Witam,
To mój pierwszy post
Zastanawiam się nad tym co wybrać dla siebie i żony. Mieszkamy poza miastem w ogólnie płaskim terenie. Chcemy kupić po rowerze dla siebie żeby nieco się poruszać bo słabo u nas z tym :D. Terenów do jazdy mamy sporo a z czasem jak by się okazało, że mamy ochotę na więcej to możemy dokupić bagażnik na rowery.
Myślałem, że przez lato będę chciał zrobić koło 10km dziennie może więcej. 10km spacer mi wystarcza więc pewno na rowerze odpowiednikiem (kondycyjnym) będzie 20 - 30km? Więc pewno realistycznie chciał bym zrobić 20-30km 3x w tygodniu.
Mój wzrost to 186cm waga 79kg (długość wewnętrzna nogi to 88cm).
Spędziłem pół młodości dość mocno szalejąc na rowerze ale młody już nie jestem
Zawężyłem (dla siebie) wybór do tych 4 rowerów:
Wagant 8:
https://www.romet.pl/Rower,WAGANT_8,10,777,778,15359,2020.html
Sansa Superlite 24:
http://rowerysensa.pl/produkt/superlite-24-gent/
Riverside 920 (czy ktoś wie czym różni się 920cn?):
https://katalog.bikeworld.pl/2020/web/produkt/rowery_miejskie_i_turystyczne/trekking/riverside/70289/920_1
Merida Speeder 100:
https://www.choosemybicycle.com/en/woc/expert-reviews/merida-speeder-100-2019-review
Pytania:
1. W młodości lubiłem dynamiczną jazdę dlatego chciał bym jak najlżejszy rower ale czy przy moim planach ma to istotne znaczenie kosztem osprzętu i fiunkcjonalności?
2. Czy ktoś może oszacować ile może ważyć Wagant po odkręceniu błotników, światełka, bagażnika, nóżki?
3. Czy ktoś potrafi mi powiedzieć czy będzie dla mnie lepsza rama 21" czy 23" w przypadku Waganta?
Sercem jestem z 920tką ale praktyczność błotników oraz fakt, że mogę pewno za takie same pieniądze zmodyfikować Waganta w coś podobnego (dokupując powietrzny widelec, albo karbonowy i odkręcając co mi tam nie będzie pasować w celu odchudzenia) powoduje, że jestem trochę rozbity. Do tego jak bym do Waganta dołożył lżejsze felgi i opony (z czasem jak bym czuł taką potrzebę)?
Odwracając sytuację, gdybym kupił Waganta 8 to oszczędzam 500zl w porównaniu do 920 które mogę wydać na carbon albo air widelec i odmontować całą resztę (która jednak będę miał gdybym chciał) i mieć podobny rower o zbliżonej wadze ale z opcjami. Czy to jest błędne rozumowanie?
Z góry dzięki za rady.
Pozdrawiam,
seb
EDIT: Trasy będą w 85% średniej jakości asfalty.