-
Liczba zawartości
802 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Skąd
dolnośląskie
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika PiotrWie
-
[Bagażnik rowerowy na hak] Ewentualne problemy na promie
PiotrWie odpowiedział PiotrWie → na temat → Akcesoria rowerowe
Daskalogianis pływa z Hora Sfakion do Paleochory, tam jeździ się bez problemu szosą, problemy mogą być szczególnie na Cykladach, mocno skośne rampy byłe np. na Sifnos czy Serifos w Pireusie też nie było płasko - to tam widzieliśmy samochód wjeżdżający skośnie. Dotychczas lataliśmy samolotem i pływaliśmy bez samochodu - wypożyczyliśmy na wyspach. Teraz możemy pojechać na dłużej więc myślimy o wyjeździe samochodem z rowerami. -
[Bagażnik rowerowy na hak] Ewentualne problemy na promie
PiotrWie odpowiedział PiotrWie → na temat → Akcesoria rowerowe
Tego nie wiedziałem - a rzeczywiście ma to znaczenie. Czyli dla obliczeń można przyjąć że bagażnik będzie jakieś 25 cm powyżej. Powinno wystarczyć , w wolnej chwili rozrysuję sobie jak to będzie wyglądać w przypadku mojego Opla Zafiry. Ale też zdemontuję kanapę i zobaczę ile miejsca zostanie na bagaż po załadowaniu dwóch rowerów elektrycznych - bo poprzednio jeździliśmy bez problemów we dwójkę z rowerami w środku - tylko że rowery bez wspomagania zajmowały zdecydowanie mniej miejsca. -
[Bagażnik rowerowy na hak] Ewentualne problemy na promie
PiotrWie odpowiedział PiotrWie → na temat → Akcesoria rowerowe
Na wyspach greckich terminale są sztywne, betonowe a rampa wjazdowa jest czasem ustawiona pod kątem 45 stopni. Widziałem jak nisko zawieszone samochody wjeżdżały pod kątem do rampy dlatego zastanawiam się nad bagażnikiem na hak. -
No to my chyba mamy jakieś wyjątkowe szczęście - 1 egzemplarz Yamahy PW-ST ma 22,5 tyś km, drugi miał 14,5 i został sprzedany - działał bez zarzutu, Bosch Performance Cx jak na razie 7,5 tyś km - wszystkie bez żadnego serwisu. Oczywiście serwis samego roweru jest wykonywany - ja mam już trzeci komplet łańcuch/ kaseta i drugie tylne koło - po 19 tyś km pękła obręcz.
-
[Elektryczny rower trekkingowy/crossowy] do 6000 zł
PiotrWie odpowiedział borsuchi → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Bez przesady. Jeździmy elektrykami z napędem centralnym od 2018 roku, zużycie kasety + łańcucha to trochę ponad 8000 ( mam trzeci komplet kaseta + łańcuch i przebieg 22,5 tyś jeździmy do objawów zużycia - wymieniamy gdy łańcuch zaczyna przeskakiwać na najmniejszych zębatkach), oczywiście używamy przerzutki ale kadencję mamy 55 - 60, tak jest nam wygodnie, nie jeździmy dla osiągów a dla przyjemności, jeżdżę rowerem poważniej od ponad 50 lat, na pewno zrobiłem ponad 100 tyś km i kolana mam jeszcze całkiem w porządku choć podobno niska kadencja strasznie niszczy kolana. -
[Przerzutka tylna] jaka Shimano do systemu 1x9?
PiotrWie odpowiedział kafel123 → na temat → Napęd rowerowy
Tyle że nie kupisz nowej przerzutki Deore XT czy manetki Deore 9 rzędów. Ja bym proponował pójść w 1x10 - z przodu tarcza NW 38 lub 40, z tyłu kaseta CS-M 771 11-34 lub 11-36, przerzutka RD-M 781 i do tego manetka SL- M 780 bądź SL- T8000 - to się da kupić nowe. Klamki Avid bądź Shimano Deore BL-T 610 czy LX BL-M 601. Sądząc po rowerze właściciel nie jeździ po trudnym górskim terenie - więc tarczę 32 czy 34 raczej nie mają większego sensu. -
[Przerzutka tylna] jaka Shimano do systemu 1x9?
PiotrWie odpowiedział kafel123 → na temat → Napęd rowerowy
To piękny klasyk - aż szkoda go przerabiać. Na zdjęciach nie widać wszystkiego i dlatego trudno ustalić który to Deore DX. Na pewno ma klamkomanetki więc jest to no najmniej M-735 z 1996 roku, chociaż sądząc po srebrno - czarnym kolorze klamkomanetki, 9 biegach z tyłu i ( chyba) v-brakeach jest to co najmniej M 750 z 1990 roku. Osobiście radzę Ci zacząć od zdjęcia klamkomanetki, otwarcia ich, umycia benzyną ekstrakcyjną i zobaczenia co będzie dalej. Jeśli mimo wszystko będziesz chciał go przerabiać to pamiętaj o odpowiednim dobraniu klamek - inne są do cantileverów a inne do v-brakeów i nie licz na to że cokolwiek co kupisz dziś z napędu 9 rzędów będzie działać tak precyzyjnie jak stare Deore XT. Obecnie to bardzo podstawowy standard. A szczególnie Cues RD- U 4000 - bo on ma być trwały kosztem kultury pracy. Zdemontuj jakiś podzespół na każdym znajdziesz numer oznaczający co to za seria Deore XT. Jaka rama jest w tym rowerze - jeśli stal to czy Cro- Mo Butted tuning Tange czy zwykłe Alu. Ja mam w domu między innymi rower firmy Anlen model Sable z 1991 roku z osprzętem Deore DX i żaden inny jaki mi się przewinął od tego czasu ( a było ich sporo - moje, mojej żony i trójki dzieci) nie był tak wyważony i wygodne do jazdy - ale myślę że jakbym zaczął przy nim kombinować coś ze zmianą osprzętu to by już nie działał tak precyzyjnie. -
[Przerzutka tylna] jaka Shimano do systemu 1x9?
PiotrWie odpowiedział kafel123 → na temat → Napęd rowerowy
A może raczej przesadził z tymi latami - w 1980 chyba nie było 3x, grupy Deore też nie było ( była wtedy przerzutka Shimano Eagle, do 6 rzędów). Jeśli to Deore DX lub XT to może być z samego końca lat osiemdziesiątych, jeśli LX to z początku dziewięćdziesiątych a jeśli samo Deore to dwutysięcznych. W szosówkach raczej nie było nigdy 3x -
[Elektryczny rower trekkingowy/crossowy] do 6000 zł
PiotrWie odpowiedział borsuchi → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Przede wszystkim rama - nawet jak dziś sobie by dał radę to nie kupujesz na miesiąc a raczej na dłużej - w związku z tym powinna być typu wave, często opisywana też jako unisex - bez górnej rury. Po drugie napęd - centralny. I umiejscowienie baterii - na lub w ramie - nie na bagażniku - są dużo bardziej męczące w jeździe . Czy znajdziesz coś takiego w tym budżecie nie wiem - ja znalazłem na szybko R- Raymona CrossRay 5,0 w Centrum Rowerowym ale za 8 tyś. Może znajdziesz lepszą przecenę ale wątpię. Jeśli kupisz byle co z przednim lub tylnym napędem i baterią na bagażniku byle się zmieścić w budżecie to prawdopodobnie skończy się tym że pomęczy się jakiś czas i go odstawi - więc będą to pieniądze wyrzucone w błoto . Młody człowiek poradzi sobie nawet z elektrykiem za 4tyś ale od pewnego wieku trzeba pewnego minimum - wiem co piszę bo mam 66 lat. Jak masz kupić ojcu byle co to lepiej całkiem daj sobie spokój. PS To Twój ojciec chciał elektryka czy Ty wymyśliłeś ( słusznie) że mu będzie się lepiej jeździć tylko założyłeś za mały budżet? -
[Trek] z silnikiem Bosch Active Line, 250 w plus
PiotrWie odpowiedział Monopson → na temat → Napęd rowerowy
Ja mam elektryka z 2018 z przebiegiem 22,5 tyś i jak na razie jestem zadowolony - bateria oczywiście jest trochę słabsza - ja używam wspomagania na podjazdach, na płaskim najczęściej wyłączam, początkowo robiłem na ładowaniu ponad 300km, obecnie - ok 250km. Tylko ja mam silnik Yamahy, te Boscha z przekładnią dają specyficzne odczucia, mi nie pasowały po jeździe próbnej. Przede wszystkim się przejedź na czymś takim, no chyba że w tym starym Treku też masz coś takiego i Ci nie przeszkadza. -
A długo już jeździsz na tych SL-M 315? Bo już od dawna części Shimano niewiele różnią się "organoleptycznie". Tyle że zawsze były różnice w jakości materiałów - części Made in China dość szybko się poddawały - wyrabiały się wewnętrzne elementy, te Made in Singapur ( a od 21 wieku in Malasia ) były trwalsze zaś niewiele różniące się zewnętrzne Made in Japan prawie niezniszczalne. Ale może to się zmieniło - nie jestem zorientowany bo od dawna unikam części z niższych grup.
-
Przerzutka będzie działać nawet na 4 rzędowym wolnobiegu sprzed 40 lat, ale manetki to badziew, 7 rzędowe większy, 8 rzędowe trochę mniejszy ale dopiero przy 9 da się kupić przyzwoite - z grupy Alivio. Jeśli oryginalnie było 7 rzędów to 9 wejdzie bez problemów. Stary SIS to raczej też badziew, jeśli chcesz trochę pojeździć tym rowerem bez kłopotów to przemyśl wymianę całego napędu - bądź ( taniej) jeśli nie planujesz większych górek założenie z tyłu 9 rzędów i zablokowanie przodu na środkowej tarczy.
-
Obecnie dostępne manetki Shimano 7x to poziom niższy supermarketowy, lepiej kup jak najlepsze dostaniesz 8x ( to też już standard supermarketowy, ale "wyższy"). Ostatni bieg będzie pusty i tyle, albo kup 8 rzędów, tylko najpierw musisz sprawdzić co tam masz - wolnobieg czy kasetę, bo były kasety 7 rzędów. A według mnie jeśli zależy Ci na dobrej pracy napędu to przejdź na 9 rzędów z tyłu - możesz dostać wtedy manetkę Alivio SL- M 3100 która jest już przyzwoita i założyć przerzutkę Deore M592 - nie wiem jaką masz tam przerzutkę i na ile zużytą ale na 7- 8 rzędów w przyszłości nie kupisz nic przyzwoitego.
-
[zakup roweru elektrycznego] dla taty 50 lat
PiotrWie odpowiedział Blazej11 → na temat → Elektryczne - e-bike
My kupiliśmy elektryki około 60- tych urodzin i jesteśmy zadowoleni - ale chcielibyśmy kupić przede wszystkim dobrze, więc za bardzo tanio nie mogło być. Traktujemy je głównie jako wspomaganie w jeździe pod górę - na płaskim żona jeździ na najniższym poziomie wspomagania, ja najczęściej wyłączam. Jeśli Twój tata jeździ rowerem od wielu lat to w tym budżecie lepiej kupić dobrego analoga ( warto przemyśleć damkę - zdecydowanie łatwiejsze wsiadanie i zsiadanie) a jeśli z jakiegoś powodu musi być elektryk to najlepiej trekkingową wersję light e-bike ale to obecnie budżet bliżej 20 niż 10 tyś. Takie wynalazki jak pokazałeś nadają się dla kogoś kto w ogóle nie jest w stanie jeździć rowerem i potrzebuję wspomagania by jeździło za niego - albo z powodów zdrowotnych albo kompletnego braku jakiejkolwiek kondycji. Jak kupisz taki pojazd komuś kto radzi sobie jakimś starym rowerem to szybko wyląduje w kącie.