
HSM
Użytkownik-
Liczba zawartości
509 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika HSM
-
Słuszna uwaga @spidelli, ale znajdź teraz sprzedawcę, który prawidłowo wypełni dokumenty celne... Tylko raz dostałem towar z ręcznie wypisanymi deklaracjami z małego sklepu z UK, gdzie wypełniający (po zbieżności nazwisk z nazwą sklepu -zakładam, że właściciel) podał country of origin Tajwan i niestety rzeczy zostały oclone - jakby z tego Tajwany bezpośrednio do mnie przybyły - (oraz ovatowane) zamiast udawać wyrób brytyjski i zostać tylko ovatowanym... A sama Varia wygląda na straszna padakę za te pieniądze...wyrób sprzed lat. Jest już recenzja DCRainmakera https://www.dcrainmaker.com/2025/04/garmin-varia-vue-light-camera-review.html
-
[aplikacja] mapa, pomiar prędkości do iphone
HSM odpowiedział Magaraszz → na temat → Akcesoria rowerowe
OK, czyli tego nie przenieśli do premium 🙂 Zamieszanie chyba wzięło się z tego, że dla mnie jako użytkownika Komoota z komputerkiem rowerowym najbardziej interesuje łatwe przeniesienie zaplanowanej trasy - w locie -na urządzenie, a to niestety ma być tylko w abonamentowym premium. Jak ktoś korzysta z aplikacji Komoota na telefon do nawigacji, to dla niego chyba - póki co - nic się nie zmienia. Ale przyszłości bym raczej z Komootem nie wiązał. Nowy właściciel słynie z radykalnych zmian w przejmowanych biznesach (zwolnienie całej załogi, przeniesienie obsługi pod zespół i systemy, których używa do wszystkich swoich marek, bez specjalnego bawienia się w specyfikę danej usługi, w końcu maksymalizacja przychodów przy minimalizacji kosztów - czyli podwyżki). -
[aplikacja] mapa, pomiar prędkości do iphone
HSM odpowiedział Magaraszz → na temat → Akcesoria rowerowe
@chudzinki a możesz z tego nowego konta wysłać ułożoną trasę bezpośrednio na Garmina lub Wahoo (podpinając odpowiednio konto na Garmin Connect czy Elemnt Companion App)? Bo właśnie o to rozchodzi się cały ten szum... I jak już sprawdzisz, to zobacz jeszcze, czy z tego nowego konta da się pobrać trasę w "ręcznie" w postaci gpx? -
[LED remote] Haibike Altrail 10- problem z włączeniem
HSM odpowiedział EwaGot → na temat → Elektryczne - e-bike
OK, jasne! Założyłem, że to jednak element serwisowy, nie często wymieniany samodzielnie przez użytkownika. Tym bardziej, że tam się stosuje minimalny moment dokręcenia - 0,15 Nm, więc jak ktoś to robi pierwszy raz, to chyba łatwo może przekręcić gwint. Bosch zaleca nawet użycie do tego plastikowego torxa https://www.ebike24.com/bosch-replacement-tool-remote-batteries (sama bateryjka jest też tańsza https://www.ebike24.com/bosch-replacement-battery-led-remote lub https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/bosch-led-remote-bateria/139109209/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=16908852&country=pl&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIwJ6DuK3KjAMVnLODBx0w5QqOEAQYAiABEgKekvD_BwE&gclsrc=aw.ds) No i na początek spróbowałbym raczej awaryjnego ładowania przez USB. Przy głębokim rozładowaniu baterie potrafią nie reagować nawet dłuższy czas po podłączeniu zasilania. Dopiero uporczywe ładowanie przywraca je do życia. -
[LED remote] Haibike Altrail 10- problem z włączeniem
HSM odpowiedział EwaGot → na temat → Elektryczne - e-bike
@XC100S pisząc "pilota" co masz na myśli? LED Remote? Przecież tam nie ma wymiennych przez użytkownika baterii (jest mini-akumulator, podlegający wymianie przez serwis w razie uszkodzenia, a użytkownik może go próbować awaryjnie naładować przez port usb-c, jak napisano w załączonej przeze mnie wyżej instrukcji). Wymienne baterie (CR1620) są w Mini Remote, ale ten Haibike nie ma chyba Mini Remote (ma LED Remote + Kiox 300, a Mini Remote stosuje się chyba tylko z uproszczonym System Controller). Pytam z ciekawości, bo ani nie mam żadnego Boscha, ani nawet elektryka, ale wiedza może się na przyszłość przydać... Kto wie... 🙂 -
[LED remote] Haibike Altrail 10- problem z włączeniem
HSM odpowiedział EwaGot → na temat → Elektryczne - e-bike
Service @ advice Boscha jest dosyć skąpy w pomocne informacje: dodatkowo instrukcja od LED Remote wspomina coś o doładowaniu wewnętrznego akumulatora w sterowniku z wykorzystaniem portu serwisowego USB-C (ale to by znaczyło, że bateria główna też jest rozładowana, bo nie była w stanie naładować tej w LED Remote, albo co tam nie styka...) -
Pewnie krzyknie tyle, ile sobie życzy za dodatek kamery do lampki tylnej - czyli tak z 900 zł więcej. Choć akurat radar Varia z kamerką jakoś wielkiego szału chyba nie zrobił. To ciekawe, czy przednia Varia z kamerką będzie miała większe powodzenie. No i Garmin raczej szczęścia do kamerek nie ma. Kto jeszcze pamięta kamerki Virb...?
-
Nie używam, ale może: https://www.rowerowaholandia.pl/p151675-plecak-rowerowy-new-looxs-nevada-zielony-20l https://www.rowertour.com/p/178216/plecakbasil-flex-hook-on-czarny Choć oczywiście byłoby lepiej, gdyby w pozycji "sakwa" ta część z ramiączkami od plecaka była jakoś schowana, przykryta. Niestety bardziej przemyślane konstrukcje są ze 2-3 razy droższe (Ortlieb, Thule, Deuter...). Nieco tańszy jest poziom takiego Vaude - jak poszukasz, to znajdziesz model Cycle II 20 za 460 zł https://www.amazon.pl/dp/B08WQ4YT2P/?tag=ceneo0c-21&creative=380333&creativeASIN=B08WQ4YT2P&linkCode=asn&utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ascSubtag=717c0bc1-ccb6-d02b-02ac-2338a743128a który wygląda tak i wg opisu mieści laptopa do 15,6" https://www.vaude.com/nl/en/15874-cycle-20-ii-backpack-and-pannier.html?srsltid=AfmBOooqAfNtOY9rzd1GCgFREskjrOk3am1syBvjNG_FWm9IC1J21ss6#?colour=2260&size=13424 a tu dokładny przegląd:
-
[Kierownica] Uchwyt DO Roweru Przedłużenie Kierownica 30CM?
HSM odpowiedział PLANETA → na temat → Akcesoria rowerowe
@chudzinki nie wiem, ja jeżdżę na baranku, a te alt-cuda po prostu znam i proponuję jako alternatywę dla jakichś dziwnych rurek z aliexpress za 4 zł. Trzeba by poczytać, posłuchac realnych użytkowników... choć to oczywiście sprawa indywidualna i jeden będzie chciał większego gięcia do tyłu, a drugi mniejszego. Dla mnie dziwnym ułożeniem dłoni jest chwyt prostej kierownicy - zwłaszcza jak mówimy o dłuższej jeździe... 🙂 Osobiście w niebarankowych rozwiązanych chętnie bym spróbował czegoś takiego (tylko musiałbym kolejny rower pod kierownicę złożyć): -
[Zapięcie] Najlepsze zapięcie pod kątem cena/zabezpieczenie, niekoniecznie kowadło
HSM odpowiedział grissley → na temat → Akcesoria rowerowe
Trochę dałeś się zwieść marketingowi - to pewnie przez tę przejściową depresję 🙂. Litelok X1 nie ma takiego samego poziomu zabezpieczenia jak ten Master Lock 8279 - to znaczy niby ma, ale nie ma... 🙂 Już tłumaczę - Sold Secure ma wiele kategorii, w których umieszcza zabezpieczenia. Z założenia cześć kategorii na dzień dobry jest bardziej wymagająca niż inne mimo tej samej klasy (silver, gold, diamond). I tak kategoria Powered Cycle Diamond (znana tez jako Motorcycle Diamond) jest dużo, dużo bardziej wymagająca niż Pedal Cycle Diamond (znana także jako Bicycle Diamond). Przy czym w ramach kategorii Pedal Cycle Diamond mogą być zarówno zabezpieczenia dobre, spełniające minimum tej klasy, jak i bardzo dobre, a także wybitne (o wiele, wiele wykraczające poza wymogi tej klasy). Po prostu jest to najwyższa kategoria dla zabezpieczeń rowerowych i nawet jak jakieś zabezpieczenie wyraźnie przewyższa inne z tej kategorii, to i tak zostanie sklasyfikowane jako Pedal Cycle Diamond , bo po prostu wyżej się nie da. Jak chcesz zobaczyć, które zabezpieczenia są wybitne, to musisz sprawdzić, czy są jednocześnie klasyfikowane np. w ramach kategorii Powered Cycle Diamond . I tak w u-lockach masz 53 zapięcia w kategorii Pedal Cycle Diamond (w tym tak rózne jak Twój Master Lock 8279, zabezpieczenia z szeklą o grubości 13 mm, 14 mm, 16 mm, czy w końcu monstrum z szeklą 18 mm - czyli Kryptonite NY Fahgettaboudit Mini. Są też ostatnie hity Loteloki X1 i X3, Hiploki D1000 i DX1000, czy najnowsze Abusy i Kryptonite'y. Czyli jest tam wszystko od u-locków dobrych, przez doskonałe po wybitne... https://soldsecure.com/approved-product-search?standard_grades=6&keyword=&product_types=166 Jak chcesz zobaczyć, co się z tej masy wyraźnie wyróżnia na plus, musisz zmienić kategorię na Powered Cycle Diamond https://soldsecure.com/approved-product-search?standard_grades=2&keyword=&product_types=166 I tu niespodzianka... bo okazuje się, że tylko 7 u-locków (właśnie te najnowsze, hybrydowe z powłokami ceramicznymi czy jakimiś tam...) znalazło się jednocześnie w tej wyższej kategorii. Więc Twój Master Lock teoretycznie ma tę sama kategorię, co Litelok X1, ale nie ma tego samego poziomu zabezpieczeń, bo Litelok jest jednocześnie w Powered Cycle Diamond, a Master lock już nie. Teraz już po herbacie, bo u-locka kupiłeś, a mając listę 57 u-locków z Pedal Cycle Diamond mogłeś wybrać coś innego - Master Lock w tej kategorii wcale się tak nie wyróżnia, a inny mógłby być albo większy, albo lżejszy... Technika zapinania jest niemal tak samo ważna jak jakieś klasy u-locków. Generalnie sposób pokazany przez @nctrns jest "złotym standardem", choć wymaga w miarę długiego u-locka. Mniejsze u-locki mogą zadziałać w rowerami o cieńszych rurkach, węższych oponach. Jak się nie da złapać ramy z wykorzystaniem rury podsiodłowej, bo u-lock jest za mały, to można próbować łapać tylko za widełki tylnego trójkąta (chain staye lub seat staye) - i to nawet jeśli będzie to oznaczało zapięcie wyłącznie ramy (a już nie tylnego koła). Metoda pokazana przez @nctrns została wymyślona do zastosowania wyłącznie z jednym u-lockiem i była doskonałym sposobem na zabezpieczenie tym jednym u-lockiem dwóch rzeczy: ramy i tylnego koła. Ty masz jeszcze linkę, więc jeśli masz wybierać, to lepiej dobrze złapać ramę u-lockiem (nawet bez zahaczenia o tylne koło) a koła dodatkowo spiąć linką, niż bawić się w zabezpieczenie całości tylko linką z wykorzystaniem u-locka jako dużej kłódki. Wbij dzieciakom do głowy, że jak nie ma sposoby na zapięcie ramy (nie kół, tylko właśnie ramy) u-lockiem, to się szuka innego miejsca, ustawienia roweru, czy stojaka/nieruchomego obiektu do przypięcia roweru. Taki przykład - niestety popularne choć beznadziejne stojaki, gdzie tylko wsadzasz koło (tzw. wyrwikółka) czasem pozwalają zapiąć ramę, jak rower postawisz tyłem i u-locka przełożysz przez chain staya. Dopiero jak dzieciak ma zapiętą ramę u-lockiem, to może sobie motać linkę przez koła. Na koniec przykład ilustracyjny - u-lock jest raczej mniejszy niż u @nctrns, a jednak obejmuje ramę (przez widełki tylnego trójkąta) oraz tylne koło, a linka dodatkowo zabezpiecza koło przednie: -
[Kierownica] Uchwyt DO Roweru Przedłużenie Kierownica 30CM?
HSM odpowiedział PLANETA → na temat → Akcesoria rowerowe
@PLANETA kup raz a dobrze... Na przykład Surly Moloko lub jakiegoś tańszego dalekowschodniego klona - za jednym zamachem zyskasz kierownicę o różnych chwytach (także coś a'la rogi wewnętrzne) oraz dodatkową poprzeczkę pod nadmiar akcesoriów. albo Jones Loop H-bar (ale też raczej jakąś kopię, albo kierownicę inspirowaną tym Jonesem, bo oryginał też tani nie jest): -
[system Bosch] cofanie licznika, zmiana wyświetlacza.
HSM odpowiedział bart50 → na temat → Elektryczne - e-bike
@bart50 nie jestem żadnym specjalistą, więc to, co piszę, bierz za przypuszczenia, a nie pewnik, ale wydaje mi się, że jeżeli rower ma wyposażenie "nie smart", to w żaden sposób tego nie zmienisz. Żadna podmiana kontrolera, instalowanie purionów 200 itp. nic nie da. Elementy Bosch eBike System 2 są całkowicie niekompatybilne ze smart system i na odwrót. Nawet baterie musisz mieć pod właściwy system. Nie sądzę więc, żeby Bosch w ogóle oferował taką ścieżkę aktualizacji, że wystarczy podmienić sterownik/wyświetlacz i oprogramowanie i już masz smart... Jak teraz sobie szukam informacji o tych systemach, to nigdzie nie wyskoczyła mi nawet wzmianka o takiej możliwości. Jeżeli tam w tym rowerze są komponenty "nie smart" to, możesz, co najwyżej przejść z Intuvii na wyświetlacze Kiox (bez oznaczeń liczbowych) czy Nyon (tylko ten nowszy). Zyskasz chociażby elektroniczną blokadę silnika no i to połączenie bt, choć nie sprawdzałem, do czego się przydaje bez smart systemu... Ogólnie zwykły System 2 jest tańszy niż smart system. Zarówno dla producentów rowerów jak i w kontekście komponentów dostępnych dla zwykłych użytkowników. Jak porównasz podobne komponenty, to okaże się, że te "nie smart" są tańsze - na przykład baterie 625 Wh zwykłe (to najwyższa pojemność baterii w System 2) są tak ze 100 EUR tańsze niż podobne baterie 625 Wh pod smart system (choć w smart systemie masz już dostępne większe pojemności - nawet 800 Wh). Jeżeli chcesz kupić rower ze zwykłym System 2, to raczej ze świadomością tych różnic (musisz dokładnie wybadać, co tracisz i czy to warte) oraz raczej niemożliwością zmiany.). -
[system Bosch] cofanie licznika, zmiana wyświetlacza.
HSM odpowiedział bart50 → na temat → Elektryczne - e-bike
Odpowiedzi od AI traktuj raczej z przymrużeniem oka, bo nigdy nie wiesz, czy jest zgodna z prawdą, a jak masz taką odpowiedź sam sprawdzić, to w sumie nakład pracy jest wystarczającym żeby się tej AI w ogóle nie pytać. Bosch na swojej stronie podaje, że w ramach systemu mogą działać rozmaite kontrolery/wyświetlacze - od system controller, mini, led remote, przez puriona 200 i 400, intuvię 100, aż po kioxy 300 i 500. Zresztą tu https://www.bosch-ebike.com/en/service/productcombinations możesz sprawdzić, jakie kombinacje są ze sobą kompatybilne. Intuvia 100 chyba we wszystkich wydaniach ma bluetooth - bo to za jego pomocą łączy się z kontrolerem. Być może masz na myśli zwykłą Intuvię (bez oznaczeń liczbowych), bo ona jest na kabelek. Tylko wówczas nie ma chyba mowy o smart systemie, tylko zwykłym eBike system 2. Nie wiem jak dodanie zwykłego wyświetlacza w rodzaju Intuvii, ale na pewno podmiana kontrolera (np. led na puriona 200 / 400) jest możliwa, tylko wymaga użycia oprogramowania serwisowego (sparowanie z systemem i wpis do elektronicznej książki serwisowej), więc nawet jak samemu kupisz coś takiego na podmianę, to żeby działało, będziesz musiał udać się do serwisu. A co do cofania licznika... pewnie są programu do robienia cudów (nie od Boscha, albo spiracone i zhakowane oprogramowanie boschowskie), bo współcześnie łamie się wszystkie zabezpieczenia... To jest jasne. Od Twoich zdolności zależy, czy do nich dotrzesz i ich użyjesz. Natomiast jeśli obawiasz się, że ktoś z wykorzystaniem takiego oprogramowania cofnie licznik w oferowanym Ci rowerze, żeby wyglądał na mniej zużyty, to pewnie jest jakieś niezerowe prawdopodobieństwo takiej sytuacji. Jak masz obawy, skontaktuj się z jakimś autoryzowanym (i kumatym) serwisem z oprogramowaniem Boscha (gdzie rutynowo diagnozuje się i naprawia te systemy), to może Ci odpowiedzą, czy taka ingerencja jest do wykrycia podczas wizyty w serwisie (może w elektronicznej książce serwisowej są zapisywane przebiegi odczytywane z systemu podczas napraw i każdorazowej diagnostyki - nie wiem)... -
[Torba] podsiodłowa lub inna do użytku z lampką na drutach siodła
HSM odpowiedział marekdam1 → na temat → Akcesoria rowerowe
Większość podsiodłówek ma pewien rodzaj szlufki, przez którą można przełożyć mocowanie (ang. clip mount) lampki - jak na poniższym przykłądzie Zobacz , czy do Knoga jest podobny uchwyt i czy by pasował do wybranej podsiodłówki... Inna sprawa, ze w takim układzie trudniej zapewnić takie ustawienie lampki, by dalej strumień światła był w miarę równoległy do drogi, a czasem (jak podziałówka ma dziwne kształty, albo po zamocowaniu do siodełka jej tył jest znacznie pochylony) to się w ogóle nie udaje. Możesz też przenieść światło na widełki tylnego trójkąta. Z odpowiednim uchwytem takie mocowanie (seat stay rear light mount) to może być zarówno estetyczne jak i efektywne rozwiązanie -
Ta impreza za każdym razem budzi moje mieszane uczucia, bo z jednej strony jest duże nadęcie i pompa (czy w tym roku dalej używają "podtytułu": narodowy test rowerowy?),a to ani targi (na targach nie prowadzi się sprzedaży detalicznej, a prezentuje ofertę, poszukuje dostawców i odbiorców na swoje produkty - czyli jednym słowem nawiązuje kontakty w branży), ani kiermasz (ba na kiermaszu, to się po prostu prowadzi handel detaliczny, a tu - rozumiem - coś tam można było kupić, ale nie wszędzie...). Więc w takim razie co...? Wystawa promocyjna? przegląd lokalnego rynku...? Odnoszę wrażenie, że tak naprawdę to tylko sposób na biznes dla organizatora (opłaty dla "wystawców" nawet za kilka metrów kwadratowych, gdzieś w korytarzu są podobno zacne, a i z biletów wpadnie ładna sumka), wszystkich krewnych i znajomych królika (Król Rowerów pewnie jak co roku za odpowiednią opłatą podejmie się działań marketingowo-promocyjnych, czyli wypuści z dwa filmiki na YT z niezwykle dynamicznym przeglądem "targów", grono ludzi "z branży", a bardziej rowerowego światka będzie miało okazję do spotkania i niezobowiązującej wymiany równie niezobowiązujących uwag (skoro i tak wszystko jest już opłacone przez kogoś innego)... A że nie ma wielkich - producentów rowerów czy osprzętu bezpośrednio, a tylko ich polscy dystrybutorzy czy wręcz wybrani przedstawiciele handlowi... I nawet jak ktoś zaprezentuje stoisko z konkretną marką, to będzie to jego prywatna i całkiem lokalna inicjatywa... Cóz, a po co spece, treki, gianty czy te canyony pod rękę z shimano i sramem mieliby się pchać na Narodowy? To przecież nie jest impreza w stylu Eurobike'a, więc jak nawet ktoś tu się pojawi, to szybko skuma, co jest grane i za rok już nie zagląda. Taki już los polskiego rynku (zresztą nie tylko rowerowego) - na targi z prawdziwego zdarzenia -taka imprezę branżową jesteśmy za mali. Natomiast w obecnej formule wystawy reklamowo-promocyjnej polskich firm dla szarego klienta, to - moim skromnym zadaniem - mogliby sobie darować te bilety...