zlatan
Użytkownik-
Liczba zawartości
99 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika zlatan
-
Masz tam bez problemu 28c? Widziałem gdzieś info że do tego modelu wchodzi max 25c, i tyle jest u mnie. Zamierzam też kiedyś spróbować jakieś szutrowe łączniki, na razie jeździłem tylko po twardym. I jestem pozytywnie zaskoczony komfortem, nawet na łatanym asfalcie, jakichś krzywych ścieżkach rowerowych, albo przejazdach przez tory - nie jest wcale gorzej niż na fitnessie 35c, a różnica w przyspieszaniu, łatwości utrzymywania prędkości na duży plus. No, na razie mam "tydzień miodowy" z szosą
-
Kupiłem taki sam rower tydzień temu, zdecydowanie jeden z najładniejszych modeli jakie w życiu widziałem. Mój ma jeszcze żółte owijki, co prawda trochę przybrudzone, ale i tak wyglądają zaj*biście. Myślałem że to tylko mój egzemplarz miał jakąś dziwną modyfikację, ale widzę że twój też to ma, więc to chyba fabryczna sprawa - co to są te dziwne przejściówki na pancerzach przerzutek przy kierownicy? Pierwszy raz widzę coś takiego.
-
Na początek poszedłem łatwiejszym wariantem i obróciłem kierownicę. Końce dropów były pod kątem prawie 25 stopni do podłoża, przekręciłem je na jakieś 8-10. Klamki teraz wydają się bardziej "na właściwym miejscu". Wydaje mi się, że owijka nie była odwijana od fabrycznego stanu i poprzedni właściciel po prostu wykonał operację odwrotną do mojej (albo też rower od razu taki wyjechał z montowni). Będę testował jak się jeździ. Dlatego właśnie dopytywałem jakie ustawienie jest "normalne", żeby potraktować je jako punkt wyjścia do dalszych eksperymentów. Żeby nie zacząć od jakiegoś kompletnie wydziwionego ustawienia. Uznaję, że teraz jest w miarę normalnie
-
Kupiłem ostatnio swoją pierwszą szosę, używany Kross Vento. Nie mam dużego doświadczenia z barankiem, ale wydaje mi się, że klamkomanetki bardzo sterczą do góry w stosunku do tego jak to wygląda na typowych szosach (nie wiem czy tak było od nowości czy poprzedni właściciel tak je ustawił). Chciałbym je ustawić w pozycji bardziej neutralnej, tylko nie wiem czy: a) Klamkomanetki są ustawione normalnie i ja się po prostu nie znam - jeździć i się przyzwyczaić. b) Obrócić całą kierownicę na mostku - chociaż sama kierownica wydaje mi się, że jest dobrze/normalnie ustawiona. c) Przestawić tylko klamkomanetki - da się to zrobić bez odwijania owijki? Dorzucam zdjęcie jak to teraz wygląda. Czy ktoś ogarnięty w temacie mógłby doradzić?
-
Nieaktualne.
-
[Gravel upgrade] Jakie są najlepsze ulepszenia do gravela?
zlatan odpowiedział sivesgaard → na temat → Gravel/Przełajówki
Czyli masz dedykowany sprzęt do amortyzacji w crossie, z kilkucentymetrowym skokim, jakimś tam tłumieniem, i ten amortyzator ci nie wystarcza, bo bolą cię ręce. Postanawiasz więc kupić rower bez amortyzacji i z bardziej agresywną pozycją, żeby więcej ciężaru opierało się na rękach i chcesz wstawić do niego jakąś namiastkę prawdziwej amortyzacji w postaci malutkiego mostka, który ma jakieś 2 biedne centrymetry skoku. I oczekujesz, że "noo teraz to będzie komfort, nie to co na tym nędznym crossie, normalnie będę zasuwał więcej niż 12 km/h", i to jeszcze na drogach słabszych niż szutry premium. Naprawdę nie widzisz jak bardzo twoja logika rozpada się w szwach? Kupując rower (czy w sumie cokolwiek) chyba warto odpowiedzieć sobie na jakieś podstawowe pytania? Co lubię robić na rowerze, gdzie chcę na nim jeździć, jakie zalety/wady ma w tym kontekście mój obecny rower, co mi da zmiana na inny, w czym będzie lepszy/gorszy od obecnego, do jakich zastosowań się nada, ile w tej mojej jeździe jest zasługi/problemu z rowerem, a ile moich umiejętności? Oczywiście możesz mieć na to wywalone, jak to napisałeś w innym temacie "ale to przecież moje pieniądze i czemu nie miałbym sobie pozwolić na chwilę przyjemności" - kupuj co tam chcesz, tylko się nie dziw, że ostatecznie ludzie na forum głupieją i już nie wiedzą o co ci właściwie chodzi. Według mnie gravel to rower zupełnie niedopasowany do twoich (kompletnie zresztą niespójnych) oczekiwań. -
[Rowerzyści] Święte krowy?
zlatan odpowiedział leon7877 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Robisz z takie jakieś idiotyczne sprowadzenie dyskusji do tego, że żadnego stwierdzenia absolutnie nie można wygłosić bez zestawu potwierdzających badań, najlepiej takich z oficjalną pieczątką jakiegoś intytutu naukowego. Ja na przykład szedłem sobie dzisiaj ulicą przy której mieszkam i powiedziałbym, że jest na niej więcej drzew liściastych niż iglastych. Ale nie mam na to żadnego źródła z potwierdzeniem, ani nie przyjechał zespół ekspertów który potwierdziłby moje obserwacje. Co nie zmienia faktu, że takie są moje obserwacje, które mnie wydają się prawdziwe, nie zmyślam z premedytacją, i na tej podstawie jak będę chciał to poprowadzę rozmowę. Podobnie na podstawie tego co obserwuję (no popatrz, co za pech, bez badań i bez źródła) na drodze jako pieszy, kierowca i rowerzysta, wydaje mi się że liczba grzeszków popełnianych przez rowerzystów, zwłaszcza związanych z czerwonymi światłami, jest znacznie większa niż u kierowców. Co niekoniecznie musi prowadzić takich do wniosków, jakie wymądrzył ten koleś na Kanale Zero. Tym sposobem równie głupi byłby twój post: Co to znaczy "na pewno" nie większa? Masz jakieś badanie, które potwierdzi, że ta liczba jest mniejsza lub dokładnie równa? Jaki był czas badania, jaka metodologia? No absurd robisz xD -
[Gravel upgrade] Jakie są najlepsze ulepszenia do gravela?
zlatan odpowiedział sivesgaard → na temat → Gravel/Przełajówki
To zdanie jest trochę bez sensu. Od większej prędkości nie będziesz szybciej zrzucał nadwagi. Czyli generalnie przerzuciłeś się z roweru z amortyzacją na rower bez amortyzacji, po to żeby teraz dołożyć do niego amortyzację? Nieźle. Tak. Zacznij porządnie jeździć, a nie szukać problemów z niepasującym rowerem albo brakiem akcesoriów. Aspre 2 ma wszystko czego potrzebuje osoba nieznająca się na rowerach i bez formy. Kup rzeczy elementarne dla bezpieczeństwa (lampki, kask, ew. okulary). Jeżeli potrzebujesz dopasować rower pod siebie, to ustaw/wymień mostek i ustaw/wymień siodełko. Po tych zabiegach daj rowerowi szansę, pojeździj chociaż z 500 czy 1000 km. Jak po tym czasie będziesz czuł że jeszcze trochę coś jest nie tak, to dopiero myśl o tubelessach i innych pierdach. A jak po tym czasie wszystko będzie nie tak, to gratulacje, źle wybrałeś rower, będziesz mógł sobie kupić nowy... ... na przykład MTB i wtedy będziesz mógł założyć wątek co zrobić żeby był szybszy i sztywniejszy. -
[Rower] wytrzymały i szybki do jazdy po mieście
zlatan odpowiedział mateorpg → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
No to chyba mało, nie? Przecież w pierwszym poście chciałeś 50, a nie nędzne 44,71. Musisz dopierdzielić większą zębatkę na przód -
Mam 1x12 pełne M7100 od ponad roku (2000 km), w MTB używanym zgodnie z przeznaczeniem, przez ten rok przewiózł pewnie na sobie ładnych kilka kg błota, zaliczyłem też ze dwie gleby, choć akurat nie na stronę napędową. Poza normalną konserwacją (dość regularne smarowanie łańcucha, okazjonalne szybkie przeczyszczenie szczotką, po 1500 km wymiana łańcucha) nie miałem nawet okazji pomyśleć o regulacji napędu, działa idealnie. Także według mnie trochę przesadzone te strachy. Czego bym się bardziej obawiał to szybkiego zajechania zębatki 10-tki, ale z drugiej strony... jeżeli chcesz jeździć rekreacyjnie jak piszesz i nie jesteś jakimś koniem, to ile tak realnie użyjesz tej małej zębatki w terenie? Możliwe, że nie wrzucisz jej prawie nigdy. Ja chyba w sumie nie zrobiłem na niej nawet kilku kilometrów.
-
[Rower] wytrzymały i szybki do jazdy po mieście
zlatan odpowiedział mateorpg → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Nie może. Rowery enduro są szybkie tylko podczas terenowej jazdy w dół. We wszystkich innych przypadkach są wolne. -
[szosa] Kiedy warto przerzucić się na szosę/gravela?
zlatan odpowiedział sivesgaard → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Jeżeli takie masz podejście, zresztą w sumie słuszne, to po co w ogóle pytasz na forum "Kiedy warto przerzucić się na szosę/gravela"? Zadałeś pytanie, to ludzie ci odpowiadają szczerze, że może warto a może nie warto, a ty nagle tu widzisz jakiś zamach na swoje pieniądze. Chcesz to sobie kup szosę. Chcesz to sobie kup nawet szosę za 50 tysięcy, bo są takie. Tylko po zakupie się nie zdziw, że nawet rower szosowy sam nie jedzie i nie powoduje cudownego podniesienia prędkości o 10km/h. -
https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-terra-trail-shieldwall-pd31437/?v_Id=201934 A czy ktoś użytkował Conti Terra Trail? Też wydaje się uniwersalna, lekka w szerokości 35, chyba odporna na przebicia (180 TPI) i nawet w budżecie. Trochę zastanawia mnie bieżnik, bo nie bardzo się znam, czy jest wystarczający żeby bezpiecznie (niekoniecznie szybko, ale właśnie bezpiecznie) jechać po mokrym.
-
W przedziwną stronę podryfował ten temat. Zaczęło się od rupiecia do tyrania przez zimę za max 2000 zł, a jesteśmy już przy rowerze z wypaśnymi hamulcami, napędem 1x12 i dropperem.
-
Dzięki za polecenie, ale szerokość 37 waży ponad 700g. Na pewno nie chciałbym nic cięższego niż mam teraz.