Skocz do zawartości

izusek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika izusek

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. "Znajomy" twierdzi, że cytuje " pike nie ma regulacji twardości 👌".(mówiąc twardość w moim języku czyli amatora, mam na myśli jak łatwo ugina sie pod moim ciężarem) To w takim razie od czego jest to pokrętło. Poza tym ten model ma z tego co pamiętam możliwość zblokowania amortyzatora na stałe, czy się mylę? Bo juz mi namieszał w głowie.
  2. Hej 3 miesiące temu kupiłem Pike Select RC 29" DebonAir+ Tapered Boost 130mm na bike discount. Teraz pojawił się problem, regulacja od twardości nie działa(jeśli działa to tak znikomie, że to ledwo czuć), nie mogę również zblokowac amortyzatora. Przy próbie dopompowania powietrza od razu pokazuje 0psi nawet po lekkim użyciu pompki skacze dopiero do 50psi(wystarczą dwa pchnięcia zeby dobić 100psi, nie wiem czy to normalne bo pierwszy raz pompuję). Po wyjęciu końcówki z wentylka jest lekki syk, przy ponowym podpięciu pompki ten sam proces. Rower używałem w górach i było wszystko git ale bez jakiegoś skakania czy latania. Dziś dopiero to zauważyłem. Będę pisał email do bike biscount i zobaczymy co mi powiedzą, bo amor ledwo ma 3 miesiące.
  3. @Maciek.B nowy dedykowany adapter sam zamontowałem, w tygodniu wyciągnę klocki i sprawdzę czy równo są ścięte. Dlaczego uważasz, że tarcza na śmietnik?(szkoda by byłobo ma około 300km przebiegu). Jak na razie hamuje dobrze, aczkolwiek nie miałem już szansy sprawdzić w bardziej ekstremalnych warunkach. Jeszcze muszę wystawić opinie, bo to jest chore żeby serwis co ma 4.9 na 200 opini na google zrobił taka fuszerkę. Co najlepsze gość dostał odemnie dedykowane adaptery ale je zgubił i kombinował z innymi. Na przednim jako tako mu to wyszło bo dorzucił podkladki żeby adapter był trochę wyżej.
  4. @Maciek.B @TheJW Klocki są raczej dobre bo rozbierałem i było ich sporo, nie wiem czy równo po całości były starte. Dlaczego? Tymi zdjęciami raczej rozwieje wątpliwości @Maciek.B co do montażu. Jak widać na tarczy klocek ściskał głównie/najmocniej za górną część tarczy(jest widoczny czarny pasek na brzegach) co doprowadziło, że rant/górna część tarczy jest chropowata, myślę, że ten radiator jest aluminiowy i zaczął się topić z powodu obcierana (zbyt mały prześwit). Widać nawet małe kawałki startego aluminium z radiatora. A co do klamki to dopiero zaczynam przygodę z samodzielnymi wymianami i nie wiem czy coś się przelewa. Lewa klamka chodzi tak lekko, że wystarczy jeden palec, prawa ciężej i mniejszy ruch potrzeba do momentu maksymalnego ścisku klocków(np lewą max siła po 2cm, a prawa po 1.3 cm, wartości wymyślone żeby zobrazować o czym mówię) Co do ostatniego pytania. Hamulec przedni również hamował ebike 26 kg ja 90kg plus plecak, woda. Zjazd z około wysokości 1800npm i dość ostry.
  5. Hej Hamulce: Shimano m6120 Tarcze: shimano mt 800 203mm Po zjeździe z dość stromej góry w Alpach po asfalcie gdzie momentalnie na liczniku pojawiało się 40+ przegrzałem tylni hamulc. W pewnym momencie już prawie przestały hamować. Zaciski były gorące. Po chwili wszystko wróciło do normy. Klamkę mam teraz miękka/gąbczasta ale nadal dobrze hamują. (Główna tego przyczyna to był zły montaż na serwisie, zamiast adaptera 203, dali 180, zbyt mały prześwit, u mojej kobiety był zastosowany odpowiedni i problem nie wystąpił Odpowietrzylem hamulce i nic nie pomogło, robilem to pierwszy raz z yt. Dodatkowo oddałem na inny serwis na odpowietrzanie i też znikoma poprawa. Odpowietrzając wlewałem olej Borgen, serwis powiedział żeby zalać wszytko od nowa tym samym olejem(twierdzą, że przyczyną może być wymieszany olej) Hamulce hamują bardzo dobrze tylko jest miękka klamka. No i okazało się, że raczej klamka do wymiany bo gwint wewnętrzny od oleju jest mocno wytarty i śrubka słabo się trzyma ale serwis mówi, że to niby nie jest przyczyną miękkiej klamki. Jakieś pomysły jak to rozwiązać?
  6. Właśnie wróciłem z góry, byłem w Austrii. Zrobiłem łącznie z 250 km po szlakach. Na jednym z odcinków 55km jeździłem w 70% na wspomaganiu "tryb MTB" (silnik dostosowuję sam moc wspomagania), pozostała część wyłączony. Średnia prędkość wychodziła 16km/h, przewyższenia około 700. Bateri zostawało w okolicach 50-55% Znowu ostatnią trasę 24km przejechałem na max wspomaganiu "turbo" to bateria spadła do 49%. Przewyższenia na poziomie 1200. Trzeba pamiętać, że spora część tej trasy jest później z górki gdzie używałem tylko hamulców. Rower 26kg, bateria 750, silnik bosh performance cx4, moja waga 88kg, plus plecak, 2x wody 750ml Dla porównania moja kobieta o wadze 64kg miała zawsze o około 10% wiecej zapasu na bateri na końcu trasy. Nigdy nie wróciłem z niższym poziomem bateri jak 39%, zwykle używałem z głową żeby też się trochę zmęczyć, poczuć to. Dla mnie 750wh jest idealne, bateria swoje waży. W planach jest amatorska trasa typu transalp, jazda od huty do huty i ładowanie, jestem przekonany, że bateri mi starczy.
  7. Czy to nie jest też tak, że ten stary przewód (rower 3 miesięczny) nie będzie dawał takiej mocy jak oryginalny przewód bh90. Czy przypadkiem przewody Tektro nie są miękkie i niby puchną i Siła zamiast iść w tłok to będzie rozpierać przewód
  8. Hej Odebrałem rower z montażu hamulców oraz nowych tarcz. W jednym rowerze wymienił wszędzie przewody na nowe ale w drugim E-Bikeu nie wymienił z racji, że bardzo ciężko było mu poprowadzić przewody, mocno przyklejone, dużo trytytek i przy wymianie w pierwszym elektryku stracił pół paznokcia xD. Pytanie, czy ma to znaczenie, że podpiął hamulce w stare przewody? (Wymienił olej oraz odpowietrzył). Poprzednie hamulce to Tektro hd m280. Gdzieś na forum czytałem, że te przewody shimano są lepsze. Drugie pytanie, jak podniosę koło i nim zakręcę to słychać w jednym miejsce metaliczny dźwięk, zapewne tarcie tarczy o klocek, tylko ten dźwięk występuje na powiedzmy 1/15 tarczy, a na reszcie cisza. Musi się dotrzeć czy raczej krzywa bo dziwne, że piszczy tylko w jednym miejscu, a nie ciągle. Shimano DEORE BR-M6120 Przewód hamulcowy: SM-BH90-SS https://www.bike-discount.de/de/shimano-deore-br-m6120-scheibenbremsen-set Tarcze hamulcowe Shimano RT-MT800 https://www.bike-discount.de/de/shimano-rt-mt800-center-lock-bremsscheibe
  9. @Dokumosa jak i @Galvatron dzięki za tak robudowane i dokładnie wyjaśniające odpowiedzi. Nie wiem czy poprostu nie dopłacę 50euro i nie kupie odrazu poprostu Pike'a tego podstawowego bo nie wiem czy taki amator jak ja odczuje różnicę między tym z lepszy/nowszym Chargerze RC2, a RC.
  10. Jeszcze mam jedno pytanie, co do tarcz hamulcowych. Jest do kupienia tarcza external i internal. Z tego co wyczytałem na forum to muszę kupić external i internal bo jedna idzie na przód, a druga na tył, dobrze mówię? https://www.bike-discount.de/de/shimano-rt-mt800-center-lock-bremsscheibe?number=20072633-40177941
  11. @Galvatron Ja ważę z 88kg,a kobieta 54kg plus rower 25kg. Właśnie wstępnie miał być Revelation albo Yari ale obydwa zniknęły z bikediscounta, a tam chciałem robić większe zakupy. O ile dobrze patrzę to są trzy jakieś do wyboru https://www.bike-discount.de/de/search?sSearch=Rock+Shox+Charger , tanie to rzeczy nie są ale zakładam, że po takiej zamiance jest duża różnica. Reasumując na tle tych co po dałem, a nie mając zamiaru w przyszłości wymiany tłumika i tak byś pozostał przy Revelation? Pytanie techniczne, jak mam założone 120mm to bezpiecznie mogę zmienić na 130mm. Bo poczytaniu o Psylo pozostałbym przy nim ale nie ma mniejszego skoku jak 130, a nie wiem jak główka ramy zniesie takie zmiany. W moim offsett jest 54, a rockshox 44 ale za to wysokość widelca w moim jest 540mm, a rockshox 541 więc to chyba dobrze. Jakby ktoś był ciekaw to tutaj podaje link do artykuły o teście nowego Psylo (niby wchodzi za reve/yari/35) https://www.mtb-news.de/news/rockshox-psylo-gold-federgabel-test/
  12. @KSikorski e-mtb taki o wynalazek https://axess.bike/produkt/axess-oxid/ Warto dopłacić do psylo ?
  13. Hej Chciałbym wymienić aktualny amortyzator za namową znajomego, który twierdzi, że nie to kit. Zastosowanie to głównie szlaki z małymi kamieniami/dziurami/korzeniami (głównie górskie) AKTUALNY: RST Blade Air TNL 29 tapered 110x15 120 mm--------------Dane producenta(już go chyba nawet nie ma w sprzedaży) https://rstsuspension.com/products/blade/ Chciałbym kupić dwa, dla siebie i kobiety. Wstępnie jeden chciałem za 400 euro , a drugi tańszy za 300 euro, chyba, że nie ma tak dużej różnicy i mogą być dwa za 300. Miał być Yari lub Revelation ale nie są juz dostępne w tej kwocie. Takie mam propozycje. RockShox Reba RL 29--> 399 euro https://www.bike-discount.de/de/rockshox-reba-rl-29-solo-air-tapered-boost RockShox Psylo Gold--> 399 euro https://www.bike-discount.de/de/rockshox-psylo-gold-isolator-rc-29-boost (tylko w sytuacji jeśli bym mógł do swojego roweru go zamontować bo jest tylko ze skokiem 130mm, a aktualnie mam 120mm) Marzocchi Bomber Z2--> 299 euro https://www.bike-discount.de/de/marzocchi-bomber-z2-29-rail-sweep-adj-tapered-boost RockShox 35 Gold --> 299 euro https://www.bike-discount.de/de/rockshox-35-gold-rl-29-debonair-130-tapered-boost
  14. Znajomy mi miesza trochę w głowie, mówiąc, że do takiego roweru/podzespołów nie pchał by tarczy 203 na przód bo połamie ten "lichy" amortyzator. Producent na stronie podaje, że max można założyć 220mm. RST Blade Air TNL 29 tapered 110x15 120 mm Drugie co mi powiedział, o ile dobrze zrozumiałem to żebym sprawdził u producenta rama czy ona wytrzyma, czy nie ma max 180mm. (później go dopytam czy o to mu chodziło). Jedyną informację jaką o ramie posiadam to 6061 alloy tubing. Jego morał ogólnie taki żeby nic w tym rowerze nie zmieniał https://axess.bike/produkt/axess-oxid/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...