Skocz do zawartości

Ineffable

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    284
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kraków

Ostatnie wizyty

1 035 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Ineffable

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (8/13)

  • Bardzo popularny Rzadka
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

124

Reputacja

  1. @renxuwa- już? Przecież minęło półtora miesiąca. Takie kody potrafią działać jeden dzień, dwa dni, czasem tydzień, ale nie w nieskończoność. Ten działał może z dwa dni.
  2. W Ridleyu uważaj na rozmiarówkę. Jest zawyżona.
  3. Wg mnie to rama Cannondale F500 CAAD4 z nieoryginalną powłoką lakierniczą. Antyk po przeróbkach z podmienionym osprzętem.
  4. Zauważ, że mówisz wciąż o mniejszości. " Zakładam, że zdecydowana większość amatorów przy takiej prędkości na zjeździe nie wpada na pomysł, aby dalej dokręcać" - tak brzmiałą moja wypowiedź, do której się odniosłeś. I dalej ją podtrzymuję. Jeżeli uważasz, że większość kupuje szosę czy gravela, aby dokręcać na zjazdach, kręcić KOM-y i chwalić się wynikami na STRAVIE, to ciężko będzie się dogadać. Ja uważam, że takich osób jest mniejszość.
  5. Jak pisałem kierownica jest jednym z czynników. Generując tą samą moc, na pewno utrzymasz wyższą prędkość w dolnym chwycie baranka niż na prostej kierownicy. Zakładając czysto hipotetycznie, że pozostałe parametry roweru są identyczne. Ale rowery te parametry mają różne - poczynając od geometrii, poprzez napęd, po koła wraz z szerokością i bieżnikiem opon, więc trzeba by badać każdy przypadek indywidualnie. O ile? Nie wiem. Nie badałem tego w tunelu aerodynamicznym.
  6. Mówimy o średnich, a nie o wartościach granicznych. Z góry to pewnie i na crossie przekroczysz 45 km/h. Napisałeś o KOM-ach poniżej tej wartości, więc założyłem, że masz na myśli średnią z całego odcinka.
  7. Solo czy w grupie, pod wiatr czy z huraganem w plecy? Tu na przykład masz kolesia, który leci poniżej 45 km/h (czyli tyle, ile Ty rzadko spotykasz) - na lemondce, stożkach i żeby było ciekawiej ten sam koleś na 1/2 Ironmana, startując w sztafecie, zbudował na rowerze dla swojej drużyny 40 minut przewagi na 90 km. Oczywiście to o niczym nie świadczy. Osoby, które widujesz na pewno tam nie startowały, być może poziom był żenujący. Niemniej to świadczy o tym, że nogę ma. Rower zoptymalizował jak mógł, żeby lecieć jak najszybciej, a 45 km/h nie przekroczył.
  8. Prosta kierownica jest jednym z ograniczeń, jeżeli chodzi o rozwijanie prędkości, które mógłbyś rozwinąć jeżdżąc na baranku. 90 kg to w miarę normalna waga, więc nie szukaj wymówek, chyba że ważysz 90 kg i masz 150 cm wzrostu.
  9. Inna kwestia, że dokręcanie na zdjazdach nie jest taką oczywistością. 45-50 km/h na zjeździe się już naprawdę czuje. Zakładam, że zdecydowana większość amatorów przy takiej prędkości na zjeździe nie wpada na pomysł, aby dalej dokręcać.
  10. Powodów jest wiele, wymienię kilka. 1. Trek - rozbudowana sieć sprzedażowa w całym kraju, Lazaro - sprzedaż przez sklep internetowy i Allegro - jedyny sklep stacjonarny w Radomyślu Wielkim na Podkarpaciu. 2. Trek - dożywotnia gwarancja na ramę, Lazaro - 2 lata. 3. Trek - 2 lata gwarancji na osprzęt, Lazaro - 1 rok. 4. Trek - cała sieć punktów, gdzie może się udać, mając pewność, że rower zostanie przyjęty do serwisu/naprawy (tak, wiem, płatny) - ale nie będziesz odsyłany z kwitkiem. Lazaro - jakaś dziwna lista punktów serwisowych (można ją poznać, gdy się kupi rower - próbowałem ją znaleźć bez konieczności zakupu), gdzie rzekomo są wykonywane serwisy za darmo. Piszę rzekomo, bo akurat kwestia darmowych serwisów Lazaro została wyjaśniona w różnych miejscach, iż darmowe one w żadnym przypadku nie są. 5. Żeby gwarancja obowiązywała (za stroną producenta): "W terminie nie późniejszym niż 30 dni od daty zakupu, kupujący zobowiązany jest wykonać 1-szy przegląd roweru w celu utrzymania ważność gwarancji producenta. Przegląd jest odpłatny i leży po stronie kupującego. Pełne informacje na temat gwarancji danego produktu znajdziesz na pierwszych stronach karty gwarancyjnej". Firma nie daje do wglądu karty gwarancyjnej (co już jest słabe), więc nawet nie jestem w stanie określić, czy ten przegląd jest wymagany w jednym we wskazanych przez nich serwisów, czy gdziekolwiek. Masz 5. Wystarczy? Wybacz więc, że nie mam zamiaru polecać roweru od jakieś garażowej firmy z Podkarpacia, która nawet takich elementarnych rzeczy jak polityka gwarancyjna czy lista współpracujących z nią serwisów rowerowych nie jest w stanie umieścić na swojej stronie internetowej.
  11. Continental Contact Speed 37c? https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-contact-speed-pd2841/ Mam, używam. Bardzo wytrzymałe, nadadzą się na asfalt, szutr, żwir, ubite drogi leśne, nawet po trawie dają radę - nienawidzą piachu, na mokrej nawierzchni idą średnio, ale bez dramatu.
  12. Śmiało możesz brać Treka Dual Sporta 2. Tu masz listę akcesoriów (może pojawiły się jakieś różnice w cenach, tworzyłem to dla kogoś z forum jakiś czas temu). Błotniki - SKS Velo 42 Urban (62,99 zł) - https://allegro.pl/oferta/blotniki-rowerowe-sks-velo-42-urban-28-42mm-13520021452 Wsporniki do błotników (32,99 zł) - https://allegro.pl/oferta/wsporniki-prety-do-blotnikow-velo-42-urban-47-trek-12548095747 Stopka - XLC KS-C06 (70,32 zł) - https://www.rowertour.com/p/248049/stopka-rowerowa-xlc-ks-c06-24-29#rozmiar-18-x-5-mm - na pewno będziesz rozstaw otworów montażowych - 18 mm, nie jestem pewien, czy średnica otworów będzie 5 czy 6 mm. Możesz zapytać podczas zakupu roweru. Bagażnik - Trek Lightweight Rear Rack (96 zł) - https://e-velomania.pl/Bagaznik-Trek-Lightweight-Rear-Rack Lampki komplet - EYEN Cubiq Max (84,99 zł) - https://www.centrumrowerowe.pl/zestaw-lampek-rowerowych-eyen-cubiq-max-pd26955/ - taka sensowna opcja. Za 347 zł dodatkowo masz wszystko. Łącznie ze stopką. Tą kwotę da się oczywiście jeszcze bardziej ściąć - można kupić tańsze rzeczy.
  13. O pierwszym nie ma co mówić, bo jego dostępność dla niektórych rozmiarów jest przewidziana na październik 2024 roku. Jeżeli chodzi o drugi, jest to bardzo sensowna opcja.
  14. W związku z Twoją chorobą przed wyborem roweru umówiłbym się na konsultację z lekarzem, który wskaże, jaka pozycja na rowerze jest dla Ciebie mniej inwazyjna, a jaka bardziej inwazyjna. Czy wskazany jest rower z amortyzatorem, czy nie ma takiego wymogu. Chodzi o to, żeby rower w okresie, kiedy problemy nie występują nie przyczynił się do nasilenia objawów, kiedy one się pojawią. Gravel i cross to dwa różne rowery, rozkład ucisków na narządy wewnętrzne również na obu zupełnie inaczej się rozkłada. Od pozyskania takiej wiedzy bym zaczął. Moim zdaniem logiczniejszym wyborem wydaje się w tym przypadku rower crossowy, ale bazując wyłącznie na szczątkowej wiedzy, którą przekazałeś.
  15. Wyrównają Ci do najniższej ceny, jaką znajdziesz w Polsce w dowolnym innym sklepie (zagranicy niestety nie obejmuje taka możliwość). https://ridley.pl/produkt/rower-szosowy-ridley-grifn-105/ - 14k na Shimano 105.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...