Skocz do zawartości

majsterX

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika majsterX

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. Nie kręć wstecz... Kręć do przodu. Kręcąc wstecz zawsze będzie podbierać łańcuch ku środkowi kasety.
  2. Koledzy: Triban 100 - tył wolnobieg MEGARANGE 7s 14-34T przód korba 48T. Najprostsze rozwiązanie? Wymiana tylnego koła wersja na kasetę 8-10s + kaseta 11-34T (przy 8s nie wymieniasz blatu korby). Triban RC100 - tył kaseta 7s 12-28T przód korba 44T. Najprostsze rozwiązanie? Zdjąć podkładki z bębenka kasety, wymiana kasety na 8s+ zaczynająca się od 11T (duży blat dobrać pod znalezioną korbę) + szukać korby od 48T wzwyż - czasem trafiają się korby pod blaty BCD, np: teraz na AleDrogo po ok 50zł na 130 BCD 5 śrub (uwaga - inne blaty są do 8s i inne od 9s wzwyż)
  3. Koledzy, dla uporządkowania tematu: - jest "starszy" Triban 100 z tylnym kołem na wolnobieg (łatwo poznać po nakrętce na osi zamiast szybkozamykacza) i on ma korbę 48T suport kwadrat. Wolnobieg w wersji MEGARANGE 14-34T. Ta wersja, po wymianie tylnego koła i wsadzeniu kasety 11-34T (8s) robi się prawdziwym zapier%^#czem 11Tx48T robi robotę... Jednocześnie 34Tx48T daje radę z podjazdem pod mało przyjemne wzniesienia (przynajmniej moim zdaniem). - jest "nowszy" Triban oznaczany już jako RC100 z tylnym kołem na kasetę - tam siedzi kaseta 7s ALE są też podkładki na bębenku kasety, więc kaseta łatwo wymienialna na 8-10s. Korba przód 44T suport kwadrat. Kaseta w oryginale 12-28T - od razu śmietnik. Zmiana pojedynczego blatu z 44T w RC100 powoduje znaczącą degradację możliwości rozpędzenia roweru, a głównym sensem szosy jest prędkość. Co ja osobiście bym zaproponował? Pierwsze co: kaseta do 34T - te 6 zębów zrobi różnicę. Założyć nawet 8s 11-34T a potem kombinować z manetką / klamkomanetką, żeby obsłużyła 8s. Ta na 7s ustawiona na zakresie 1-34T 7-13T też da radę (11T pozostanie nieobjęte przerzutką do momentu instalacji manetki / klamkomanetki 8s). Moim skromnym zdaniem 34Tx44T musi podejść nawet pod chamską pod górkę, no nie ma bata... Jeżeli w/w przeróbka jednak okaże się niewystarczająca: przerobić przód z 1s na 2s - blaty podwójne na kwadrat drogie nie są - szukać szosowych. Ostatecznie Shimanowski blat MTB na 3 tarcze 48/38/28 (tanizna) . Duży blat utrzymać na wysokiej licznie zębów, mały trzydzieści-coś. Będzie idealnie: na dużym blacie szybko, na małym blacie pod każdą górkę da radę
  4. Dla tych, co będą podchodzić do tematu wymiany sterów - TRIBAN 500 (2016 XS 26'): 1. Komplet "Decathlonowski" potrafi przyjść niekompletny - bez jednego łożyska, ale o tym przeczytacie nawet w opiniach dotyczących produktu na stronie Decathlona. Zrażony w/w oraz nikłą dostępnością poszedłem w opcję nr 2... 2. VP-A01ACG pasują IDEALNIE wchodząc z lekkim oporem (górne wcisnąłem "ręcznie" używając sporej siły, w montażu dolnego pomógł młotek gumowy i deseczka. Potwierdzam: NIETYPOWY rozmiar 41,4 x 28,6 góra i 41,4 x 30,0 dół.
  5. Blat bierz 44T - napisałem Ci w prywatnej wiadomości jaki... W 42T nie baw się - szkoda kasy. I tak kupisz finalnie 44T.
  6. Znalazłem odpowiedzi na moje pytania, tak więc (wiedza dla potomnych): 1. korba jest SKRĘCANA na 4 śruby z blatem (odbierałem rower małżonki z 1-go przeglądu, przyjrzałem się uważnie) 2. TAK, blat ASYMETRYCZNY BCD 110' 4 śruby. Do ESKER'a 2.0 pasuje 42T (Prowheel zresztą wypuszczał te korby w wersji 40T i 42T) - tu jest bez przeróbek, a także 44T - łańcuch wymaga 2 ogniw więcej. 46T NIE WCHODZI z uwagi na haczenie o ramę - za ciasno jest.
  7. Koledzy, koleżanki, nie chcę zakładać nowego wątku, temat w sumie ten sam, więc: Moja małżonka ma Eskera 2.0 korba PROWHEEL RPL-FD16S-F-TT - wiadomo: 40T asymetryczna. Nie wierzyłem w to, ale dziewczyna "rozkręciła się" i obecnie konfiguracja 40T x 11-42T to dla niej za mało... Te "dwa zęby więcej" zrobiłyby POTĘŻNĄ różnicę. Więcej nie mogę: raz, że rama nie polubi się z 46T a i wątpliwe czy z 44T, dwa: mamy kilka "chamskich" górek do pokonania na naszej codziennej drodze i głupio by było nie móc im stawić czoła. Moje pytania do Was: 1. korba PROWHEEL RPL-FD16S-F-TT jest NITOWANA czy SKRĘCANA? Jeżeli NITOWANA - jak sobie z tym poradzić? 2. jaki blat dopasować: 42T BCD 110 asymetryczny na 4 śruby to jest to, czego powinienem szukać, czy coś namieszałem z parametrami?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...