
Arth1987
Użytkownik-
Liczba zawartości
66 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Metody kontaktu
-
Strona www
https://www.linkedin.com/in/artur-wojtak-60328bb7/
Dodatkowe informacje
-
Imię
Artur
-
Skąd
Wrocław
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika Arth1987
-
P.S zapomniałem dodać, że potrzebuję obręcz na V-brake. W zasadzie co do obręczy to chyba nie będzie tak dużego problemu, wezmę po prostu jakąś z 36 szprychami. Piasta natomiast jest problemem - najlepiej więc jakbym więc kupił zestaw obręcz+piasta.
-
Witam. Piszę ponieważ muszę zmienić u siebie całą obręcz z piastą (na kasetę). Piasta już trzeszczy, zacina się (wygląda jakby koło ciągnęło ją w jedną stronę po czym odbija), są luzy których nie da się już zlikwidować (przy mocniejszym dokręceniu jak znika luz to koło nie obraca się - ma opory, jak poluzowuję do momentu aż koło obraca się bez oporów to są już spore luzy) do tego obręcz już jest dosyć krzywa (ciężko już mi ustawiać V-Brake bo z jednej strony jest spory luz a po obrocie już trze...). Obręcz z piastą kupiłem pod koniec 2021 - najtańsza jaka była dostępna z Krossa. Teraz finansowo już trochę u mnie lepiej więc od jakiegoś czasu inwestuję już w lepsze części (powiedzmy, że ze średniej półki, w każdym razie nie kupuję już najtańszego chłamu). W oryginale miałem w rowerze obręcz 26'', 36 szprych, o ile pamiętam to marka Quando. Zmieniłem na najtańsze co znalazłem, Kross 26'', 32 szprychy (daję link, nieaktywny ale opis przedmiotu jeszcze jest --> https://archiwum.allegro.pl/oferta/kolo-26-tyl-kaseta-8-9-o-al-stozek-p-al-kross-i7621223651.html). Kasetę z tyłu mam 8 rzędową - stosuję już tylko Shimano HG51. Czy możecie doradzić jakąś obręcz z piastą, które wytrzymają więcej niż rok? Muszę tutaj nadmienić, że jeżdżę rowerem do pracy 365 dni w roku - wiosna, lato, jesień, zima. Rocznie wychodzi 10-12tyś km. Więc potrzebuję czegoś co będzie trochę bardziej odporne na warunki atmosferyczne.
-
[Konwersja] Przeróbka roweru na elektryczny-hybrydowy
Arth1987 odpowiedział Arth1987 → na temat → Elektryczne - e-bike
No z tego co się orientuję to tak właśnie robi. Skupuje tam za darmoszkę (chociaż osobiście nie wierzę, że wszystkie są z legalnego skupu ), a tutaj sprzedaje z kilkutysięczną przebitką (w zależności od roweru). -
[Konwersja] Przeróbka roweru na elektryczny-hybrydowy
Arth1987 odpowiedział Arth1987 → na temat → Elektryczne - e-bike
Spokojnie, nie obrażam się, tym bardziej, że sam myślę nad scenariuszem sprzedaży mojego obecnego roweru i kupna nowego. Tak jak wspomniałeś, problem będzie jak mi kolano całkiem strzeli. A póki co, co jakiś czas mam blokady takie, że ciężko mi jeździć, ból niesamowity, używam wtedy tylko lewej nogi - w której kolano też już zaczyna doskwierać - wizyta u ortopedy, RTG, USG, wszystko w porządku, jedynie drobny stan zapalny (a raczej pozostałości po stanie zapalnym). Diagnoza była taka, że nie dzieje się nic złego w kontekście zwyrodnień ale być może przez ilości kilometrów i brak suplementacji wycierają mi się chrząstki w kolanie - póki co ratuję się kiślami, galaretkami i będę już na 2-giej rehabilitacji kolan. Tak więc po postach powyżej wynika, że rzeczywiście konwersja na ten moment odchodzi w siną dal... Rozmawiałem wczoraj z moim przełożonym w pracy i ponoć we Wrocławiu jest giełda rowerów gdzie on kupuje rowery. Polecił mi jednego sprzedawcę który sprowadza za bezcen elektryki z Niemiec, regeneruje je i ponoć daje na to rok (a czasem i dwa) gwarancji. Cenowo wychodzą około 2-3x taniej niż sklepowe nówki. Ponoć legitne bo przełożony już od dłuższego czasu kupuje tam elektryki. Spróbuję w takim razie najpierw zerknąć na tą giełdę (będę w przyszły weekend) i wtedy może coś mi się wyklaruje. Na ten moment więc stopuję z konwersją roweru do czasu podjęcia decyzji... -
[Konwersja] Przeróbka roweru na elektryczny-hybrydowy
Arth1987 odpowiedział Arth1987 → na temat → Elektryczne - e-bike
Nie orientowałem się we wszystkich częściach ale tak, z tego co pobieżnie widziałem to zestaw do konwersji: silnik (jeśli tylny to z kołem), akumulator, wyświetlacz, sterownik. -
[Konwersja] Przeróbka roweru na elektryczny-hybrydowy
Arth1987 odpowiedział Arth1987 → na temat → Elektryczne - e-bike
To mnie trochę zabiliście... Oglądam kanał na yt, SzajBajk i tam poniżej 1000zł był zestaw do konwersji na elektryka 😕 Kasy na nowy rower nie mam (na pewno nie 3000zł), ledwo uda mi się wysupłać ok 1000zł na zestaw do konwersji (jeśli w ogóle takowy znajdę). Co do przepisów prawnych to jeżdżę w 90% ścieżkami (taką trasę mam do pracy), zresztą Wrocław ma fajnie rozbudowane trasy rowerowe. Kolejny problem - oprócz kasy, największy, to brak miejsca gdzie by te rowery trzymać. W mieszkaniu nie mam miejsca, taras mam niezadaszony więc rower zniszczeje, a w klatce mamy tylko jedną malutką komórkę lokatorską i tam już trzymam rower swój, żony i w przeciągu kolejnych lat dojdzie jeszcze rower syna. Niestety na kolejny rower zwyczajnie nie ma miejsca 😕 -
Witam Panowie, piszę ponieważ ze względów zdrowotnych jestem zmuszony przerobić swój rower na hybrydowy. Od 5 lat dojeżdżam we Wrocławiu do pracy ok 20km w jedną stronę (w sumie daje to ok 40km dziennie). Niestety ale chyba te kilometry doprowadziły do problemów kolanami, ścięgnami itp. Podjąłem decyzję o przeróbce mojego roweru na napęd hybrydowy. Chciałbym najpierw wybadać pewne kwestie, odnieść się do Waszego doświadczenia z rowerami elektrycznymi: 1. Jak wygląda moc silnika w rzeczywistości? Wiem, że są takie 200W, ale są i 500W i wyżej. Nie zależy mi na tym żeby rower sam jechał, tylko żebym miał spore wspomaganie (czasem pojeżdżę bez). Nie mam natomiast żadnego odnośnika jakie wspomaganie jest przy 250W a jakie przy 500W. Zależy mi na cięciu kosztów więc nie chcę przepłacać za zbyt mocny silnik który nie będzie mi potrzebny... 2. Jak wygląda żywotność i pojemność baterii? Poza pracą, jeździmy z żoną rowerami na dosyć krótkich dystansach więc nie potrzeba mi baterii o pojemności na dystans 100km. Wystarczy tak naprawdę żebym mógł ze wspomaganiem (nie na samej baterii bez pedałowania) przejechać te 40km. Jaka pojemność baterii byłaby dobra? Do tego jaka jest żywotność baterii przy przebiegach ok 10tyś km rocznie? 3. Macie może doświadczenie z najtańszymi zamiennikami silników, baterii itp? Chciałbym jak najtańszy zestaw do konwersji ale nie chińczyka który wytrzyma pół roku, no i fajnie jakby instalacja nie padła po pierwszym deszczu (jeżdżę w ciężkich warunkach, deszcz, śnieg itp bez względu na warunki zawsze dojeżdżam rowerem do pracy). Rower będę przerabiał sam: - standardowa rama 19 cali z kątem prostym (baterię zamontuję pod ramą) - napęd będzie na tył, kaseta 8 rzędowa, - koło tył 26 cali z hamulcem V-Brake.
-
Dzisiaj jadę do 3 serwisów i zobaczę czy coś znajdą w magazynach
-
Witam, urwała mi się linka w przednim hamulcu. Zamówiłem nową linkę a śrubę z podkładką dokręciłem żeby się trzymała do czasu aż nie zamontuję nowej linki. Po 2 dniach okazało się, że śrubka z podkładką magicznie odpadły O_o Szukam na necie i totalnie nic takiego nie widzę. Wiecie może czy ta śrubka jakoś specjalnie się nazywa? Śruba mocująca i podkładka z uchwytem? Może w serwisach rowerowych mnie poratują jak nie uda się nigdzie w sieci tego ustrojstwa znaleźć... Śrubka z podkładką które mi odpadły zaznaczyłem na czerwono na zdjęciu.
-
Witam, odgrzebuję temat. Wymieniłem swoją korbę na Shimano Toruney FC-TY301. Niestety zaciąga mi łańcuch na korbie przy zmianie przerzutki, głównie na środkowej. Na najniższej i najwyższej nie zauważyłem żeby zaciągało. Łańcuch był wymieniony na nowy. Szukałem na forach i doszedłem do tego, że być może problemem są "zadziory" na korbie - pewnie jakaś wadliwa partia produkcyjna. Reklamować nie będę bo ledwo ściągnąłem starą korbę, dodatkowo już jakiś czas tą Shimano Tourney używam. Na forum pisało, że można te zadziory zeszlifować. I tutaj moje pytanie: ponieważ nie pisało czym to najlepiej szlifować i jakie jest ryzyko. Szlifować papierem ściernym czy jakimś pilnikiem? Czy nie zniszczę jakichś warstw/powłok ochronnych podczas szlifowania, korba nie zacznie mi w tych miejscach rdzewieć?
-
Ok, najważniejsze, że nie zepsuję nic zakładając trochę inne zębatki. Co do linii łańcucha to mam 50mm - czyli już wiem czego szukać. Znalazłem na allegro taką samą korbę jak moja SHIMANO ALTUS FC-M311 (Korba SHIMANO Altus FC-M311 42-32-22 6/7/8 170mm 11178431063 - Allegro.pl) ale pisze, że tarcze są wymienne. Zaraz napiszę do sprzedawcy bo ja nie widzę u siebie żadnych śrubek, wkrętów. Jedynie nity w miejscu połączeń tarcz. Kusi mnie ta aukcja bo ja z tej korby jestem zadowolony, jednak martwi mnie to, że nie będę mógł wymieniać tarcz. Czy ktoś poleci korbę z tej samej półki jakościowej (może trochę gorsza) ale z wymiennymi tarczami?
-
Witam serdecznie, jestem od 2 miesięcy w stanie nieustannego naprawiania, konserwacji roweru bądź wymiany elementów. Do tej pory wymieniłem łańcuch na KMC-X8, wymieniłem wszystkie linki, pancerze, hamulce, kółka przerzutek, kasetę, a rok temu nawet całą piastę z tyłu. I pojawił się pierwszy problem. Otóż po zmianie łańcucha przeskakuje. Już doszedłem do tego, że problem tkwi w przedniej korbie (dokładnie w środkowej zębatce). Póki co jeżdżę na najniższej albo na najwyższej, na środkowej tylko na prostej i jak nie muszę "deptać - trochę więcej siły i łańcuch przeskakuje. W każdym razie moja korba ma kilkanaście lat i przejechane ok 60-70 tys km, zębatki 1 i 3 są w dobrej kondycji więc chcąc trochę przyciąć na budżecie stwierdziłem, że wymienię tylko środkową zębatkę. Korbę mam SHIMANO ALTUS M-311 Hyperdrive (SG-X) 42/32/22 na kwadrat, ramię 170mm. Kupiłem ściągacz do korb (miałem problem ze ściągnięciem, zacząłem wyrabiać gwinty ale znajomy pożyczył mi "lepszy ściągacz" i korba zeszła jak po masełku), kupiłem środkową zębatkę SHIMANO 32T, i wyczyściłem korbę z grubej warstwy błota (musiałem "zrywać" śrubokrętem). Kilka miesięcy temu dopiero zacząłem interesować się sprawami technicznymi w rowerze, więc nie znam się ale najprawdopodobniej nie mam tutaj wymienialnych blatów (jestem na 99% pewien bo po odkręceniu osłonki nie widzę śrub, jedynie nity łączące blaty). I tutaj pojawia się pytanie: czy muszę kupować całą nową korbę z ząbkami 42/32/22? Czy ewentualne odstępstwa np. 42/34/24 zrobią różnicę? Czy możecie mi doradzić jakąś korbę na kwadrat która długo posłuży? Znalazłem jakieś korby SHIMANO TOURNEY ale tutaj na forum odradzają. Fajnie by było jakby korba była z wymienialnymi blatami - tak na wszelki wypadek. Przejście z suportu na kwadrat na inny nie wchodzi w grę bo nie mam kluczy do ściągania suportu, plus przez wszystkie wydatki na rower trochę skończył mi się budżet, więc muszę zostać przy moim suporcie na kwadrat 😕
-
[Wymiana części] Wymiana zużytych linek
Arth1987 odpowiedział Arth1987 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Pojeżdżone, ramiona nie chcą wyjść z kwadratu. Wyciskacz do korb z lewej strony zaczął zjeżdżać gwint a bolec od ściągacza wrzyna się w środek kwadratu i pogłębia tylko otwór. Ramię ani drgnie a ściągacz wręcz zaczyna się wyginać. Po stronie tarcz korby też nie chciało iść ale jeszcze nie zajechało gwintu ramienia, póki co nie próbuję. Odkręciłem zaślepki, zalałem WD40 i pojeździłem trochę. Postukam trochę młotkiem i spróbuję jeszcze WD40 a później... chyba jeszcze raz ściągaczem ale sądzę, że aluminiowy gwint ramienia przegra ze stalowym gwintem ściągacza i skończy się cięciem i wymianą całej korby z suportem... 😕 -
[Wymiana części] Wymiana zużytych linek
Arth1987 odpowiedział Arth1987 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
No tak, wszystko jasne. Umknęło mi, że spinka nie może być podłączona do łańcucha obojętnie jak, tylko do ogniw wewnętrznych. Czyli na końcu zawsze będzie rzeczywiście liczba parzysta - to ja byłem głupi Jeszcze chciałbym powtórzyć pytanie odnośnie tarcz: A chciałbym jeszcze spytać czy ma znaczenie, że będę miał z przodu "różne tarcze"? One mają jakieś specjalne rowki, żłobienia, profile żeby łańcuch lepiej spadał i wchodził na nią. Czy jest tak, że 3 tarcze muszą być z tego samego "modelu" żeby zmiana łańcucha była bezproblemowa? Teraz co prawda kupiłem tarczę środkową (32T) z Shimano, model raczej ten sam co miałem ale zastanawiałem się czy na przyszłość, w związku z tym, że jeżdżę głównie na środkowej z przodu nie wymienić kiedyś na lepszą, trochę droższą środkową tarczę? Jest taka możliwość? Czy musiałbym wtedy mimo wszystko też wymienić najmniejszą i największą żeby były modelowo takie same jak środkowa? -
[Wymiana części] Wymiana zużytych linek
Arth1987 odpowiedział Arth1987 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
No tak z budżetem też trochę prawda. A chciałbym jeszcze spytać czy ma znaczenie, że będę miał z przodu "różne tarcze"? One mają jakieś specjalne rowki, żłobienia, profile żeby łańcuch lepiej spadał i wchodził na nią. Czy jest tak, że 3 tarcze muszą być z tego samego "modelu" żeby zmiana łańcucha była bezproblemowa? Teraz co prawda kupiłem tarczę środkową (32T) z Shimano, model raczej ten sam co miałem ale zastanawiałem się czy na przyszłość, w związku z tym, że jeżdżę głównie na środkowej z przodu nie wymienić kiedyś na lepszą, trochę droższą środkową tarczę? Jest taka możliwość? Czy musiałbym wtedy mimo wszystko też wymienić najmniejszą i największą żeby były modelowo takie same jak środkowa? I jeszcze pytanie odnośnie łańcucha. Bo szukając łańcucha czytałem wypociny ludzi którzy twierdzili, że łańcuch zawsze musi mieć parzystą liczbę ogniw (nawet na tym forum gdzieś znalazłem taką wypowiedź) xD Trochę to głupie ale wolę się jednak upewnić, bo może to ja jestem głupi xD Mogę dowolnie łańcuch skracać tak żeby mi pasował czy muszę rzeczywiście pilnować żeby liczba usuwanych ogniw była parzysta? Trochę to mi nie pasuje do całości bo łańcuchy kupowane mają parzystą liczbę ogniw ale do tego dochodzi np. spinka która bądź co bądź robi za ogniwo więc ostatecznie łańcuch i tak kończy z nieparzystą liczbą ogniw ze spinką xD