające światełko) a przy wyprzedzaniu niekiedy nie zachowują bezpiecznej odległości. Macie jakieś patenty na poprawę bezpieczeństwa na drodze?
  8. Proponuję zobaczyć ten film Najlepiej zobacz na wewnętrznej stronie zębatki jaki masz offset 3 mm lub 6 mm i w nowej korbie zastosuj ten sam offset Tu jeszcze jeden filmik na ten temat (polecam ten kanał na YT)
  9. Sprawdź jaką masz szerokość mufy suportu (chodzi o ten wymiar, który na poniższym rysunku jest oznaczony jako PF) - poniżej obrazek poglądowy (źródło: token) Potem pod ten wymiar trzeba dopasować suport, np. taki Do tego korba, np. taka Do ściągnięcia obecnej korby będzie potrzebny ściągacz oraz klucz spline do wykręcenia suportu Potem do zamocowania nowego suportu jest potrzebny specjalny klucz: taki
  10. @Mihau_ Faktycznie jest tak jak piszesz co do kąta główki ramy i bazy kół - wychodzi na to, że Canyon wprowadza ludzi w błąd sugerując inne przeznaczenie roweru niż geometria na to wskazuje - to jest trochę dziwne Inna sprawa, że rozmiar XL w Grailu jest przeznaczony dla osób o wzroście 190-199 cm natomiast XL w Grizlu jest dla osób 189-194 cm - ciężko porównać te rozmiary 1:1
  11. Cytując ze strony Canyona: "Grail - lekki, wytrzymały i gotowy do wyścigów rower szutrowy" Geometria Graila (XL) - stack/reach: 633 mm/435 mm, długość górnej rury: 623 mm "Grizl - stworzony do jazdy po gravelowych wybojach" Geometria Grizla (XL) - stack/reach: 626 mm/427 mm, długość górnej rury: 602 mm Oczywiście nie są to bardzo duże różnice ale wszystko się da dopasować pod siebie bikefittingiem ale jednak producent określił przeznaczenie konkretnych modeli
  12. @some1 Odległość chwytu kierownicy od siodełka nie jest miarodajnym wyznacznikiem geometrii roweru
  13. @wiatrak2 Zaczęła się promocja na stronie Canyona - można kupić rowery troszkę taniej "...że stanę u progu jakiejś leśnej ścieżki i się okaże, że nie mam na czym tego przejechać" - Grail ma prześwit na opony 42 mm więc spokojnie pozwoli przejechać leśne ścieżki ale Grizl ma prześwit na opony 50 mm i to już daje zauważalnie większy komfort. Zwróć też uwagę na geometrię tych rowerów: Grail to model sportowy - zapewnia bardziej wyciągniętą pozycję a Grizl to model rekreacyjny - ma bardziej wyprostowaną pozycję. Nie wiem jaką szosę masz teraz: endurance czy race? Patrząc na Twoje rozważania to myślę, że szukasz czegoś co można nazwać rowerem "road +" czyli takim na gorsze asfalty i niewielkie ilości szutrów W temacie rozmiaru zrobiłbym tak jak pisze Mihau_ czyli wziąłbym XL Ewentualna wymiana kokpitu na dłuższy/krótszy jest dość kosztowna (ok. 1.600 zł) ze względu na mostek zintegrowany z kierownicą ale trzeba brać to pod uwagę, żeby dopasować rower pod siebie.
  14. Ja pompuję koła tubless kompresorem Stanley FatMax - zbiornik 6 litrów, małe wymiary i przede wszystkich cicha praca - polecam
  15. Problem jest taki, że każdy inaczej definiuje rower gravelowy Dla mnie gravel musi mieć prześwit na opony 50 mm - wtedy komfort jazdy w terenie jest jako taki Ja jeżdżę głównie po leśnych ścieżkach, drogach gruntowych, drogach pożarowych, itp. - czyli ok 80 % to drogi gruntowe a pozostałe 20 % to asfalt Nie ścigam się, nie jeżdżę wypraw całodniowych - dla mnie priorytetem jest komfort jazdy. Bieżnik moich opon przypomina ten z rowerów górskich (Specialized Rhombus Pro) i wtedy trakcja w mokrych warunkach (i na śniegu) jest całkiem fajna. Mam też semi slicki (na lato) ale to jest fajne tylko w suchych warunkach Ale to jest moja definicja gravela a każdy może mieć swoją wizję takiego roweru i nic mi do tego - nie będę pisał, że moja racja jest najmojsza i przekonywał Cię za wszelką ceną, że gravel to musie mieć "to" i "to" bo inaczej nie pojedzie - takie podejście jest bez sensu. Wybierz to co Ci się najbardziej podoba i ciesz się jazdą 😉
×
×
  • Dodaj nową pozycję...