Skocz do zawartości

prunt

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika prunt

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Tak, popierniczyłem wszystko, nie wiem w sumie czemu. Znalazłem też zestawienie kompatybilności na stronie Shimano, więc pytanie ... no ... do wyrzucenia. https://productinfo.shimano.com/#/com/?acid=C-435&cid=C-432 Sorry
  2. Zmieniam napęd z 2x10 na 2x11, potrzebuję zagęszczenia na małych zębatkach kasety. Mam tylną przerzutkę M5120, rozumiem, że ona pociągnie też 11 biegów. Chciałbym włożyć do tego kasetę CS-M8000 w wersji 11-42T (ten sam rozstaw co mam obecnie). Pytanie, to zadziała? Kaseta ma oznaczenie LinkGlide, przerzutka też to powinna obsługiwać? Łańcuch muszę do tego kupić też LinkGlide od Shimano czy KMC 11 zadziała tak samo dobrze?
  3. A co sądzicie o DT Swiss G1800 Spline (https://www.dtswiss.com/pl/kola/kola-szosowe/gravel/g-1800-spline)? Kolega będzie miał na sprzedaż w dobrej cenie nówki. Pytanie dodatkowe, jeśli producent piasty wskazuje rodzaj mocowania kasety jako shimano road, to znaczy, że kaseta mtb/trekkingowa nie wejdzie?
  4. A jeszcze jedno, potrzebuję QR, jeszcze widelec mógłbym zmieniać (choć wolałbym nie), ale w ramie mam dziurę na szpilkę.
  5. @Mihau_ a na jakie patrzeć w takim przedziale cenowym?
  6. Napisałem do fitwheels, zobaczę co mi ciekawego powiedzą. Na Allegro znalazłem coś takiego: DT Swiss XM 401 Boost 29" CL, Shimano Deore XT M8010-B i DT Competition 2.-1.8-2.0mm za tysiąc za komplet (nowy), ma to sens?
  7. Mam koła fabryczne, piasta Giant (nie podano szczegółów), obręcz Giant, niby tubeless ready, ale taśma nawet nie była naklejona na obręcz, 28 szprych. Do tego kaseta 10 biegówa Shimano. Przednie koło waży 1300g, tylne 2200 z kasetą i szpilką. Teraz problem - ważę prawie 100, i mam wrażenie, że to koło gnie się pode mną więcej niż powinno - np. gdy zatrzymuję się i zsiadam z roweru, ostatnie parę metrów jadę na jednym pedale, wtedy koło gnie się tak, że oponą zaczyna wadzić o błotnik. Zmieniłem fabryczne oponki i rower dostał niezłego kopa. Mam wrażenie, że wymiana kół mu też pomoże. Pytanie - w co byście celowali? Chodzi mi o przeskok o klasę wyżej, nie chcę wydać 2 koła na 2 koła, ale podejrzewam, że za pincet nie kupię nic wiele lepszego.
  8. Nie mam pojęcia, stąd pytam
  9. Dobra, czyli uśredniając wypowiedzi wszystkich - jeśli działa i jeździec jest zadowolony, to jeździć i nie marudzić, a jak przestanie działać, to wymienić na coś co na papierze będzie się zgadzać
  10. Mam kasetę CS-M4100 na pieście Gianta cholerawiejakiej. Zauważyłem, że na kasecie jest leciutki luz - jak złapię za dużą zębatkę, mogę nią lekko poruszać w stronę do/od koła, tak 1mm to pewnie max. Czy to jest akceptowalne? Myślałem, że może kaseta jest niedokręcona, więc stwierdziłem, że na nią spojrzę. Zdjąłem kasetę i zobaczyłem takie żłobki na bębenku: Z jednej strony są płytsze, z innej są głębsze. To normalne? Tak ma być?
  11. Hmm... po tym co piszesz, to powiem, że ta przerzutka działa całkiem ok, podciągania nie robiłem ani razu, zrzucanie też płynne. Co do odległości kółka przerzutki od kasety, jak ustawię małą tarczę z przodu i dużą z tyłu ("poprawnie"), to wygląda to tak: Wydawało mi się, że całkiem blisko...
  12. @Maciek.BDzięki za odpowiedź. Widzisz, ja całe życie jeździłem na beznadziejnie pracującym napędzie klasy acera, na 100% źle ustawionym, więc teraz i tak się czuję jakbym wsiadł do mercedesa. Każdy bieg wchodzi, jest w miarę cicho, no pełen luksus . Prawdopodobnie nie wiem, co to jest dobrze ustawiona Deorka Mówisz, że to nie ma prawa działać prawidłowo - na czym polega nieprawidłowe działanie? Czego się doszukiwać? Postaram się dzisiaj przysunąć wózek do kasety i zobaczymy co to zrobi.
  13. To właśnie próbowałem powiedzieć, że prędzej pojadę na duża-duża - przerzutka nie jest za bardzo wyprostowana?
  14. Duża duża: Nie znam się (bo bym nie pytał :), ale wygląda przerażająco. Nawet na stojaku, nie wiem czy bym się odważył zapiąć ten bieg jadąc... Mała-mała: Może dałoby się tak jechać, choć, jak mówicie, to przełożenie trochę nie ma sensu... Za krótki łańcuch? A idąc w stronę rozwiązań prawidłowych "na papierze", to wygląda, że mógłbym: a) domagać się włożenia korby z tej samej grupy co kaseta i przerzutka, ląduje na 36/26, nic nie wyszło , za wolno, z tego ma być trekkingowy rower, 36 zębów to za mało. b) domagać się włożenia RD-M8000-SGS, ale wtedy jak rozumiem muszę zmienić napęd na 2x11? Czyli kaseta, manetka nowe. Przednia przerzutka też? Brzmi prawie niewykonalnie. c) iść w przerzutki trekkingowe z długim wózkiem, np. RD-T6000-SGS, ale wtedy kasetę też trzeba zmienić na 11-36, będzie trudniej na podjazdach i Shimano to chyba tylko SLX i XT robił w tej wersji... d) inne pomysły? PYTANIE-BONUS: Istnieje gdzieś jakiś dokument/pdf Shimano, w którym piszą, że w napędzie 2x10 można użyć każdej kombinacji? Pytam, bo pewnie na wstępie usłyszę - no, tak, ale dużych tarcz nie można ze sobą używać, bo przekoszony łańcuch i tak nie wolno...
  15. Zaraz porobię zdjęcia i wszystko sprawdzę, ale na szybko - 8000-SGS ma długi wózek, moja ma średni...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...