Skocz do zawartości

Painless

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Painless

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Od roku
  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Hej, odświeżam temat;) Ale najpierw kilka słów o moich przygodach w poszukiwaniach🙂 Pod koniec marca mocno popsułem sobie kolano i przez trzy, a nawet cztery miesiące leczyłem je i rehabilitowałem. Poszukiwania roweru zarzuciłem i powróciłem do nich jakoś dopiero w połowie lipca. Biłem się z myślami, co wybrać, bo miałem kilka ciekawych propozycji. Ostatecznie, wybrałem... MTB🙂. Dlaczego? Będąc na urlopie w górach wybrałem się na wycieczkę rowerową single trackiem i... złapałem bakcyla. Kupiłem Focusa Whister 3.9 (a nawet dwa, bo i dla żony) w promocji -50% na stronie Focusa. Ale poszukiwań gravela/road+ nie zakończyłem. To kolejny mój cel, na kolejne miesiące🙂. Wracając do samego tematu: czy możecie mi podać propozycje rowerów typu road+ (poza już wyżej wymienionymi)? Chciałbym bowiem także spróbować jazdy szybszej, choć wiem, że sprinterem nie będę. Skoro mam już MTB, to czy warto jeszcze rozważać gravela na jazdę po trudniejszym terenie? Czy opony np. 35 mm dadzą radę na szutrze i trochę cięższym terenie? Przyglądałem się ostatnio Felt VR 40 i wiem, że on pomieści opony właśnie do 35 mm. Czy to byłby dobry wybór?
  2. Dzięki za podpowiedź. Mi po głowie chodzi Focus Whistler 3.8 i 3.9. Ta Merida to już dość znacznie przekracza mój budżet. A jest szansa, że nowego Whistlera 3.9 mógłbym kupić za 3 tysiące złotych. Warto w tych pieniądzach rozważyć tego Focusa?
  3. Cześć, Rozglądam się za MTB/cross w jak najlepszym stosunku ceny do jakości, w budżecie do 4 tys. PLN. Rozglądam się za rowerem dla siebie, jak i dla żony. Zależy mi na solidnym, uniwersalnym rowerze, na każdy teren, którym pojadę do miasta, na wycieczkę poza miasto, a także na wyprawę na single tracka. W ostatnim czasie zauważyłem ciekawe promocje. Na przykład na stronie Focus widziałem ofertę -50% na ich MTB (oferta jest już niestety nieaktualna), a w kilku krajowych sklepach są jeszcze do upolowania Focus Whistler w ciekawej cenie. Czy Focus Whistler to byłby dobry wybór?
  4. Cześć, w ramach bardzo mozolnych poszukiwań gravela, wczoraj obejrzałem i przymierzyłem się do Focusa Atlas 6.7. Do tej pory nie brałem tej marki pod uwagę z uwagi na cenę, ale znalazłem dobrą (chyba?) ofertę na powystawowy Atlas 6.7. Przymiarkę i krótką przejażdżkę rowerem oceniam bardzo pozytywnie. Ponieważ celuję w bardziej komfortową geometrię, to wygodę Atlasa oceniam bardzo wysoko, na równi z wcześniej testowanym nowym Kross Esker 5.0/6.0 i Felt Broam 30. Co sądzicie o Focus Atlas 6.7? Warto się nim zainteresować? Na tym forum przeczytałem o dość nietypowej tylnej osi. Czy to aż tak duży problem? Po głowie cały czas chodzi mi nowość od Rose, mianowicie Rose Blend. Termin oczekiwania to kilkanaście tygodni, ale tak mi się on spodobał, że mógłbym na niego zaczekać skoro i tak moje poszukiwania roweru trwają już tak długo. Ktoś może coś więcej powiedzieć o tym Rose? Ciekawi mnie też Wasza opinia, gdybyście mieli wybrać pomiędzy Focus Atlas 6.7, Rose, Kross Esker i Felt Broam (dodam, że jakoś ciągle nie mogę się na 100% przekonać do marki Kross). Dzięki.
  5. Cześć, podbijam założony przez siebie temat, choć wachlarz rozważanych rowerów jest teraz szerszy. Dokonałem też pomiarów swojego ciała i wg najnowszych pomiarów mam 171-172 cm wzrostu, przekrok 78-79 cm, ważę 70 kg. Dotychczas jeździłem MTB. Teraz szukam gravela (ew. szosy endurance). Geometria ma być mało agresywna. Rozumiem, że w uproszczeniu, taka geometria jest wtedy, gdy relacja stack/reach jest ponad 1,5. Cena - do ok. 7 K PLN za nowego. Zadbane używane także rozważam. W ramach swoich poszukiwań, obejrzałem i przejechałem się: 1. Unibike Geos (rozmiar 51) - był jednak raczej dla mnie za duży, a w sklepie nie było rozmiaru mniejszego (cena 6,5 K PLN po rabacie) 2. Felt Broam 30 (rozmiar 51/S) - wydawał się OK (cena 6 K PLN) 3. Felt VR 40, tzw. szosa+ (rozmiar S) - wydawał się OK (cena 4,4 K PLN) 4. Felt Breed 30 (rozmiar 51/S) - wydawał się OK, choć on ma geometrię bardziej agresywną niż Broam (cena 6,5 K PLN) 5. Kross Esker (gen 2) 5.0 i 6.0 (rozmiar 19/M) - wydawały się OK (cena 6 K PLN za 5.0 i niecałe 7 K za 6.0) W necie znalazłem następujące oferty, które mnie zainteresowały: 1. Felt Broam 40 - geometria, jak w Broam 30 (cena 4,8 K PLN) 2. Ridley Kanzo Apex - jest teraz w promocji w jednym ze sklepów, ale obawiam się jego dość agresywnej geometrii (cena 4,9 K PLN) 3. Focus Atlas 6.7 - nowy na OLX (cena 5,9 K PLN) 4. Rose Blend - szosa na Tiagrze lub gravel na GRX (cena odpowiednio 1,2 K EUR lub 1,4 K EUR); zakup tylko w ich sklepie z terminem realizacji > 12 tygodni. Niemniej, poziom wykonania ramy tego roweru - przynajmniej na zdjęciach - robi naprawdę duże wrażenie. 5. Polecano mi (także na tym forum) Sensa Modena, ale w najmniejszym rozmiarze, S/R wynosi 1,49, więc chyba bardziej agresywnie niż zakładam. Z ww. obejrzanych na żywo i w necie najbardziej podobają mi się nowy Kross Esker i Rose Blend (schludny kokpit dzięki w pełni zintegrowanym linkom, szlifowane spawy, etc.). Szczególnie ramy Rose wydają się fantastycznie wykonane (te szlifowane spawy). Czy możecie coś podpowiedzieć? Dzięki.
  6. Cześć, podbijam temat Rose Blend, bo on też mi wpadł w oko. Rose Blend dostępny jest zarówno w konfiguracji szosy (1199 EUR), jak i gravela (1399 EUR). To najtańszy model w ofercie Rose. Jednak szosa (osprzęt Tiagry) i gravel (GRX) wyglądają (chyba?) całkiem konkurencyjnie w porównaniu z innymi producentami. Dodatkowo, choć nie widziałem Rose na żywo, to wydaje się, że jakość wykonania jest na wysokim poziomie, np. patrząc na polerowane spawy, etc. Co sądzicie? Warto kupić? Dodam, że obecnie rozważałem i przymierzałem się do Felta (30, 40) i Krossa gen 2 (5.0 i 6.0).
  7. Witajcie ponownie, naprawdę nikt nic nie doradzi;)? Dziś oglądałem i mierzyłem Eskera 5.0 i 6.0 (gen2). Z moimi 174 cm i przekrokiem 80 cm jestem na granicy rozmiaru S i M. Ku mojemu zdumieniu, rozmiar M pasuje idealnie, lepiej niż S. Geometria jest naprawdę bardzo wygodna. Byłem sceptyczny co do tej marki (nie wiem, dlaczego), ale muszę powiedzieć, że jakość wykonania ramy jest fantastyczna. Polerowane spawy wyglądają świetnie. Myślę, że to byłby dobry wybór. Dziś oglądałem także i mierzyłem Felta VR 40 (taki road+). Tu także jestem na granicy rozmiarów. Oba rozmiary (S i M) pasują całkiem dobrze. Jednak od razu dało się odczuć niewygodne siodełko... Przy okazji oglądania tego Felta, zwróciłem uwagę na innego Felta - model Breed (w sklepie nie było modeli Broam). Jest co prawda droższy o 1 tys. PLN niż podany przeze mnie w temacie posta budżet, ale rower zrobił na mnie duże wrażenie. Czy ktoś może coś więcej powiedzieć o tym modelu? Jak byście go ocenili w porównaniu z Kross Esker, etc.? Poproszę o Wasze opinie i rady.
  8. Cześć, po dłuższej kontuzji kolana, powracam z tematem kupna nowego roweru. Dotychczas jeździłem na MTB. Nie zamierzam się ścigać ani robić bardzo długich wypraw. Głównie będę jeździł po asfalcie (+/- 70%), a geometria roweru ma być mało agresywna. Zależy mi na bardzo dobrym stosunku jakości do ceny. Rower ma być na lata. Wpadły mi w oko: - Felt Broam 30 - Felt Broam 40 - Kross Esker 6.0 - Kross Esker 5.0 Dodatkowo, główkuję nad Road+ i w tym przypadku zastanawiam się nad Felt VR 40. Co myślicie o ww. pozycjach? Ew. inne propozycje mile widziane. Dzięki.
  9. Witam, jestem wciąż na etapie poszukiwań roweru (gravel), choć moje poszukiwania nieco wyhamowały z uwagi na kontuzję kolana (gra w piłkę...). Zakładając, że szybko wyliżę się z kontuzji i będę mógł podejść do tematu zakupu, chciałem prosić o porady dot. rodzaju przerzutek/producenta przerzutek/manetek. Po pierwsze, czy taki nowicjusz jak ja, który nie ma parcia na sprinty czy długie wyprawy bikepackingowe, odczuje różnicę między osprzętem GRX a np. Claris czy Sora? Po drugie, czy dla kogoś, kto będzie używał roweru w zasadzie rekreacyjnie, wskazany byłby 1 czy 2 blaty? Po trzecie, proszę Was o wskazanie plusów/minusów manetek Shimano i Sram. Dziękuję i pozdrawiam świątecznie. K.
  10. Hej, dzięki za odpowiedź. Ja jedynie głośno się zastanawiam, czy Road+ byłby optymalnym wyborem. Głównie z uwagi na wysokie ceny graveli. Faktycznie, nie napisałem, gdzie zamierzam jeździć rowerem. Otóż, zakładam, że proporcje byłyby takie: 50% asfalt i 50% teren (głównie lasy). I tak, jak Ty, zakładam niespieszne wałęsanie się po okolicy. No i stąd pytanie o Road+. Miałem ofertę powystawowego Cannondale Topstone 3 w dobrej cenie (niestety nie przymierzałem), ale w sklepie, w którym oglądałem Geosa, odradzono mi Sorę w Cannondale. Czy różnica między GRX a Sorą są aż tak zauważalne dla amatora, takiego jak ja?
  11. Cześć! A ja szukam i szukam. Czytam, porównuję, wypytuję i analizuję. A wątpliwości coraz więcej. A zatem, chcę się przesiąść z leciwego już MTB na coś bardziej sportowego. Ale na pewno nie szukam szosy. Sprinterem nie jestem i nie mam takiego zacięcia. Pierwsza myśl to był gravel, bo zawsze marzyłem o kierownicy z barankiem. Budżet, jaki chciałbym przeznaczyć na rower to 7 tys. PLN (początkowo zakładałem, że nie wydam więcej niż 5 tys.). Wiem jednak, że sama nazwa "gravel" znacznie podnosi cenę roweru. Stąd, zastanawiam się teraz, czy może rower o charkaterystyce Road+ byłby optymalnym wyborem. Podpowiecie mi coś? A może od razu podpowiecie jakieś ciekawe oferty nowych lub prawie nowych rowerów? Oczywiście w sieci znalazłem kilka sprawdzonych sklepów z nowymi, odnowionymi lub powystawowymi rowerami. Ale może jeszcze jakieś oferty podrzucicie? Przymierzałem się do Unibike Geos, mierzyłem Kross Esker i Meridę Silex. Testowany rozmiar Unibike był na mnie za duży (nie czułem się zbyt komfortowo), w Kross też mi coś nie pasowało, Merida choć wygodna, to mi się nie podoba jej geometria. Poproszę o porady i optymalne oferty, biorąc pod uwagę mój budżet i stosunek jakość-cena. Dzięki.
  12. Cześć, nadal jestem na etapie szukania dla siebie gravela, raczej w komfortowej geometrii. Budżet 6 000 - 7 000 PLN. Przymierzałem się do Unibike Geos, ale nie byłem przekonany do rozmiaru, który był dostępny w sklepie (rozmiar 51). Mniejszego w okolicznych sklepach nie było. W sieci znalazłem ofertę rowerów Felt. Trochę poczytałem o tej firmie, ale chciałbym was zapytać, czy mieliście z tą marką do czynienia i co o niej sądzicie? Oferta w sieci dotyczy Felt Broam 30 oraz Felt VR 40 (ten drugi to Road +). Każda wasza opinia mile widziana.
  13. Generalnie, trudno jest mi się przestawić na inną pozycję. Mam wrażenie, że "regularna" kierownica, którą dotąd znałem, jest jakby bezpieczniejsza . Dotyczy to także jazdy w gónym chwycie. Mam wrażenie, że szeroka kierownica jest bardziej stabilna. No ale rozumiem, że to kwestia przyzwyczajenia, bo odbyłem zaledwie kilkuminutowy test. Nie mam problemu, by stanąć nad ramą. Ale musiałem nieco obniżyć siodełko, by czuć się bardziej komfortowo. Nie jest opuszczone na maksa. Jest jakby w połowie sztycy. Sprzedawca (aktywny kolarz) twierdzi, że wszystko przyjdzie z czasem i że jest tylko kwestią czasu, kiedy siodło będę chciał podwyższyć...
  14. Wczoraj przymierzyłem się jeszcze raz do tego roweru... Nie jeździłem wcześniej na rowerze o takiej geometrii, więc jestem totalnie zdezorientowany. Niby chwyt jest poprawny, nie czuję się jakoś niekomfortowo wyciagnięty na kierownicy, ale przesiadka z MTB jest poważnym wyzwaniem. Mam mętlik w głowie ;(
  15. Mostek w rozmiarze 51 ma 90 mm.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...