Skocz do zawartości

Artur85

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    616
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Drawsko Pomorskie

Ostatnie wizyty

1 350 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Artur85

Pro

Pro (9/13)

  • Automat Rzadka
  • Od roku
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

384

Reputacja

  1. Podziwiam tych(w tym siebie ;)) którym jeszcze się chce doradzać w temacie graveli, szczególnie tych za 6 tys., bo to chyba najpopularniejszy gatunek ;). Co do powyższego dylematu, to nie jest kwestia co jest lepsze tylko czego oczekujesz. dwa zupełnie różne napędy i nie o markę chodzi tylko o stopniowanie, zakres przełożeń i ilość zębatek z przodu. To Ty musisz wiedzieć czego chcesz, czy zalet jednorzędowego napędu kosztem rozpiętości, czy szerszego zakresu z lepszym stopniowaniem, obarczonego częstszym wachlowaniem przerzutką sprawa jest tak prosta. Mam wrażenie że większość patrzy tylko na napisy a nie cyferki (bo te im nic nie mówią).
  2. Z drugiej strony nie można też aż tak tego demonizować. Jak piszesz, połączenie klamkomanetek i mechaniki to najgorsza możliwa opcja, bo w różnych chwytach jest inna siła hamowania i na dropach jest zdecydowanie gorzej. Ja miałem chyba najgorsze możliwe promaxy z jednym ruchomym tłoczkiem i nie miałem problemu ze zblokowaniem koła nawet na asfalcie. Ale gdy robiło się mokro nie było o tym mowy. Faktem jest też że dużo osób jeździ i się nie przejmuje, niejeden na gravelu z takimi hamulcami przejechał ultra łącznie z Wisłą 1200 czy innymi górskimi, przykładów można by mnożyć na to że jednak da się jeździć na takich hamulcach. Tylko trzeba dbać, jak o każde. Muszą być czyste, dotarte, odtłuszczone, wyregulowane itd. Można kombinować z lepszymi tarczami, klockami. Można próbować z hydraulicznymi zaciskami na linkę itp.
  3. Nie miałem wprawdzie styczności ze Sword, ale dużo przejeździłem na poprzedniej linii czyli Advent X, z tego co znalazłem w internecie Sword jest wstecznie kompatybilny, a zmierzam do tego że gdyby ta przerzutka nie była taka idealna, to śmiesznie miałem kosztem możesz założyć przerzutkę Deore M5100, która współpracuje z manetkami advent x bez żadnego problemu. Miałem taki miks u siebie.
  4. Microshift to napęd jak każdy inny, nie ma w nim nic kontrowersyjnego. Od wielu lat na rynku w różnych wersjach i modelach. Kontrowersyjny może być chiński KRX w Krossach. Wracając do microshifta, to jeżeli chodzi o budżetowe mechaniczne grupy do graveli, to nie ma konkurencji. Tym bardziej jeżeli masz zamiar użytkować rower zgodnie z jego przeznaczeniem, a nie tylko na szosie. Masz tam sprzęgło, co przydaje się na nierównościach, przerzutka ogarnia bardzo szeroki zakres kaset max 11-51, no i to wszystko na jednorzędowym napędzie. Oczywiście tylko 10rz, więc będzie dziurawo, ale ja wolę mieć dziurawy napęd niż gdyby miało mi braknąć przełożenia na podjazdach. Co do możliwości „rozbudowy” ramy to poza kołami i napędem nie bardzo jest co w gravelu wymieniać. Z tym że to drugie to bardzo kosztowna zabawa. Najwieksza wadą w tym budżecie są hamulce, które w dobrych warunkach jeszcze jakoś sobie radzą, ale gdy robi się mokro to szału nie ma i trzeba się z tym liczyć. Nie jest to coś co dyskwalifikuje rower ale trzeba być świadomym ograniczeń. Co do opon, to dobrze że rama przyjmie szerokie opony, dzięki oponom najwięcej możesz w gravelu ugrać na komforcie im szersza opona tym wygodniej, szczególnie na szutrach, brukach itd. Opona będzie Cię spowalniać bardziej rodzajem bieżnika niż jej szerokością.
  5. W tej cenie jak pisano wyżej, stal będzie cięższa a zalet pewnie niewiele. Patrzyłeś na rowery z prostą kierownicą? Wg mnie baranek do takiego zastosowania nie jest czymś jakoś szczególnie koniecznym, tym bardziej jeżeli nie nastawiasz się na prędkość. Takie rowery jak: Giant ToughRoad SLR 2 | Giant Bicycles Polska (giant-bicycles.com) Giant Escape Disc 1 | Giant Bicycles Polska (giant-bicycles.com) Marin Bikes | Muirwoods Marin Bikes | 2024 DSX 2 Dual Sport 3 Gen 5 - Trek Bikes (PL) Wg mnie każdy z nich będzie lepszym wyborem niż pierwsza trójka. Od razu uprzedzę, że nie sprawdzałem jak z dostępnością, to tylko przykłady.
  6. @xbike_0 żeby przejść na 1x12, zmienić będziesz musiał wszystko, od manetki przez przerzutkę, kasetę, korbę oraz w najlepszym wypadku bębenek na piaście (jeżeli nie całą piastę), bo ten który jest teraz nie zmieści kasety 12rz. Przy przejściu na 1x11 odpada tylko piasta z bębenkiem bo będzie ok, cała reszta do wymiany. Ogólnie droga zabawa.
  7. Tam za bardzo nie ma co regulować. Obstawiam zatłuszczone klocki. Ostatnio zamawiałem tacie rower wysyłkowo, przyjechał gotowy do jazdy. Teoretycznie o przeglądzie zerowym. Tylne klocki były całe w oleju. Wymiana na nowe plus czyszczenie tarczy i wszystko wróciło do normy. Objawy identyczne jak u Ciebie.
  8. Od strony technologicznej praktycznie bez znaczenia co weźmiesz, to co najistotniejsze mają to samo, no Ridlejy ma minimalnie lżejsze najbardziej miękkie przełożenie. Z tych trzech. Modeli najistotniejsza będzie wygoda za kierownicą i dobre dopasowanie rozmiaru, więc przez internet nikt nie doradzi, trzeba się przymierzyć. No a jeżeli nie ma możliwości to trzeba wybrać ten który się najbardziej podoba.
  9. Podepnę się z pytanie, będę tam w tym tygodniu, w prawdzie tylko na dwa dni ale ze swoim rowerem. Jak wyglądają wieszaki na rower? Trzeba jakoś specjalnie zabezpieczyć ramę, żeby się nie porysował?
  10. Może taki Liv? To damskie modele Gianta więc geometrycznie dopasowane dla kobiet. Myślę że warto się zainteresować. Ze wzrostem 156 wypadasz idealnie pośrodku rozmiarowi XS, powinno być idealnie. https://www.liv-cycling.com/pl/thrive-gx https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-damski-giant-liv-thrive-gx-2024?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwt4a2BhD6ARIsALgH7DrDvOCvkgR3ZiXpKpYl46aryDkgpObiEBkaKWL66bZOnPDdKLyHwMUaAqe8EALw_wcB
  11. W tym budżecie zdecydowanie lepszym pomysłem będzie wybór roweru z płaską kierownicą, np. MARIN DSX 1 2023 - gravel z prostą kierownicą sklep PRIMAL.PL Rower fitness Giant Escape Disc 1 2023 | sklep rowerowy Sprint-Rowery.pl Giant toughroad slr 2 2024 (trekking24.pl) Typowy gravel za te pieniądze będzie miał na pewno hamulce mechaniczne, a przy Twojej wadze miałbym obawy o ich skuteczne działanie. Przy płaskiej kierownicy ten problem odpada, hydraulika jest na dzień dobry.
  12. @Greg1 jest jak piszesz, tylko zwróć wagę na jedną sprawę. Do tych rowerów (Kellys, czy mój Topstone) nie da rady założyć podstawowych mt200, bo masz mocowanie flat mount i robią się małe schody. Jak na widelcu można kombinować z przejściówkami tak z tyłu jest ciasno i zacisk na adapterze może się nie zmieścić. Podstawowe hydrauliczne heble na flat mount to Tektro R280, lub Shimano klamka mt200 zacisk ur300. No i kolorowo z dostępnością nie jest jeżeli chodzi o nowe a cena nie jest też taka atrakcyjna (mi udało się kupić nowe zdemontowane z roweru). Co nie zmienia faktu, że te heble w tym Kellys to jedno wielkie nieporozumienie.
  13. Z ostatniego miesiąca (pewnie nie wszystkie):
  14. Dual Sport 2 Midstep Gen 5 - Trek Bikes (PL)
  15. Fajne takie rowerki, ale ten Kellys to przedziwna mieszanka. Fajna rama, sztywne osie, karbonowy wideł, do tego agresywne opony, szosowy napęd i mechaniczne hamulce we flatbarze za 3k. W sumie nie wiem czy jest na rynku jakikolwiek inny rower w tej cenie posiadający mechaniczne tarcze. Nie wiem czym kierowali się projektanci że przy płaskiej kierownicy wsadzili tam to wszystko. Ze względu na flat mount hydrauliki wyjdą trochę drożej niż typowe mt200, ale no mogli to przekalkulować (mocną konkurencją jest Giant Espace Disc, tyle że tam jest QR). Na szczęście niewielkim kosztem można tego Kellysa zrobić pod siebie. Ja też ostatnio poskładałem podobny rowerek (czyli przerobiłem gravela na płaską), przede wszystkim ze względu na hamulce (i związanych z tym kwestii finansowych) no i dlatego że rama była na mnie trochę za długa, teraz jest ideał. Jest hydraulika tektro, 1x11 na deore/slx, w kolejce jeszcze tylko korba czeka na coś lżejszego i z oryginalnego Topstone 4 zostanie sam frameset. Jednak sama zmiana hamulców, była śmiesznie tania (hamulce kompletne 200 zł, kierownica z chwytami 100 zł no i manetka 70zł), cała reszta mogła zostać fabryczna. Ostatnio robiłem traskę 90km i nie widzę powodów dla których miałbym wrócić do baranka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...