Skocz do zawartości

Bubbels

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Bubbels

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Od miesiąca
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. @DokumosaSzkoda że u nas dalej bujają w obłokach i się cenią.. @Turysta05 Co do mojego zakupu, lubię eksperymenty więc koniec końców wleci CingCiong, u kumpla od kwietnia świetnie się sprawdza w budżetowym Kross Level 2.0 na którym zrobił blisko już 2K? kilometrów z czego połowa to mordowanie leśno-polne i wciąż się trzyma (nierzadko w wilgoci), jak na amor za 4 stówki to już teraz nie ma tragedii, ciekawe czy nie posypie się w przyszłym sezonie.. Póki co dalej robi robotę i deklasuje mojego aktualnego sprężynowego XCR'a, postaram się dać znać jeśli w końcu Bolany znajomego powie "dość!" . Ja wstępnie zamówiłem to cudo - KLIK Ale później znalazłem coś znacznie bardziej interesującego - >>>KLIK<<< Chyba jakiś nowy model Bolaniaka, tzw. "SHINED" , w podanej specyfikacji odczuwalnie zeszli z wagi oraz skrócili odległość oś-korona, często jest 540mm a tutaj mamy już 515mm co mi bardzo pasuje ponieważ aktualny XCR ma właśnie te okolice, co więcej, po schemacie widać czarno na białym układ teflonowych ślizgów oraz gąbek, jest to mocno zaznaczone nawet w specyfikacji więc liczę że dostanę najnowszy możliwy model po wszelkich "liftingach", ponadto NANLIO Mate 32/X7 Pro ma enigmatyczny wymiar mocowanie hamulca 75mm zamiast klasycznego PM 74mm jak w powyższym Bolany SHINED, co jak co ale wolę nie ryzykować odsyłania widelca z tego powodu.. Może to tylko błąd w opisie a może nie.. Z kuponami i korzystnym przewalutowaniem z $ (Revoult) wyjdzie ~450 zł, myślę że to uczciwa cena za taki eksperymentalny komponent bojowego przeznaczenia Jeśli się sparzę to trudno, wleci już coś normalnego ALE, jak wspomniałem lubię eksperymenty i jestem w stanie zaryzykować Sprzęt wyląduje w świeżo ulepionym elektryku który powstaje z myślą jazdy po bezdrożach, nowa wykałaczka nie będzie miała lekko PS: myślę że co bym tam nie wsadził to będzie X razy lepsze od aktualnego zajechanego uginacza który aktualnie max co robi to trzyma koło na swoim miejscu i może coś tam "amortyzuje" jak się wpadnie w krater wielkości arbuza albo zjedzie z wysokiego krawężnika..
  2. Może użytkownik trafił na stary model jeszcze na ślizgach z tworzywa zamiast teflonowych oraz bez gąbek pod wargami zgarniającymi etc, sporo jest również opinii w sieci że te poprawione wersje na teflonie i z gąbkami nie są już takie straszne i swoje wytrzymują, przykład mam własnego otoczenia gdzie znajomy męczył swojego Bolaniaka cały sezon i żadne dolegliwości z opisanych w powyższym wątku nie wystąpiły. https://i.imgur.com/eRUAMkd.png Tak czy siak chyba bardziej przychylam się ku SF14, nawet dla samego porównania z Bolany/Nanlio.
  3. Jedno jest pewne, aktualny XCR sprężynowy to już denat i wszystko będzie lepsze od tej bezużytecznej kotwicy, jeździłem na tym Bolany znajomego i napiszę tak - to działa! Niebo a ziemia względem sprężynowych SunTour'ów które to często dorzucane są do tańszych rowerów. Wiem że dla rowerowych purystów jest to nie do pomyślenia.. ALE, dla amatora wystarczy aby w lesie czy na wyboistym szlaku coś tam tłumiło, skakać na tym nie zamierzam i działanie takiego Bolany jest już w moim odczuciu jak najbardziej luks, tak samo jak działanie mojego Paragon Golda 50mm w trekkingu, również świetnie wybiera drobniejsze nierówności i uskoki na ścieżkach/asfalcie. Ktoś miał jeszcze do czynienia z powietrznym XCR SF14?
  4. Brak opcji edycji pierwszego postu więc dodam że chodzi dokładnie o ten amor: https://www.bike-discount.de/en/suntour-sf14-xcr-air-rl-r-29-disc-100-remote Grafiki poglądowe są błędne co potwierdził sam sklep, zgodnie z opisem oferty jest to wersja z prostą rurą sterową AHEAD oraz QR'kami, trochę martwi mnie to "SF14".. Jest to amor wyprodukowany w 2014 roku?..
  5. Cześć, Szukam czegoś taniego na zastępstwo wysłużonego sprężynowego XCR'a który był razem z kupionym niedawno przeze mnie Romecie Mustang M6 2020, niestety amor musiał nie mieć lekkiego żywota ponieważ niemalże nic nie tłumi (niemal sztywniak w jeździe po lesie..) a w dodatku ma już lekko pordzewiałe golenie tu i ówdzie, widać poprzedni właściciel całkowicie o niego nie dbał. Jak myślicie, podstawowy powietrzny XCR będzie dobrym zastępstwem? Czy może skusić się na popularnego ostatnio Bolany/Nanlio z Ali? Znajomy posiada Bolany od kwietnia i póki co jest bardzo zadowolony. Znalazłem całkiem uczciwą ofertę na nowego XCR'a SF14 AIR 29" 1 1/8 AHEAD oraz mocowaniem koła QR poniżej 400 zł, jest sens brać chińczyka skoro mamy coś sprawdzonej marki w niezłej cenie?
  6. Właśnie wróciłem z przymiarki i zamiana doszła do skutku, rama mogłaby być nawet jeden cal mniejsza ponieważ stojąc nad rowerem jest już kontakt z górną rurą ramy ale bardzo mały i w sumie jeszcze przejdzie, gdyby rama miała 16" albo górna rurka była poprowadzona bez tego charakterystycznego "garba" dla rometów to byłoby już idealnie Rower jest całkiem spory i pomimo że jestem w górnej granicy rozmiaru 17" to sprawia wrażenie całkiem dużego, zapewne jest to po części zasługa kół 29er oraz w dużej mierze mojego niskiego przekroku, zdjęcie - KLIK Teraz tylko wrzucić Bafanga w korbę, wywalić sprężynowy uginacz na rzecz chociażby powietrznego Bolany z Ali i będzie fajna zabawka w teren PS: Jak myślicie? Główka ramy posiada taper czy to klasyczne 1 1/8 AHEAD?
  7. @KrissDeValnor Jako ciekawostkę dodam że właśnie dowiedziałem się że znajomy z pracy mając ~185cm wzrostu śmiga na MTB 17" Mówi że premedytacją wybrał taki rozmiar aby rower był jak najzwrotniejszy plus w razie gleby była mniejsza szansa na kontuzję krocza Moim zdaniem mógłby już śmiało atakować ramę 18-19".. Ale skoro dobrze czuje się na takim rozmiarze to niech śmiga, wymienił tylko sztycę siodła na ciut dłuższą (chyba 400mm) i twierdzi że jest luks. Co do mojej zamiany, w najbliższą niedzielę jestem wstępnie umówiony na przymiarkę, jak tylko będę już po przymiarce to dam znać czy doszło do zamiany sprzętów PS: Pewnie i tak pomimo że chętny na zamianę jest o ~3cm niższy ode mnie to będę musiał po nim obniżyć siodełko aniżeli odwrotnie Aktualnie optycznie mam taką wysokość w moim zelektryfikowanym trekkingu w rozmiarze ramy 19" (wspomniany Kellys Axis 2013) - KLIK (po zajęciu pozycji siodełko opuszcza się~1cm z racji na amortyzator sztycy) PS II: MTB chciałbym zachować w minimalistycznym stylu, tutaj trochę mnie poniosło w osprzęcie (oświetlenie, sakwy, radar etc.) ALE, wszystko się przydaje! Zwłaszcza po zmroku gdzieś na totalnym "wygwizodwie" gdzie psy wiadomo czym szczekają
  8. @Turysta05 Oj czytałem to już i wiele podobnych podobnych poradników Z tego powyższego również wychodzi że niemal na pewno 17" będzie dla mnie OK przy MTB 29er pomimo ~180cm wzrostu, idealna byłaby rama 18" ale nie jest to taki oczywisty rozmiar w MTB, są, ale znacznie więcej jest rowerów z luką między 17 a 19 Ale to już kwestia mocno indywidualna i obawiam się że bez przymiarki się nie obejdzie. PS: Swoją drogą to jest na sali ktoś z ramą 17" w MTB 29er i podobnym wzrostem/przekrokiem?
  9. Jasne, dzięki za rady, tak dla porównania bawię się kalkulatorami rozmiaru na róznych stronach producentów i przykładowo u Canyon'a dla Grand'a 5 (KLIK) wychodzi mi tak: (Podałem wymiary na boso tak jak kazali na stornie). Długość górnej rury ramy oraz podsiodłwej jest niemal tożsama z tym M6 Ale nie wszystkie wymiary się pokrywają więc chyba najlepiej będzie przymierzyć.
  10. @przemeg Wymiary M6 2020 (ten w rozmiarze M/17" jest na moim celowniku) - KLIK (co ciekawe jest kilogram lżejszy niż późniejsze modele) Wymiary M6 2023 (jako przykład gdzie Romet niby dopuszcza eMkę nawet do 182cm wzrostu) - KLIK Dla ułatwienia dodam że szosa Huragan 1 2023 w rozmiarze 53cm jest na mnie okej, ale to szosa więc zupełnie inna geometria niż MTB na 29er Geo Huaragana 1 2023 - KLIK Dla jeszcze większego zobrazowania sytuacji dodam że posiadam również trekking'a/krosówkę Kellys Axis 2013 w rozmiarze 19" (480mm) i również pasuje, link do jej wymiarów z sieci: KLIK Moim zdaniem jest szansa że ten M6 w rozmoarze 17" podejdzie, długość odcinka siodło-główka ramy jest nawet większa niż w powyższej krosówce, ale to MTB więc wolę dopytać osób bardziej w temacie PS: Krótsza rura podsiodłowa ramy (S/T) problemem raczej nie będzie, ot, w końcu nie będę miał schowanej sztycy siodła niemalże do końca aby sięgać do pedałów
  11. Temat chyba umarł śmiercią naturalną ale spróbuję.. Wzrost 178cm i wyjątkowo niski przekrok ~75cm (w butach do jazdy ~180cm/77cm), myślicie że rama w Romecie Mustang M6 w rozmiarze 17" (M) będzie OK? Mam okazję wymiany swojej szosy na właśnie tego MTB, byłaby to baza pod konwersję na elektryka z napędem centralnym więc w teorii lepsza zwrotność w terenie chyba na plus? Mam wyjątkowo niski przekrok jak na mój wzrost i przez to nieco dłuższy tułów stąd wybór rowerów u mnie zawsze jest niewąskim zadaniem.. Myślicie że jest sens jechać na przymiarkę tego rozmiaru? Producent zakłada dla eMki od 170cm wzrostu aż do 182cm. Rocznik modelowy tego Mustanga M6 to 2020, ale ramy z tego co widzę po geometrii są bez zmian z modelem 2023 który można zobaczyć chociażby w centrum rowerowym. Jak myślicie?
  12. Cześć, Nieco zmieniła mi się koncepcja a samo "szosowanie" nie specjalnie przypadło do gustu więc sprzedaje maszynę aby nie stała za długo nieużywana, sprzęt w stanie "wystawki sklepowej", ot, tyle co zdążyłem zrobić 3 przejażdżki po ~50km i pas, ale sam sprzęt w tej cenie prezentuje się super, sztywny napęd (korba Hollowtech II) i fajnie się napędza, dużym plusem jest również w pełni karbonowy widelec, schowane linki pod owijką, sprawdzone przerzutki & klamkomanetki Claris etc. Zapraszam na jazdę próbną w Radomiu https://www.olx.pl/d/oferta/romet-huragan-1-2023-pelny-claris-karbon-53cm-przeb-150km-09-2024-CID767-ID12fYtn.html
  13. Pozwolę sobie na post pod postem aby opisać moje pierwsze wrażenia po zamontowaniu tegoż wynalazku (swoją drogą nabijanie bieżni dolnego łożyska to większa misja dla amatora) Gigantyczna różnica i w końcu czuję że mam amortyzację z przodu! Nie ma porównania do sprężynowego uginacza który przeważnie jest dodawany do tańszych rowerów, jeździ się z tym bajecznie i polecam każdemu, żałuję tylko że tak długo z tym zwlekałem Niby tylko 50 mm skoku a robi robotę Co do ciśnienia to u mnie idealnie sprawdza się okolica ~130-135 psi, czyli tak jak przewidział to producent, wstępne ugięcie po zajęciu pozycji to około ~20-25% na oko, próbowałem ciśnień bliżej 140-145 psi ale miałem już wrażenie że jest ciut za twardo (chociaż pewnie na większych dołkach byłoby lepiej), wolę mniej i lepszą pracę na mniejszych nierównościach, moja aktualna waga ~85-86 kg + ebike własnej przeróbki około ~26-27 kg i amorek na tę chwilę spisuje się świetnie. uprzedzając pytania, tak, Vki zatrzymują sprzęcior w miejscu na zawołanie, klocki Author 3CC oraz prawidłowa regulacja robią robotę, póki co tarczówki nie są potrzebne a w deszcz i tak nie jeżdżę KLIK PS: redukcji 18mm w odległości od osi do korony raczej nie jestem w stanie wyłapać.
  14. @KSikorski Jasne, bardzo dobra informacja, ciekawe co pchnęło producenta do zmniejszenia zakresu pracy amortyzatora o 15mm względem wersji bez pivotów Tak czy siak zamówione, zobaczymy jaki ulep z tego wyjdzie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...