Skocz do zawartości

PiotrWie

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    805
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    dolnośląskie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika PiotrWie

Wymiatacz

Wymiatacz (10/13)

  • Bardzo popularny Rzadka
  • Automat Rzadka
  • Reaktywny
  • Od roku
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

192

Reputacja

  1. Wiem że ponad budżetem ale w Centrum Rowerowym mają R-Raymona Cross Ray E 5,0 za 8tyś. który w porównaniu z tym miejskim R-Raymonem powinien być chyba ze 2x droższy. Na pewno będzie zdecydowanie lepszy, od tego Bianchi chyba też. Może jak weźmiesz na raty to dasz radę podnieść budżet.
  2. Yamaha nie powinna stawiać żadnego oporu. Albo spadła Ci wydolność albo jakaś awaria. Poproś kogoś by się przejechał tym rowerem bez wspomagania - jak będzie narzekał że ciężki to spadła ci wydolność, jak będzie narzekał na opory - awaria.
  3. Jeśli nie możesz zwiększyć budżetu to jest to chyba najwięcej co można uzyskać w tym budżecie. A co do baterii - jeśli rodzice dotychczas jeździli na analogach to 540Wh jak najbardziej wystarczy. A większa bateria to przede wszystkim większa waga - po co wozić coś z czego nie będzie pożytku?
  4. Daskalogianis pływa z Hora Sfakion do Paleochory, tam jeździ się bez problemu szosą, problemy mogą być szczególnie na Cykladach, mocno skośne rampy byłe np. na Sifnos czy Serifos w Pireusie też nie było płasko - to tam widzieliśmy samochód wjeżdżający skośnie. Dotychczas lataliśmy samolotem i pływaliśmy bez samochodu - wypożyczyliśmy na wyspach. Teraz możemy pojechać na dłużej więc myślimy o wyjeździe samochodem z rowerami.
  5. Tego nie wiedziałem - a rzeczywiście ma to znaczenie. Czyli dla obliczeń można przyjąć że bagażnik będzie jakieś 25 cm powyżej. Powinno wystarczyć , w wolnej chwili rozrysuję sobie jak to będzie wyglądać w przypadku mojego Opla Zafiry. Ale też zdemontuję kanapę i zobaczę ile miejsca zostanie na bagaż po załadowaniu dwóch rowerów elektrycznych - bo poprzednio jeździliśmy bez problemów we dwójkę z rowerami w środku - tylko że rowery bez wspomagania zajmowały zdecydowanie mniej miejsca.
  6. Na wyspach greckich terminale są sztywne, betonowe a rampa wjazdowa jest czasem ustawiona pod kątem 45 stopni. Widziałem jak nisko zawieszone samochody wjeżdżały pod kątem do rampy dlatego zastanawiam się nad bagażnikiem na hak.
  7. Czy ktoś z Was wjeżdżał z bagażnikiem rowerowym na haku na prom? Zastanawiam się czy w momencie wjazdu na rampę nie zahaczy się bagażniku o ziemię - w końcu bagażnik to znaczne przedłużenie tylnego zwisu pojazdu.
  8. No to my chyba mamy jakieś wyjątkowe szczęście - 1 egzemplarz Yamahy PW-ST ma 22,5 tyś km, drugi miał 14,5 i został sprzedany - działał bez zarzutu, Bosch Performance Cx jak na razie 7,5 tyś km - wszystkie bez żadnego serwisu. Oczywiście serwis samego roweru jest wykonywany - ja mam już trzeci komplet łańcuch/ kaseta i drugie tylne koło - po 19 tyś km pękła obręcz.
  9. Bez przesady. Jeździmy elektrykami z napędem centralnym od 2018 roku, zużycie kasety + łańcucha to trochę ponad 8000 ( mam trzeci komplet kaseta + łańcuch i przebieg 22,5 tyś jeździmy do objawów zużycia - wymieniamy gdy łańcuch zaczyna przeskakiwać na najmniejszych zębatkach), oczywiście używamy przerzutki ale kadencję mamy 55 - 60, tak jest nam wygodnie, nie jeździmy dla osiągów a dla przyjemności, jeżdżę rowerem poważniej od ponad 50 lat, na pewno zrobiłem ponad 100 tyś km i kolana mam jeszcze całkiem w porządku choć podobno niska kadencja strasznie niszczy kolana.
  10. Tyle że nie kupisz nowej przerzutki Deore XT czy manetki Deore 9 rzędów. Ja bym proponował pójść w 1x10 - z przodu tarcza NW 38 lub 40, z tyłu kaseta CS-M 771 11-34 lub 11-36, przerzutka RD-M 781 i do tego manetka SL- M 780 bądź SL- T8000 - to się da kupić nowe. Klamki Avid bądź Shimano Deore BL-T 610 czy LX BL-M 601. Sądząc po rowerze właściciel nie jeździ po trudnym górskim terenie - więc tarczę 32 czy 34 raczej nie mają większego sensu.
  11. To piękny klasyk - aż szkoda go przerabiać. Na zdjęciach nie widać wszystkiego i dlatego trudno ustalić który to Deore DX. Na pewno ma klamkomanetki więc jest to no najmniej M-735 z 1996 roku, chociaż sądząc po srebrno - czarnym kolorze klamkomanetki, 9 biegach z tyłu i ( chyba) v-brakeach jest to co najmniej M 750 z 1990 roku. Osobiście radzę Ci zacząć od zdjęcia klamkomanetki, otwarcia ich, umycia benzyną ekstrakcyjną i zobaczenia co będzie dalej. Jeśli mimo wszystko będziesz chciał go przerabiać to pamiętaj o odpowiednim dobraniu klamek - inne są do cantileverów a inne do v-brakeów i nie licz na to że cokolwiek co kupisz dziś z napędu 9 rzędów będzie działać tak precyzyjnie jak stare Deore XT. Obecnie to bardzo podstawowy standard. A szczególnie Cues RD- U 4000 - bo on ma być trwały kosztem kultury pracy. Zdemontuj jakiś podzespół na każdym znajdziesz numer oznaczający co to za seria Deore XT. Jaka rama jest w tym rowerze - jeśli stal to czy Cro- Mo Butted tuning Tange czy zwykłe Alu. Ja mam w domu między innymi rower firmy Anlen model Sable z 1991 roku z osprzętem Deore DX i żaden inny jaki mi się przewinął od tego czasu ( a było ich sporo - moje, mojej żony i trójki dzieci) nie był tak wyważony i wygodne do jazdy - ale myślę że jakbym zaczął przy nim kombinować coś ze zmianą osprzętu to by już nie działał tak precyzyjnie.
  12. A może raczej przesadził z tymi latami - w 1980 chyba nie było 3x, grupy Deore też nie było ( była wtedy przerzutka Shimano Eagle, do 6 rzędów). Jeśli to Deore DX lub XT to może być z samego końca lat osiemdziesiątych, jeśli LX to z początku dziewięćdziesiątych a jeśli samo Deore to dwutysięcznych. W szosówkach raczej nie było nigdy 3x
  13. Przede wszystkim rama - nawet jak dziś sobie by dał radę to nie kupujesz na miesiąc a raczej na dłużej - w związku z tym powinna być typu wave, często opisywana też jako unisex - bez górnej rury. Po drugie napęd - centralny. I umiejscowienie baterii - na lub w ramie - nie na bagażniku - są dużo bardziej męczące w jeździe . Czy znajdziesz coś takiego w tym budżecie nie wiem - ja znalazłem na szybko R- Raymona CrossRay 5,0 w Centrum Rowerowym ale za 8 tyś. Może znajdziesz lepszą przecenę ale wątpię. Jeśli kupisz byle co z przednim lub tylnym napędem i baterią na bagażniku byle się zmieścić w budżecie to prawdopodobnie skończy się tym że pomęczy się jakiś czas i go odstawi - więc będą to pieniądze wyrzucone w błoto . Młody człowiek poradzi sobie nawet z elektrykiem za 4tyś ale od pewnego wieku trzeba pewnego minimum - wiem co piszę bo mam 66 lat. Jak masz kupić ojcu byle co to lepiej całkiem daj sobie spokój. PS To Twój ojciec chciał elektryka czy Ty wymyśliłeś ( słusznie) że mu będzie się lepiej jeździć tylko założyłeś za mały budżet?
  14. Ja mam elektryka z 2018 z przebiegiem 22,5 tyś i jak na razie jestem zadowolony - bateria oczywiście jest trochę słabsza - ja używam wspomagania na podjazdach, na płaskim najczęściej wyłączam, początkowo robiłem na ładowaniu ponad 300km, obecnie - ok 250km. Tylko ja mam silnik Yamahy, te Boscha z przekładnią dają specyficzne odczucia, mi nie pasowały po jeździe próbnej. Przede wszystkim się przejedź na czymś takim, no chyba że w tym starym Treku też masz coś takiego i Ci nie przeszkadza.
  15. A długo już jeździsz na tych SL-M 315? Bo już od dawna części Shimano niewiele różnią się "organoleptycznie". Tyle że zawsze były różnice w jakości materiałów - części Made in China dość szybko się poddawały - wyrabiały się wewnętrzne elementy, te Made in Singapur ( a od 21 wieku in Malasia ) były trwalsze zaś niewiele różniące się zewnętrzne Made in Japan prawie niezniszczalne. Ale może to się zmieniło - nie jestem zorientowany bo od dawna unikam części z niższych grup.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...