Skocz do zawartości

Xzc

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    175
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Xzc

Znachor

Znachor (6/13)

  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

37

Reputacja

  1. w sensie ? Bo nie bardzo wiem o co chodzi ?
  2. Witam, Kupiłem tydzień temu Orbe Orkce Aero, wszystko było by ok, ale ze względu na długie ręce muszę wymienić mostek z fabrycznego 110 mm na 130 mm i moje pytanie, możecie polecić coś kompatybilnego z systemem Orbei w miarę rozsądnych pieniądzach ? Nie ukrywam, że fabryczny mostek OC za 700 zł to dość dużo jak za aluminium, stąd szukam jakiegoś tańszego zamiennika.
  3. OK, dzięki wielkie
  4. Witam, Kupiłem Orbee Orce Aero i zastanawiam się w jaki sposób mogę zamontować ten fabryczny uchwyt na garmina od orbei ? Ściągnałem mostek wyciągnałem zaślepkę z tej osłony, ale tam nie ma żadnych punktów montażowych, jest napisane aby ściągnąć jakieś gumowe logo, ale nie widzę czegoś takiego. Mógłby ktoś na zdjęciu pokazać jak to ma wyglądać?
  5. W sumie nawet nie wiedziałem o istnieniu tej orbei, a akurat mega mi się spodobała i właśnie taka kupiłem.
  6. Madone rzeczywiście straciło już całkiem charakter starych madone, natomiast ten propel przynajmniej wizualnie wygląda jeszcze jak prawdziwe aero. Może źle się wyraziłem bo chodzi mi aby rower względem synapsa miał spora poprawę aerodynamiki ale nie koniecznie to musi być turbo agresywne aero pokroju canyona, ponieważ dość często zdarzają mi się dłuższe wyjazdy i taka mega agresywna geometria wydaje mi się być jednak uciążliwa po ok 10 h jazdy, najlepszą opcją by była stara madone z isospeedem ale niestety nie do kupienia jako nowy rower. No i budżet propel chyba jednak oferuje najwięcej w tej kwocie, oczywiście pomijając marki typu polygon czy jakieś decatlony. Faktycznie już o propelu nie da się powiedzieć, że to rower aero, a jakaś hybryda jak obecna madone ?
  7. Witam, Przymierzam się do przesiadki z mojego synapsa, na nowy rower, jestem dosyć ciężki +- 90 kg i zdecydowanie tym czym lubię w szosie są długie płaskie odcinki na, których wydaje mi się, że naprawdę potrafię dobrze utrzymywać wysokie prędkości 40-45km/h stąd zacząłem myśleć o przesiadce na rower aero. W swoim synapsie przez lata wymieniłem praktycznie wszystko, koła 50 mm, kierownica aero, sztyca, obniżenie na max pozycji i mimo, że jeździ naprawdę dobrze to jednak nie rower aero i też rower z poprzedniej epoki, gdzie wszystkie przewody w mocno nieestetyczny w sposób wystają z ramy, stąd przeglądając ofertę gianta rzucił mi sie w oczy propel advance 1, którego idzie dostać za jakieś 16k. Rival axs karbonowe koła w ramie aero, wszystko to wygląda mega korzystnie, natomiast zastanawiam się czy w podobnym budżecie są jakieś inne sensowne modele aero, po za tym może ktoś podzielić sie opinią jak w ogóle ten propel jeździ, nie ukrywam, że na pewno zdarzą sie dłuższe wyjazdy 200-300 km ale czytałem, że jeśli chodzi o komfort to mocno go poprawiono względem wczesniejszych wersji.
  8. Kiedyś jeździłem w tych pedałach, ale obiektywnie są trochę beznadziejne, w sensie jeśli chcesz się wpiąć ok, ale sama platforma jest zbyt mała, aby wygodnie móc z niej korzystać, używałem do nich butów, North Wave enduro mid 2, super się sprawdzały, tylko po 1,5 roku urwało mi się mocowanie, a nie jest to BOA tylko ich autorski system a koszt naprawy był w granicach 60 zł więc, kupiłem nowe buty tym razem adidas 5/10 trailcross pro clip i szczerze mówiąc nie używałem ich zbyt długo, bo przerzuciłem się po prostu na pedały platformowe (jazda enduro) obecnie używam 5/10 trailcrossów w wersji pod pedały platrofmowe i są super, podeszwa trzyma bardzo pewnie, ale wiem, że nie o tym temat. Od siebie mogę polecić wymianę tych pedałow na coś takiego https://allegro.pl/oferta/pedaly-rowerowe-funn-mamba-jednostronne-czarne-16981690397?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=19694848528&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA74G9BhAEEiwA8kNfpageTCt-AZlv1KAGh3pp3kj3yJGIKtO0IijmdK41LtwjjxcYqeta8RoCuhIQAvD_BwE, używam je już 2 sezon i w porównaniu z tymi shimano to przepaść oczywiście jeśli często korzysta się z platformy, jest to pełnoprawnie wymiarowa platforma z dobrymi długimi pinami, a nie atrapa platformy jak w tych shimano. Wracając do butów 5/10 na pewno dobrze się sprawdzą jeśli chcesz takiej hybrydy z możliwością korzystania zarówno z platformy jak i spd są bardzo wygodne i przyczepne, chociaż kosztują trochę.
  9. Temat wymiany dampera jest dosyć złożony, sam przechodziłem przez to, wymieniając powietrznego rs na sprężynowego, generalnie najlepiej wziąć sobie nr seryjny z obecnego jakiego posiadasz, wpisać go na stronie foxa i wyskoczą ci parametry obecnego, na tej podstawie masz już wiedzę, jakiego zaworowania potrzebujesz.
  10. https://8a.pl/buty-salewa-mountain-trainer-lite-ombre-blue-carrot?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=[P][8a.pl](Pmax)(NB) Obuwie&utm_id=21167412719&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAyJS7BhBiEiwAyS9uNfPgQnDn7Q4VIoqSlKIHV88IP1b0F7eICt3ihWgS_s_xei6ijg4QbRoCe3EQAvD_BwE Kupiłem je za 500 zł 2 miesiące temu, więc jak się poszuka to da się wyrwać za tyle. Bardzo twarda podeszwa, co prawda nie vibram a POMOCA, ale jest mega przyczepna, nawet na śniegu i lodzie, buty jak na wersje niską dosyć ciężkie ale pancerne, no i jeśli chodzi o jakość wykończenia bardzo wygodne, oczywiście nie nadają się do biegania (sprawdzone w praktyce) ale na rower wg mnie jak najbardziej, choć oczywiście trzeba wziąć pod uwagę ich wagę.
  11. Wydawać się może, że jest to nieporozumienie, ale coś w tym jest, na pewno zaznaczyć trzeba, że mtb wymaga zdecydowanie więcej umiejętności niż jazda szosą, aby sobie krzywdy nie zrobić, ale pomijając to eliminuje się rzeczywiście zagrożenie w postaci kierowców, pod koniec lipca gdy po całym dniu burz, na chwile wyszedłem na szosę (nie chciałem pakować się już na mtb bo pogoda niepewna) kierowca zajechał mi drogę usilnie spychając mnie w kierunku ścieżki, która biegła po drugiej stronie i była zawalona syfem. Owszem leżałem na mtb wiele razy, do dziś posiadam głęboką bliznę na kolanie, natomiast wynikało to z braku umiejętności niż ingerencji jakiegoś czynnika zewnętrznego, z czasem rzeczywiście jazda w terenie z mojej perspektywy stała sie bezpieczniejsza, oczywiście uwzględniając to, że jazda MTB jest z założenia bardziej ryzykowna, natomiast jakaś gleba na błocie czy liściach nie spowoduje takich szkód jak może spowodować osoba trzecia w postaci kierowcy na szosie. Gdy zaczynałem jeździć na MTB po kilku latach jazdy szosą, też wydawało mi się, to kompletnie nierozsądne i niebezpieczne ale jak wspomniałem wynikało to z braku umiejętności, bo jednak w terenie nie da się tak jak na szosie skupić tylko na pedałowaniu.
  12. A propo średniej, to na szosie zbyt duże znaczenie ma kierunek i siła wiatru, żeby był to jakiś odnośnik formy, moc lub stosunek mocy do wagi jest lepszym narzędziem do analizy postępów.
  13. Przykład z mojego doświadczenia, w 2021 dużo trenowałem na szosie i efekt był bardzo odczuwalny, mam karbonową szosę, w której wymieniłem koła, sztycę i kierownicę na karbonowe, efekt był taki, że płaciło się dużo za te wymiany a wymierne efekty może były ale nie w takim stopniu jak tego oczekiwałem. Z perspektywy czasu wyniki były więcej jak zadawalające gdzie na płaskich trasach 60-80km byłem w stanie mieć średnie 35-38 km/h, jednak skupiałem się głownie na trenowaniu w takich warunkach aby był w stanie przez długi czas generować wysoką moc, przeszedłem fitting w kierunku ustawienia pozycji maksymalnie aero. Potem doszedł rower mtb a w 2022 kupiłem full i bardziej skupiłem się na zjazdach, przestałem trenować typowo pod wydolność, a bardziej skupiłem się na technice i efekt jest taki, że na chwile obecną ciężko mi utrzymać na płaskim śr w granicach 30km/h, mimo, że posiadam ten sam sprzęt co 3 lata temu. Chce ci na tym przykładzie pokazać, że podstawa to trening i czy będziesz robić to aluminiowym gravelem czy super lekką karbonową szosą nie ma większego znaczenia, lepsza jakość sprzętu jeśli chodzi o wyniki daje się odczuć, kiedy wiesz, że twój obecny sprzęt już mocno cię ogranicza. Jednak nie działa to w drugą stronę na zasadzie, kupię szosę za 50k i nagle zacznę jeździć jak zawodowcy, zresztą zyski aerodynamiczne są tym bardziej odczuwalne im szybciej jeździmy, więc nawet super szosa aero w przypadku jazdy powiedzmy z prędkością 25km/h nie będzie w stanie kompletnie pokazać swojego potencjału. Na początku wymieniłbym opony na coś pokroju gp 5000 jeśli ma to być typowy zestaw pod asfalt, gdyby budżet nie był ograniczony to czemu nie kupić szosy i się przekonać, ale skoro o tym wspomniałeś chyba na początku lepsza opcja jest właśnie w miarę tani upgrade w postaci opon, a potem realne przekonanie się czy wkręci Cię to na tyle, że będziesz gotowy wydawać kilkanaście tysięcy na sprzęt.
  14. A czy poza sugerowaniem się specyfikacją techniczną, "wyższość" osprzętu w modelu aluminiowym realnie przekłada się na użytkowanie ? Przerzutka deore od XT różni się zastosowaniem innych kółeczek, które i tak z czasem się zużywają i można sobie wymienić na te same, które są w XT, jeździłem 2 lata na pełnym XT, który mi się rozpadł i na szybko potrzebowałem wymienić napęd, a że dostępny od ręki był jedynie deore m6100 to go założyłem i jeżdżę cały czas na nim i poza pracą manetki, która jest zdecydowanie zauważalna nie odczuwam różnić. Oba te modele mają i tak zamontowane manetki czy to deore czy slx, które konstrukcyjnie są takie same, tak więc realnych korzyści z teoretycznie lepszego napędu się nie odczuje. Widelec teoretycznie lepszy w wersji aluminiowej, ale prawda jest taka, że czy judy czy tego recona pasowało by wymienić na coś lepszego, zresztą może nawet być taka konieczność, ponieważ w reconie lubiły wycierać się ślizgi, jeździłem na konstrukcyjnym bliźniaku recona czyli RS 35 i oprócz działania, które pozostawiało wiele do życzenia, w końcu po sezonie wytarły się ślizgi i bawienie się z tym widelcem nie miało większego sensu. Moim subiektywnym zdaniem jeśli chcesz się bawić w upgrade z czasem, to karbonowa rama będzie lepszą bazą pod to, jeśli nie to lepiej dołożyć do czegoś co już siedzi na naprawdę fajnym osprzęcie i mieć gotowy rower bez bawienia się w jakieś wymiany. I jeśli nie koniecznie musi to być trek to poszukałbym w jakichś innych markach, które często oferują dużo więcej za podobne pieniądze.
  15. Może nie jasno się wyraziłem, na kask mam aviora 2, a tego rocbrosa chciałbym używać do montażu na kierownicy. Jak realnie z czasem działania tej lampki w max trybie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...