Skocz do zawartości

Luccaso

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Luccaso

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Od tygodnia
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Na trochę zamilkłem, bo... wybierania ciąg dalszy.🤦‍♂️ W piątek pojeździłem jeszcze po sklepie Trekiem Dual Sport 3 z 2022 r. gen. 4 (roz. M) i Dual Sport 2 z 2023 r. gen. 5 (roz. L) - na tym z 2023 r. jeździ mi się wygodniej, więc z 2022 r., na którego byłem napalony, raczej muszę sobie odpuścić... https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-DUAL-SPORT-3-EQUIPPED-2021-Lithium-Grey/9096 Geometria tych z 2023 r. jest rzeczywiście nieco inna, ale żeby aż tak? Trochę zacząłem zgłębiać temat, policzyłem stosunek stack do reach i różni się chyba dość bardzo: Dual Sport 3 z 2022 r. gen. 4 (roz. M): 60,6 / 41,6 = 1,45 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-equipped-gen-4/p/35109/?colorCode=black Dual Sport 2 z 2023 r. gen. 5 (roz. L): 62,4 / 39,1 = 1,59 Z tego by wynikało, że wygodę daje mi stack do reach wynoszący ok. 1,6 🤔 i... więcej, bo prawie że najwygodniej jechało mi się na... trekkingowym (?) Diamancie Elan Super Deluxe https://pmrider.pl/produkt/rower-diamant-elan-super-deluxe-her-dravitgrau-metallic/ (po obniżce cena ok. 3 800 zł) Podobny stosunek stack do reach (ok; 1,6) ma np. Marin Kentfield 1 lub 2 - wizualnie super, ale osprzęt (i to w tej cenie) mnie nie przekonuje: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-kentfield-2 Bo... napaliłem się na kolejnego Treka - tym razem zarzuconego jako alternatywę przez @Pixon w jednym w pierwszych postów w tym wątku - FX 3 roz. M (podobają mi się wizualnie), ale używanego, prawdopodobnie model z 2021 r., tyle że tu stack do reach wychodzi 1,40 (= 55,7 / 39,7). 😰 https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-trek-fx-3-leciutki-hydraulika-karbon-CID767-IDRs194.html https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3-disc-equipped/p/35107/?colorCode=black (nie znalazłem nigdzie informacji, by ich geometria na 2023 r. zmieniła się) A napaliłem się na niego, bo przeczytałem taki oto opis: "Pozycja za kierownicą nastawiona jest na komfortową jazdę z nieco wyprostowanymi plecami, która sprzyja jeździe rekreacyjnej.": https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-trek-fx-3-disc-2023 Niestety nie mam jak przymierzyć się do tego Treka FX (roz. M), bo nie ma ich we Wrocławiu. Może jutro uda się obejrzeć czyjś i przymierzyć doń, ale w roz. L, więc raczej niewiele mi to da. Sprzedawca twierdzi, że geometria FX'a jest zbliżona do geometrii Dual Sporta z 2022 r. gen. 4, więc... dla mnie lipa. I.. jak żyć??? Czy da się osiągnąć w tym Treku FX 3 bardziej wyprostowaną pozycję zmieniając mostek, np. na regulowany i podnosząc kierownicę??? Bo zaczynam już mieć dość szukania...
  2. @chudzinki Na tę chwilę najbardziej skłaniam się właśnie ku temu Trekowi Dual Sport 3 EQUIPPED 2021 rozm. M: https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-DUAL-SPORT-3-EQUIPPED-2021-Lithium-Grey/9096
  3. @chudzinki Tak, cena katalogowa to 4 300 zł (4 299 zł), ale... jest szansa na obniżkę do ok. 3 600 zł - za model na 2023 r. (5 generacji), to chyba nieźle, tyle że to Dual Sport 2, w podobnej cenie można mieć Dual Sport 3 na 2021 r. z wyposażeniem (ten link, który już wcześniej wklejałem): https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-DUAL-SPORT-3-EQUIPPED-2021-Lithium-Grey/9096 No właśnie... 😵
  4. @Alsew Dzięki za zwrócenie uwagi na Mariny. Niespecjalnie do tej pory im się przyglądałem, ale przyjrzałem się i... są zajefajne! 🤩 Ich małe rozmiary (XS, S) są naprawdę małe - dla takich "długonogich" jak ja. Dzisiaj udało się się posiedzieć na Marinie Stinson 1 (rozm. S albo M - już z wrażenia nie pamiętam): https://sportprofit.pl/pl/p/Rower-Marin-Stinson-1-27%2C5-czarszarysreb-2022r./47157, ale to Stinson 2 ma świetną kolorystykę https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-stinson-2 Oraz na... Marinie Four Corners (tu na pewno rozm. S): https://sportprofit.pl/pl/p/Rower-Marin-Four-Corners-blackred-2021r./39897 Może uda mi się jeszcze na nich przejechać, bo dziś już czasu nie starczyło. W innym sklepie pojeździłem (po sklepie) Trekiem Dual Sport 2 z 2023 r. (generacji 5) w rozm. M oraz - uwaga - w rozm. L i... na L było mi wygodniej podczas jazdy niż na M... 🤷‍♂️ (stanie nad ramą oczywiście na palcach). Te Dual Sporty na 2023 r. mają nieco zmienione wymiary ram - są nieco mniejsze w porównaniu do modeli z 2022 r. (generacji 4) - i rzeczywiście: jak porównałem te wymiary na stronie Treka, to są mniejsze, krótsza jest np. górna rura, czy też odległość między kierownicą a siodełkiem. Inne różnice: nie mają amortyzatora z przodu, tylko sztywny widelec i większe opony. Mają też ciekawie poprowadzone linki: są wpuszczone w górną część główki ramy (tuż pod mostkiem) - w taki sposób, że nie ocierają rury. https://pmrider.pl/produkt/rower-dual-sport-2-generacji-5-galactic-grey/ https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-generacji-5/p/36823/?colorCode=grey Podsumowując: im więcej się interesuję i oglądam, tym... mniej wiem... 😵
  5. @Maciek.B Dziękuję za wyjaśnienia. Staram się oglądać na żywo i chociaż usiąść (nie zawsze można się przejechać) - nie wszystko oczywiście jest dostępne stacjonarnie (we Wrocławiu). Czerwony - nie mój kolor. 😉 Tak, wiem, że nie o kolor tu chodzi... @Pixon Pewnie tak jest 😢 i szczerze mówiąc łudzę się - może rzeczywiście niesłusznie 😭 - że "jakoś to będzie"... W tej chwili jeżdżę (no, teraz zimą nie) na rowerze prawie już chyba dwudziestoletnim (coś z ok. 2004 r.) poskładanym na ramie Author Traction w rozm. ramy 17, na kołach 26. Jak na załączonym zdjęciu (lepszej fotki na tę chwilę nie mam - to fragment z rowerem wycięty z większej fotki). Z przekrokiem też nie jest całkiem dobrze, tzn. stojąc nad ramą mocno "siedzę" kroczem na ramie... Jest nieco lepiej niż np. w tym Treku Dual Sport 3 - zapewne dzięki mniejszym kołom w moim Authorze. Zakładając, że rozm. M w Treku jest za duży dla mnie, pozostawałby ten Giant w rozm. S (niby 16,5 cala), ale... Trek mi się bardziej podoba... Do Gianta będę chciał jeszcze się gdzieś przymierzyć stacjonarnie. @chudzinki Że tego Treka łapać...?
  6. Dziękuję za Wasze dotychczasowe odpowiedzi 🙂 oraz polecenia (Riverside 920, Romet Orkan 8M, Trek FX2/FX3) i potwierdzenie, że ten wskazany przeze mnie Cube jest OK. Żadnego z tych polecanych rowerów nie widziałem jeszcze na żywo, choć czytałem o nich i fotki oglądałem, może uda mi się jeszcze gdzieś obejrzeć, a dzisiaj byłem w sklepie z m.in. Trekiem i żałuję, że nie przyjrzałem się FX2/FX3, ale za to oglądałem i siedziałem na Dual Sport 3 rozm. M - o czym nieco niżej jeszcze. @Maciek.B jak najbardziej interesuje mnie wygodny rower, czy też właśnie sposób jego wyboru, więc jak najbardziej proszę o doradzenie. Ograniczają mnie moje parametry fizyczne: wzrost 164 cm, krótkie nogi (długość po wewnętrznej: 67/68 cm 🤦‍♂️), waga (88 kg), no i budżet (wspomniane 3 000 zł - 3 700 zł). Przeznaczenie roweru - jak w pierwszym poście. À propos innych rowerów niż wskazane przeze mnie w pierwszym poście: przeczytawszy cały internet 😉 rozważałem też inne rowery, tzn. raz rozważałem, raz nie, teraz znowu do nich wracam, mianowicie przywołany tu już Trek, ale nie FX2/FX, tylko Dual Sport 3, i jeszcze Giant Roam 2. Chyba klasyka crossów. Taką ofertę znalazłem na Gianta Roam 2, i to w rozmiarze S: https://allegro.pl/oferta/rower-giant-roam-2-s-2021-kwidzyn-11960679820 i mocno się podjarałem. Chciałem dziś obejrzeć i przymierzyć się gdzieś we Wrocławiu do tego rozmiaru, ale akurat tam, gdzie byłem nie mieli, natomiast zaproponowali Specialized Sirrus X 2.0 (choć rozmiaru S nie było, tylko M): https://immotion.pl/rowery-szosowe/2319-rower-hybrydowy-specialized-sirrus-x-20-2.html?search_query=specialized&results=480 W innym sklepie oglądałem i siedziałem na Treku Dual Sport 3 rozm. M i... hm, niezły rowerek, aż mnie zainspirowało do poszukiwań w dobrej cenie i trafiłem na Treka Dual Sport 3 EQUIPPED 2021 https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-DUAL-SPORT-3-EQUIPPED-2021-Lithium-Grey/9096 (specyfikacja na stronie producenta: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-equipped/p/33535/) i podjarałem się jeszcze bardziej niż przy tym Giancie. Ten Trek z wyposażeniem to chyba w tej chwili mój nr 1. Faktem jest, że rozm. M tak jakby był nieco za duży, tzn. na płaskiej stopie nawet i stanę nad ramą, ale jest to mało przyjemne i gniecie wiadomo gdzie. 😁 Ale wizualnie rama Treka Dual Sport 3 (w tym kolorze z linku) podoba mi się bardziej niż rama Gianta. Kolor - jakoś tak podobają mi się teraz te szarości, grafity, czernie... 🤷‍♂️ Nie wiem do końca czym rożni się wersja EQ od wersji "gołej" - oprócz oczywiście wyposażenia w postaci błotników, bagażnika, stopki i prądnicy w piaście - chyba jeszcze tylko oponami. Waga (dla rozmiaru L) to 15.37 kg. Waga rozm. M bez wyposażenia to 13.45 kg: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3/p/32892/ Bez wyposażenia znalazłem używany w rozm. M z 2021 r.: https://allegro.pl/listing?string=trek dual sport 3 Co myślicie o tym Treku Dual Sport 3 EQUIPPED 2021?
  7. Dzień dobry, szukam dla siebie roweru do jeżdżenia głównie po mieście do pracy, też po parkach, czasami na jakeś pozamiejskie rekreacyjne wycieczki (asfalt, szutry). Jazda raczej nie przez cały rok, ale w cieplejsze dni (wiosna, lato, jesień). Trochę ograniczają mnie parametry fizyczne: wzrost 164 cm, krótkie nogi (długość nogi po wewnętrznej: 67/68 cm), waga (na tę chwilę, ale idzie w dół 😉) 88 kg. Ramy tzw. damskie mniej mi się podobają, więc celuję póki co w ramę tzw. męską. Budżet ok. 3 000 – 3 700 zł. Przeznaczenie roweru chyba kieruje mnie w kierunku tzw. rowerów crossowych. Ze względu na wspomniane moje parametry fizyczne: rama 17 cali, choć jest to na granicy ryzyka (a nawet chyba już w ryzyku), ale z dostępnością mniejszej męskiej ramy może być chyba problem. Rozważałem na początek jakiegoś zgrabnego trekkinga, np. Kross Trans 5.0: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-trekkingowy-kross-trans-5-0-pd27820/ Ale chyba jednak skłaniam się ku crossowi. Zastanawiam się nad Unibike Crosfire - można wyrwać za ok. 3 200 zł: https://www.rowerzysta.pl/Rower-crossowy-Unibike-Crossfire-Man-2022/kolor-grafitowy--niebieski_rozmiar--ramy-19?gclid=CjwKCAiA5Y6eBhAbEiwA_2ZWIUHHRgodbKRQqJHJgW9xDlOu7SHw0qkYfZ0YWxbpDNg3xhyDvtlfNRoCEIgQAvD_BwE A nawet Unibike Viper (gorsza korba, reszta chyba solidniejsza niż w Crossfire’rze) – można wyrwać za ok. 3 600,0 zł, co prawda nie w rozm. 17, ale o rozm. 17 zapytałem, czekam na odpowiedź: https://allegro.pl/oferta/rower-unibike-viper-gts-czarny-grafit-2022-rama-23-12884707976?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_sc&ev_campaign_id=17566159677&gclid=CjwKCAiA5Y6eBhAbEiwA_2ZWIVavSYCYcqweqp9ePnqGfev9AUruWHXE6vusi553zSROjx8lrJR_ihoC_HQQAvD_BwE Kolorystyka Unibike mnie jednak nieco nie przekonuje, wolałbym jednolity kolor. Wpadł mi jeszcze w oko nieco starawy Cube Nature Pro rozm. 17 z 2017 r. w cenie 3 699 zł (bez rabatu na tę chwilę): http://www.arkus.sklep.pl/rower-cube-nature-pro-czarny-2017-p-10796.html I właśnie o tego Cube’a chciałem się Was zapytać, zwłaszcza w porównaniu do któregoś z Unibike’ów (Crossfire / Viper): czy jest sens pchać się w wiekowego Cuba, czy lepiej wziąć aktualnego (2022 r., ew. 2021 r.) Unibike? Ten Cube na chyba nieprodukowaną już przerzutkę przednią i hamulce, tylna wygląda na dostępną w ofercie. Siedziałem i zrobiłem krótką rundę nowym, tzn. z 2002 r., Cube Nature Pro rozm. 17, ale cena 4 500 zł nie dla mnie – zamieszczam linka tylko w celu porównania parametrów w powyższych Cube’m z 2017 r.: https://skiteam.pl/rowery-turystyczne-i-trekkingowe/692-125795-rower-cube-545150-nature-pro-4054571371904.html#/28-rama-classic/3346-maincolor-bezowy/4026-sex-unisex/10131-kolor-desert_blk/34010-rozmiar-46_cm_xs Planuję też coś podobnego do mojego roweru kupić małżonce - ale nie wiem, czy uda się zrobić zgrabną parkę, w przypadku tego męskiego Cuba zapewne nie, ale nie jest to priorytet (małżonka wyższa ode mnie - ok. 170 cm - i lżejsza więc tu z rozmiarem ramy nie będzie problemu). Dziękuję za zainteresowanie tematem. Łukasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...