Skocz do zawartości

wr81

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    348
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana wr81 w dniu 17 Stycznia

Użytkownicy przyznają wr81 punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    KRK

Ostatnie wizyty

5 315 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika wr81

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (8/13)

  • Conversation Starter
  • Bardzo popularny Rzadka
  • Od roku
  • Collaborator
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

453

Reputacja

  1. "Problem" jest chwilowy bo wynika z sytuacji na rynku i promocji które znikną (karbonowy Cannondale z Sidem za 6000...). Co do napędu to ten konkretny Scalpel ma korbę 34t. Głównym pytaniem chyba będzie co oznacza "do miasta" - przypinanie pod pracą/centrum handlowym również wchodzi w grę?
  2. wr81

    [Piasty] Shimano MT410

    Gdyby to było problematyczne to by od razu wyskakiwały narzekania w sprawie "awaryjności i problemów z Cannondale Speed Release" a jakoś ich nie widać specjalnie. Generalnie chyba niewiele to wnosi, ułatwienie w wyjmowaniu tylnego koła chyba średnie. Przynajmniej koła są standardowe , gdyby wymienić tę pocienioną (stepped - jak widać na wklejonym w poprzednim poście screenie) oś to stracimy tylko tę nie do końca oczekiwaną funckonalność. Wygląda trochę jakby to projektował przysłowiowy "niemiecki inżynier". Czy ewentualna utrata jakiego procenta sztywności (o ile występuje) w rowerze wybitnie xc ma znaczenie ? (o masę użytkowniczki nie pytam bo nie wypada).. https://www.cannondalebikes.pl/o-marce/technologie/speed-release
  3. wr81

    [Piasty] Shimano MT410

    Mi chodziło o masę samych kół - tzn. czy jest potencjał na odjęcie 200g czy 0.5kg w sensownym koszcie (co znaczy sensowny to wtórna sprawa). Co do wymiany piast to kluczowa chyba jest znajomość sprawdzonego i nie zdzierającego kołodzieja do ew. przeplatania. Co do haków to powiem szczerze że mnie nieźle zaskoczyło to zdjęcie. Chyba za mało widziałem, no i w sumie ze rowerów ze sztywną osią to mam Meridę i Gianta czyli marki "ludowe" że tak powiem... Cannondale chyba naprawdę chce być "inny" za wszelką cenę..
  4. Przepraszam nie zauważyłem róznicy w ilości zębów. Jest wiele dyskusji na ten temat na forum, generalnie zazwyczaj przyjmuje się że przy różnicy 2 zębów "powinno działać" a na pewno "można spróbować". Pytaniem jest czy w tej chwili długość dobrana jest prawidłowo.
  5. Obecna korba to klasa Deore (pełne ramiona) więc wymiana bez sensu, Zebatki do niej (Deckas z Ali 96 asymetric od 25PLN). Deore M6100 waży nawet więcej i ma droższe zębatki (i jest brzydsza moim zdaniem). SLX wnosi mniejszą masę o jakieś 140g (i droższe zębatki). Jeżeli wymieniać to na SLX. Wszystkie korby to Hollowtech 12 rzędowy więc wymiana wkładu i łańcucha nie jest konieczna.
  6. Wybór amortyzatorów do rowerów crossowych jest generalnie ograniczony. Z powietrznych mamy Paragona i Suntoura NCX air. W przypadku zamiany pod uwagę wziąć trzeba następujące kwestie: - wysokość (odległość oś główka ramy - axis to crown) -ale tutaj generalnie RS o skou 63 mm powinien być zamiennikiem NEXa 63mm (tak było w Marinie San Anzelmo małżonki) - rura sterowa - prosta czy taper.. 90% crossów zwłaszcza przynajmniej kilkuletnich ma prostą (a promocje i przeceny na Paragona są często na taper) - hamulce - czy potrzebne są piwoty czy nie (są tylko na tarczę i z piwotami i mocowaniem na tarczę jednocześnie. Jeszcze jedna uwaga, dość rzadko ale pojawiają się wersje Silver, wyraźnie cięższe. Czy ten rower to na pewno Giant? Google sugeruje model X-Cross 2.0 marki Indiana...
  7. wr81

    [Piasty] Shimano MT410

    Hmmm wygląda jakbym spamował ten wątek ale napiszę i tak ,bo byłem w podobnej sytuacji niedawno (hamulce tektro orion zamiast m520 w Trance z bunnyhop). Podstawowym pytaniem chyba powinno być czy jesteś (lub chyba w tym przypadku jesteście) ogólnie zadowoleni z roweru - tzn. czy rozmiar pozycja, masa itp (kolor w realu ;)) jest ok. czy też jednak coś (innego niż piasty i korba) co przeszkadza budzi wątpliwości - w takim wypadku dzięki tej macie bezkosztowy zwrot (wysyłka).. W przypadku gdy rower jest ok to generalnie pytanie czy da się coś więcej wyszarpać. Można próbować aczkolwiek nie stawiałbym specjalnie na to. W mojej dyskusji z bunnyhop w którymś momencie postawili sprawę jasno, tektro i pedały albo zwrot. Ja dużych wątpliwości nie miałem ale wymiana hamulców jest w miarę łatwa, no i mam na półce 2 komplety + 1 komplet klamek do wykorzystania (kontrowersyjny outlet RCZ kłania się ). 100 euro to nie ekstremalnie duże alo i nie tak mało, i to realnej kasy - powinno wystarczyć na mniejszą zębatkę do korby + piasty. Pytanie czy piasty ruszać/przeplatać, itp. Ja chyba zmieniłbym zębatkę jeżeli rzeczywiście 34t to stanowczo za dużo (starą może dałoby się sprzedać ).Na kołach bym jeździł i obserwował a to co zostanie wrzucił na fundusz, nowych lżejszych kół (tutaj znów pytanie ile ważą obecne). Oczywiście jeżeli pod choinkę wpadną dodatkowe środki to wymiana kół od razu też jest jakąś opcją
  8. wr81

    [Piasty] Shimano MT410

    Wracając do tematu piast to takie coś mi kiedyś wpadło w oko w jakiejś dyskusji internetowej, nie pamiętam gdzie niestety.. https://chosenhubs.com/product.php?sn=65 jaki kolor ma bębenek, w oryginalnym mt410 jest czarny..
  9. wr81

    [Piasty] Shimano MT410

    Garbaruk akurat 30t " Odnowiony z powodu: Brak oryginalnego opakowania."??? https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/garbaruk-cannondale-hollowgram-tarcza-zębata-odnowiony/141664787/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=146193698&country=pl&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAjp-7BhBZEiwAmh9rBTFQ6PCko7N2tdegMmPZFOVZnvupxNVCHlm69r2W83EZDpfeDyD5CRoCz2cQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Ale ja bym i tak naciskał na sklep, konto na pepperze zobowiązuje
  10. wr81

    [Piasty] Shimano MT410

    Korba Shimano jeżeli rzeczywiście jest o pasującej linii (55 tutaj powinny być coś) i q-factorze/dlugości osi (184???) to jedno ale wtedy jeszcze zostaje pytanie o średnicę osi - czy w tej chwili nie jest 30mm ( a w shimano 24 więc kolejna rzecz do wymiany).. Aliexpress nie oferuje blatów w tym standardzie?
  11. wr81

    [Piasty] Shimano MT410

    https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-cannondale-scalpel-ht-carbon-4-sid-948095 No właśnie podobno tego ofssetu ai w scalpelach ht nie ma (a w fullach jest). W tym ht4 wg katalogu powinna być korba shimano mt512-1 30t o linii łańcucha 55mm czyli nic niezwykłego. https://flowmountainbike.com/tests/cannondale-scalpel-ht-review-2022/
  12. wr81

    [Piasty] Shimano MT410

    Ok teraz zauważyłem że tam miało być 30t ... 4 zęby to już znacząca różnica w specyfikacji wpływająca na funkcjonalność. Najprościej byłoby jakby przesłali zębatkę. A długość korby się zgadza?
  13. Sztyca OneUp v2 30.9, 31,6, 34.9 149EUR https://www.bike-components.de/de/OneUp-Components/Dropper-Post-V2-240-mm-Sattelstuetze-p86840/?o=1000325557-black-30-9-mm-595-mm-SB-0-mm&delivery_country=DE&upid=google&utm_source=uppr&utm_medium=affiliate&utm_campaign=20545680419&utm_content=&utm_term=&gclid=CjwKCAiA65m7BhAwEiwAAgu4JFb1V_YfgaY3VmsJNnw4nLMixOKqqTWn5usNit5OLCkn3KFodhMQvBoCOQQQAvD_BwE&emid=6767206a9dad526c280d737d&puid=2166
  14. wr81

    [Piasty] Shimano MT410

    Na pepperze piszą że nie jesteś sam.. Śledź okazję może cebularze wyszarpią jakieś kompnesacje (jak ja te pedały od bunnyhopa ;))4 Korba niby lżejsza.. EDIT: LOL chyba tam już zaglądnąłeś
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.