Skocz do zawartości

Khemlish

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Khemlish

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Od roku
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Khemlish

    [M200] Upgrade zacisków

    Tyle że to jest właśnie inaczej 180mm jest droższa od 160mm zatem, więc ta 160mm wcale nie ma promocji mimo iż materiału jest mniej wykorzystane niż w przypadku tej większej. 160mm można założyć na przód i tył natomiast 180mm raczej w większości przypadków tylko przód, także popularność 180mm może większą natomiast tak jak w moim przypadku ja będę kupował 2x160mm Patrzałem na jakieś podobne do MT800 na aliexpress nic sensownego pod CL jak już to także zwykłe cena faktycznie atrakcyjna natomiast nie wiem ile by kosztowała zwykła 160mm CL. Najwięcej podobnych i atrakcyjnych cenowo do MT800 są wszystkie pod IS
  2. Khemlish

    [M200] Upgrade zacisków

    Na aliexpress są jakieś warte uwagi zamienniki mt800? Ta Shimano to powinna być podpisany jakiś skąd pochodzi. Nie jestem pewien czy czasem samo Shimano nie ma produkcji w Chinach...
  3. Khemlish

    [M200] Upgrade zacisków

    Wyjaśni ktoś dlaczego MT800 180mm jest tańsza niż 160mm skoro materiału jest więcej...?!
  4. Khemlish

    [M200] Upgrade zacisków

    Faktycznie jest tak jak napisałeś z tym m8100 i m8110 sugerowałem się zestawem a nie spojrzałem że przód i tył jest inaczej. Czyli sprawa raczej rozwiązana Przód m6120 tarcza 160mm Tył m6100 160mm Do XC powinno wystarczyć moja waga to jakieś 72-78kg czasami + plecak jakieś 5kg
  5. Khemlish

    [M200] Upgrade zacisków

    Nie że kombinuje tylko M8100 jest pod FM... Właściwie to napisałeś to samo co ja wcześniej. Co do tyłu też tak pomyślałem jednak jest też opcja aby dać M6120 i tarcze 140mm zamiast aktualnej 160mm. Tak czy inaczej dzięki za radę najbardziej mnie interesowało czy mogę wywalić adapter zmniejszając tarcze z 180 na 160 👍🏻
  6. Khemlish

    [M200] Upgrade zacisków

    Tyle że teraz mam PM zacisk + adapter pod tarcze 180mm nie wiem czy jest sens zmiany na M8100 FM, ale czy dając tarcze 160mm zamiast 180mm nadal muszę miec adapter? Mogę założyć M6120 bez tego adaptera (Shimano SM-MA-F180P/P2), czy musi być inny pod 160mm Zacisk MT200 waga 115-125g tak podają strony internetowe, tarcza SM RT10 waga 226g zatem aktualny zestaw jaki posiadam to najmniej 339g Zacisk M6120 waży 126g + tarcza MT800 160mm waga 106,6g zatem całość to ok. 233g czyli zysk przynajmniej 100g i lepsze hamulce.
  7. Khemlish

    [M200] Upgrade zacisków

    Sory że post pod postem, nie chcę zakładać kolejnego tematu a zastanawia mnie kilka kwestii, pierwsza to co lepiej będzie hamować 1) tarcza MT800 180mm + zacisk M6100 2) tarcza MT800 160mm + zacisk M6120 3) tarcza MT800 140mm + zacisk M6120 (czy to będzie porównywalne do pierwszej opcji?! Druga sprawa czy mając aktualnie zacisk MT200 i tarcze 180mm i zmieniając ja na mniejszą to muszę wywalić adapter? Czy tylko mi się wydaje że MT200 zaciski wyglądają jak FM znaczy wiem że one są PM, ale czy zakładając mniejsza tarcze mogę założyć zacisk FM (z adapterem lub bez)??
  8. Chodzi mi o montaż banjo na przewodzie, czyli 1. Zakończenie od strony klamki BH90-SS od strony zacisku BH90-SS 2. Zakończenie od strony klamki BH90 Banjo od strony klamki BH90-SBM Chyba że czegoś nie rozumiem. Mam klamkę M640 oraz M615 obie są pod przewód hamulcowy BH90-SS ale zaciski chce dać M8100 one są pod BH90-SBS. Przewody można samemu złożyć np. Elvedes on nie ma zakończeń
  9. Nie chodzi mi o banjo, tylko mam klamkę pod przewód BH90-SS i chciał bym dać zaciski z BH90-SBM. Wychodzi na to że wystarczy od strony klamki dać oliwkę i zakończenie BH90-SS a od strony zacisku Banjo BH90-SBM
  10. Wybaczcie wykop, ale nie chcę zakładać nowego tematu. Zastanawia mnie czy składając przewód hamulcowy można na końcach dać różne zakończenia? Od klamki BH90-SS a od zacisku BH90-SBM lub BH90-SBM?
  11. Khemlish

    [M200] Upgrade zacisków

    Wybacz mój błąd , ja na tył posiadam slx m675 (jeszcze nie założona) oraz lewa m640 zee. One się różnią wyglądem i tym że slx ma regulację. Tak zdaje sobie z tego sprawę że przód robi większą robotę (tak samo jest z Moto), natomiast przód ma 180mm więc i tak zawsze będzie lepiej niż tył 160mm. Co do przepaści to raczej będzie ponieważ na mt200 nie zamontuje tarczy mt800 a na m6100 już tak. Nie wiem tylko czy faktycznie nie wybrać tych m6120 https://youtu.be/-JA5UATPutA?si=7OkAk2BM1lIyZun4 https://youtu.be/3AZQvKD2AL0?si=AI5OGYfTvPcjCw19
  12. Khemlish

    [M200] Upgrade zacisków

    No właśnie się różnią te dwie klamki bo jedna to Deore a druga SLX i po za napisem jest tak jak napisałem. Jedna ma regulacje a druga jej nie ma, jedna ma nawiercone otwory na dźwigni a druga nie. Nie chcę nowych klamek m6100 bo mi wyglądem nie odpowiadają, jakoś tak dziwnie by to wyglądało. Te co mam teraz są fajne i także mają servo oraz są lepsze od m200 chce tylko zmienić zaciski tarcze i okładziny. W kwestii finansowej nie robi mi różnicy czy ten jeden zacisk będzie tańszy o 50zł czy droższy o 100zł Z przodu mam 180mm to może by dać ten lżejszy słabszy m6100 a na tył mam 160mm do bym dał mocniejszy m6120. Kompletnie nie wiem czy faktycznie brać cztery tłoczki i czy na przód i tył, czy może tylko tył. Domyślam się że i tak jest przepaść między m200 a m6100 nie wiem tylko czy właśnie nie lepiej te m6120 skoro nie dużo większą waga. Sęk w tym że nie mam jak sprawdzić, które by mi bardziej pasowały (nie tylko wygląd) chodzi o siłę hamowania, raczej nie chce 0/1-dynkowo wolę stopniowe hamowanie.
  13. Khemlish

    [M200] Upgrade zacisków

    Manetkę mam slx m7100 na obejmę nie wiem czy ją zmieniać na XT m8100 (obejma), m8100 ISpec EV i adapter, czy dalej SLX m7100 ale ISpec B, nie bardzo wiem co to ma wspólnego z hamulcami... (To chyba inny temat) M615 To SLX różni się tym że ma regulacje natomiast M640 nie ma regulacje, ale ma nawiercane dźwignię. Fakt są porównywalne co do jakości i parametrów. Co do zacisków to chyba wybiorę m6100 skoro m200 są jako tako to raczej te będą już sporo lepsze zwłaszcza z tarczą mt800. XC raczej płaskie tereny. Choć zdarza się rozpędzać z górki. One są takie same przód tył? Bo w necie widziałem inne o tym samym oznaczeniu. No i jeszcze znalazłem 4 tłoczkowe pod bh90 -ss m6120 one teoretycznie są cięższe zaledwie o 7,3g więc może lepiej wybrać te?
  14. Khemlish

    [M200] Upgrade zacisków

    Bardzo dziękuję za odp. w takim razie zakupie m6100. Ja te klamki kupiłem jako nowe a przynajmniej m650 one raczej mają dobrą opinię (jako te wytrzymałe). Nie wiem czemu, ale mowa grupa SLX/XT nie bardzo mi się ilwizualnie podoba i nie za bardzo też takiej potrzebuje do XC te, które aktualnie posiadam raczej są dobre a na pewno lepsze od seryjnie montowanych m200 A tak dopytam czy MT520 są dużo cięższe, czy są lepsze od m6100, czy można do nich dać tarczę mt800?
  15. Witam, powoli modernizuje hamulce i dlatego proszę o pomoc w doborze oraz czy taki przeskok grupy przejdzie. Z przodu mam zmienioną dźwignie z M200 na M640ZEE oraz przewód hamulcowy z BH59 na BH90-SS zaciski nad jakimi się zastanawiam to M6100 lub nie dużo droższe M8100 tyle że te drugie podobno są na przewód BH90-SBM i wagowo wypadają gorzej, a głównie zależy mi na fittingu. To też jeżeli ktoś zna lepszą grupę która jest pod BH90-SS jest lekka i obsłuży tarcze MT800 to śmiało pisać, jestem otwarty na propozycje Tył jeszcze nie ruszony, ale klamka M785 leży już ponad rok na półce (Nie mogłem dostać ZEE, znikły z rynku). Czy faktycznie te M6100 wystarczą i nie kombinować? Czy mogę od razu kupić drugi zacisk na tył pod przewód BH59?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...