Skocz do zawartości

mzbro

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kielce

Osiągnięcia użytkownika mzbro

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Collaborator
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Łańcuch niestety jest bardzo wyciągnięty, do wymiany. W serwisie potwierdzili.
  2. Dzięki! Na pewno do wymiany są linki i pancerze, bo wszystko pordzewiałe i tego nie da rady odrestaurować. Nie wiem czy byłbym w stanie rozebrać przerzutki, łańcuch też raczej do wymiany. Nie potrzebuję nowego roweru, mam Author'a Spirita (cross 29") rocznik 2023 do jazdy na co dzień. Ten chciałem trochę odnowić, kiedyś robiłem już podobną akcję na starym rowerze. Wydałem parę stówek i rower lepiej jeździł. Mógłbym zrezygnować z korby, przerzutek, manetek, ale koło tylne na pewno do wymiany. Po odnowieniu, będzie używany przez jakiegoś znajomego, jak czasem wpadnie do miasta i będziemy chcieli przejechać się po okolicy, taki dodatkowy rower "dla gości".
  3. Hej, chciałem odrestaurować stary rower i przy okazji nauczyć się grzebać przy rowerze. Pacjent to stary Author Impulse SX 16" z roku ok. 2004/2005 na bardzo podstawowym osprzęcie Shimano Tourney. Lista części jaką do tej pory sporządziłem: | Część | Model | Cena | | ------------------- | ---------------------- | ------ | | Klamkomanetki | SHIMANO Acera ST-EF500 | 2x50zł | | Przerzutka przednia | SHIMANO Acera FD-M3000 | 50zł | | Przerzutka tylnia | SHIMANO Acera RD-M3020 | 90zł | | Korba | SHIMANO Acera FC-M3000 | 180zł | | Łańcuch | SHIMANO Alivio CN-HG40 | 50zł | | Kaseta | SHIMANO Acera CS-HG41 | 65zł | | Koła (Przód + tył) | Kellys Draft | 300zł | | ------ | Razem: | 835zł | Do tego mam już komplet linek i pancerzy. Jakieś opony, dętki dobiorę sobie, ale czy te części, które wypisałem będą pasować? Trochę mam dylemat jeśli chodzi o koła - jest mały wybór kół pod V-brake. Muszę wymienić, bo tylne mocno uderzone i przednie też już ciężko ustawić. Najbardziej pasowałoby mi kupić obręcze, szprychy, piasty i oddać gdzieś do zaplatania koła, bo jest to rzecz, której raczej nie ogarnę sam, ale takie usługi są drogie, co sądzicie? Samemu chyba nie da rady zapleść? Na nowym kole zamontuję też kasetę, bo obecnie jest tam wolnobieg. Czy suport też warto wymienić wymieniając korbę?
  4. No nie, ale ogólnie chciałbym poradzić się, czy to opłacalny pomysł, bo może okazać się, że jakieś elementy są jednorazowe + koszt przekładki + co na to gwarancja? Może bardziej opłaca się sprzedać ten rower i kupić drugi z mniejszą ramą, bo wyjdzie podobnie? Liczyłem, że starą ramę uda mi się sprzedać, ale z tym też może być problem.
  5. Szanowni koledzy, szanowne koleżanki, Na wstępie bardzo dziękuję za rady w poście przy wyborze roweru: Ostatecznie zdecydowałem się na rower Author Airline. Niestety jestem na granicy rozmiarów i sprzedawca powiedział, że na mój wzrost (178 cm) zdecydowanie poleca większą (20"). Niestety jak się okazało na postoju moje krocze lekko dotyka ramy (brak zapasu). Jest opcja kupienia nowej ramy 18" i pomyślałem, że może da się zrobić swapa samej ramy, tylko czy to dobry / opłacalny pomysł? Czy wszystkie elementy będą pasować - np. kierownica - czy nie powinna być węższa w ramie 18"?
  6. Merida Silex 700? Mówią, że to taki "cross z barankiem", ale podobno bardzo wygodny. Na YouTube taki koleś "Mikro Przygody" robił jego recenzję. Jechałem na wypożyczonym Silex 400 (osprzęt na GRX 400) i też spoko, ale geometria faktycznie bardziej rekreacyjna niż sportowa.
  7. Mam model Airline 2023, jest ok. Trochę tylko denerwuje fakt, że muszę bardzo pilnować przełożeń: Pierwszy blat z przodu - tylne przełożenia 1-4 Drugi blat z przodu - tylne przełożenia 3-8 Trzeci blat z przodu - tylne przełożenia 7-10 Jak wyjdę poza te zakresy, to od razu słychać jak łańcuch trze o przednią przerzutkę. Nie wiem czy kupiłbym ponownie z tego względu 3rz. Dziwne, że w starym rowerze na osprzęcie Tourney problem nie występował w takiej skali (mogłem jechać w ciszy na 1x6). Miałem okazję jechać na rowerach Kands. Niby "słaba" marka, a tam również taki problem z przełożeniami nie występował. Rower po 120 - 140 km oddany na serwis zerowy i jest tak samo, ale nie wiem, może Deorki tak mają.
  8. W mieście też wpada się w jakieś nierówności, przy wjazdach / zjazdach z krawężników, podczas całodniowego jeżdżenia gravelem stwierdziłem, że przydałby się dla komfortu. Poza tym, dla jakichś okazjonalnych wycieczek po leśnych drogach też się przyda, żeby ręce nie trzęsły się za mocno. Jak pisałem, chcę kupić rower uniwesalny - jest przecież opcja blokady skoku. Giant Revolt też spoko wygląda. Z graveli myślałem jeszcze nad Unibike Geos.
  9. Wołałbym kupić jeden rower, stąd to niezdecydowanie. Przywiązałem się do marki Author i chciałbym kupić rower "na lata".
  10. A jakiego typu roweru szukasz? Cross / trekking / miejski? My z dziewczyną byliśmy kilka razy w Decathlonie, żeby wypróbować różne i w końcu wzięliśmy dla niej miejski Romet Pop Art Classic 28 (1700zł), ale nie wiem czy można na nim montować siodełko dla dziecka.
  11. Cześć! Szukając nowego roweru wybrałem 2 modele: Author Airline (cross) 5400zł - najtańszy cross Authora z powietrznym amortyzatorem Author Aura XR5 (gravel) 7700zł Głównie planuję jeździć: W mieście (dojazdy do pracy odległej o 11km) Okazjonalne wycieczki po asfalcie i utwardzonych drogach, szutrach Chciałbym tego gravela, ale nigdy nie miałem takiego roweru. W celu przetestowania tej pozycji wypożyczyłem na cały dzień gravela z Decathlonu (rozmiar M ) Rower gravelowy męski Triban GRVL 520 SUBCOMPACT TRIBAN | Decathlon Moje wrażenia: Bardzo fajne doświadczenie, daje dużo frajdy z jazdy Wąski (łatwiej zmieścić się gdzieś miedzy słupkami) Lekki, dzięki czemu leciutko podjeżdża się pod górę po ok. 1h jazdy bolą łokcie (obawiam się kontuzji po jakimś czasie, albo zwyrodnień stawów) Trochę jednak trzęsie na nierównościach, krawężnikach, drogach ze starej płyty Starałem się trzymać pozycję (łokcie lekko ugięte), ale i tak, chyba gravele trzeba dobrze wyregulować pod daną osobę. Obawiam się mimo wszystko, że te trzęsienia mogą źle wpłynąć na kręgosłup, barki, łokcie (po latach). Kolejna sprawa to rozmiar - mam 178 cm wzrostu (72kg) i jestem bliżej górnej granicy dwóch przedziałów: Cross: 18"/20" Gravel: 520/540 Z tego co czytałem na forum - jakbym się przymierzył to i tak nie poczułbym różnicy. Od 179cm jest już 20" / 540, więc może jednak większa będzie wygodniejsza? Jest teraz taki hype na te gravele i po części rozumiem, bo jeździło się fajnie, ale nie wiem czy nie byłby to taki rower jako drugi do zabawy, cross chyba bardziej uniwersalny, co sądzicie?
  12. Siemanko, zarejestrowałem się, bo planuję kupić rower, ale nie jestem przekonany jaki chcę .. xD poczytam i może zapytam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...