Nie zgodzę się - gwarancja to indywidualna umowa pomiędzy producentem a kupującym. Żaden zapis w ustawach nie wskazuje, że gwarancja jest obowiązkowa i producent musi jej udzielić. Jeśli producent udziela gwarancji to robi to na własną odpowiedzialność i sam może określić jej okres obowiązywania.
W Polsce obowiązuje 2-letnia rękojmia na sprzedawane produkty konsumpcyjne udzielaną przez sprzedawcę wobec konsumenta. Zgłaszając reklamację zawsze lepiej korzystać z rękojmi gdyż daje konsumentowi więcej możliwości.
W tej sytuacji sugeruję składać reklamację z tytułu rękojmi zgłaszając wadę produktu. Zgodnie z polskim prawem, wada która ujawniła się w ciągu roku od zakupu istniała w momencie sprzedaży. Dla kupującego zapis jest o tyle komfortowy, że to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że wada powstała z winy konsumenta.
Ponadto każdy szanujący się producent podaje - a przynajmniej powinien podać datę produkcji opony. Można w ten sposób zweryfikować datę wyprodukowania opony a co za tym idzie stwierdzić czy nie był to jakiś leżak magazynowy.