Skocz do zawartości

zlatan

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    109
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika zlatan

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Od roku
  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Dedicated Rzadka
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

47

Reputacja

  1. Wcale nie czeka. Zapytał czy ten Trek to uniwersalny rower do delikatnych zastosowań, a nie jaki rower kupić. I w 4 pierwszych odpowiedziach dostał 3 razy informację, że nie jest to rower do zastosowań które wymienił.
  2. zlatan

    [rower] do 3000zl

    Da się. Jechałem z kolegą prawie całe Green Velo naraz, ponad 1000 km. On jechał właśnie Krossem Levelem (sprzed kilku lat, ale nie sądzę żeby geometria jakoś strasznie się zmieniła) z sakwami i świetnie sobie radził. MTB to nie jest rower zoptymalizowany pod wycieczki sakwowe. Ale jeżeli nie jest jakoś skrajnie skonfigurowany pod jazdę w terenie, i jeżeli nie oczekujesz prędkości porównywalnych z gravelami czy szosami, to na takie luźne wycieczki też będzie ok. Przejedziesz i raczej się nie zamęczysz.
  3. zlatan

    [rower] do 3000zl

    Rockrider Expl 540? Chyba nadal najlepsza opcja na budżetowy rekreacyjny MTB. Były czasy, że Decathlon sprzedawał je po 3000, teraz za niewiele więcej, kiedyś też można było się u nich trochę potargować.
  4. Taa, kliknąłem nawet, ale nie zauważyłem na początku że można tam zescrollować. Czyli to legitne konto, można się rozejść. Ewentualnie kupić te opony, bo za tyle to serio warto.
  5. https://allegro.pl/oferta/continental-opona-grand-prix-5000-blackchili-700-x-25c-czarna-zwijana-220g-14851029373 Czy ktoś miał do czynienia z tym kontem na Allegro? Sklep Bike Room z Lublina znam i sobie chwalę, bo brałem kiedyś stamtąd rower i wszystko było ok. To konto ma podobną nazwę, ale nie wiem czy to ich. Opinii nie za dużo, ale trochę jest, raczej pozytywne. Cena jest aż zbyt dobra, dlatego od razu się załącza podejrzenie czy to nie jakiś scam. EDIT: Na stronie mają tę samą oponę, ale jest dokładnie o 100 zł droższa. Może zrobili literówkę czy coś https://bike-room.pl/pl/p/Continental-Opona-Grand-Prix-5000-BlackChili-700-x-25C-Czarna-Zwijana-220g/17237
  6. Jasna sprawa, każdy wybiera po swojemu. Niemniej zdziwić się chyba można?
  7. Jak tak spojrzałem jak to wygląda, to w sumie bardzo fajny patent. No ale dziwna sprawa żeby robić z tego główne kryterium wyboru roweru...
  8. Dotknięty się nie poczułem, bo nie mam gravela, brody ani flaneli. Na tym forum zazwyczaj szukam porad niż ich udzielam, dlatego pewnie raczej nie wykazuję się merytoryką czy fantazją. Ale tobie też daleko do tych cech. Żarty i ironia są spoko, chyba że są denne. Twoje akurat są denne.
  9. A czy to ich wina, że tak myślą? Czy może jednak marketingowego pieprzenia, i wciskania ludziom na każdym kroku bełkotu, że gravel nadaje się do realizacji wszystkich tych punktów? Nie każdy jest fanatykiem rowerów, nie każdy zamierza w celu kupienia roweru poświęcić dwóch tygodni z życia na przeanalizowanie tajemnic aerodynamiki, oporów toczenia, tabel z przełożeniami, ciśnieniem itd. Po prostu chce "uniwersalny" rower, dowiaduje się że gravel jest "uniwersalny", no to przychodzi na forum i chce się dowiedzieć który jest najlepszy. Takie głupawe wyliczanki jak powyższa, czy teksty o flanelach i ramenie w sumie nawet nie wiem czemu mają służyć, chyba tylko podbudowaniu swojej wartości w internecie. Tylko po co ci to? Inna sprawa, że faktycznie liczba powstających tematów z pytaniem o to samo (jaki gravel do 5-7k) jest absurdalna. Może rozwiązaniem byłoby założenie i przyczepienie na górze jakiegoś dedykowanego tematu, który w miarę obiektywnie wyjaśni czym jest gravel, do czego się nadaje, do czego się nie nadaje, czego można po nim oczekiwać, jakie są najpopularniejsze modele w średnim budżecie (Aspre 2, Esker 6, Soot 50, może Silex 400 czy coś tam jeszcze), dlaczego akurat te (bo mają sztywne osie, hydraulikę, gravelowy osprzęt), czym się różnią między sobą. I do takiego tematu przekierowywać każdego pytającego.
  10. Masz tam bez problemu 28c? Widziałem gdzieś info że do tego modelu wchodzi max 25c, i tyle jest u mnie. Zamierzam też kiedyś spróbować jakieś szutrowe łączniki, na razie jeździłem tylko po twardym. I jestem pozytywnie zaskoczony komfortem, nawet na łatanym asfalcie, jakichś krzywych ścieżkach rowerowych, albo przejazdach przez tory - nie jest wcale gorzej niż na fitnessie 35c, a różnica w przyspieszaniu, łatwości utrzymywania prędkości na duży plus. No, na razie mam "tydzień miodowy" z szosą
  11. Kupiłem taki sam rower tydzień temu, zdecydowanie jeden z najładniejszych modeli jakie w życiu widziałem. Mój ma jeszcze żółte owijki, co prawda trochę przybrudzone, ale i tak wyglądają zaj*biście. Myślałem że to tylko mój egzemplarz miał jakąś dziwną modyfikację, ale widzę że twój też to ma, więc to chyba fabryczna sprawa - co to są te dziwne przejściówki na pancerzach przerzutek przy kierownicy? Pierwszy raz widzę coś takiego.
  12. Na początek poszedłem łatwiejszym wariantem i obróciłem kierownicę. Końce dropów były pod kątem prawie 25 stopni do podłoża, przekręciłem je na jakieś 8-10. Klamki teraz wydają się bardziej "na właściwym miejscu". Wydaje mi się, że owijka nie była odwijana od fabrycznego stanu i poprzedni właściciel po prostu wykonał operację odwrotną do mojej (albo też rower od razu taki wyjechał z montowni). Będę testował jak się jeździ. Dlatego właśnie dopytywałem jakie ustawienie jest "normalne", żeby potraktować je jako punkt wyjścia do dalszych eksperymentów. Żeby nie zacząć od jakiegoś kompletnie wydziwionego ustawienia. Uznaję, że teraz jest w miarę normalnie
  13. Kupiłem ostatnio swoją pierwszą szosę, używany Kross Vento. Nie mam dużego doświadczenia z barankiem, ale wydaje mi się, że klamkomanetki bardzo sterczą do góry w stosunku do tego jak to wygląda na typowych szosach (nie wiem czy tak było od nowości czy poprzedni właściciel tak je ustawił). Chciałbym je ustawić w pozycji bardziej neutralnej, tylko nie wiem czy: a) Klamkomanetki są ustawione normalnie i ja się po prostu nie znam - jeździć i się przyzwyczaić. b) Obrócić całą kierownicę na mostku - chociaż sama kierownica wydaje mi się, że jest dobrze/normalnie ustawiona. c) Przestawić tylko klamkomanetki - da się to zrobić bez odwijania owijki? Dorzucam zdjęcie jak to teraz wygląda. Czy ktoś ogarnięty w temacie mógłby doradzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...