Skocz do zawartości

djarr

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    podlasie

Osiągnięcia użytkownika djarr

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Witam Podsumowując wątek- pokusiłem się o zakup niby nowej piasty na alle..o i wymianę elementów. Zakupiłem też, przy okazji nowe kulki, jednak na świerzym smarze.. no chrobotało to niemiłosiernie. Wydobycie miski z piasty wykonałem przez wybicie jakąś przygodną rurką mosiężną (ale może być cokolwiek inny nieco miększy materiał niż ten z którego jest miska), wiadomo, udeżamy naprzemiennie tu i po przeciwnej. Przed zabiegiem warto podgrzać kołnierz piasty opalarką, dzięki efektowi rozszerzalności cieplnej, będzie lżej. Do wbicia użyłem nasadki z zestawu kluczy, musiałem tylko zeszlifować kole 0,2mm. Wszystko poszło przy użyciu ~ ćwierć kilowego młotka, także, operacja bezproblemowa. Przed wbicim miski też warto podgrzać piastę, można też samą miskę trochę przymrozić, ale i bez tego da radę:)
  2. Dzięki wielkie za informacje, sugestie, porady! Piasta jest na 32 szprychy, więc raczej nie tak pospolita wersja, pozatym zaplatanie szprych.. może koedyś sprubuję - na emeryturze;), już bliższa jest mi opcja wybijania miski z piasty:)) Puki co nie ma spinki, stary zestaw jeszcze dowozi, 'nowy' nabyłem trochę na zaś, trochę zamiast i trochę- bo tak lubię:) A że nie chcę sobie utrudniać, to najsamwprzód obadam/zweryfikuję najprostszą opcję:) Dzięki!
  3. zakupiłem przednie i tylne, w moim mniemaniu za dobre pieniądze, w dobrych klasach i w dobrym stanie. Tylne bez widocznych defektów w łożyskowaniu, obręcz nieco bardziej wytarta hamulcem, przednia minimalnie. Bębenek w porównaniu do mojego STX o klasę lepiej uszczelniony (usunąłem najcieńszą podkładkę, i zero luzu:)). Trochę mam podejrzenia że koła są wtórnie zestawione. Obręcze wyglądają na mały przebieg (szczególnie przednia) a na nyplach są oznaki centrowania. Mam kilka możliwości - zakup używanej piasty i wymiana elementów -po taniości - wymiana tylko kulek, i, jakoś to będzie:) -meli do Shimano z zapytaniem o części retro odnośnie kulek - można kupić za kilkanaście zeta, a można też za trzydzieści parę do klasy xt bodajże, z nierdzewki... jeśli kulki były by twardsze niż bieżnie, może miało by to sens? przy obrotach, bez obciążania i bez luzu, nie były wyczuwalne żadne chrobotania
  4. Witam. Zakupiłem koło z tytułową piastą i okazało się że jedna strona łożyskowania wygląda bardzo źle. Z czego może wynikać takie niesymetryczne zużycie? jakieś twarde zanieczyszczenie? W każdym razie wolałbym to wymienić, najlepiej byłoby cały zestaw miska, kulki i stożek. Kulki mają ~4,7mm i to jest do kupienia - 3/16" = 4,7625mm. Gorzej z pozostałymi elementami, nie znalazłem nic co by nominalnie pasowało, najbliżej jest stożek do HB-M590, ale czy to by zamiennie pasowało? Przydało by się wymienić też miskę, nie wiem na ile jest to technicznie wykonalne i czy można takową zakupić. Proszę o wskazówki
  5. Czyli 1,75 się mieści. Co do marki to nie mam złych dośwadczeń raczej. Zanim nabyłem te obecne (z plusem) zjeździłem zwykłe Schwalbe land cruiser w tskim samym rozmiarze. Tamte miały bardziej spłaszczony profil natomiast te z plusem są bardziej 'krągłe' i w miękkim gruncie radzą sobie gorzej, zauważyłem też że pasek odblaskowy jakoś gorzej się w nich prezentuje, jest jakby 'bladszy' i umieszczony zbyt blisko obręczy (kąt przy wąskiej obręczy jest wyraźnie nie prostopadły). Natomiast w Winter wylazł mi, w tym sezonie, drut. Pierwszy przejeździłem bezproblemowo, widocznie przy zdejmowaniu/zakładaniu za mocno podwarzyłem (teraz wiem że mogłem to nieco lopiej wykonać). No i to była używka, dotarły do mnie skręcone w ósemkę i złożone na pół, by się zmieściły do paczkomatu 😁 to też mogło mieć wpływ. Te moje MTB to jednak bardziej trekingowe jest😀 jakoś ze 2/3 asfalt i reszta gruntowe niezbyt rozmiękłe (to odbiera przyjemność z jazdy, na takich oponach)
  6. Dzisiaj zdjąłem zimówk i.. moje stare obręcze mają 18 mm🤔 wydawało mi się że mają tam więcej mm🙃 Na bank są to oryginalne obręcze z tego staruszka, byćmoże dopiero się te 'normy' klarowały. Reasumując, wydaje mi się że 17 też da rady. Opony jakich używam to SCHWALBE Land Cruiser Plus i Schwalbe Winter 26x1.75. Jeżdżę z zacięciem sportowym ale bez szaleństw i w lekkim terenie. Waga 75. Pompuję do ok 2,2-2,5 bar
  7. Dzięki wielkie za komentarze! Zabieram się więc za przegląd/serwis piast i bębenka, zakładam docelowe opony i .. kończę sezon.. zimowy (kolcowy)😀 aczkolwiek liczyłem na więcej zimowego jeżdżenia, taki klimat😐
  8. Yeah.. oldtajmery:) piasty shimano lx obręcz Ritchey 26' 3komorowa, szprych 32. 250 zyla za dwie sztuki, są w dobrym stanie i sprawiają wrażenie solidnych. Mam na wieszaku oponki 1,5' ale na asfalt/utwardzony grunt, a że lubię zapuścić się w ciut gorsze grunta.. potestuje te 1,75. Ps. Rower Peugeot Energy 400 na stx cromo, bez zmiękczaczy:)
  9. Witam:) Zakupiłem porządne, nie zjeżdżone koła do swojego górala. Niestety nieco nierozważnie.. obręcz ma szerokość wewnętrzną 17mm a ja mam opony 1,75'. Wedle 'tabelek' niejest to dobre połączenie. Jeżdże z zacienciem sportowym po terenie conajwyżej pofałdowanym, drogi asfalt/grunt. Domyślam się że może być niewesoło przy bocznych przeciążeniach - zakręty, koleiny. Co sądzicie, można tak śmigać? Czy ciut wyższe ciśnienie zniweluje niekorzystne podatniści? Jarek
  10. Witam, zakupiłem (bez sprawdzenia, wysyłowo) używany rower z tytułową piastą. Rower po jakotakim powierzchownym serwisie.. piasta sram, manetka shimano, niby niekompatybilne, zakupiłem manetkę SturmeyA. Działa dobrze, ale tylko na wieszaku, podczas jazdy jest problem, zmienia dobrze tylko z 3 na 2, przy innych jest mocno niezadowalające, nawet gdy obciążenie jest minimalne. Piastę rozebrałem wyczyściłem i przesmarowałem (zielony smar shimano) - brak poprawy:( macie jakieś sugestie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...