
DzejkiBejki
Użytkownik-
Liczba zawartości
75 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia użytkownika DzejkiBejki
-
Cześć forumowicze! Dawno mnie tutaj nie było, ale przyszedł czas na zmiany, więc wpadam do Was! 😄 Minął czas z HT, zaczynając od Polygona, potem przesiadka na Commencala, aż do pełnego Commencala, i teraz jestem na etapie, w którym chciałbym złożyć swoje E-MTB. Zastanawiam się nad modelem od Majfrendów zza oceanu – konkretnie chodzi mi o Dengfu E10 lub E82. Chciałbym podzielić się swoimi odkryciami i poprosić o poradę, gdzie najlepiej skompletować wszystkie części. Z tego, co przeczytałem, E82 jest po prostu młodszym bratem E10, oferującym lepsze geometrię, więc wybór wydaje się dość prosty, zwłaszcza że różnica w cenie przy takim zestawie jest niemal niezauważalna. Co do silnika, zależy mi na M510 z baterią 1014 Wh, ponieważ jest cichy i wydajny – nie potrzebuję niczego więcej. Z tego, co czytałem, ludzie robią 100 km na takim zestawie, a bateria wciąż ma sporo zapasu. W razie potrzeby mogę poszukać większej baterii, ale i tak E10 obsługuje tylko 800 Wh, podczas gdy E82 przyjmuje już baterie 1000 Wh i większe, co wciąż daje mi większą pojemność za niewielką różnicę w cenie. Teraz przejdźmy do Alibaby. Otrzymałem dwa kosztorysy – na M10 i na M82. W przypadku M10 (rama, silnik, bateria) koszt wynosi $2018 z wysyłką DDP, natomiast dla M82 to już $2064. Decyzja wydaje się prosta, bo E82 z silnikiem M510, pełnym okablowaniem, większą baterią oraz malowaniem w tej samej cenie to świetna oferta (jedyna różnica to brak fikuśnych kolorów jak w karcie, ale to szczegół). Dostałem również wycenę bezpośrednio od producenta na E10: rama, silnik, malowanie i wysyłka (chyba) – koszt to $2150, do tego $85 za malowanie i 4.2% za płatność przez PayPal, co daje w sumie $2327. Szacuję, że cena E82 podskoczy do około $2450, więc nie jestem pewny, co wybrać. Jeśli chodzi o Alibabę, to sprawdzałem sklep z oceną 4.8 oraz produkt, który ma ocenę 5.0 od użytkowników, więc wydaje się, że sklep jest wiarygodny. Z różnicy w cenie mogę dorzucić tylne zawieszenie, ponieważ to jedyna część, którą muszę jeszcze dokupić. Resztę mam z HT – obręcze FR541, heble SLX 7120, Deore, fajny kokpit i Pike Ultimate 160mm. Prawdopodobnie jeszcze sprzedam niepotrzebne części, więc może uda się zaoszczędzić trochę dodatkowej gotówki. Do Was, użytkownicy – co byście zrobili na moim miejscu? Skąd zamówić, może macie jakieś alternatywy? Co do marki, jestem pewny, że nie będę zmieniać, bo jest popularna i ceniona, więc nie szukam cudów. Zastanawiam się tylko, gdzie zamówić, żeby nie trafić na bubel i nie przepłacić. Z góry dzięki za pomoc! 😊
-
Witam majstrów, Jestem w trakcie składania nowego kompletu kół, dostałem w fajnych pieniądzach FR541 od DT-Swiss i chciałbym jakieś fajne piasty, przerobiłem piasty z DT, Hope, Novatec ale są to dość drogie piasty i kompletnie nie do zastosowania i nie adekwatne do tego roweru. Wczoraj przeglądając sobie internety w poszukiwaniu części wpadłem na ngebut z Ali, ktoś może ich używał i jest w stanie coś powiedzieć? za 600zł dwie piasty w tym tył 690 poe jak hydra to całkiem niezła cena, rower to „sztywniak” raczej do jazdy w weekendy i raczej będzie z tych tańszych także nie obawiam się za dużo o to że coś się posypie w przeciągu miesiąca.
-
Siema, Wprowadziłem trochę zmian w swoim rowerze więc sprzedam kilka częsci które mi zostało. Kierownica Entity Sport ( Polygon Xtrada 6 ) - Wznios 12mm, 780mm długości -40zl Mostek Entity Dł 35mm - 40zl Tarcze Shimano SM-RT68 Centerlock - Ice Tech 180/203mm - 60 zl / 80 zl Adapter Tył 160>180mm PM-IS / przód 160>203mm PM-PM - 20zl sztuka Korba Shimano Deore FC-M5100 175mm 32t - 150zl Wszystkie częsci zachowane w jak najlepszym stanie, tarcze przejechały 200km, z racji na to że wymieniłem koła + tarcze na rt76, kierownica + mostek bez rys, zadrapań itd, korba tylko i wyłącznie ślady użycia na zębach, nic poza tym, zdjęcia dodam w komentarzach osobno z cenami, gdybym coś wiecej znalazł, dopiszę i dodam fotki.
-
[Napęd Deore M5100] Problemy z biegiem 9/10/11
DzejkiBejki odpowiedział DzejkiBejki → na temat → Napęd rowerowy
@tobo Po wymianie monet na allegro mam - 100zl a kaseta kosztuje 208 więc raczej się opłaca 11-51 -
[Napęd Deore M5100] Problemy z biegiem 9/10/11
DzejkiBejki odpowiedział DzejkiBejki → na temat → Napęd rowerowy
@tobo Wiesz co, tak się zastanawiam czy nie kupić nowej kasety, nazbierało mi się monet na alledrogo i wychodzi mnie nowa cs-m5100 za 108zł, gadałem ze znajomym z serwisu i też stawia na zużycie kasety a najgorsze jest to że wcale po niej nie widać żeby była ciachnięta ( dlatego też wykluczałem kasetę ) ale faktycznie ma już ponad dwa lata i zrobiła myślę że grubo ponad 5-6k km co by się kwafilifikowało już trochę temu na wymianę + dokupie sobie koronki tak dla zabezbieczenia. -
[Napęd Deore M5100] Problemy z biegiem 9/10/11
DzejkiBejki odpowiedział DzejkiBejki → na temat → Napęd rowerowy
@tobo Fabrycznie oryginał - drugi łańcuch który się zerwał był z Allegro od „spszedafcy” teraz mam prosto z centrum rowerowego w przypadku gdyby ten był zły, kupiłem jeszcze jeden z centrum 😅 ten nowy był kleisty ale troche go przetarłem i dałem swojego smarowania, pamiętam że ten z allegro też był w takiej kleistej mazi? Jesteś w stanie podlinkować koronki? Bo sam znalazłem ale do XTR -
[Napęd Deore M5100] Problemy z biegiem 9/10/11
DzejkiBejki odpowiedział DzejkiBejki → na temat → Napęd rowerowy
@Maciek.B Wstawie zaraz fotę bo biorę się ża ponowne oględziny ale naprawdę nie jest źle, łydek że stali nie mam, jednorazowa akcja z mocniejszym kopnięciem na najcięższym biegu -
[Napęd Deore M5100] Problemy z biegiem 9/10/11
DzejkiBejki odpowiedział DzejkiBejki → na temat → Napęd rowerowy
@Mihau_ Kaseta jest naprawdę jak nowa, wstawię fotkę, zobaczysz -
[Amortyzator Przedni] Rock shox pike ultimate - torque cap
DzejkiBejki odpowiedział DzejkiBejki → na temat → Rock Shox
@KSikorski Ani to - ani to, mają poprawić sztywność, bez nich można bez problemu śmigać -
Witam, Piszę do was z prośbą o pomoc, ponieważ już nie mam pomysłów co mogło pójść nie tak. Kilka dni tamu zerwałem łańcuch, był to Kmc x11 ( srebrno-srebrny) Kupiłem go na allegro od sprzedawcy, był bez pudełka. Więc zamieniłem go na KMC X11 ( srebrno-czarny ) tu już prosto z centrum rowerowego. Troche tzw "backstory, pierwotnie miałem Xtradę 6, z niej napęd posłużył mi do zbudowania obecnie commencala mety AM/HT i oryginalnie w tym napędzie był łańcuch ( srebrno-czarny ) niestety nie wiem dlaczego ale go wymieniłem, nie przypominam sobie żeby pękł ani nic takiego, po prostu go wymieniłem na ten w pełni srebrny i ten oto łańcuch sobie tak bez problemu śmigał dopuki nie pękł z mojej winy, przepuszczałem samochód ( mając pierwszeństwo ) i z pełnego koptyta ruszyłem na 11 biegu, zerwał się. Tak więc kupiłem to co było oryginalnie czyli ( srebrno-czarny ) i tu się zaczynają schody, wszystko ładnie piękni, 1-2-3-4-5-6-7-8 jak masełko, 9-10-11 problem.. przy mocniejszym depnięciu w pedał, łańcuch przeskakuje ale cięzko mi to jest opisać, to nie jest przeskakiwanie z biegu na bieg, uczucie takie jakby bębenek się nie zazębiał ale to wykluczyłem po sprawdzeniu bębenka to po pierwsze a po 2 na innych biegach nic takiego się nie dzieje, tak więc typowo, na początku sprawdziłem spinkę, wszystko w porządku, zużycie kasety, też nie, nie ma spiłoowanych zębów, hak prosty, przerzutka prosta I nie mogę za nic dojść do problemu, regulowałem przerzutkę, też nic. Czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć co to może być ? łańcuch i tak już kupiłem nowy ( srebrno-srebrny ) ale może coś mi gdzieś umknęło. Sprawdziłem stronę producenta i wychodzi na to że jedynie się różnią kolorem ale czy aby na pewno? zauważyłem że są jakieś inne oznaczniki, np R, wiem że SL to Superlight i EPT to jakaś powłoka antykorozyjna ale nigdzie nie widzę szerokości, jedynie długość więc zakładam że jest taka sama w łańcuchach 11s. Fotki opisze po cenach bo tak będzie łatwiej: 139.99 był pierwotnie na rowerze oraz taki kupiłem po zerwaniu. 88.71 to był ten który pękł Ten bez ceny kupiłem z godzinę temu, najbliższy do tego za 88.71 ( cena tego łańcucha 99.99 )
-
[Piasta Novatec 792sb-cl] Adapter/Konwersja 12x142 na 12x148?
DzejkiBejki odpowiedział DzejkiBejki → na temat → Koła rowerowe
@Dokumosa Wiesz co, olałem temat, sprzedam piastę, kupiłem nową pod boosta, za dużo pierdzielenia się, mam jednak pytanko do kogoś kto się turbo dobrze zna na kalkulatorach szprych. obręcz to dt-swiss fr541 29 piasta novatec D462SB-Cl-B12-11S Chciałbym żeby ktoś mi obliczył szprychy żebym mógł je sam kupić i wszystko razem oddać do zaplecenia bez czekania na części, niestety ja tego kompletnie nie ogarniam 😕 Dzięki z góry. -
Witam, Borykam się z pewnym problemem, mianowicie mam złożone koła na piastach novatec 791/792sb, teraz zakupiłem sobie nową ramę i ta oto rama ma boosta 12x148mm tył, niestety nigdzie nie mogę znaleźć informacji o tym czy w ogóle konwersja z 12x142 na 148 jest możliwa, Mam już kupioną oś 12x148mm ale to kompletnie nie pasuje i w momencie nakręcenia kapsla zostaje 6mm luzu, co z tym można zrobić jeśli w ogóle można? Pisałem do Firmy ale z nimi naprawdę ciężko jest się dogadać więc liczę na waszą pomoc Dołączam zdjęcie orientacyjne
-
[Amortyzator Przedni] Rock shox pike ultimate - torque cap
DzejkiBejki odpowiedział DzejkiBejki → na temat → Rock Shox
Jakby ktoś szukał, to tak, działają. Właśnie odebrałem toruque capy, sprawdzałem, pasują -
[Amortyzator Przedni] Rock shox pike ultimate - torque cap
DzejkiBejki odpowiedział DzejkiBejki → na temat → Rock Shox
Właśnie dostałem odpowiedź od SJS cycles, taki tam sklepik w UK, Odpisali mi że wzieli piastę jak moja, czyli d791sb, wzieli te torque capy które podesłałem wyżej i działało -
[Amortyzator Przedni] Rock shox pike ultimate - torque cap
DzejkiBejki odpowiedział DzejkiBejki → na temat → Rock Shox
Zamówiłem, z przesyłką 70zł także nie majątek a nóź widelec 🤷🏼♂️ Model piasty ( ten nowszy ) jest z 2016 także wiekowo by się zgadzało 🤔 za kilka dni, pewnie po majówce przyjdzie, przekonamy się