Skocz do zawartości

Lassar71

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    153
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Lassar71 w dniu 10 Listopada 2024

Użytkownicy przyznają Lassar71 punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Jarek
  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Lassar71

Znachor

Znachor (6/13)

  • Conversation Starter
  • Bardzo popularny Rzadka
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

200

Reputacja

  1. Pedały nylonowe, OneUp to bardzo dobry wybór, Stamp2 też są niezłe. Są lekkie i mają mniejszą "bezwładność" W cięższych pedałach łatwiej pinem sobie dziurę zrobić w piszczelu. Co do butów - OneUp trzyma wszystko. Ale coś z twardszą podeszwą by się przydało. CrankBrothersy ostatnio widziałem na wyprzedaży za 200 pln 5/10 wyszedł w wersji Freeride z BOA. Jak kogoś sznurówki wkurzają.
  2. Jest też wersja Neurona na EP6. Abstrahując od baterii. Canyon w zasadzie tylko wysyłka, mnie się udało spróbować podczas Bike Expo. Pojeździłem i zrezygnowałem. Gdybym musiał, wybrałbym Dartmoora. Serio. Ale to tylko moje zdanie. Dalej twierdzę, że kluczowa jest jazda "próbna". A selekcja jest prosta: ( dla pieniaczy uwaga na boku - to jest moja selekcja, nikogo nie namawiam, wskazuję tylko pewną ścieżkę wyboru) 1. cena (ustalona była na okolice 24ty) 2. napęd Bosch 3. jak się da rama carbą ( ewentualnie jako czynnik waga całości) 4. Sprawdzony diler i opinie o sprzęcie w necie. 5. wyposażenie ( głównie amortyzacja, wtórnie zespół napędowy i hamulce) za 23 tysi była oferta jeszcze niedawno na Orbeę Wild M20 2024. W Kato, firma się na OLX ogłaszała. I to byłby mój wybór
  3. A co, baterie naprawili? Zanim kupisz, weź się przewieź. Większość rowerów jest ok, w tym samym budżecie. Czasem dilerzy są z pupy, niestety Cube u nas to SkiTeam. Osobiście miałem nieprzyjemność być obsługiwanym przez nich w Katowicach.
  4. Duże znaczenie ma bateria a w zasadzie jej producent. Do EP8 jest masa producentów baterii, ja nie wierzę w ich pojmność, albo raczej ogólnie w sprawność. Tak czy siak Bosch jest mocniejszy. I sam system podawania wspomagania mz jest znacznie lepiej dopracowany.
  5. To nie jest tak, że Bosch mniej żre. Bardziej chodzi o to, że Bosch daje więcej przy tym samym zużyciu prądu. A już na pewno w większym zakresie kadencji ( mam wrażenie, że Shimano powyżej 100 ma gdzieś kierownika wycieczki i siła wspomagania spada znacznie) Największy wpływ w moim rowerze na zasięg (zakładając stały tryb wspomagania i sposobu jazdy) ma: 1. Waga raidera - kolosalne różnice zasięgu 2. Opony i ogólny opór toczenia ( w tym wielkość tylnego koła) 3. temperatura zewnętrzna Różnice realne w zasięgu, moja żona kontra ja w jeździe górskiej to około 20 %, z tym, że waga to raz a dwa pojemność baterii - ona 750 ja 720. Ja mam muleta ona 29", ja mam Shimano EP8 ona Bosha CX Smarta. Fakt, to duża różnica, ale ja się więcej wygłupiam. Jak jedziemy rajd o kropelce ( nieznany teren, długa trasa, minimalne wspomaganie i bez wygłupów) zasięgi różnią się max 10-15%.
  6. To Szopienice prawda? Po prawej stronie na Uthemanie regularnie upalałem z dzieciakami motocykle. Zresztą po mysłowickiej stronie chyba reaktywowali tor. Moto sprzedane. Gleb w życiu kilkaset, jeden palec wybity i tyle. Na rowerze na Parówie ostatnio leżałem, poza potarganymi nakolannikami nic wielkiego nie zaszło. Obita dłoń, zdarta skóra, ogólnie bez płaczu.
  7. Ponoć jest dostępna w sprzedaży i pasuje co całej serii F z Shimano, a nawet da się do R czyli z Panasonikiem wsadzić bo to ten sam system wspomagania. Informacja niesprawdzona u źródła jakby co.
  8. Żebyś mógł skonfrontować swój zakompleksiony pogląd z poprzednich wpisów. Rozumiem, że przestałeś się smiać już jakiś czas temu i jesteś napity? PS - awansowałeś do ignorowanych więc nie odpisuj. Przynajmniej nie mi Przy okazji, skoro Tatry Słowackie na tapecie - czy na Baraniec można rowerem? Widziałem kilka dni temu filmik, jakaś polska grupa rowerzystów tam jeździła. Z tego co pamiętam to chyba jednak nie za bardzo?
  9. Zależy co trenujesz. Jak pedałowanie to nie. Jak DH to raczej znacznie bardziej. Fakt, wtedy nie będzie takiego treningu jak na manualu, będzie znacznie lepszy. Zobacz sobie filmik Topora ostatni, wklejałem w innym wątku. Jak zwykle wszytsko zależy od tego co chcesz osiągnąć. Szosy elektro raczej faktycznie nie mają sensu. Gravele? Nie sądzę. Fulle po 180 skoku? Jak je weźmiesz w góry to już i owszem.
  10. fajny filmik w temacie: Topór elektryki
  11. Na RnR jak nie łapiesz hamulców to nie wkładasz korby, aż do 2/3 trasy, pod Kołowrotem jest tylko odcinek lekko w górę. Na wprost końcówki RnR jest "Bystry" - najszybsza i najbardziej skoczna trasa na Koziej. Z Bystrego można podjechać singlem podjazdowym na np. Twistera. Nie oceniłbym RnR na trudniejszą od Hip Hipy. Zależnie od czasu w sezonie, trasy się degradują i jak nie są na bieżąco serwisowane zaczynają wychodzić kamienie, jak to w Beskidach Samo nachylenie band czy zakrętów jest większe chyba nawet na Hip Hopie. Tam też dużą trudnością jest długość, jak się jedzie na raz. Bystry jest mocno zdegradowany, zwłaszcza w dolnym odcinku - dużo kamieni się pojawiło. To jest akurat krótka trasa, chyba mniej niż km. Miejmy nadzieję, że na wiosnę będzie odnowiona. Załóż córkom jakiekolwiek ochranicze na kolana przed zjazdami na takich trasach.
  12. ten wózek to palcami można sk®ęcić o 90 stopni bez wysiłku. To jakaś masakra jest. Kaseta 6100 jest teoretycznie trwalsza, zwłaszcza w elektryku. Natomiast łańcuch xt jest znacznie mocniejszy od slx a ten z kolei od 6100. Moja kolejność upgreadu: 1. siodełko i pedały 2. hamulce 3. mostek i kierownica 4. sztyca podsiodłowa Wyjściowo miałem pełną grupę xt z DI2, więc napędu nie ruszałęm.
  13. Az sobie w Garminie sprawdziłem statystyki prędkości: 1:58 aktywności, szybki wypad do Bielska, Szyndzielnia i zjazd przez Kozią plus dodatkowy podjazd na Kamieniołom. 25 km łącznie. Średnia prędkość ruchu 12,4 km/h max 36,7 (na Bystrym wg wykresu). Zniesienie limitu prędkości wspomagania nie daje mi nic. I uwaga - gdyby nawet niosło za sobą zwiększenie mocy to też wynikowo nie dałoby nic. Jechałem na Panasonicu, 100 % na max wspomaganiu. Zostało 27% baterii. Przy zwiększaniu mocy pewnie baterii by brakło:) Reasumując - w górach speedbox nie ma zastosowania. W sporcie się zdarza, dobry zawodnik wykorzysta dopedałowanie na zjeździe . Ja nie jestem zawodnikiem wcale, więc nie używam. Na płaskim faktycznie jest różnica. Pytanie tylko po co jeździmy na rowerze? Jeśli potrzebą jest szybsze dotarcie do domu, jest to sposób. Jeśli radość z jazdy, to sobie ją czasowo ograniczamy Jeśli kogoś bawi prędkość sama w sobie - są w końcu motocykle. To już zupełnie inny wymiar, zapewniam! PS Byłem w sobotę rano, na 20 spotkanych rowerów, analogów było max 4. Gdzie jednak dużo miejscowych nie używa elektryków.
  14. Laska to pięciokrotna mistrzyni naszego kraju enduro. Kasia Burek w sensie. Harpagan niemożliwy. No mam kumpla, który do nowego smarta założył speedboxa ( w czasie jak smart wyszedł czyli jakieś dwa lata temu). Po pół godzinie upalania po leśnych ścieżkach system wysypał kilka błędów i się zablokował. Silnik w 100% oczywiście był sprawny, tylko nie wspomagał. Skończyło się to płatną usługą czyszczenia sytemu z błędów i wywaleniem boxa. Dzisiaj, jak pobierasz dane na tel z systemu, to Bosch ma statystyki wszelkie, w tym pobór prądu w peaku i takie tam. Przecież to norma. Piszesz o rowerach elektrycznych?
  15. Nic nie jest czarno białe. Akurat endurowym elektrykiem ponad 25 km/h ciężko jest jechać. Bo to ciężki rower. Więc ustawodawcy uznali, że totalny amator bez ograniczenia prędkości będzie się poruszał wśród ludzi z nadmierną prędkością. No to ma sens. Z drugiej strony nie ma możliwości zablokowania prędkości na normalnych rowerach. Więc jest to zabieg z gatunku „ograniczania strat” Chcesz po DDR szybko jechać - możesz, ale prąd Ci w tym nie pomoże. Do tego dodaj fakt, że to ograniczenie mocno chroni silnik i baterię, co jest niewątpliwie wspaniałym rozwiązaniem dla producentów, zobacz ile więcej byłoby napraw gwarancyjnych. Jest jak jest.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...