Skocz do zawartości

girek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    215
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    powiat pszczyński

Ostatnie wizyty

2 370 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika girek

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

47

Reputacja

  1. W zeszłym roku wypożyczyłem w Decu w Mikołowie gravela, żeby zobaczyć jak się jeździ z barankiem. Łańcuch był tak masakrycznie suchy, że aż zardzewiały. Jak po 20 kilometrach nie wytrzymałem hałasu z napędu i kupiłem w rowerowym dobry smar to nagle wrażenie jakbym się przesiadł na elektryka. Kierownica była tak luźna, że przesuwała się na dziurach i ustawiona chyba z 10 stopni w górę, pewnie wcześniejszy użytkownik próbował kosmicznych ustawień i tak zostało, całe szczęście miałem jakieś kluczyki przy sobie. Brak nawet najtańszego koszyka na bidon, miałem swój to przykręciłem. Reszta jakoś tam działała ale wrażenie robiło to raczej smutne. Przy zwrocie nikt nawet nie sprawdził roweru. Ja i tak się cieszę, że mogłem w ogóle gdzieś wypożyczyć baranka i nikomu nie zgłaszałem pretensji ale dziwię się marce, bo takimi zachowaniami robią sobie antyreklamę swoich produktów. A zakładam, że taki był główny cel wypożyczalni tj. żeby wypróbować produkt bo przecież wielkiego biznesu na wypożyczaniu na pewno nie zrobią.
  2. @Xzc robiłeś standardowe testy na boreliozę typu IGG albo IGM czy jakieś specjalistyczne badania to wykryły? Tak pytam bo mnie kleszcze upierdzieliły kilkanaście razy w ostatnich dwóch latach
  3. Ja w Polsce nie natrafiłem na takie coś jeszcze. Korzystam głównie Kolei Śląskich i Małopolskich (wchodzisz na równo) i z Intercity, gdzie wejście jest jednak dużo niżej (albo raczej dużo wyżej perony) chociaż w tym ostatnim przypadku wkurzają wąskie drzwi. W tym ze zdjęcia było naprawdę stromo i z zapiętymi sakwami na pewno nie wszedłbym do pociągu, dlatego tak mnie to zdziwiło.
  4. Słyszałem to wiele razy ale przyznam szczerze, że nie potrafię zrozumieć z czego to wynika. Na chłopski rozum większa rama = jesteś bardziej wyciągnięty... Gdzie tu relaks?
  5. Taka ciekawostka, na Litwie można spotkać krótkie, jednowagonowe pociągi, w których jest miejsce na rowery (haki / pion) natomiast sam pokład pociągu jest ok. 1 metra wyżej niż peron i prowadzą do niego malutkie i bardzo strome schodki. Mniej sprawna osoba tudzież osoby z elektrykami mogą mieć spore problemy...
  6. @RabbitHood ale ja Ci napisałem, że się z Tobą zgadzam Ale mam możliwość podjechania po nieco dłuższy model adaptera z OLXa który do mnie nie dotarł a który w całości ma 19 cm (z klinem) tylko nie wiem ile z tego mogę wyciągnąć i nie wiem czy warto tracić czas i pieniądze. Z punktu widzenia chłopskiego rozumu nie widzę powodu, żeby mostek lub ten adapter wpychać aż do końca. Kółko mi przecież nie odpadnie jak przy sterach AHEAD, przy uderzeniu w przeszkodę i tak ja polecę do przodu szybciej niż jakakolwiek część, już to przerabiałem 😁
  7. @Electronite dzięki za odpowiedź, chodziło mi bardziej o bezpieczeństwo - czy ma jakieś znaczenie to czy rura mostka siedzi w rurze sterowej 5 cm czy 15 cm.
  8. Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie. Chodzi o typowy mostek wpuszczany do rury sterowej i blokowany klinem. W sytuacji, kiedy na mostku nie ma żadnych oznaczeń - czy są jakieś reguły jak głęboko montować mostek? Mostek jest ze stali cro-mo więc w miarę wytrzymały. Jazda typu kolarstwo romantyczne. Za dwa dni wybieram się na wyjazd rowerowy, chciałem zabrać starego trekinga ale z nową kierownicą i ta wiedza bardzo by mi się przydała
  9. Dwie sytuacje z życia wzięte, z tej samej lokalnej drogi, z porządną, nową drogą rowerową wzdłuż ulicy. Jest niedziela, mały ruch samochodowy. Jacyś szosowcy cisną po asfalcie ale z uwagi na mały ruch nikomu to specjalnie nie przeszkadza. Pewnie w końcu znajdzie się jakiś szeryf ale generalnie kierowcy mają to w nosie. Jest dzień roboczy, szczyt powrotu z pracy ze strefy przemysłowej, samochód za samochodem. Droga zablokowana bo jakiś kolarz postanowił potrenować we wtorek o 15.00 właśnie na tej drodze a DDR nie może jechać wystarczająco szybko. Widzę miny kierowców, koleś sam się prosi o kłopoty. Tak, że przepisy przepisami a życie życiem. Jakby każdy wykazał trochę więcej empatii w stosunku do innych...
  10. Ale już jedzie do mnie dłuższe i wyliczyłem, że tyle powinno się udać
  11. No cóż, pod mostkiem potrzebowałbym jakieś 7 cm.... Właśnie dlatego podkładki odpadają.
  12. Po tym klikbajcie od razu dodam, że chodzi o mostek zamontowany na takim adapterze https://allegro.pl/oferta/adapter-zoom-do-wspornika-kierownicy-28-6-25-4mm-15819788363 a więc sam adapter mocuje się w rurze na klinie. Natomiast sam mostek typowy, jak na rurę 1 1/8. Czy brak podkładek grozi "zjechaniem" mostka w dół?
  13. Dodam tylko, że sklep potwierdził, że ośkę odkręca się normalnie i też nie wiedzą o co chodzi z oznaczeniem 25 Nm i strzałką w lewo Tak sobie pomyślałem, że może to jest info dla użytkownika, że trzeba się przyłożyć do odkręcania...
  14. Wolę się upewnić bo sztywne ośki to dla mnie nowość a mam wątpliwość i nie chciałbym czegoś pozrywać. Chodzi o Procalibra 6, gdzie wg. specyfikacji jest taka oś https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/komponenty-rowerowe/koła-rowerowe/zaciski-koła-i-osie-przelotowe/tylna-oś-sztywna-z-dźwignią-bontrager-switch/p/W5290786/ Od strony lewej (nie napędowej) mam info o momencie 10 Nm - rozumiem, że to jest moment dokręcania? Natomiast z drugiej strony, od napędu, mam wejście na imbus i informację o 25 Nm oraz strzałkę w kierunku przeciwnym do zegara (w lewo). O co kaman? W którą stronę odkręca się ta ośka i o co chodzi z 25 Nm?
  15. Czy Waszym zdaniem można połączyć Cuesa z przodu (korba 2 rzędowa https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-cues-fc-u4000-pd38220/?v_Id=210720 + przednia przerzutka Cuesa) z napędem 8 rzędów z tyłu (przerzutka Acera)? Pytam bo na chłopski rozum jedno z drugim powinno współpracować ale co rusz gdzieś czytam, że Cues nie jest kompatybilny z innymi seriami. No ale nie wiem gdzie miałby być ten brak współpracy, chyba, że łańcuch 8 rzędowy z tą korbą Cuesa nie zadziała? Chodzi o analogowego trekinga a ta korba Cuesa ma idealne przełożenia dla mnie, dlatego tak mi na niej zależy...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...