Skocz do zawartości

r4nd0m

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika r4nd0m

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Reaktywny
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Zamówiłem Polygona Heist X7, jak przyjdzie to zacznę zamawiać zestaw powyżej i napiszę po wszystkim jak to działa 🙂
  2. @JWO - możesz zdradzić skąd wziąłeś większe zębatki niż 42T do RX810? Jakiś custom? Znalazłem jeszcze na stronie Marina rowery DSX z korbami 1x z zębatkami 42T: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-dsx-fs Czy ktoś kojarzy co to może być za korba/zębatka? Oprócz tego, że to direct mount to nic nie jestem w stanie wyczytać ze strony producenta, google też nic nie pomaga.
  3. O kurcze, trochę rozbija ten max 15k, ale rzeczywiście warte rozważenia. Dzięki za tą ramę!
  4. To chyba magia automatycznej klasyfikacji na Allegro - w detalach jest podany zakres dużej zębatki 30-34T i model GRX RD-RX810 a tytule aukcji jest GRX RD-RX810 SGS. Chyba, że czegoś nie rozumiem - na podstawie strony Shimano - jest albo RD-RX810 z zakresem 30-34T i RD-RX812 z zakresem 40-42T i nie mają podziału na GS/SGS. Jeśli zamówię RD-RX810 to zakładam, że dostanę to o co mi chodzi, poprawcie mnie jeśli się mylę. @uzurpator Nie powiem, rower wygląda genialnie, ale chyba przesadziłem z tą "drugorzędną ceną"; jednak 8k PLN to sporo mniej niż 40k PLN 😉 Tak realnie max co byłbym w stanie dać to 12-15k za pełną amortyzację i 8-10k za hardtaila (gdzie ewentualnie mogę dołożyć amortyzującą karbonową sztycę, np. Giant D-fuse albo amortyzator z elastomerem typu Cane Creek Thudbuster).
  5. Witam szanownych, Walczę z tematem nowego roweru - przesiadam się z Gianta Yukona FX2 2009 po pęknięciu ramy na crossa - ze względu brak ciężkich przełożeń w obecnych fullach MTB XC (max tarcza to 36T, może 38T w napędzie 1x, full ze względu na komfort jazdy; tak, wiem że to nie po to to jest) oraz na specyfikę mojej jazdy, flatbar, względnie grube opony i przednie amory. Jeżdżę głównie na Mazowszu (Warszawa + okolice), 60-70% ścieżki rowerowe/drogi, 40-30% lasy, szutry, polne drogi, itd., po 40-80km, 2k+ km w ciągu roku. Po ścieżkach/drogach/szutrach jeżdżę w miarę szybko, 90% czasu spędzam na przełożeniu 44x12, 44x14, rzadziej 44x11 i 44x16 (opony Schwalbe Smart Sam 26x2,1). Długo się zastanawiałem co wybrać i wybór padł na Polygona Heist X5/X7, które z tego co kalkuluję, najtaniej mnie wyjdą z przebudową i jako jedyne mają duuużo miejsca na blat 42T (a może i więcej) z przodu. Zrobiłem sobie kalkulację przełożeń, z której wychodzi, że żeby być blisko tego co miałem w Yukonie i nawet trochę rozciągnąć ten zakres przełożeń na którym jeżdżę: https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,32,44&RZ=11,12,14,16,18,21,26,32&UF=2100&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=42&RZ2=11,12,13,14,15,16,17,19,22,25,28&UF2=2220 muszę mieć z przodu blat 42T, a z tyłu idealnie byłoby mieć 11-28. Z przodu Polygon ma korbę ProWheela 38T, którego planuję zmienić na Shimano GRX FC-RX810 42T 175mm (~910 PLN) lub Shimano GRX FC-RX600 40T 175mm (~575 PLN) i Shimano GRX RX-810 42T (~270 PLN), plus do tego, dedykowane pod gwintowane BSA 68mm, suporty Shimano - odpowiednio - BB-RS501 68 mm (~57 PLN) i SM-BBR60 (~80 PLN) - oba zestawy mają tę samą linię łańcucha co ProWheel ~50mm. Z tyłu w jest przerzutka Deore M5100 z kasetą Sunrace 11-46. Chciałbym tu włożyć kasetę 11-28 (idealnie) lub 11-32 (też ok) SRAM (PG-1130), która ma według mnie idealne stopniowanie pod mój styl jazdy - jednak z tego co rozumiem, ze względu na to że Deore M5100 ma minimalną dużą zębatkę 51 (choć jak widać działa z kasetą 11-46) to czytam, że będzie problem z kasetą 11-28/11-32 ze względu na długi wózek. Jeśli to rzeczywiście prawda, ze taki zestaw się nie przyjmie - rozważam następujące: Przerzutka Shimano GRX RD-RX810 SGS (~370 PLN) Manetka przednia GRX Limited RX810 SL-RS700 (~320 PLN, pod flatbar). Czy jest jeszcze coś o czym nie pomyślałem (czy np. kaseta szosowa 11-28/11-32 zmieści się na kole, kilka razy natknąłem się, na to że kaseta szosowa jest ciut szersza niż MTB)? Czy to co wymyśliłem jest realne w realizacji? Jeśli by to zadziałało to nie musiałbym rezygnować z 1x, które według mnie jest super sprawą. Cena odgrywa dla mnie drugorzędną rolę, jeżdżenie na rowerze jest dla mnie bardzo ważne, no i ostatni rower wytrzymał bez większych zmian 11 lat + 1 rok po spawaniu ramy 😉 ). Dodam, że alternatywnie rozważałem inne rowery (m.in. - w sumie w ciągu kilku tygodni przejrzałem chyba wszystko co jest w PL dostępne): - Gianta Roam 0 Disc - poza dostępnością zębatki 44T z przodu - ląduję z podobnymi problemami na tylnej przerzutce, nie wspominając już o cudownym pomyśle Gianta z własnościową sztycą, - Meridę Crossway 500/XT / Kelly's Phanatic 70/90 - ten sam problem z ciaśniejszą kasetą z tyłu, 3 blaty (w tym największy 48T!) są dla mnie okropnie niepraktyczne Offtop: swoją drogą - wychodzi z tego gravel z flatbarem i amorkami (z tych ostatnich nie zrezygnuję, myślałem nawet o zwiększeniu skoku amorka z 63mm do 75/80mm - bo raz zwiększy to prześwit pedałów, a Polygon i tak ma bardziej agresywne kąty niż normalne crossy).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...