Skocz do zawartości

adamek1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika adamek1

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Od roku
  • Dedicated Rzadka
  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. To może się jeszcze wstrzymam z poszukiwaniem roweru zimowego, bo jak zimy w kolejnych latach będą wyglądały tak jak w tym sezonie, to mi wystarczą opony o szerokości 1,6" i hamulce v-brake. Dziękuję wszystkim za merytoryczną dyskusję
  2. Może po prostu różnice w doświadczeniu wynikają z tego, że różne miasta różnie przykładają się do odśnieżania infrastruktury dla rowerzystów😀
  3. Do obecnego roweru maksymalna szerokość opony jaką mogę założyć według producenta to 1,9" dla kola 28". Nie wiem czy pogodziłoby się to z błotnikami, które muszą być obowiązkowo, bo bez chlapałoby się po ubraniach. Nie planowałem kupowania nowego roweru, na portalach aukcyjnych są używane, myślę że do takich celów by się nadał. Stąd właśnie pojawił się znak zapytania w głowie, czy szukać takiego co ma w widelcu i ramie miejsce na hamulce tarczowe, czy zwykły na v-brake
  4. Faktycznie, może źle zadałem pytanie. Zima w tym sezonie jest taka, że jak do tej pory od marca 2024 jeżdżę non stop na oponach 1,6" i hamulcach v-brake. Jak do tej pory nie miałem z tym żadnych problemów. Ale to, że ten rok tak wygląda, nie oznacza, że za rok, 2 lata itd. będzie tak samo, stąd postanowiłem uprzedzić ewentualne przyszłe zimy i zorganizować drugi rower stricte do jeżdżenia w sezonie zimowym
  5. Witam serdecznie. Jakie hamulce do roweru zimowego będą lepsze, v-brake czy tarczowe mechaniczne. Rower ten ma służyć na dojazdy do pracy i wycieczki w sezonie zimowym po utwardzonych terenach nizinnych: asfalt, ścieżka rowerowa, droga, chodnik z kostki
  6. A więc myślę, że faktycznie opony z kolcami mogłyby być prostszym rozwiązaniem, niż budowa takiej dwukołowej platformy. Więc na razie plany konstrukcyjne odłożone na półkę. Zacznę może od roweru stricte przeznaczonego do jazdy zimą. Czy mniejsza rama niż standardowa? Mniejsze koła np. 26", 27" ewentualnie 27,5" będą miały jakąś przewagę nad kołami 28" ? Jaka powinna być optymalna szerokość takich opon na dojazdy do pracy przez ścieżki i drogi rowerowe gdy jest śnieg/lód? Pewnie najlepiej mieć dwa komplety kół jeden z kolcami gdy prognozowany będzie śnieg i lód, a drugi uniwersalny. I zmieniać je w garażu, w zależności od potrzeby w oparciu o przewidywania modeli numerycznych prognozy pogody
  7. Co do soli na drogach, ścieżkach i chodnikach to pełna zgoda. Aktualnie jak do tej pory w tym sezonie zimowym udawało mi się jeździć na Continental Ride Tour 28 x 1,6", ale nie wiadomo jaka będzie dalej zima. A jakie inne opony bez kolców mogłyby być lepszym rozwiązaniem, coś typu Continental Cross King, SCHWALBE Nobby Nic, SCHWALBE Smart Sam?
  8. Opony z kolcami niestety nie będą dobrym pomysłem w moim przypadku, gdyż tutaj gdzie mieszkam nie jest tak, że śnieg jest cały czas, bywa tak że przykładowo o 7:00 nie ma śniegu wcale, a do 15:00 zdąży dopadać np. 5 cm czy 10 cm. Wożenie ze sobą opon na zmianę i wymienianie ich na zimowe wtedy kiedy akurat jest śnieg jest mało opłacalne. A jazda na oponach z kolcami po asfalcie i kostce pewnie spowoduje że te kolce zużyją się dosyć szybko
  9. Witam wszystkich. Może ma ktoś jakieś doświadczenie jak można byłoby zbudować taką platformę z dwoma kołami, którą można by montować w rowerze zamiast przedniego koła. W ten sposób powstałby trójkołowy rower z dwoma kołami skrętnymi z przodu i jednym kołem napędowym z tyłu. Mniej więcej coś takiego jak na grafice. Pierwsze zdjęcie przedstawia AddBike, drugie i trzecie to pomysł absolwenta politechniki (niestety nie jest produkowany, nie da się go kupić). Konstrukcja taka miałaby służyć do jeżdżenia rowerem zimą po ścieżkach rowerowych do pracy, gdy jest śnieg bądź lód, bo na zwykłym rowerze dwukołowym łatwo wtedy o poślizg i wywrócenie. Do tej pory udało mi się rozkminić, że potrzebuję osi przelotowej piasty koła, do zamontowania w widelcu, klamki hamulcowej lewej z możliwością podłączenia dwóch linek od lewego i prawego koła, kwadratowych profili stalowych, do których przykręcone zostałyby koła z tarczami hamulcowymi i zaciskiem tarczy i tak jak na zdjęciach widać coś co będzie spełniało rolę wahaczy obracających koła, gdy obracana jest kierownica roweru. Dwa koła, pewnie z piastą tylną, bo wtedy z jedne strony oś piasty jest dłuższa, tam gdzie zwykle montowany jest wolnobieg
  10. Łożyska maszynowe będą lepsze od kulkowych?
  11. Witam wszystkich. Chciałbym wymienić w rowerze zarówno koło przednie jak i tylne. Koła aktualne są na szybkozłączkę QR. Na allegro znalazłem takie oferty, na przód: https://allegro.pl/oferta/kolo-przod-28-kands-stozek-sztywna-os-alu-kpo28s-9612339892 https://allegro.pl/oferta/kolo-przod-28-29-kands-tarcza-v-b-lozysko-c-kp819-11981252417 https://allegro.pl/oferta/kolo-przod-28-kands-shimano-tx500-vb-c-kp813-12497045480 https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-przednie-lozyska-maszynowe-xmx-28-16597948181 https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-28-29-przod-dwing-wzmacniane-al-czarno-srebrne-opaska-v-brake-16567683912 https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-28-29-przod-wzmacniane-l-maszynowe-13395149999 https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-28-29-przod-p-drazona-joytech-czarne-zacisk-16666616782 https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-28-przod-shimano-tx-500-obrecz-wzmacniana-czarne-16261186590 https://allegro.pl/oferta/kolo-przod-28-29-kands-nit-discvb-maszyna-c-kp811-14160133010 https://allegro.pl/oferta/kolo-przod-28-kross-vbrak-stozek-wzmocnione-kp801-12223350853 https://allegro.pl/oferta/kolo-przod-28-29-kands-nit-dysk-maszynowe-c-kp823-12648340100 https://allegro.pl/oferta/kolo-28-29-przednie-kls-draft-f-silver-15986047587 https://allegro.pl/oferta/kolo-przednie-kls-draft-v-brake-f-28-29-black-14743571948 Oraz na tył: https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-28-kands-wolnobieg-v-brake-stozek-kt841-14141837809 https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-28-stozek-wzma-kands-sztywna-os-s-kto28s-10668576087 https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-28-cali-tyl-tylne-wolnobieg-obrecz-alu-v-brake-srebrne-16598714112 https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-28-tyl-alu-pod-wolnobieg-opaska-srebrne-15911466235 https://allegro.pl/oferta/kolo-28-tyl-kands-dwing-wolnobieg-stozek-alu-czarn-14300206962 https://allegro.pl/oferta/kolo-28-tyl-kands-dwing-wzmacniane-wolnobieg-alu-obrecz-srebrna-14900778410 https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-28-tyl-czarne-stozek-wolnobieg-aluminiowe-dwukomorowe-opaska-16302366702 https://allegro.pl/oferta/kolo-28-tylne-kls-event-r-silver-15986533675 https://allegro.pl/oferta/kolo-28-tyl-kands-dwing-wolnobieg-7-rze-sunrun-14-34-megarange-15059829863 https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-28-cali-29-700c-tyl-tylne-wolnobieg-7-rzedowy-shimano-czarne-16582854619 Mógłbym prosić o pomoc w wyborze najlepszego
  12. W Internecie znalazłem, że SR Suntour Feimin FP-B902, to 73/122,5MM https://allegro.pl/oferta/neco-wklad-suportu-pakiet-bsa-kwadrat-73-122-5mm-8804617381 https://www.centrumrowerowe.pl/suport-rowerowy-shimano-bb-un101-pd26465/?v_Id=203751
  13. Nie, jeszcze nie. Zastanawiam się nad Wolnobieg SHIMANO MF-TZ50 lub Wolnobieg SHIMANO MF-TZ50. Aktualny mechanizm korbowy ma długość 175 mm, więc pewnie nowy też musi tyle mieć oraz według specyfikacji aktualny łańcuch ma 116 ogniw, więc nowy też musi tyle mieć? Aktualny według specyfikacji suport to SR Suntour Feimin FP-B902 i jeszcze nie wiem jak wybrać nowy Znalazłem na allegro takie klucze, żeby to rozkręcić: https://allegro.pl/oferta/klucz-do-wolnobiegu-24mm-do-roweru-wykonany-ze-stali-dlugosc-26mm-trwaly-15839093153 https://allegro.pl/oferta/klucz-do-misek-miski-kasety-suportu-do-roweru-24-mm-rowerowy-ze-stali-15170640996 https://allegro.pl/oferta/klucz-sciagacz-korby-mechanizmu-rowerowy-do-roweru-rowerow-na-kwadrat-14mm-15559618823
  14. A jak znaleźć suport, który będzie pasował do miejsca, w którym jest montowany i do mechanizmu korbowego, który będzie do niego przykręcony?
  15. Jeśli chodzi o wolnobieg to widać zużycie na kołach zębatych, więc po prostu wymienię go na nowy. A piasta przednia i tylna, da się to jakoś samemu sprawdzić, czy jest ok, czy jednak trzeba wymienić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...