c4rl0s
Nowy użytkownik-
Liczba zawartości
12 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika c4rl0s
-
Ostatecznie, w razie czego zostaną 26, ewentualnie na tarczy z tyłu be wykorzystwania slotów pod vki. na razie najwiekszy problem mam ze znalezieniem widełek z ofsetem 1"
-
Witam. Oprócz podstawowych rzeczy związanych z jazdą na rowerze, nie znam się na sprzęcie. Mam nadzieje, iż pomożecie doradzicie, itd. A wiec potrzebuje roweru na cod dzień dojazd do pracy po mieście i jakieś krótkie wycieczki do lasu na grzyby. Dostałem jakiś stary zaniedbany rower od szwagra. Jest to ROWER S'MOOVE VECTOR 6.21 26R19 M. Stan jest tragiczny... zasrany, zarzygane..zapieczony itd. Rozebrałem go na części pierwsze ( w załączeniu rama) i chcę zostawić ramę, a resztę po prostu doskładać. Nie jestem kompletnym ignorantem, wiec oczywiście trochę poczytałem, poszperałem po necie, ale oczywiście to nie wystarczy, bo każdy byłby specem. Rower ma raczej przeznaczenie 80 - 90 % asfalt reszta jakiś szuter czy leśne ścieżki. Na pewno chciałbym zrobić go na dwóch blatach z przodu myślę ze optymalnie bylo by dla mnie 2X11 Shimano SLX M7000 ale reczej nie koniecznie pełny groupSet. Tak czy inaczej potrzebuje porady na początek odnośnie widelca. Chce założyć sztywniaka, aluminiowego. Obecnie siedział w nim paździerz podobny do tego https://www.rowerowaholandia.pl/p115130-widelec-rowerowy-26-ch-327-25-4x154x60x27?column=gross_price_with_promotion&dir=asc a na pewno ma te same parametry bo mierzyłem. offset 25,4 i długość 154 mm. Jeśli chodzi o ramę to ster jest zwykły nietaperowany a w srodku ma 27mm. Chętnie przyjmę jakieś propozycje, byc może ktoś z waz ma do sprzedania. Patrzyłem na Mosso M5 czy M6 ale wszystkie mają 1,1/8 cala więc za grube. budżet na widelec myśle ze jakieś 200 - 300 zeta. Oczywiscie koła w ramie były 26 ale chce zrobić go na 28, więc widelec pod takie. Jakieś rady? pomysły ? sugestie? moze ktoś ma jakiś na stanie ? Chętnie przyjme propozycje i sugestie dotyczące równiez całej reszty osprzetu poza ramą 😜
-
Widać że masz problem z uważnym czytaniem... Dokładnie napisałem co chciałbym uzyskać, Podstawowa kwestia rower którym jeździłbym jakieś 20 km dziennie zazwyczaj po asfalcie ale również po szutrze, ma być w miarę lekki 10 - 11 kg, wytrzymały i komfortowy - czyli bardziej wyprostowana pozycja. Od razu zakładałem najlepiej ramę aluminiową i sztywny widelec najlepiej aluminiowy z karbonowymi goleniami całość ze względu na solidna wagę 100kg. Chciałem mieć hamulce szczękowe i opony dla amortyzacji i komfortu jazdy 40 -42C. Podałem swoje wymiary łącznie z dodatkowymi takimi jak np dł korby. Podałem przykład filmu gdzie bardzo pasował mi składak zrobiony przez gościa. Określiłem również wstępnie, że chciałbym 2 zębatki na blacie, nie 3 czy 1, czy ostre koło. Określiłem swój budżet i chęć rozłożenia kupna części w czasie ze względu na możliwość odłożenia 500 - 600 zł miesięcznie. Poprosiłem o poradę dotycząca ramy ze względu na brak doświadczenia z wymiarówką i dostępnością ram na rynku. Wskazałem nawet iż byc może ktoś gdzieś widział ogłoszenie, albo ma na sprzedaż ramę która mu zalega albo jego znajomemu. Od początku byłeś człowieku na nie, ok rozumiem odradzasz składanie, ale podkreślanie za każdym razem ze się nie znam i nie mam pojęcia ma za zadanie "powiększyć" Ci ego czy coś innego. https://www.facebook.com/CreatoBike/posts/4292821104086640 świetna sprawa osprzet deore XT( upgrade z sram ), hamulce hydrauliczne, ciekawa rama jednak rower opisany jako górski, amortyzator z przodu, hamulce tarczowe, , prosta kiera, opona 50 waga 12 kg + pedały Wiem najprościej jest zasugerować kup nowy taki i taki, albo używkę ta i tą...Nie mam w tej chwili 3000 zł w gotówce aby kupić rower gotowy.. Wolę poszukać i kupować na raty elementy i złożyć sam dlatego poprosiłem o sugestie odnośnie ramy, a z tego co śledzę oprócz mojej wrzutki starego mtb nikt nic nie zaproponował konkretnego. Romet Aspra - rama i widelec jak najbardziej jestem za i to bardzo, ma ktoś informacje czy można kupic gdzieś kupic frameset, np rama i widelec ?
-
-
Mam przytaczać encyklopedyczne znaczenie słowa projekt ? naprawdę ? Zobacz tytuł posta, skoro nie rozumiesz szerszego znaczenia słowa to nie mam zamiaru " rzucać pereł między wieprze " a jeśli uważasz że jesteś " taki mądry jaki ja głupi " i będziesz uczył mnie znaczenia słów to jesteś w błędzie. Swoją droga, szczerze mało mnie obchodzi co lubisz i co preferujesz. Kupienie nowego i wymiana ( upgrade) osprzętu na lepszy, co ma wyjść taniej według Ciebie, kłoci się z podstawową logiką ... Jeśli chcesz kupować podzespoły takiej same jak w danej specyfikacji roweru i sam montować nowy rower na nowych podzespołach, identyczny jak u producenta czy sprzedawcy to oczywiście wyjdzie Cię to drożej ( szczególnie jeśli jesteś detalistą) jednak jeśli chcesz zbudować rower dla siebie, to wyjdzie Cię taniej i z lepsza specka Prosty przykład Rama starsza do 1000 zł z wagą 300 - 400 g wiekszą niż nowa rama za 3000 - 5000 zł ( nie mam zamiaru się scigać wiec 400 g nie robi mi różnicy, a cena już tak.
-
Wiem dlatego zaimportowałem sugestie. Rama MTB, ( 26 " cali koła nie maja az takiego wpływu na predkość, były i sa stosowane czesto w MTB własnie jak sam wiesz, najwieksze znaczenia maja przełożenia , zreszta dzieki temu waga też jest mniejsza noiz 28") Ta rama ma mocowania z tyłu na v-brake i chyba tez na zwykłę szczeki. Mocna solidna i zgodna mniej wiecej pod moje wymiary, do tego cenowo jest dla mnie super bo koszt to 500 zł ( rama jest nowa, nie używana ). Jeśli uzyje widelca allu z carbonowymi goleniami, również bede mogł użyć hamulców szczękowych do przodu ( co jest tańszym i lżejszym rozwiązaniem dla mnie ). Właśnie chcę wydać pieniadze z głową, na cos co będzie dla mnie odpowiednie, zarówno wyglądowo jak i osprzętowo. Nie chce płacić za coś co mi się nie podoba i na słabym sprzęcie w tej cenie 3500 tylko dlatego ze jest zlożone przez producenta.
-
Zastanawiam się czy większość wypowiedzi pochodzi od osobników którzy pozjadali rozumy ? co projektujesz ? to nie jest gravel? itd .. nie wiem macie problem z tym że ktoś jest biedniejszy i nie moze kupic smigacza za kilkadziesiat tysiecy ? że ktoś chce mieć po prostu rower dla siebie ? Praktycznie może 2 - 3 osoby pomogły mi podając jakieś namiary na ramy czyli pytanie zadane w temacie ....
-
Wstępnie wybrałem ramę do projektu. wymiary się zgadzają cała reszta też... wydaje mi się że jest odpowiednia do projektu co myślicie ? Kaiser Team rama MTB pod koła 26” wykonana z aluminium Kinesis 7005 DB sztywna, do jazdy sportowej maratony/XC pod widelec o skoku ok. 80mm posiada piwoty, brak mocowania pod tarcze bardzo masywna i sztywna konstrukcja rozmiar ok. 19.5” - na wzrost 175-185cm długość 580mm, wysokość C-T 50.5cm (C-C 46cm) główka ramy 12.5cm, pod stery klasyczne 1 1/8”, zewnętrzne mufa 68mm BSA wymaga sztycy 27.2mm solidne, niemieckie wykonanie, nie tania pokolorowana chińszczyzna nowa, nieużywana, stan idealny pochodzi z przełomu lat 90/00 masa realna 1869g
-
Panowie, może nie napisałem ale nie mam zamiaru nim jeździć po wertepach, lesie czy jakiś korzeniach... 95% jazdy z założenia ma być po asfalcie, oczywiście są różne drogi, rzadko proste i gładkie jak stół. Czasem może się zdarzyć droga szutrowa, ale to tyle. 20 km dziennie, do pracy, czy na wycieczke, a w planach mała i duża pętla bieszczadzka. Dlatego potrzebuje coś w miarę lekkiego 10-11 kg i w miarę szybkiego z tego powodu wybór padł na gravel. Pomimo waszych odradzeń co do składania, jednak zaryzkuje.. najwazniejszą kwestia w tym temacie dla mnie jest to że będe mógł miesiecznie przeznaczyc na to np 500 - 700 zł, nie liczę na ten sezon ale przyszły na pewno rower wyjedzie. Wiem że mało wiem, ale każdy na początku mało wiedział, nawet Ty Mihau_ ;P. Jeśli możecie polecić jakąś konkretna rame do 1000 zł będę wdzięczny. Oczywiście interesuja mnie tylko używki, może komus bedzie zalegać, albo zna kogos kto ma, albo widział gdzieś na necie itd.
-
Wiekową grupą pewnie masz rację, choć elementy mechanicznye typu łozyska, rolki czy zębatki zawsze mozna wymienic czy odnowić. Sztyca i widelec carbo, tylko dlatego że ważę 100 kilo alu wiąze się z duzo mniejszą amortyzacją, alu z karbonowymi goleniami ma możliwość montażu v-braków. Masz rację, nie znam tematu dlatego pytam i staram się dowiedzieć, niestety z gotowych rowerów nie znalazłem niczego co by mi pasowało, a z drugiej strony nie chce wydać kasy na coś z czego nie będe zadowolony.
-
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Oczywiście w budżecie zakładam części używane, ale z wyższej pułki i w dobrym stanie. Chciałbym złożyć to na osprzęcie Ultegra 6500. Na ebayu jest sporo tego w przystępnych budżetowych cenach. Oczywiście tam gdzie konieczny będzie zakup nowej części to trudno. Czasowo też mi się nie spieszy, ze względu na rozłożenie kosztów w czasie. Zarys jest taki aby złożyć to na ramie aluminiowej z karbonową sztyca dla komfortu, to samo z widelcem, albo pełny karbon, albo trzon alu a golenie karbon, oczywiscie oponki 40-42 C. Dzięki za kwestie dziwnych wymiarów.... oczywiście pomiary ciała zrobiłem prawidłowo, ale to co mi wypluło byc może faktycznie jest zafałszowane, nie znam się. Przeglądałem wiele rowerków gotowych, jednak doszedłem do wniosku ze złożę sam, bo nie pasowały mi np kolorystyka, osprzęt, to że mają tarczówki mechaniczne, a chciałbym hydrauliczne, ale mnie nie stac 😜 więc vbrake np ultegry jest super i wystarczający, albo to ze miały 3 blaty, a ja max chcę 2..... ogólnie to co dostajesz w tym budżecie jest po prostu słabe, a wolę mieć osprzęt z przed 20 lat wysokiej półki niż nowy a z najniższej claris.
-
Dzień dobry, witam Szanowne grono. Chciałbym zbudować od podstaw, spersonalizowany pod siebie rowerek typu gravel. Temat, który na pewno był przerabiany nie raz na tym forum i nie tylko, ale pomimo 2 tygodniowego śledzenia, czytania i oglądania, nie znam odpowiedzi, tak naprawdę wiem tylko o co zapytać, co i tak jest dużym plusem 😜 Bardzo lubię samotne wypady do lasu np na grzyby czy po prostu powędrować i odpocząć od codziennych obowiązków. Ostatnio zamiast dojechać autem, wziąłem od szwagra rower S'Moove Vector 6.21, chyba z 2016 r. oczywiście wyglądał na bardzo zaniedbany i wyeksploatowany, ale moje podejście " rower to rower". Po drodze pożałowałem decyzji... tragediiiiia ... był tak porozwalany, że przy małych predkościach nie dało się skrecać bo takie luzy były na kierownicy, a przy większych bałem się że porostu wyrzuci mnie jak na rodeo przy skręcie, ale i na prostej, gdzie cały czas telepało na boki. 3 razy nakładałem łańcuch z powrotem, scentrowane koła itd. w koncu musiałem wypiąć linkę od tylnej szczeki hamulca bo kostki ( max oddalone i tak ocierały o koło ) przejechanie 10 km po zwykłym asfalcie z lekkimi wzniesieniami zajęło mi 1,5h hahaha i odechciało mi się chodzenia po lesie 😜 Pomyślałem, że chce mieć swój rowerek, taki tylko mój, prywatny, który sam złożę i który ze mną zostanie na zawsze.... nie wiem czy ktoś mnie rozumie 😜 No ale do rzeczy. Nie mam dużego budżetu na rower i nie chciałbym wydać więcej niż 2000 - 3500 zł na gotowo. Oczywiście przeglądnąłem sporo materiałów i np. takim idealnym projektem dla mnie, który bym pokochał byłby ten składak, no ale oczywiście jest to "typowa" szosa. https://youtu.be/PBGY9oq70_I Ja potrzebuję, albo inaczej chciałbym ramę, w której dałbym radę zmieścić gumy typu 40-42C Jako, że w takim projekcie najważniejszą rzeczą jest zacząć od frameset-u, dlatego proszę was o poradę. Jaką używaną ramę byście polecili, może być stal lub najlepiej alu, rozmiar wychodził mi 51" Wzrost 178 waga 100 kg załączam reszta wymiarów pod geometrie.