Skocz do zawartości

Rower55

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Rower55

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od roku
  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Mam jeszcze oryginalną kasetę Shimano CS-M7000 (11-42T). Dzięki wielkie za poradę! Czyli mogę kupić sam bębenek Y38V98010 i będzie pasować? Widzę że jest dostępny w kilku sklepach (Nie chcę inwestować za dużo pieniędzy w te koła bo mam w planie zakup kompletu kół karbonowych z jakiś czas 🤑) Jest gdzieś dostępna instrukcja / film jak to rozebrać? Trzeba mieć klucze płaskie do konusów i imbus 15mm? Co z tymi podkładkami, bez podkładki ? Dziękuję za poradę🙂
  2. Witam w kross esker 7.0 w piaście FH-RS470 przeskakuje bębenek. Ma dziwne oznaczenia w katalogu shimano Y3G898040. Nigdzie tego nie ma. Są jakieś zamienniki? Nie chce zmieniać całej piasty i przeplatać koła.
  3. Witam Szukam nowego roweru: koła 29" bez amortyzacji prosta kierownica Czyli taki MTB 29" ale bez amortyzatora. Lubię rowery MTB (jak Kross level) ale nie potrzebuję tego ciężkiego amortyzatora z przodu. Na leśne drogi wystarczy amortyzacja z opony 29" napompowanej do 1.7 Bar Ktoś zna jakieś modele? I proszę nie pisać że mam kupić MTB i wymienić w nim amor na sztywny bo nie chcę przerabiać nowego roweru.
  4. Witam Szukam odpowiednich narzędzi do Kross Esker 7.0 (Shimano GRX - suport BB RS501) . - Czy klucz Bike Hand YC-306BB pasuje do suportu i tarcz Eskera 7.0? Jaki inny? Suport BB RS501 to to samo co SM-BB51? - Jakie narzędzi będą potrzebne w celu prze serwisowania piast? Dziękuję
  5. Jak pozbyć się tego wosku z łańcucha całkowicie aby przejść na oliwkę? Normalnie benzyna ekstrakcyjna czy coś specjalnego na wosk ?
  6. Witam sznowne grono rowerzystów Mam następujący problem: Zakupiłem nowy rower na napędzie GRX (1x11). Rowerem przejechałem około 1500km smarując łańcuch smarem Shimano PTFE i nie było najmniejszych problemów. Łańcuch smarowałem co 200 km i napęd pracował cicho ale się brudził (gravel). Kupiłem nowy łańcuch (oryginalny Shimano HG 601 s11 ze spinką oryginalną w dobrym sklepie stacjonarnym za 130 zł). Nowy łańcuch szejkowałem 2 razy w benzynie ekstrakcyjnej. Zamoczyłem w i izopropanolu (IPA) , umyłem wodą i wytarłem do sucha. Łańcuch był całkowicie odtłuszczony (szeleścił jak grzechotka i był matowy). Napęd wyczyściłem specjalnym specyfikiem MUC OFF. Następnego dnia łańcuch położyłem na stole i każde na każde ogniwo dałem po kropli SQUIRT Lube (wosk). Po kilku godzinach łańcuch zamontowałem na rower i jeszcze raz nasmarowałem kręcąc korbą. Następnego dnia jazda testowa i wielkie rozczarowanie. Po przejechaniu 10 km słychać napęd a po 50 km inne dźwięki jakby napęd był źle wyregulowany. Umyłem łańcuch ciepłą wodą i nasmarowałem ponownie 2 razy SQUIRTem i dalej to samo. Po przejechaniu 200km na nowym łańcuchu nie mam już pomysłu co robię źle. Napęd by chyba lepiej pracował gdybym go masłem nasmarował. Co robię źle? W Internecie nie brakuje pozytywnych opinii na temat SQUIRT'a i u innych wydaje się działać. Jakieś pomysły? Jak ewentualnie całkowicie zmyć SQUIRTA z łańcucha w celu sprawdzenia czy na zwykłej oliwce będzie lepiej? P.S. Dobrze zamontowałem łańcuch, napęd wyregulowany idealnie, i mieszam SQUIRTA przez minutę przed aplikacją.
  7. Widzę że Kross Esker 7.0 można kupić w okazyjnej cenie. Rower warty uwagi? Rama Karbonowa, nienajgorsze koła, dobre opony. Masa 9,5 Kg. A po zakupie zostanie jeszcze w zapasie spory budżet.
  8. W sklepie testowałem nowego Krossa Eskera (L) i był ok, ale wydawał mi się o 2cm za długi. Jeździłem też na Giant Revolt (ML) znajomego i pasował na mnie idealnie. Czy są to porównywalne rowery do Canyon GRIZL czy raczej dzieli je przepaść? Czy można awaryjnie odwrócić mostek? Podniesie kierownicę odczuwalnie ? (aż do czasu przyzwyczajenia)
  9. Będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę, ponieważ rowery Canyon dostępne są jedynie w Internecie, bez możliwości wypróbowania w sklepie stacjonarnym. Interesuje mnie: - jaka jest faktyczna wysokość kierownicy (od podłoża)dla rozmiaru M? Ile tam jest podkładek pod mostkiem? Bo na zdjęciach widać mostek bez podkładek. Mam obawy że kierownica będzie zbyt nisko i będą mnie boleć plecy. Mam obawy bo do tej pory jeżdżę na Cube Nature (rozmiar L) W sklepie testowałem nowego Krossa Eskera (L) i był ok, ale wydawał mi się o 2cm za długi. Jeździłem też na Giant Revolt (ML) znajomego i pasował na mnie idealnie. Czy są to porównywalne rowery do Canyon GRIZL czy raczej dzieli je przepaść? Czy można awaryjnie odwrócić mostek? Podniesie kierownicę odczuwalnie (aż do czasu przyzwyczajenia)
  10. Czegoś tu nie rozumiem. Canyon plasuje GRIZL jako rower Przygoda / Wyprawy, a mimo to będzie sportowy? Co ciekawe ich rower sportowy GRAIL ma wyższy stack od GRIZL. Czyli GRAIL kierownicę będzie miał wyżej? Dodatkowo CANYON w wymiarach podaję wartość stack+ (faktyczna wysokość kierownicy) stack (Rozmiar M) = 579 mm stack+ (Rozmiar M) 666mm Czyli to znaczy dają 87mm podkładek pod mostek?
  11. Giant Revolt AL posiada tylko napęd 2x. Giant revolt Advanced z napędem 1x jest bardzo drogi. Marida Silex ma trochę przesadną geometrię. Czy ktoś z was posiada Canyon Grizl i jest w stanie coś powiedzieć o geometrii?
  12. Lepiej jest chyba kupić dobry rower aluminiowy niż tani karbonowy. Ale ten Kross nie jest zły bo rama jest jakaś standardowa i wiele innych marek korzysta dokładnie z tych samych ram.
  13. dziękuję za odpowiedź. A jak wypada GRIZL? Będzie mniej sportowy (bardziej wyprostowana i wygodna pozycja) ? Czy amator faktycznie poczuje różnicę Aluminium/Karbon? Boje się że rower się połamie po delikatnej wywrotce lub podczas transportu na bagażniku rowerowym.
  14. Witam Szanowne grono rowerzystów. Po wielu latach przyszła pora na wymianę mojego Cube Nature (Rower cross). Przez ostatni rok zrobiłem trochę formy i chciałbym szybki rower do jazdy po asfalcie i lasach (czyli gravel). Robię wycieczki do 100km, ale raczej szybkim tempem. Amatorskie wyścigi i ustawki gravel dla zabawy. Bez sakw. Bez trudnego terenu, tylko szutry i drogi leśne. Chce aby nowy rower był szybszy i był bazą do rozbudowy. Z tego co się orientowałem to chciałbym - geometria nieprzesadnie sportowa. Najlepiej aby kierownica była trochę wyżej ale z czasem można było wyciągnąć podkładki. - lekki bez amortyzatora - trwałe komponenty - możliwość montażu szerszych opon np 42mm lub 45mm - napęd z jedną zębatką z przodu 1x - bez egzotycznych marek i rozwiązań (czasami ciężko kupić części zamienne jak mostek czy hak przerzutek) - cena od 5 do 10 tys zł w zależności od klasy napędu i kół. Ważne aby rama była dobra. Zastanawiam się nad: 1. Canyon Grail AL ale nie można się przymierzyć przed zakupem. Macie doświadczenia ze zwrotami do 30 dni? Jak z częściami do Canyon? Np. Mostki, hak przerzutki itp. Ponoć są problemy z suportem PresFit? 2. Nowy kross Esker 6.0 i Giant Revolt - Niestety napęd 2x. 3. Kross Esker 7.0. Trochę się boję karbonowej ramy. Rower często ma być przewożony. Ile jest warta ta rama Karbonowa? 4. nie mam innych pomysłów... Proszę o porady forumowych ekspertów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...