Skocz do zawartości

Crea00

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Crea00

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Brałem pod uwagę superriora, ale nie mam w okolicy sklepu aby móc przymierzyć. W ciemno nie chcę kupować. Na stronie krossa jest napisane, ze vento to rama endurance, lecz porównując geometrię, to vento wydaje się być najbardziej agresywny z modeli konkurencyjnych dla krossa. (bardzo duża dł rury podsiodłowej) Ale z kolei mam odczucia, iż na papierze rozmiarówka vento jest trochę zawyżona w stosunku do innych producentów. Trochę się upieram przy tym vento, gdyż jest na pełnej 105, wygląda super i ma dobrą cenę. Dziś ma się okazać czy będzie rozmiar M do przymiarki. Z kolei znowu po zapoznaniu się z opiniami, lepiej kupić mniejszą ramę i wydłużyć mostek niż za dużą ramę i skracać.
  2. Doszukałem się informacji, że kolizja przedniej części buta z przednim kołem to norma w rowerach szosowych. a związane jest to z dość krótki rozstawem kół. Poruszając się szosą nie wykonuje się mocnych skrętów jak w MTB, więc nie zachodzi konieczność mocnego kręcenia kierownicą. Porównałem sobie geometrię rowerów: https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=kross-vento-5.0-2022;*z.xs-700-700|w.700|st.530,giant-contend-ar-2-2022;*z.md-700-700|w.700,kross-esker-6.0-2022;*z.sm-700-700|w.700|st.530|wb.1030.6,merida-scultura-endurance-300-2023;*z.sm-700-700|w.700,trek-domane-al-2-disc-2023;*z.52cm-700-700|w.700,canyon-endurace-6-2023;*z.md-700-700|w.700 Dane zamieszczone na stronie producentów to dane geometrii samej ramy, ale dochodzi do tego wysokość sztycy oraz regulacja kierownicy gdzie będę mogł dopasować sobie wysokość kierownicy (Tak zrobiłem na mojej mtb meridzie, gdzie na początek pozycja na oryginalnym mostku była zbyt mocno rozciągnięta. Kupiłem krótszy mostek z większym wzniosem, pojeździłem parę tygodni a następnie wróciłem do oryginalnego mostka). Chyba, że przy rowerach suszowych jest inaczej, to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.
  3. Dzień dobry, Stoję przed wyborem pierwszej w życiu szosy. Ostatnie kilka dni spędziłem odwiedzając sklepy rowerowe robiąc przymiarki do modeli, które wizualnie mi się podobają. Z racji chęci pokonywania dłuższych odległości, celuję w ramy typu endurance. Mam 175cm wzrostu, oraz przekrok ok 85cm Mierzyłem poniższe modele rowerów Contend 4 M Kross vento 5 M Kross vento 5 S Revolt 1 M Esker 6 M DŁUGOŚĆ RURY PODSIODŁOWEJ 500 530 500 470 510 DŁUGOŚĆ GÓRNEJ RURY 550 554 543 560 530 DŁUGOŚĆ GŁÓWKI RAMY 150 175 160 150 145 KĄT GŁÓWKI RAMY 72 72,5 72,5 71,5 71 BAZA KÓŁ 1011 1003 992 1030 1019 STACK 574 574 560 586 568 REACH 380 384 377 387 368 S/R 1,510526316 1,494791667 1,485411141 1,514211886 1,543478261 Pomimo, że na papierze różnice pomiędzy ramami są delikatne, odczucia z przymiarek mam następujące: Contend 4, 3 w rozmiarze M - fajny rower lecz za kwota nie idzie w parze z wyposażeniem. W rowerze zastosowana najtańsza owijka. Pozycja fajna, wygodna. Vento 5 w rozmiarze S - rower wyposażony w pełny sprzęt shimano 105. Wygląda super. Pozycja chyba ok, natomiast przy skręcie kierownicą haczyłem przodem buta. Czekam na informację o dostępności ramy w rozmiarze M aby przymierzyć Revolt 1 w rozmiarze M - pozycja wydawała się gorsza od pozycji w Contendzie. Nie wiem czy to wina źle ustawionego siodła. Esker 6 w rozmiarze M - pozycja za kierownicą chyba najlepsza. bardzo komfortowa, natomiast przedni but mocno obcierał o bok koła przy mocniejszym skręcie. Aktualnie kilometry pokonuję na meridzie big nine 500m lite, której geometria kształtuje się: Merida big nine 500 lite M DŁUGOŚĆ RURY PODSIODŁOWEJ 444 DŁUGOŚĆ GÓRNEJ RURY 605 DŁUGOŚĆ GŁÓWKI RAMY 100 KĄT GŁÓWKI RAMY 70 BAZA KÓŁ 1100 STACK 619 REACH 422 S/R 1,466824645 Teoretycznie w proporcji stack/reach wychodzi, że na wszystkich w/w szosach pozycja jest bardziej komfortowa od pozycji którą mam na meridzie. W związku z powyższym zwracam się do Was o poradę, czy mój tok myślenia jest prawidłowy - gorzej niż na meridzie dla w/w modeli nie będzie jeżeli chodzi pozycję. Moim faworytem jest kross vento 5 z uwagi na wyposażenie, mam nadzieję, że będzie dostępna rama M aby przymierzyć. Czy w Internecie dostępny jest graficzny kalkulator geometrii rowerów abym mógł w/w dane zaimportować i zobaczyć jak bardzo każda z ram różni się ode siebie? Jestem otwarty na propozycję innych modeli.
  4. Kupilem meridę big nine 500 lite. Czekam na dostawę Dzięki za pomoc.
  5. Biorąc pod uwagę dostępność w okolicy serwisów, jednak zmienię zdanie i pójdę w tę meridę - chociaż cannondale bardziej mi się podoba z wyglądu. Zasnatawiam się na 300lite i 500lite. Wizyta w sklepie zweryfikuje Jeszcze kellys gate 30 z 2022 rzucił się w oczy. https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-rower-kellys-gate-30-dark-m-2022-promocja-opole-CID767-IDQmBIv.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=6 Wyposażenie podobne, ale chyba ammortyzator lepszy niż w big nine 500lite - czy dobrze myślę?
  6. A co myślicie o tej meridzie? Jak zacząłem wgłębiać się w temat cannondale to znalazłem wątki o pęknięciach ram i w zasadzie troszkę mnie to przeraziło.\
  7. Prawie jestem zdecydowany na tego CANNONDALE TRAIL SL, tylko zastanawiam się czy brać model sl4 z duwrzędową korbą czy model sl3 który już ma przód na sztywnej osi ale ma korbę jednorzędową. Czy jest duża różnica jeżeli chodzi o strome podjazdy? (tereny górskie)
  8. Ok ten trial 4 brzmi sensownie. Jeszcze w podobnym budżecie znalazłem meridę oraz trail sl3 https://trekking24.pl/pl/gorskie/10178-merida-big-nine-300-lite-czarny-2022-4710949842635.html https://allegro.pl/oferta/rower-cannondale-trail-sl-3-roz-m-kola-29-r-2022-12993789494
  9. Z tyłu głowy mam ciagle rockridera oraz indianę. ale oszukwiać nie będę - woałałbym pójść w markę "pewniejszą". Co myślcie o pozycjach poniżej? https://allegro.pl/oferta/rower-cube-aim-ex-29-2023-18-m-grey-deore-2x10-12916438469 https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-cannondale-trail-5-2022 - dożywotnia gwarancja na ramę duzym plusem. https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-lapierre-edge-7-9-l-29-deore-1x11-12108526431 - powietrzny ammo.
  10. Nie ma tematu o fullu. Nie ten budżet, a w używkę nie będę się pchać. szukam fajnej opcji mtb, wygodna postawa na dobrym wyposażeniu. Oprócz tego rockrodera na oku mam jeszcze KTM ULTRA SPORT 29, KROSS LEVEL 6.0, Cube Attention 2022. Co myślicie o tych pozycjach?
  11. Nawet przez myśl mi nie przeszło aby patrzeć w kierunku marki decathlhon. Propozycja ciekawa, rozumiem, ze lepsza od KTM ULTRA SPORT 29, KROSS LEVEL 6.0, czy Cube Attention 2022?
  12. Zależy mi na wygodnej postawie, czy rower z podwyższonym przodem. Moja masa to 70kg i 174cm wzrostu. Będzie wdzięczny za wszelkie próby nakierowania na fajny model.
  13. Ok, przemyślałem sprawę z używką na pełnej amortyzacji i doszedłem do wniosku, że na potrzeby wyjazdu w góry raz w miesiącu odstąpię od pełnej amortyzacji. Poszukam MTB na przedniej amortyzacji. Czy coś dobrego do 4tys znajdę? ewentualnie do 5k?
  14. Cześć, Rozglądam się za nowym rowerem MTB na nadchodzący sezon. Śmigałem na Krossie Level A2 z 2016 roku, ale chcę zmienić na rower z pełną amortyzacją, która z pewnością poprawi komfort jazy po górach. Zastosowanie roweru: Pola, asfaltowe drogi rowerowe, lekknie, górskie szalki. Po rozeznaniu rynku stwierdzam, że za 4tys nie dostanę nowego mtb z pełną amortyzacją. Moje zainteresowanie wzbudził oferty używanych rowerów w stanie bdb, lecz troszkę leciwych rowerów takich jak: https://allegro.pl/oferta/merida-one-twenty-xt-pro-26-fox-xt-r-16-12942063156 https://allegro.pl/oferta/rower-felt-virtue-four-alu-karbon-rama-17-12616866239 Proszę o pomoc w rozwiązaniu dylematu, czy iść w używkę na pełnej amortyzacji czy poszukać czegoś nowszego, lecz z gorszym osprzętem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...