Ja sam serwisuje swój rower elektryczny poczynając od silnika kończąc na mechanice rowerowej, niektóre rzeczy tylko czasami zlecam typu centrowanie bo nie mam narzędzi i nie będę się z tym babrał. Silnik mam hub bafanga więc części z ali można tanio wyrwać a sama konstrukcja jest dość prosta.
Ostatnio kupowałem bębenek i czujnik obrotu w korbie (który tuningowałem poprzez dodanie łożysk dwurzędowych). Nie wiem jak napędy centralne ale raczej też jakiegoś skomplikowania mocnego tam nie ma, części i zębatki pewnie są problemem.
Natomiast wiem z doświadczenia w innej branży że czasami jest możliwość kupna od producenta części zamiennych mimo iż teoretycznie nie ma ich nigdzie na rynku, niestety może być to kosztowne i wymagać dowodu zakupu roweru elektrycznego. U mnie w małym mieście w przeciągu 2 ostatnich lat powstały 2 serwisy od pojazdów elektrycznych typu rowery, hulajnogi itp., robią też konwersje. Przypuszczam że naprawiają wszystko jak leci bo inaczej jaki byłby sens ich istnienia.
Nie wiem jak panasonic ale bosch ma dość drogie części zamienne. Mam nadzieję że z czasem się to zmieni i każdy autoryzowany serwis rowerowy będzie ogarniał elektryki bez wysyłania kurierem, bo niestety to też niesie ryzyko uszkodzenia a tak to teraz najczęściej wygląda.
Mechanik samochodowy też musi nadążać za zmianami rynku i tak powinno to wyglądać przynajmniej z autoryzowanymi serwisami rowerowymi.
Ja byłem w szoku jak miałem rower na gwarancji a serwis autoryzowany musiał wysyłać rower żeby wymienić suport z czujnikiem. Po gwarancji sam to robiłem wg instrukcji i nie było problemu.