Ograniczenia konstrukcyjne to jedno - jest masa drobnicy od siodelek, gripow i mostkow zaczynajac. Powietrze w amorze za 2500 zamiast starej sprezyny to nie jest byle jak, chociaz zalezy od tego jak na to patrzec (ja nie patrze przez pryzmat nieograniczone budzetu). Po wymianie N elementow w rowerze daje gwarancje, ze w nowym za 10k musialbym wlozyc 1k, albo wiecej, bo nadal nie znalazlem dobrego siodelka
Co do pytan autora:
1. Mam xcm'a rl'a z blokada na mentce, ale golen przeszlifowana. Za 100 moge oddac, ale to przepalenie 100 ziko, bo mozesz wydac 1k na recona i sprobowac powietrza
2. Recony sa tez pod QR, judy nie pamietam.
3. Jak jestes pewien, ze zrobiles lub ktos zrobil wszystko, zeby zdiagnozowac te heble to niestety zalozyc cos nowego albo nowy rower, patrz wyzej
4. Luzy na piastach, dokrecic konusy, w ogole sprawdzic kola i wszystko zanim sie zacznie podejmowac pochopne decyzje.
5. To chyba urok qr. Nie sprawdzalem lepszych zaciskow (jeszcze), niz te zwyklaki. Ponoc jak juz cos wkladac to te od shimano. U mnie tylne kolo dokrecone pod obciazeniem i tak sie lekko przestawi w strone 'hamulca'. U mnie to wyglada jak wada ramy, wiec mozna cos drutowac albo akceptowac. Ewentualnie szybkozamykacz, tylko przy silach ktore dzialaja w trakcie hamowania to watpie w poprawe. W tym mocowaniu piasta siedzi w ramie, a qr ma zapobiegac wypadnieciu kola. Na moje oko to albo piasta albo rama. Na upartego mozna zaspawac pod obciazeniem, zeby sie przekonac. Jak zakladac szybkozamykacze to te od shimano: https://www.synkros.pl/product-pol-7922-Zacisk-piasty-tylnej-Shimano-szybkozamykacz.html (przykladowy link z czapy, ponoc lepsze, niz te typowe sprzedawane wszedzie)