Skocz do zawartości

Turysta05

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    281
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Turysta05

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Bardzo popularny Rzadka
  • Conversation Starter
  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

157

Reputacja

  1. @ogniu czy to jest ten rower z multiplikatorem w silniku? Tzn. napęd obraca się szybciej niż pedały? To rozwiązanie okazało się ślepą uliczką i nic dziwnego, że gość sprzedaje nowy rower za pół ceny. Ten rower nie pozwala jeździć bez prądu, a 75 km to prawdopodobnie teoretyczny górny zasięg jazdy, bo 500 Wh to tak słabo (w 2019r. to było dużo). Ta bateria była tylko 2x ładowana, to dobrze, ale czas robi swoje. Jeśli chcesz jeździć krótko, krótkie dystanse na ostrych górkach, to bierz😉.
  2. Czy podczas dokręcania czułeś że śruby drgnęły? Silne tarcie uniemożliwia dobre dokręcenie. Sugeruję wykręcić śruby i nasmarować, nasmarowanie wielowypustów też wskazane. Nawilżenie olejem samej osi pod łożyskami też pomoże gdy niestety jest luźno spasowana (tolerancje). Luz na ułożyskowaniu korby jest wzdłużny (osiowy)? Taki nie jest szkodliwy. Jest poprzeczny (promieniowy)? Taki to już źle. Łożyska zawsze można wymienić.
  3. Sam jestem ciekawy, czy ktoś obeznany odpowie, ale skoro jeszcze nie, to może taka rada: Wygląda na to, że jeden z przewodów do silnika źle kontaktuje, bo z tego co się pobieżnie orientuję, to silnik jest zasilany ze sterownika prądem 3-fazowym.
  4. Przeważająca część Rowerzystów🚴 jeździ dla relaksu i zdrowia. Kupują wygodne rowery albo doskonalą te które mają (to Ja😉) aby jazda była przyjemna, niemęcząca, a jednak w terenie leśnym jak najbliżej naturalnej przyrody. Takich ścieżek jest mnóstwo, na których można bezpiecznie pojeździć👍. @Zulugyxije dobrze to ująłeś, ja i moi znajomi mamy dokładnie taki plan i go realizujemy👍😄. Jeżeli ktoś wymaga, oczekuje, że na widelcu za 3 stówy... .. będzie wygrywał puchary na singlach to wytłumaczenie jest tylko jedno: to znaczy że wcześniej, podczas karkołomnego zjazdu, upadł poważnie na głowę🥴.. Myślę także, że nikt rozsądny nie będzie kupował zestawu naprawczego za 300zł aby naprawiać amortyzator za 300zł, tak więc że @NerfMe daruj sobie te wywody.
  5. A to sobie poczytałem😂. Posypały się opinie, że Fox, Rock Shox, i inne topowe marki za nic mają swoich odbiorców, dziękuję, będę omijał z daleka, a tak na serio: po co mi taki "kaktus"?🤣. Ale też z ciekawości poczytałem co mają do powiedzenia "winowajcy", a warto, każdemu polecam: https://www.worldwidecyclery.com/blogs/worldwide-cyclery-blog/how-to-servicing-fox-suspension-forks?srsltid=AfmBOopcQuATGLD4gXcTNTqckmOPzFJrMmLC6lnl8Ga9_RI-sgoTyG6A Otóż to, @ChuChu ustalił jaka jest "normalna" ilość oleju, szkoda tylko że tą cenną informację zachowuje dla siebie😂, ja natomiast dowiedziałem się z powyższej instrukcji jakie to oleje, że do każdej goleni wlewa się inny olej i w zupełnie różnej objętości, poczytajcie! To nie przesądza o rzetelności "renomowanych"😡 producentów, skoro jak twierdzicie narzekania są z całego świata. W tej sytuacji chińczycy jawią się jako rzetelni i wiarygodni producenci, a korzystny współczynnik jakość/cena nie do pobicia!
  6. Znowu się zaczyna, konieczność serwisu zerowego amortyzatora, kupujesz amor za 2k, a tam producent, poważna firma tak robi? Może sobie na to pozwolić? Co bardziej ogarnięci hurtownicy czytają te rewelacje i "pomagają przypadkowi", no bo gdzie znika ten olej, a w zamian pojawiają się opiłki? A zaprzyjaźnione serwisy mają robotę i łatwą kasę. Trzeba wywołać tą panikę, a kasa popłynie szerokim strumieniem. Jak będę odbierał następny samochód to też od razu daję na "serwis 0" bo w rozrządzie na pewno są opiłki, a skrzynia biegów niedolana, a oleje to i tak prawdopodobnie ostatni sh*t.
  7. Spokojnie dasz radę sam👍. Jeszcze przy okazji zrobisz "przegląd 0"😄, bardziej z ciekawości niż potrzeby. Zupełnie nie przejmuj się tym, że nowy amor będzie miał większy skok. Ważne aby wymiary całkowite były zbliżone (parz u mnie na foto). Trudne prace to nabicie bieżni łożyska i wbicie słoneczka (gwiazdki) w rurę. Wbrew pozorom trzeba być czujnym. Ja szczęśliwie miałem pasujące tuleje plastikowe do pracy. https://www.forumrowerowe.org/topic/272436-amortyzator-przedni-nanlio-x7-pro-140120-z-aliexpres/?do=findComment&comment=2514705 Powodzenia😃
  8. @ChuChu gratuluję, ale rozbujałeś temat!👍 Wszystkich respondentów serdecznie pozdrawiam😃. Ja niestety nie mogę się bezstronnie wypowiadać, bo problem dawno już rozwiązałem😉. Ale gdy stanę przed kolejnym, to nie zawaham się poprosić Was o radę i założę temat: [Dylemat] Trzeci rower: tak czy nie? A może już ktoś z Was boryka się z tym problemem, śni po nocach o trzecim rowerze, a żona go szturcha: "co ty znowu bredzisz?"
  9. @Sliwka2000 ten amor nowy, stary, a może po krachu? Zanim rozbierzesz zrób test: powieś rower, zdejmij koło, wypuść powietrze ze sprężyny, przesuwaj ręką, powinien przesuwać się równomiernie w pełnym zakresie, mały opór będzie ale ma być bez zacięć, skoków, cały czas płynnie. Dopasowanie goleni w korpusach jest bardzo dokładne, już skrzywienie o 0,5mm może powodować znaczne opory. Nowy, napompowany amor odbija do neutrum zawsze bez problemu. Ugięcie sag pod ciężarem samego roweru (a mam elektryka) to jakieś mm aż trudno zauważyć, pomijalnie mało. Jak wsiądę to ~15mm bo tak sobie napompowałem sprężynę.
  10. Tak, amortyzator pracuje o wielkość sag, ale w drugą stronę, a jak tłumik nie wychwyci odbicia, to i na sprężynie negatywnej się oprze. Wiem jak to jest ważne, bo miałem przedpotopowy damper MTB bez tej funkcjonalności i to tragedia była. Tym nie mniej po najechaniu na przeszkodę, amortyzator ma możliwość ugięcia od sag w górę i jeżeli konstrukcyjny skok jest duży (np.140mm) to nadal dużo drogi pozostaje.
  11. Deklarowany skok amortyzatora, jest zawyżany (konstrukcyjny) a rzeczywisty nawet 30% mniej. Ciekawe że właśnie Chinczyki podają dokładnie, na przykładzie Nanlio X7 PRO 140/120 https://www.forumrowerowe.org/topic/272436-amortyzator-przedni-nanlio-x7-pro-140120-z-aliexpres/?do=findComment&comment=2514705 Max 140mm amortyzator przesuwa się pod koronę, ale z pustą sprężyną powietrzną. Napompowany daje się ścisnąć ~110...120mm bo przecież musi pozostać miejsce na poduszkę powietrzną 30..20mm. Ale to nie koniec, trzeba uwzględnić ugięcie wstępne (sag) amortyzatora, ok. 20% skoku, wtedy realnie pracuje ~80mm.
  12. Kilka dni temu chciałem przejechać ukosem przez jakiś rowek, a był tak zarośnięty zielskiem, że nie zdawałem sobie sprawy jak jest głęboki. Rower zarył, a ja spadłem jak z konia! Prędkość zerowa, tylko się ubrudziłem. Człowiek ciągle się uczy🤭. @bzyk69 pokazałeś, że jeździsz takimi "moimi ścieżkami"😃, tylko ja obrałem inną strategię, wolę trochę przemęczyć na szerokich miękkich oponach po asfalcie (niewiele tego😉) aby potem odzyskać z nawiązką w terenie💪. Na tych napompowanych na kamień oponach marne szanse na lodzie🥴. To co nieco opisałem: https://www.forumrowerowe.org/topic/272595-budowa-dwukołowej-platformy-do-roweru-wskazówki-i-porady/?do=findComment&comment=2516907
  13. To taki materiał pomocniczy dla tych, którzy odczuwają nieodpartą potrzebę ulepszania roweru😉: https://pl.pinterest.com/pin/103371753946360251/ ..i dalej, ...i następny😄
  14. A tak Kibice Legii podsumowali przejęzyczenie🥴🖕🖕🖕 pani minister Nowackiej😂😂😂 https://www.facebook.com/reel/1314238953235395?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
  15. @Pawel_90 ciekawi mnie bardzo jaki jest koszt takiej indywidualnej przeróbki? Z mojego doświadczenia, takie zlecone prace wypadają drogo. Wbrew niektórym opiniom, ja nie widzę przeszkód w zamianie amortyzatora skok 63mm (Suntour XCM 30) na powietrzny 120/140mm (Nanlio X7 pro). Ta olbrzymia różnica okazała się dla mnie nieistotna, nie ma jej, ja jej nie zauważam. Jedynie to nowy głęboko nurkuje na przeszkodach i to powoduje, że jest krótszy od starego. Tą wymiane opisałem w kilku postach, np. tu: https://www.forumrowerowe.org/topic/272451-amortyzator-rock-shox-paragon-gold-rl-28-65mm/?do=findComment&comment=2515016
×
×
  • Dodaj nową pozycję...