Skocz do zawartości

RafalG

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Slaskie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika RafalG

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Cześć. Co myślicie o zalaniu Motorex Racing Fork Oil 2,5W zamiast fabrycznego Fox 5 PTFE? Powodem oczywiście jest cena. Motorex to około 1/3 ceny Foxa. Amortyzator Marzocchi Bomber z2
  2. Cześć. Mam Orbea Laufey H10. To jest trailówka. Brak mocowań na sakwy i inne bajery. Rower piekielnie wytrzymały i jak na taką masywną budowę dość lekki. Mój w rozmiarze M waży katalogowo 13,5 kg. Ważyłem go dokładnie z pedałemi, mocowaniem na garmina i koszykami na bidon i lekko brudny wyszło 14 kg. Biorąc pod uwagę ogromne opony 2,6 o wadze 1100g waga nie jest zła. Nie jest to sarenka, ale jego przeznaczenie to raczej zjady i pojazdy. Ja używam go do jazdy terenowej na lekko i do tego on się nadaje najbardziej. Przeloty szutrem, albo asfaltem to nie jest jego domena. Byc może gdyby zmienić opony byłoby lepiej, ale na fabrycznych Maxxis Dissector nie można powiedzieć, że to szybki rower. Za to podjazdy i zjazdy to bajka. Geometria tak dobrana że pod górę jedzie się lepiej niz po płaskim. Na płaskim dość sporo obciążenia idzie na ręce, bo środek ciężkości jest przesuniety do przodu właśnie po to żeby lepiej podjeżdżał. Pozycja jest wygodna i dość wyprostowana. Ja robię nim przeloty do 60km w terenie wyżynno pogórkowatym. Kamienie, korzenie ściółka, zjazdy, podjazdy, nawet skoki, wszystko to jest jego środowisko. Do wycieczek, sakwowo - szutowch trzeba by go przystosować i pewnie też by się nadał. W wersji H-LTD lub H-10 nie wymaga żadnych inwestycji. Wszystko co trzeba ma w specyfikacji fabrycznej. Warto też wspomnieć że ma obręcze o wewnętrznej szerokości 29 mm, dzieki czemu opony 2,4 lub 2,6 fajnie się na nim układają. Nie wiem jak na takich szerokich obręczach sprawowały by się wąskie opony typu 2,2. Kolega widżę , że kawał chłopa więc może właśnie taki pancerny rower będzie dla niego ok.
  3. Cześć. Poszukuję uniwersalnych opon do całosezonowej jazdy w terenie. Coś jak bardzo terenowe XC albo może lekki trail. Nie w górach, ale na wyżynie . Sporo ostrych ale krótkich podjazdów, Luźnych kamieni, ale i błoto i trawa. Zjazdy zarzają się, ale nie długie jak w górach, choć bywają błotnisto kamieniste zwłaszcza na wiosnę i jesień. Klimaty typu hałdy, tereny pokopalniane i poprzemysłowe. Generalnie ciężki teren, ze zróżnicowaną nawierzchnią i różnymi warunkami, ale nie w górach. Nie scigam się, ale lubię trzymać tempo a nie wozić się. Skończyłem właśnie tylną oponę i zastanowaiam się co teraz zakupić. Rower Orbea Laufey, opony Maxxis Dissector 29x26. Maja waga 80kg. Jeżdżę na ciśnieniu 1,25. Na tych oponach dobrze mi się jeżdzi, ale chę przetestować coś innego. Jedyną ich wadą są duże opory toczenia na twardym szutrze, ziemi lub asfalcie. Mam małe doświadczenie oponami, stąd kilka pytań. Czy zastosowanie opon 2,4 zamiast 2,6 pozwoli na odczuwalne zmniejszenie oporów toczenia? Jakie inne opony można zastosować do moich potrzeb? Warunki to dobry grip i wytrzymałość na przebiecie. Dodatkowa zaleta to małe opory toczenia. Moje dissectory posiadają zdecydowanie dwie piersze cechy, ale z oporami toczenia to chyba słabo (choć opinie są takie że jak na opony w tej kategorii Disscetor ma wyjątkowo małe opory).
  4. Sprzedam nowy kask O'Neal Trailfinder S/M 54-58cm. Kask jest całkowicie nowy, w oryginalnym opakowaniu. Cena 200zł https://www.olx.pl/d/oferta/kask-rowerowy-oneal-trailfinder-nowy-CID767-ID1279PN.html
  5. Dzięki. O to mi chodziło. Czyli w Connect można to zrobić. Po prostu potrzebuję tych danych do mierzenia przebiegu całkowitego roweru.
  6. Cześć. Czy jest w Garmin Edge Explore 2 licznik przebiegu całkowitego? Najlepiej taki, w którym mozna wpisać wartość początkową. Taka funkcja jest w każdym liczniku za 50zł a w Garminie nie mogę tego odszukać.
  7. obniżka do 4100 zł Jako bonus licznik SIGMA PURE GPS
  8. W obu jest kierownica gięta. W Orbea jest banan szerokość 780mm a w Kona falista bardzo niska 800mm. O obu wymieniałem kierownicę na Dartmoor lightning hi .
  9. Mam 177 wzrostu i 87 inseam. Większy rower ma rich 480 i mostek 35mm. Mniejszy ma 435 rich i 45mm mostek. Ta pozycja nie jest zbyt naturalna bo trudno jest dobrze się ułożyć będąc oparty o płot i jeszcze zdążyć sie ustawic zanim samozwywalacz zrobi zdjęcie. Ręce mam zawsze ugięte. Nie dużo. Dwóch fiterow po wysłaniu zdjęcia na a dużym rowerze stwierdziło że ztaka długa rama nie ma ci startować. Więc kupilem Mke. Prawdę mówić nie czuję różnicy za dużej między tymi rowerami. Mam jeszcze oba i testuję.
  10. Tak to wygląda. A tak to wyglądało na rowerze, który był na mnie za duzy. Zdaniem fitterów po poradzie telefonicznej.
  11. Cześć. Pytanie, czy da się MTB z kątem rury podsiodłowej 75 stopni tak ustwić, żeby nie przenosić całego ciężaru na nadgarskti? Standartowy kąt, gwarantujący idealną równowagę na siodle to 73 stopnie. Nie wiem czy zastosowanie sztycy z jakimś gigantycznym offsetem może rowziązać ten problem. Poza tym w rowerze jest dropper w którym raczej nie stosuje się offsetu. Wiem, że w tego typu rowerze (HT Trail Orbea Laufey) geometroa jest dobrana tak, aby dobrze sie podjeżdżało i zjeżdzało i to rzeczywiście działa, bo podjeżdza się na nim komfortowo i ręce nie puchną. Zdarza mi się jednak jeżdzić też po płaskim i wtedy masakra zaczyna się już po 5 km. Najpierw drętwieją palce a po dłuższym dystansie bolą nadgarstki. Próbowałem siedzenia wyżej, niżej, do przodu do tyłu zmiany kątów nawet do jakichś dziwnych watości, zmieniłem kierownicę na taką ze wznosem 50mm i też nie pomogło. I nie wiem czy jest jakiś tip w ustwianu żeby do ogarnąć czy to po prostu moja wina bo jakiś gorset mam za słaby czy coś To już drugi rower tego typu na którym mam taki problem. Poprzedni, Kona Honzo, był na dla mnie za duzy bo to L. Miało się wysztko zmienić jak zmienię na M ale sie nie zmieniło. Jakieś pomysły?
  12. Link do zdęć roweru https://photos.app.goo.gl/si4DUF1CsTA6bUnz6
  13. To może inaczej. Jaka navi kupic do 800zl?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...